In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Een zonnige dag wens ik alle seizoentjes
bbbrrr wat is het koud, ik heb wat minder lang verlucht
want het koelt ineens zoveel af
en dat moet dan terug opgewarmd worden
maar even een kwartiertje luchten moet kunnen
Ik hoop dat iedereen goed heeft kunnen slapen
dat doet deugd dan....
clive leuk als Matice zo graag in de sneeuw rolt
ik zie het zo voor me
Helena, de gewone huistaken doen en voor de rest
een beetje zoeken wat kan... 't is winter en we moeten
ons aanpassen aan de kou...
Dag Bekske, een fleurig plaatje, dank u
mammyretro, bij jullie zoals gewoonlijk...
niet echt leuk maar ja, hoe kan je het veranderen...
M-M, als je ventjes haren moet tondeuzen, gaat hij
een koud koppeke krijgen als hij buiten komt
bbbrrr ofwel een muts opzetten
mijn zoon en schoondochter brachten gisteren
nog wat boodschappen, e die hadden ook een
warme muts en dikke handschoenen aan...
lekker warm in hun skipak...
(niet zo'n kleurig maar kaki pak)
en de dikke wandelschoenen aan, (precies zoals ze
in Oostenrijk gaan wandelen in de sneeuw)
maar dan doen ze een fluo hesje over aan
Ik wens jullie allen een fijne dag, blijf voorzichtig
het is nog heel glad op sommige plaatsen en
vallen is rap gebeurd
bbbrrr wat is het koud, ik heb wat minder lang verlucht
want het koelt ineens zoveel af
en dat moet dan terug opgewarmd worden
maar even een kwartiertje luchten moet kunnen
Ik hoop dat iedereen goed heeft kunnen slapen
dat doet deugd dan....
clive leuk als Matice zo graag in de sneeuw rolt
ik zie het zo voor me
Helena, de gewone huistaken doen en voor de rest
een beetje zoeken wat kan... 't is winter en we moeten
ons aanpassen aan de kou...
Dag Bekske, een fleurig plaatje, dank u
mammyretro, bij jullie zoals gewoonlijk...
niet echt leuk maar ja, hoe kan je het veranderen...
M-M, als je ventjes haren moet tondeuzen, gaat hij
een koud koppeke krijgen als hij buiten komt
bbbrrr ofwel een muts opzetten
mijn zoon en schoondochter brachten gisteren
nog wat boodschappen, e die hadden ook een
warme muts en dikke handschoenen aan...
lekker warm in hun skipak...
(niet zo'n kleurig maar kaki pak)
en de dikke wandelschoenen aan, (precies zoals ze
in Oostenrijk gaan wandelen in de sneeuw)
maar dan doen ze een fluo hesje over aan
Ik wens jullie allen een fijne dag, blijf voorzichtig
het is nog heel glad op sommige plaatsen en
vallen is rap gebeurd
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede morgen nog.
Al van zeven uur op.
Van 7:45 uur tot 17:00 uur komen ze de meters opnemen.
We moesten het kaartje aan de brievenbus hangen.
Dus ik goed ingeduffeld boven mijn pyjama dat kaartje aan de brievenbus gaan hangen.
Ik hoop dat hij het vindt. Het hangt opzij.
Hang zo een kaart maar eens aan de staande brievenbus in de tuin.
En dan zo vroeg in de morgen....
Ik heb voor de veiligheid dat ding maar in een plastiek kaftje gestoken.
Voor de rest niet echt goed gezind.
Hopelijk betert dat in de loop van de dag.
Geen wolkje aan de lucht verder, letterlijk en figuurlijk.
Volgende week komt Poes mijn eenzaamheid nog eens opvrolijken.
Al van zeven uur op.
Van 7:45 uur tot 17:00 uur komen ze de meters opnemen.
We moesten het kaartje aan de brievenbus hangen.
Dus ik goed ingeduffeld boven mijn pyjama dat kaartje aan de brievenbus gaan hangen.
