In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Bekske

08 feb 2021, 07:08

Afbeelding

clive

08 feb 2021, 08:10

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske , dank je voor het mooie plaatje.

De douche is al achter de rug en boven is alles al gedaan. Ben lekker warm aan met een warme ivoorwitte legging en daarover een ivoorwit gebreid kleedje en daaronder een Damaartje. Want het is bar koud buiten.
EN HET IS GLAD ONDER HET LAAGJE SNEEUW, DUS VOOR IEDEREEN VAN JULLIE. WEES VOORZICHTIG ALS JULLIE NAAR BUITEN MOETEN, AL IS HET MAAR NAAR DE BRIEVENBUS. Een ongeluk is vlug gebeurd.

Matice is ook al wakker. Hij moest pipi gaan doen en dan loopt hij nog wat rond in de tuin. Heb hem zijn jas aangedaan, gaat heel gemakkelijk, over zijn hoofd en sluiten onder zijn buik en vastklitten op zijn rug. Eerst was hij wat onwennig, maar 5 minuten later besloot hij dat het bij deze koude een voordeel was, zijn jas.
Als het zo glad blijft, ga ik wel niet wandelen met hem, dan doe ik zijn oefeningen wel in de garage. Maar misschien is het tegen 14.00h wat minder glad, we zullen zien. En als je nu onderuit gaat, val je meestal serieus. En daar heb ik geen zin in. Matice is aan het spelen met zijn gepikt speeltje, was wel niet duur. En eigenlijk is het bedoeld voor puppy's . Maar hij speelt nog vaak met zijn puppyspeelgoed. Hij doet ook weinig of niks stuk. Ach, zolang als hij er zich mee amuseert.

Ga vandaag een extra taak doen, want heb een goede dag vandaag en daar moet ik van profiteren.

Manlief is dolblij met zijn koffiemachine, kreeg deze ochtend vroeg al een cappuccino van hem, lekker.

Zo, ik ga doordoen met het licht HH, dan heb ik nog tijd genoeg om aan mijn extra taak te beginnen.

Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen een mooie maandag en blijf binnen als je kunt.
Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel .

Oma-C

08 feb 2021, 09:07

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
bbrrr die kapotgereden sneeuw is weer vastgevroren
alles kraakt vreselijk als daar een auto over rijdt
het heeft hier gelukkig niet meer bij gesneeuwd
er ligt genoeg :oops: en als dat een hele week
moet blijven liggen zal het een vieze boel zijn... :oops: :roll:
Glad op de voetpaden zie ik.... dus oppassen allemaal
een val is rap gebeurd en je zit met de gevolgen...
Best binnenblijven en de volgende dagen
gaat het nog harder vriezen..... :roll:
Maak er een warme gezellige dag van.....
Tot later.... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

08 feb 2021, 09:29

Goede morgen seizoentjes,

Nog steeds wit buiten. Ventje moet morgen naar brugge gaan werken en zal de autostrade nemen langs de baan Oostende - Brugge is het te gevaarlijk met al die boerenkarren en uitzonderlijk verkeer dat langs daar passeert. donderdag moet hij ook gaan werken, de eindafrekening moet af. :? bevel van brussel. daar gaat 100% telewerken. :?
Net gekeken naar de ldlapp, er staan enkel wortelen in en ik heb al twee keer wortelen gebruikt in de soep.
Weet niet of Poetsje zal komen. die mag de badkamer doen en grondig. Moet alleen nog de wasmanden wegzetten. ben wakker gekomen omdat buurman/vrouw v. boven aan het stofzuigen was. Dat doet Poetsje niet. een badkamer stofzuigen. heeft ook waarschijnlijk weinig zin.
Nu ga ik mijn pillen nemen en dan een stukkie fruit.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

Helena van Troje

08 feb 2021, 10:07

Zeven uur is toch wel heel vroeg om op te staan vind ik :)
Ondertussen is er wel al heel veel gedaan.
Ben ik al een beetje moe terug.
Poetsje is druk bezig.
Ik heb haar gevraagd of ze sneeuw wou en mocht ruimen.
Heeft ze dus gedaan.
Ze heeft ook zout gestrooid.
Gisteren had ik bij de senior buurtjes de stoep gedaan.
Vandaag heeft de buurman van de andere kant het gedaan.
Clive zo te zien op mijn weer app. gat het straks nog wat kouder worden.
Gisteren zijn er heel wat aan het bakken gegaan te lezen op hun fb posts.
Ik zou dat ook doen, maar dan moet ik weer taart eten in plaats van ontbijt...
Straks proberen een priem of vier te breien;
Nog wat kousen stoppen. Dat gaat maar traag vooruit.
Vroeger leefden de mensen toch trager denk ik.

Geniet van de sneeuwpracht binnen of buiten naar keuze.

anjelierken

08 feb 2021, 10:19

Hallo iedereen,

Clive: volgens de beschrijving van Matice zijn jasje, heeft Spaanse woef ongeveer dezelfde.Ook met fleece gevoerd, water - en winddicht, met klittenband en fluoriserende banden.In een grijze kleur.Draagt die ook altijd als het koud is.Gisteren was manlief toch gaan wandelen met Spaanse woef , maar ze waren rap terug.Bleek dat er 2 grote honden losliepen in het veld, de baasjes waren er wel bij, maar toch.Die honden komen dan naar Spaanse woef gelopen, en ja, dan gaat het mis.Toen manlief het zag, had hij direct rechtsomkeer gemaakt.

