In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

ghyra

08 feb 2021, 15:20

ja an de sneeuw heeft toch iets magisch.....
en leuk die foto van je hond :wink: of van je dochter
mooie foto,s allemaal.....
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

An-W

08 feb 2021, 15:23

ghyra schreef:
08 feb 2021, 15:17

diesel vind het heerlijk om te rennen..
filmpje lukt niet.....
Even kijken of het mij lukt ...

image.png
[/url]
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

An-W

08 feb 2021, 15:23

Nee ook niet haha.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

Remie

08 feb 2021, 15:36

Afbeelding

Leuke en mooie foto’s Ghyra, An-W en Inge Afbeelding

Nu heb ik vanmorgen even net íets teveel van het lichaampje gevraagd bij de stoep en het autootje sneeuwvrij maken denk ik, kan nu ff niet op of neer van ’t rugje.
Stoep vroeg de meeste energie, Ugly was in ’n mum van tijd gepiept..!
Wel nog even de rubbers van de portieren extra in de talkpoeder gezet omdat die lichtjes vastgevroren zaten, met de sloten was er geen enkel probleempje.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Laatst gewijzigd door Remie op 08 feb 2021, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

ghyra

08 feb 2021, 15:42

oei remie gewoon laten liggen hoor.
nu zit je ermee met pijn in je rug.....
heb de galerij geveegd ligt ook iedere keer sneeuw.......
rustig aan beterschap.
ja An wat jammer filmpje ook niet gelukt.....denk teveel
kan sennet niet aan :lol: :lol: :lol:
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

An-W

08 feb 2021, 15:50

Remie , wat jij eet , aten wij gisteren , lekker !
Oei , te veel van je rug gevergd . Beterschap !

Ik heb vanmorgen ook sneeuw geruimd , maar het is inmiddels weer gaan sneeuwen en dat gaat nog wel door op buienradar tot 22 uur vanavond.
Morgen weer een poging wagen haha .

marietteke

08 feb 2021, 16:17

Afbeeldinghallo
Hij is altijd wel 't meest bezorgd over zijn oudjes hoor.
Remie , wat lief van je zoon , dat hij zo met jullie inzit ,
ik heb ook 'n schat van 'n zoon , maar dat is overal zo niet hoor ,
want ik heb jaren en jaren als verzorgende gewerkt bij de "oudjes" thuis ,
en geloof me , ik heb veel leed gezien hoor , met de kinderen

AN.W het vriest wel serieus , de elfstedentocht zou nog lukken ...als het mocht ,
vanmorgen was het drinkbakje hellemaal bevrozen ,
voor de 3 zwerfkatjes die ik elke dag eten geef ,

jadi , ja bij mij was het ook van ..
...schuiven voetje voor voetje hoor ,

mama-ingne mooe foto's ,
veel sneeuw ! was zeker goed voor de kids

Bertje mooi plaatje ,
is precies ons sookie , die rolt ook zo in de sneeuw :lol: :lol:

Ghyra , ja leuke foto met zoveel leuke herinneringen he ,
en alles ok met je zus ?
mooie foto van diesel in de sneeuw

thijli grootjegerda bloemeke lenk sita
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht

Remie

08 feb 2021, 16:21

ghyra schreef:
08 feb 2021, 15:42
ja An wat jammer filmpje ook niet gelukt.....denk teveel
kan sennet niet aan :lol: :lol: :lol:
Nu heb ik wel 'n manier gevonden om die filmpjes hier te laten zien, even een test met eigen filmpje van 113.33 MB. gedaan (laat ik hier niet zien, te privé.. staan vrienden op waarvan ik geen toestemming heb om het filmpje hier te plaatsen)

Dat is gelukt dus, maar je moet wel op een link klikken om het filmpje te kunnen downloaden en vervolgens te openen of opslaan om het te kunnen zien.
Zelf heb ik het jaren gebruikt op een ander forum.
Ook wordt het hier bij jullie op Seniorennet veel gebruikt door mensen met een blog om filmpjes of PPSjes op hun blog te kunnen zetten.

Dus zeg maar wat jullie willen An-W en Ghyra, ga ik het jullie desnoods proberen uit te leggen van hoe en wat.

:oops: Nu hoop ik dat jullie het 'n beetje begrijpen, ik ben zo donders slecht in het overbrengen van zoiets dergelijks, sorry..!

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

An-W

08 feb 2021, 16:33

Remie schreef:
08 feb 2021, 16:21
Ook wordt het hier bij jullie op Seniorennet veel gebruikt door mensen met een blog om filmpjes of PPSjes op hun blog te kunnen zetten.
Dus zeg maar wat jullie willen An-W en Ghyra, ga ik het jullie desnoods proberen uit te leggen van hoe en wat.
Remie , lief van jou , maar er moet toch een makkelijkere manier zijn denk ik dan.
Ik had gehoopt via dat URL symbooltje links van de kleur-druppel , maar dat werkte niet .
Zo'n ingewikkeld gedoe is ook niets voor mij , ik ben zo een computer-analfabeet en dat voor die 1 of 2 korte filmpjes van de hond .... :roll: Dan denk ik , laat maar :P

Remie

08 feb 2021, 16:35

marietteke schreef:
08 feb 2021, 16:17
Afbeelding

Remie, ik heb jaren en jaren als verzorgende gewerkt bij de "oudjes" thuis ,
en geloof me , ik heb veel leed gezien hoor , met de kinderen
'k Geloof je direct Marietteke.