Ik hoop dat hij het vindt. Het hangt opzij.
Hang zo een kaart maar eens aan de staande brievenbus in de tuin.
En dan zo vroeg in de morgen....
Ik heb voor de veiligheid dat ding maar in een plastiek kaftje gestoken.
Voor de rest niet echt goed gezind.
Hopelijk betert dat in de loop van de dag.
Geen wolkje aan de lucht verder, letterlijk en figuurlijk.
Volgende week komt Poes mijn eenzaamheid nog eens opvrolijken.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Goede morgen dames,
Kop op, Helena, het zonnetje schijnt al....
Wilde eend, een heel gelukkige verjaardag vandaag. Maak er een fijne dag van van wat kan. Niet vallen als je buiten gaat. Niemand trouwens.....
Heb ook al sneeuw geruimd, met de aftrekker, het is van die luchtige bazaar die direct weg liegt naar de kant.... Of anders hebben ze schrik van de aftrekker!

De sneeuwschip staat in het tuinhuis en met al die regen voordien is de deur gezwollen en is die niet meer open te krijgen, moest dat wel gaan dan krijg je ze toch niet dicht. Dan heb je eens 'degelijk gerief' ......
Enfin, de lichte pluimpjessneeuw was geen zwaar werk deze keer.
Annelieke, hier hebben de vogeltjes 2 potten tegelijk gekregen maar met verschillende dingen in qua energie, de eerste pot is nog een beetje in aan bovenkant glad en de tweede is half leeg, dat is die met meelwormen en zo. Er zitten ook dikkere beestjes in maar ik denk dat ze daar niet goed weg mee weten met die kleine bekjes.....
Hier is de laatste 2 dagen ook een dikke merel die alle andere vogeltjes wegjaagt.....

Enfin, ik ga binnen nog wat voort doen, kwestie van mijn tijd wat te vullen.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.....
Kop op, Helena, het zonnetje schijnt al....
Wilde eend, een heel gelukkige verjaardag vandaag. Maak er een fijne dag van van wat kan. Niet vallen als je buiten gaat. Niemand trouwens.....
Heb ook al sneeuw geruimd, met de aftrekker, het is van die luchtige bazaar die direct weg liegt naar de kant.... Of anders hebben ze schrik van de aftrekker!
De sneeuwschip staat in het tuinhuis en met al die regen voordien is de deur gezwollen en is die niet meer open te krijgen, moest dat wel gaan dan krijg je ze toch niet dicht. Dan heb je eens 'degelijk gerief' ......
Enfin, de lichte pluimpjessneeuw was geen zwaar werk deze keer.
Annelieke, hier hebben de vogeltjes 2 potten tegelijk gekregen maar met verschillende dingen in qua energie, de eerste pot is nog een beetje in aan bovenkant glad en de tweede is half leeg, dat is die met meelwormen en zo. Er zitten ook dikkere beestjes in maar ik denk dat ze daar niet goed weg mee weten met die kleine bekjes.....
Hier is de laatste 2 dagen ook een dikke merel die alle andere vogeltjes wegjaagt.....
Enfin, ik ga binnen nog wat voort doen, kwestie van mijn tijd wat te vullen.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot.... de volgende.....
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Wilde eend: een gelukkige verjaardag.
MJ: gisteren probeerden de kauwen van de pindakaas te eten, wat niet lukte.Uiteindelijk zijn ze dan maar weggevlogen.Vroeger hing ik vetbollen, maar elke keer maakten ze die stuk en vielen op de grond .
De kippen durven terug buiten komen, die hadden schrik van de sneeuw.
Het sneeuwlandschap is mooi als de zon erop schijnt.
Ben gisteren toch naar vader gereden, de hoofbanen lagen er goed bij.Enkel in de binnenstraten was het opletten.Vader was veel beter dan de vorige keer, het zal dan toch van die 2de spuit geweest zijn.
Zie hier soms mensen voorbijrijden op een elektrische fiets, bij zo'n weer zou ik dat toch niet doen.