Normaal gezien rij ik in de namiddag naar vader, maar ga toch afwachten hoe het op de baan is.Heen en weer is het 1 uurtje rijden.

Het broodje is aan het kneden, straks afbakken in de oven.De bakker in het dorp is op vakantie, en in het naburige dorp nemen de bakkers 2 dagen vrijaf per week inplaats van 1 sluitingsdag.Dat valt wel op dat jonge bakkers meerdere dagen gesloten zijn.Dus bak ik zelf, ben ik zeker dat we brood hebben:D .

Dames, tot morgen allemaal.

wilde eend 2

08 feb 2021, 10:45

Dag seizoentjes allemaal ,
Hier is gisteren maar 2 cm sneeuw gevallen maar met die ijzige wind erbij ....brrr... ocharme de mensen en dieren die buiten moeten zijn ..
Clive: Matice zal deugd hebben van zijn mooie jas . en wat een slimmerik dat hij zelf in de winkel nieuw speelgoed "kiest" ... :-D ( een beetje zoals uw echtgenoot met zijn koffiemachine hé ) ;-)
Voor alle seizoentjes is het binnen blijven, indien mogelijk .... er zit inderdaad een ijslaag op de wegen en paden /// heel gevaarlijk . Hier in deze rustige straat is geen stoep op fietspad zoals waar ik vroeger woonde . Dus dat moet ik al niet sneeuwvrij maken . En de oprit is privé terrein , dus daar moet niemand komen lopen hé .. Vermits ik niet meer moet uitstappen om de garage binnen te rijden met die elektrische poort , moet ik dat niet echt vrij maken. Er liggen daar trouwens geen klinkers maar kiezel op de oprit ... dus geen sneeuw ruimen daar .;-)
Fijn dat de seizoentjes met een tuin de vogels en andere dieren eten en water geven. Het is erg voor die beestjes om bij deze temperaturen buiten te (moeten ) leven. En veel meer dan ze voederen , kunnen we niet doen ..
Aan iedereen een fijne dag .. en hou het warm !

granny M

08 feb 2021, 13:33

Goede middag, dames allemaal
Hier nog altijd winter wonderland in de tuin.
De zoutstrooiers zijn al 2 x langs geweest vandaag, gisteren zelfs een sneeuwruimer.
Jaren geleden, dat ik die nog eens had gezien.
Poetske had afgebeld voor vanmiddag, ze woont nu niet zo ver weg maar wel heel afgelegen. Geen drama, het is hier nog geen vuilnisbelt. De gazet zat vanmorgen netjes in de brievenbus. De factrice is ook al geweest, die mensen mogen het ook hebben met zulk weer...
Ook weer een vriendelijk telefoontje gehad van iemand van het Gemeentebestuur, of ik problemen had met boodschappen doen.
Er is een groep vrijwilligers, die altijd willen komen helpen. Dat doet je toch goed hè ?
Blokje rond stel ik maar uit.
Radio Minerva staat hier aan met zachte muziek van vroeger , afwasje is gedaan, vogeltjes buiten hebben eten gehad en ik ga lekker een legpuzzeltje doen ....
Tot de volgende en iedereen voorzichtig zijn aub ?

Oma-C

08 feb 2021, 15:51

Afbeelding

Goeie namiddag (bijna avond) :lol:
aan alle seizoentjes, .....hier valt nog altijd
van die hele fijne motsneeuw, en het wordt precies nog kouder.... :roll:

Hier is niet gestrooid, ze bewaren het zout alleen voor de grote wegen
Ik heb hier al goed zien schuiven...als ze om de bocht komen met hun auto...

Vanavond gestoofde andijvie met witte saus, en een kalkoenlapje...
smakelijk allemaal....

Straks alle rolluiken toe en de gordijnen ervoor, zodat de kou buiten blijft :wink:
Hou jullie warm en blijf voorzichtig....

(Zou dat virus nu niet kapot vriezen.??) :roll:

De vogeltjes krijgen hier op 2 hoog ook hun eten en water
dat wordt regelmatig aangevuld of ververst,
die beestjes hebben het al moeilijk genoeg :roll:
maar die grote vogels komen de kleintjes altijd wegjagen... :oops:

Slaapwel allemaal voor later .....en tot morgen... :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Helena van Troje

08 feb 2021, 17:05

Schijnt dat ze dat virus bewaren op koud ijs voor het maken van vaccins, dus dat zal niet kapot vriezen.
En verluchten zullen de mensen nu ook wel niet zoveel doen met die koude...
Dat moest er nu nog bijkomen.
Het enige verzet dat ik nog had gaan wandelen of fietsen ook al afgepakt.
Van armoe toch maar kasten gaan kuisen zeker?
Ik heb er echt geen goesting in.
Alle rommel die ik wil wegsmijten moet dan in de restafval, want naar het containerpark gaan d kinderen nu niet graag.Alles in de garage, dan verhuis je de rommel...

