In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemiddag allemaal ,
Remie , leuk de puzzel . Ik bewaar hem even een maak hem later .
Ik ben druk bezig met mijn nichtje samen onze stamboom aan het uitpluizen.
Wat een werk . Maar hartstikke leuk .
Fijne middag allemaal .

Remie , leuk de puzzel . Ik bewaar hem even een maak hem later .
Ik ben druk bezig met mijn nichtje samen onze stamboom aan het uitpluizen.
Wat een werk . Maar hartstikke leuk .
Fijne middag allemaal .

'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Leuk dat je het filmpje bekeken hebt Ghyra, niks moeilijks aan toch?
Maar nog leuker vind ik dat we waarschijnlijk binnenkort jouw filmpje hier kunnen zien, ‘k ben zeer benieuwd.

Als er nog iets is wat je wilt weten daaromtrent, vraag maar, desnoods in een PB.. Oké?
==============================================================

Vanmorgen toen ik naar Montfoort reed om even bij mijn bootje te gaan kijken waren de doorgaande wegen redelijk tot goed berijdbaar.
Andere weggebruikers pasten, net als ikke natuurlijk, keurig hun snelheid aan met deze wat mindere situatie om auto te rijden.
Toch nog even op één punt een aanpassing gedaan om daar het bevriezen zoveel mogelijk tegen te gaan.
Ook klein beetje stuifsneeuw, wat door kiertjes bij de schuifdeuren, zowel aan stuurboord als aan bakboord naar binnen was gestoven weggehaald.
Als het dan (ooit) gaat dooien kan dat tenminste geen nattigheid meer veroorzaken binnen in de stuurhut.
Nu ben/was ik verdorie wel ff vergeten om even ’n foto te maken van hoeveel sneeuw er wel op mijn bootje ligt, enorm veel..! Schok er zelfs in eerste instantie ’n beetje van toen ik daar aan kwam rijden..!
Had misschien leuk geweest om het hier te kunnen laten zien via een foto, jammer.. volgende keer beter dan maar zeker hè…
Menu:

Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....
Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Is 't echt zó erg Marietteke?marietteke schreef: ↑09 feb 2021, 13:01Remie ...haha stel je voor ...ik voor je deur ..
maar ik zou nooit in Moordrecht geraken hoor ,
want ik loop altijd verloren ,![]()
![]()
Routeplanners zijn daar tegenwoordig 'n uitstekend hulpmiddel voor hé...!

Vriendelijke groet,
en
-
Vriendelijke groet,
en
-
An-W zien we voorlopig hier niet, die is ineens heel druk metAn-Wildflower schreef: ↑09 feb 2021, 14:45Ik ben druk bezig met mijn nichtje samen onze stamboom aan het uitpluizen.
uitpluizen. Vriendelijke groet,
en
-
Sita
Goedemiddag iedereen,
Gisteren was mijn brievenbus dichtgevroren, niet enkel het slot maar ook het deurtje.
Dan maar met een lange verlengkabel en de föhn het ijs laten smelten.
Ook het slot nog wat ingesmeerd. Voorlopig alles weer in orde
Ghyra, hier kan je nog een boete krijgen tussen 50 en 350 euro als je de stoep niet sneeuw- en ijsvrij maakt.
Of ze die daadwerkelijk uitschrijven, weet ik niet.
An, leuk zo'n stamboom opmaken. Dat heb ik ook al een paar keer gedaan.
Ik heb er hier een paar liggen.
Remie, ik heb via de Duitse site een filmpje geüpload. Ik krijg een ander scherm te zien dan jij.
En bij jou staat het in het Nederlands.
Het filmpje maakte ik in het programma Blender ter gelegenheid van de verjaardag van een schoonbroer (of zwager zoals jullie zeggen
)
Ik denk dat ik nog iets verkeerd doe met de link ook
klikje
Mooi filmpje trouwens, Remie
Gisteren was mijn brievenbus dichtgevroren, niet enkel het slot maar ook het deurtje.
Dan maar met een lange verlengkabel en de föhn het ijs laten smelten.
Ook het slot nog wat ingesmeerd. Voorlopig alles weer in orde
Ghyra, hier kan je nog een boete krijgen tussen 50 en 350 euro als je de stoep niet sneeuw- en ijsvrij maakt.
Of ze die daadwerkelijk uitschrijven, weet ik niet.
An, leuk zo'n stamboom opmaken. Dat heb ik ook al een paar keer gedaan.
Ik heb er hier een paar liggen.
Remie, ik heb via de Duitse site een filmpje geüpload. Ik krijg een ander scherm te zien dan jij.
En bij jou staat het in het Nederlands.
Het filmpje maakte ik in het programma Blender ter gelegenheid van de verjaardag van een schoonbroer (of zwager zoals jullie zeggen
Ik denk dat ik nog iets verkeerd doe met de link ook
klikje
Mooi filmpje trouwens, Remie
-

Dit is mijn beginscherm van https://www.imagenetz.de/ in het Nederlands
Jouw klikje/filmpje werken bij mij uitstekend Sita.

Vriendelijke groet,
en
-
Sita
Bedankt om het te controleren, Remie.
Het is raar met FireFox kom ik via jouw link steeds op de Duitstalige pagina terecht.
De keuzemogelijkheid is daar enkel Engels of Duits.

Als ik via de browser Edge naar die pagina ga kan ik ze wel naar het Nederlands overzetten.
Ik heb ondertussen ook eens gepuzzeld

Marietteke, bij Torfs verkopen ze nog "snowboots".
snowboots
-
Die gebruik ik inderdaad Sita.
Wel egoïstisch van mij natuurlijk, maar soms ga ik er vanuit, zonder verder ook maar even na te denken, dat iedereen dat dan maar gebruikt, sorry!
Vriendelijke groet,
en
-
Lenk - Lid geworden op: 02 nov 2017, 20:54
De puzzels: Wel Remie en Sita, ik doe het niet zo goed de laatste dagen. Ik eindigde telkens rond de 12 minuten.
Hier niet veel te vertellen. Ik kom wel alle dagen lezen hoor. Ook Bert zijn grapjes natuurlijk. En de dagdagelijkse werkjes van ons Zonnebloempje. En de school of niet schoolgaande kinderen. Over mensen die snel verloren lopen.
Ons bruintje geniet van dit weer. spelen in de sneeuw, rennen, achter haar bal aangaan. Leuk om te zien
Maar nadien heerlijk binnen bekomen en knus slapen.
Het is toch heerlijk weer zoals vandaag. Prachtig wit alles een stralende blauwe hemel met zon. Een mens knapt er van op vind ik, je wordt er goed gezind van.

Hier niet veel te vertellen. Ik kom wel alle dagen lezen hoor. Ook Bert zijn grapjes natuurlijk. En de dagdagelijkse werkjes van ons Zonnebloempje. En de school of niet schoolgaande kinderen. Over mensen die snel verloren lopen.
Ons bruintje geniet van dit weer. spelen in de sneeuw, rennen, achter haar bal aangaan. Leuk om te zien
Maar nadien heerlijk binnen bekomen en knus slapen.
Het is toch heerlijk weer zoals vandaag. Prachtig wit alles een stralende blauwe hemel met zon. Een mens knapt er van op vind ik, je wordt er goed gezind van.

-
Zou U Bruintje in het vervolg wel even aan de riem willen doen als jullie hier in het K&T-huisje binnen komen wandelen Lenk?

Nu komt Bruintje gewoon bij ons binnen met die natte bal over mijn laptop..!
Vriendelijke groet,
en