Dames, tot morgen allemaal.
Wilde eend: een gelukkige verjaardag.
MJ: gisteren probeerden de kauwen van de pindakaas te eten, wat niet lukte.Uiteindelijk zijn ze dan maar weggevlogen.Vroeger hing ik vetbollen, maar elke keer maakten ze die stuk en vielen op de grond .
De kippen durven terug buiten komen, die hadden schrik van de sneeuw.
Het sneeuwlandschap is mooi als de zon erop schijnt.
Ben gisteren toch naar vader gereden, de hoofbanen lagen er goed bij.Enkel in de binnenstraten was het opletten.Vader was veel beter dan de vorige keer, het zal dan toch van die 2de spuit geweest zijn.
Zie hier soms mensen voorbijrijden op een elektrische fiets, bij zo'n weer zou ik dat toch niet doen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dank aan alle seizoentjes voor de verjaardagswensen
Dat doet plezier .
Clive : uw mooie kaartje is vandaag met de post toegekomen. Er waren meerdere kaartjes die sinds 4 februari onderweg waren . Wel fijn zo alle dagen enkele kaartjes in de brievenbus te vinden
Ga nu even naar Blokken kijken
Clive : uw mooie kaartje is vandaag met de post toegekomen. Er waren meerdere kaartjes die sinds 4 februari onderweg waren . Wel fijn zo alle dagen enkele kaartjes in de brievenbus te vinden
Ga nu even naar Blokken kijken
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Gisteren forfait moeten geven, denk dat het alleen sneeuwruimen mij een beetje genekt had. Maar het is alweer een nieuwe en hopelijk betere dag.
Moet vandaag boven alles poetsen. De rest is licht HH, lees vlug overal met de stofzuiger doorheen.
Manlief heeft gisteren voor het slapen gaan, alles opgeruimd, want ik ben echt wel vroeg gaan slapen gisteren. En dat heeft me deugd gedaan.
Het is weer bar koud. Een grappig detail, Matice wacht als hij buiten moet , keurig aan de achterdeur om naar de tuin te gaan, ook als je de deur voor hem opendoet. Reden is, dat hij wacht om naar buiten te gaan met zijn jas aan, dus niet zonder jas. En maar goed dat hij de heeft, want hij rolt zich constant in de sneeuw. Maar met die jas aan, deert me dat zo niet, die is warm genoeg en sluit overal goed aan, zodat ik hem met een gerust hart kan laten spelen en rollebollen in de sneeuw.
Gisteren ben ik niet met hem gaan wandelen. Ik was eerst naar de apotheek gegaan en ontdekte dat het superglad was , vooral de stoepen en de fietsbanen. Moest echt heel voorzichtig lopen om niet uit te glijden. Op dat moment besloot ik een keertje niet te gaan wandelen met Matice. Want als hij onverwachts zou trekken aan zijn lijn, lig ik gegarandeerd op de grond. Heb hem dan maar veel laten spelen in de tuin met zijn buitenspeelgoed. Vandaag kan manlief met hem gaan wandelen, die heeft namiddag even tijd. Maar ook niet als het zo glad is dan gisteren, ook hij moet niet vallen.
Gisteren toen ik naar de apotheek ging, viel het me op dat het steeds dezelfde mensen zijn die hun stoep niet sneeuwvij maken en dan heb ik het niet over oudere mensen die dat nimmer kunnen, maar over jongere mensen.
De nieuwe koffiemachine wordt goed gebruikt , had daar eerst zo een beetje mijn bedenkingen over.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes.
Liefs aan jullie allemaal en een dikke warme knuffel.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Clive: dat was me al veel eerder opgevallen dat sneeuwruimen.
De bedrijven hebben ook lange tenen als je een opmerking meegeeft in je mail dat je niets nodig hebt.
de verkoper belde me gisterenavond daarvoor op. ik had gewoon opgemerkt dat ze te veel filodeeg hadden gebruikt en dat was een klacht? laat me aub niet lachen.