Muddy Maddy

09 feb 2021, 07:00

Goede morgen seizoentjes,

Wilde Eend: Gelukkige verjaardag!

Ging normaal blijven liggen maar het lukt niet. we zullen maar druppeltjes nemen want de rug pruttelt tegen.
Poetsje toch geweest: verwittigde me via sms dat ze 15 min vertraging had. ja, op de tramsporen strooien ze niet. heb zelf forfait moeten geven toen ze hier was, ventje is dan naar beneden gegaan en heeft het controleren van me overgenomen en hij zei dat ik in een diepe slaap was toen hij rond 5 u 30 is komen kijken. hebben toch onze brochettes gegeten.
Onze groentenboer bood op de fb site van de opex aan je boodschappen aan huis te komen brengen. dat is leuk natuurlijk mocht je de bestellingen van de bakker en de beenhouwer ook bij hem laten leveren. moet je helemaal de deur niet uit.
ventje wil dat ik zijn haar doe, maar de thuiskappers zijn nog niet aan het werk zei ik. dus gel meebrengen om het in model te houden. ik zal zeker 4 dagen nodig hebben om door diens weerborstel te geraken. :? bovendien ben ik niet zeker dat ik er model in ga krijgen.
vanmiddag loempia of een gebakken eitje.
en de beenhouwer gaat eind februari begin maart in verlof maar ventje had niet goed gelezen vanaf wanneer tot wanneer.
Ventje moet vandaag ook les geven aan zijn opvolger. en donderdag zou hij toch telewerk doen daar N. in de buro is.
Ventje zegt net dat het prachtig gestrooid is in de kazerne. NOT. ze moeten er nog aan beginnen daar een burgerfirma dat nu doet en alles is aangevroren. De baan Oostende - Brugge daarentegen was bijna ijsvrij en je kon makkelijk door rijden. ventje moest gaan tanken anders had hij de autostrade genomen. hij moet vandaag lesgeven en zijn opvolger moet van zo'n boerenbuitenbaantjes afkomen. Hopelijk hebben ze daar ook goed gestrooid. hier is het weer elk voor zich. wij hebben zondag ferm veel zout gesmeten. de rest? vegen hun voeten eraan en buurman met tuin heeft weer de stadsdienst opgebeld. die zijn gewoon komen strooien. ja, als je weet waar je moet zijn.... :? :roll: de freule is erg verzwakt na haar covidaffaire maar de kleinkinderen komen nog steeds af. ze moet de trap aan haar voordeur op en af geholpen worden en dan zouden ze zeggen dat ik overdrijf met die stok. :roll: ik ga niet de eerste zijn die een steen smijt als je begrijpt wat ik bedoel.
Ventje gaat koffie zetten en dat ga ik ook doen. Gimly is wakker van een kort dutje en zal wel zijn "tweede ontbijt" eisen. moet zijn korrels ook nog aanvullen.
Fijne dag seizoentjes blijf thuis als je er niet doormoet en Keep Safe!
Cats Rule!

Bekske

09 feb 2021, 07:16

Afbeelding

mammyretro

09 feb 2021, 07:51

Goedemorgen 🤔,vanuit huize ;😕😕, ,meer moet ik niet zeggen, , papy heeft de luiken al open gedaan,en je ,'ik ', voel de koude binnen komen 😟😟, ,
Fijne dag vandaag
Afbeelding
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

clive

09 feb 2021, 08:35

Afbeelding

@ Wilde eend, wij wensen jou een heel gelukkige verjaardag . Probeer er toch maar een aangename dag van te maken. Liefs en een hele dikke verjaardagsknuffel en een zoentje van Matice.

clive

09 feb 2021, 08:56

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Heb in mijn eentje al sneeuw geruimd, met aftrekker. Wou voorkomen dat de sneeuw heel plat werd getrapt door voetgangers, dan krijg je die zo moeilijk weg, de sneeuw bedoel ik dan, niet de voetgangers :D . Het is veel wat geruimd moet worden en dan nog strooien met dooizout, voel het eerlijk gezegd al in mijn rug, maar dat zal wel over gaan.
Matice voelt zich heel goed in zijn jas. Hij laat hem heel gemakkelijk aandoen. Het is dan ook een eenvoudige om te sluiten, over zijn hoofd en dan onder zijn buik hangen 2 lange velcro strippen, die neem je vast en sluit ze over de rug en klaar. Er zijn ook elastieken voor zijn achterpoten, maar die verkoper zei die niet te gebruiken omdat de jas ook zonder die elastieken precies op zijn plaats blijft. Gisteren wou hij per se in de tuin, deed hem zijn jas aan, vond dat hij lang wegbleef, ging kijken en was aan het rollenbollen in de sneeuw, zijn guitige kop zag volledig wit. Grappig om te zien.

Zo, ik ben nu wat later vandaag, ga onmiddellijk aan mijn HH beginnen.

Blijf maar lekker binnen als je niet per se naar buiten moet.
Voor iedereen een mooie dag gewenst en een dikke knuffel.