Nu dacht ik ff dat je alweer voor de deur stond voor die overheerlijke koffie van mij, maar zag dat je nu boodschapjes ben wezen doen.
En jezelf daarvoor lekker warm aangekleed met deze bizarre temperaturen, mooie foto ook weer. Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

08 feb 2021, 16:44

An-Wildflower schreef:
08 feb 2021, 16:33
Zo'n ingewikkeld gedoe is ook niets voor mij
In feite is er niks ingewikkelds aan hoor, fluitje van 'n € 00,01 An-W.
Je upload nu toch ook foto's, nou dit is hetzelfde, alleen voor het bekijken moet je twee klikjes geven. Nou dat kan 't ingewikkelde toch niet zijn hè?
Het zou het K&T-huisje wel kunnen verrijken dacht ik toch......

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

Remie

08 feb 2021, 17:16

Nu ga ik het hier toch even plaatsen met wat uitleg om een mp4 filmpje te kunnen laten zien.

Klik op deze link: https://www.imagenetz.de/b2mic

Daarna:

Afbeelding

Afbeelding

Zelf open ik direct. Opslaan als gebruik ik alleen als ik het nog iemand anders wil laten zien.

En klaar is An-W, Ghyra en voor wie maar meer, veel plezier met het bekijken ervan.

Het is wel lachen met dit korte filmpje hoor, mag je eigenlijk niet missen :wink:
Laatst gewijzigd door Remie op 08 feb 2021, 19:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Bert

08 feb 2021, 18:24

Een agent stopt een auto op de E40.
"Goedemiddag meneer, wij registreerden net een snelheid van 140 kilometers" zegt de agent.
De bestuurder antwoordt: "Maar dat kan niet, ik had de cruise-control aan op 110,
misschien is uw radar niet accuraat"
Zijn vrouw ernaast kijkt niet eens op terwijl ze zegt: "doe niet zo mal lieverd, je weet best dat deze auto geen cruise-control heeft ...
" Terwijl de bekeuring wordt uitgeschreven zegt de man tussen zijn tanden: "kun jij niet gewoon eens een keertje je mond houden ?
" De vrouw glimlacht minzaam en zegt : "Wees blij dat je radarverklikker op tijd afging ..."
Terwijl de agent een tweede bekeuring schrijft voor de illegale detector, kijkt de man zijn vrouw aan en gromt "Verdomme mens, hou asjeblieft je kop dicht !"
De agent fronst zijn wenkbrauwen en merkt op dat de bestuurder zijn veiligheidsgordel niet om heeft.
De bestuurder legt uit dat hij deze heeft losgemaakt op het moment dat hij aangehouden werd, zodat hij zijn rijbewijs uit zijn kontzak kon pakken.
Zijn vrouw zegt onverstoorbaar : "Maar schat, je weet best dat je je gordel niet om had. Je doet hem toch nooit om als je rijdt ?"
Terwijl de agent de derde bekeuring uitschrijft, kijkt de man verwilderd zijn vrouw aan en schreeuwt :
"Wil je dan nu GODVERDEGODVER alsjeblieft eens een keer JE MUIL HOUDEN !!!! ??"
De agent kijkt de vrouw aan en vraagt : "Praat uw man altijd zo tegen u mevrouw ?"
"Ach welnee agent... alleen als 'ie gedronken heeft ...."

zonnebloemetje

08 feb 2021, 18:37

halloooo een goeie avond alweer

deze voormiddag naar het rusthuis geweest om de vuile was en deze namiddag dan de was naar de wasserij gedaan en terwijl ook nog een dringende boodschap gedaan in 't passeren
tis ijskoud vandaag en tis zeker al voor gans de week zo koud en dus hebben wij deze namiddag de vijverpomp uit de vijver gehaald want die zat er bijna ingevroren en dan wou mijn ventje ook de filterbak naast de vijver laten leeglopen maar dat kon al niet meer want de kraantjes waren vast gevroren en waren met niks los te krijgen en dan hebben we maar de filterbak in noppenfolie ingepakt zodat die niet kapot vriest

Remie verzorg je maar goed want ik kan er van meespreken van een pijnlijke rug en das geen lachtertje

ghyra wat een leuke fotootjes van Dieseltje

marietteke mooie foto hoor van jou

An-W leuke hond heb jij

Bertje wat een goeie is dat :P :P :P

verder weet ik al niet meer wat ik hier al allemaal gelezen heb

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos, Bekske en Flowers
nog een gezellige warme avond verder

en nu ist tijd voor het avondeten sè

daaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

An-W

08 feb 2021, 18:59

Net even op mijn moonboots naar de winkel gestrompeld , want ik was de suiker vergeten te halen .
Wat een vrieskou zeg , mijn voorhoofd en neus vroren er zowat af . Afbeelding

Haha Bert , leuke mop .

Marietteke , wat weer een leuke foto van jou . Je ben echt fotogeniek hoor .
Nee , dat is mijn oppashond ( mijn harige kleinzoon , zeg ik altijd :P ) , hij is van mijn dochter.

Remie , bedankt voor de link naar die Duitse ? website .
Ik ga me er later misschien nog wel eens in verdiepen als mijn hersens weer ontdooid zijn :P :oops:

Z'bloemeke , nog net op tijd de vijverpomp gered van de vrieskoude .

Voor nu wens ik jullie allemaal een fijne , warme avond en een goede nachtrust .

Afbeelding