De mail naar Stephen King ( zijn webmaster dan) was zeer zakelijk.
ventje gaat naar de beenhouwer om hutsepot. is er zeker het weer voor. hebben gisteren dan opnieuw brochettes gegeten omdat ventje zoals verwacht niet veel honger had. Dus gaan we voor veel groenten. morgen ipv frietjes wordt het italiaanse schotel.
heb net ventje geholpen zijn pushberichen uit te schakelen want dan hoor je soms 's nachts sjoesjoes en dat is dus het geluid van het bericht waarmee een app laat weten dat er iets binnen gekomen is. zo staat mijn meldingen behalve forum weer en ldl-app allemaal uit.
mijn knieën hebben het koud. en Poes zette de deur open en de temp. daalde onmiddelijk 2°.
we denken van de stoof aan te steken deze middag.
Ga mijn druppels nemen en dan mijn nek eens inspuiten. dan de rest van de pillen.
Hier was het gisteren zeer zonnig voor een lange tijd. mijn moeder had een telefoontje gehad van de dokter dat ze voor haar hart met dit weer niet buiten mocht dus doet buurvrouw haar boodschappen. ik, belde omdat ik me gisteren verveelde en heb dus een dwaze film bekeken en daarna nog een. Dag Bekske: een heel mooi poezenplaatje.
Fijne dag seizoentjes en keep safe en als je niet buiten hoeft, blijf dan lekker binnen.
Clive: dat was me al veel eerder opgevallen dat sneeuwruimen.
De bedrijven hebben ook lange tenen als je een opmerking meegeeft in je mail dat je niets nodig hebt.
De mail naar Stephen King ( zijn webmaster dan) was zeer zakelijk.
ventje gaat naar de beenhouwer om hutsepot. is er zeker het weer voor. hebben gisteren dan opnieuw brochettes gegeten omdat ventje zoals verwacht niet veel honger had. Dus gaan we voor veel groenten. morgen ipv frietjes wordt het italiaanse schotel.
heb net ventje geholpen zijn pushberichen uit te schakelen want dan hoor je soms 's nachts sjoesjoes en dat is dus het geluid van het bericht waarmee een app laat weten dat er iets binnen gekomen is. zo staat mijn meldingen behalve forum weer en ldl-app allemaal uit.
mijn knieën hebben het koud. en Poes zette de deur open en de temp. daalde onmiddelijk 2°.
we denken van de stoof aan te steken deze middag.
Ga mijn druppels nemen en dan mijn nek eens inspuiten. dan de rest van de pillen.
Hier was het gisteren zeer zonnig voor een lange tijd. mijn moeder had een telefoontje gehad van de dokter dat ze voor haar hart met dit weer niet buiten mocht dus doet buurvrouw haar boodschappen. ik, belde omdat ik me gisteren verveelde en heb dus een dwaze film bekeken en daarna nog een. Dag Bekske: een heel mooi poezenplaatje.
Fijne dag seizoentjes en keep safe en als je niet buiten hoeft, blijf dan lekker binnen.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes,
de zon probeert erdoor te geraken...
het heeft weer heel hard gevroren
ik was het zakje in de vuilbak gaan steken
en alles kraakte onder mijn voeten
gisteren was zelfs de (plastic)kist toegevroren
toen heb ik met een paar flinke tikken ertegen
die toch open gekregen, ik moet toch elke dag
mijn keukenvuilzakje naar buiten brengen,
ik wil geen reukje in de keuken
clive ja het was heel glad, zoon had nog een
zak strooizout in de garage gezet, alleen
daar gebruik ik dat voor de poort, dat er
een veilig paadje blijft.... plezant dat Matice
blij is met z'n jas om buiten te gaan
M-M, Ik ga mijn hutsepot uit de vriezer halen
moet er niet voor buiten zijn... brood heb ik
gisteravond nog uitgehaald voor vanmorgen
wilde eend hopelijk een aangename verjaardag gehad
zo één keer per jaar mag dat zeker hé
Bekske zo'n leuke poesjes, een fijne dag
anjelierken fijn dat je vader beter is, het is al
een bangelijke tijd genoeg voor zo'n mensen
hopelijk komt hij goed de winter door
Alle seizoentjes wens ik een fijne dag
hou het warm en veilig... alleen als het moet naar buiten gaan
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Bekske: bedankt voor het mooie plaatje.
Houtkachel brandt hier, Spaanse woef ligt ervoor, die weet waar hij zich moet leggen
.
De vijver is dicht gevroren, er ligt een laagje ijs en sneeuw op.Is de eerste dag dat hij dicht is.
Denk niet dat de mensen zullen kunnen schaatsen, alhoewel velen erop hopen.Daarvoor moet het zeker 10 à 15 cm dik zijn.Schaatsen heb ik nog nooit gedaan.Manlief ook niet.
Vanavond vis met appeltjes, manlief vroeg het al een tijdje wanneer we dat nog eens gingen eten.Is vlug klaar .Misschien een rare combinatie, maar toch lekker.Soms maak ik ( als ik weinig tijd heb) gebakken vis met rijst en een doosje gemengd fruit.
Bekske: bedankt voor het mooie plaatje.
Houtkachel brandt hier, Spaanse woef ligt ervoor, die weet waar hij zich moet leggen
De vijver is dicht gevroren, er ligt een laagje ijs en sneeuw op.Is de eerste dag dat hij dicht is.
Denk niet dat de mensen zullen kunnen schaatsen, alhoewel velen erop hopen.Daarvoor moet het zeker 10 à 15 cm dik zijn.Schaatsen heb ik nog nooit gedaan.Manlief ook niet.
Vanavond vis met appeltjes, manlief vroeg het al een tijdje wanneer we dat nog eens gingen eten.Is vlug klaar .Misschien een rare combinatie, maar toch lekker.Soms maak ik ( als ik weinig tijd heb) gebakken vis met rijst en een doosje gemengd fruit.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Goede middag,
Hier schijnt een piepklein zonnetje, dadelijk een voorzichtig blokje rond. De gemeentewerkers zijn hier bezig met de voetpaden verder schoon te maken. De vogeltjes hebben hun eten weer gehad, zelfs nog wat witte gekookte rijst erbij gekapt. Heb mijn moonboots nog nooit zoveel aangehad als de laatste dagen, makkelijk om door de tuin naar achteren te struinen.
En hier zie ik ook allemaal honden en hondjes met zo'n leuk jasje als jullie honden hebben
Toch 1 firma, die er ducht van kan hebben in de lockdown periode. Buurjongetjes kwamen net mijn oude houten slee weer halen om naar de bakker te gaan, dan hebben ze een camion-slee zoals de jongste het zei. En vanmorgen kwam een Nederlander vragen, of ik soms nog schaatsen op zolder had. Nee, wel 2 paar ski-boots, lang-lauf ski's en wandelstokken nog van vroeger ski-verloven, ik heb ze zo meegegeven. Ze stonden al maanden gereed voor het container-park. (De Kringloop wilde ze niet hebben)
Ga ik daarnet de post uit de brievenbus halen, zit er een biljet van 20 euro in met een briefje : Hartelijk Dank namens de Hollanderkes
Tot in den draai !
Hier schijnt een piepklein zonnetje, dadelijk een voorzichtig blokje rond. De gemeentewerkers zijn hier bezig met de voetpaden verder schoon te maken. De vogeltjes hebben hun eten weer gehad, zelfs nog wat witte gekookte rijst erbij gekapt. Heb mijn moonboots nog nooit zoveel aangehad als de laatste dagen, makkelijk om door de tuin naar achteren te struinen.
En hier zie ik ook allemaal honden en hondjes met zo'n leuk jasje als jullie honden hebben
Ga ik daarnet de post uit de brievenbus halen, zit er een biljet van 20 euro in met een briefje : Hartelijk Dank namens de Hollanderkes
Tot in den draai !