Advertentieblokkers  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

elvee

12 feb 2021, 17:25

Tegenwoordig zijn er verschillende advertentieblokkers inzetbaar.
Zijn die programma's onschuldig ? En wat met de persoonlijke gegevens ?
Ook zou de browsersnelheid verhogen wanneer men zo een blokker heeft geïnstalleerd.
Langs de andere kant wordt ook beweerd dat de browser vertraagt wanneer de blokker als extentie wordt geïnstalleerd.
Ik vraag mij af wat waar is en wat niet.

audibac

12 feb 2021, 18:43

Ik gebruik Firefox en Adblock plus , en heb geen vertraging in openen webpagina's .
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home

meloentoe

12 feb 2021, 19:51

elvee schreef:
12 feb 2021, 17:25

Langs de andere kant wordt ook beweerd dat de browser vertraagt wanneer de blokker als extentie wordt geïnstalleerd.
Ik vraag mij af wat waar is en wat niet.
Probeer gewoon de AdBlock. De extensie is heel gemakkelijk weer te verwijderen als het niet bevalt.
Windows 10-21H2; Malwarebytes Premium; Linux Mint 19.3 Xfce; linuxfirewall

benq

12 feb 2021, 20:02

Binnenkort zijn die advertentie blokkers verleden tijd, meer en meer websites blokkeren uw toegang als je weigert deze uit te schakelen.

Ik gebruik dit niet.
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

meloentoe

12 feb 2021, 21:29

benq schreef:

Ik gebruik dit niet.
En hoe gaat u dan om met alle reclame-uitingen op de websites?

benq

13 feb 2021, 07:58

meloentoe schreef:
12 feb 2021, 21:29
benq schreef:

Ik gebruik dit niet.
En hoe gaat u dan om met alle reclame-uitingen op de websites?
Ik gebruik een betalende virus programma en heb daar weinig last van.
Trouwens het zijn meestal forums en webwinkels die gebruik maken van reclame om te kunnen overleven.

En de meeste mensen denken nu nog altijd dat die gratis programma’s gratis zijn en dat is niet zo.

Daarom krijgen jullie altijd bucht in uw mailbox, en ik tot hiertoe niets.

En verschijnt er eens reclame dat stoort mij niet, is het te erg verlaat ik die website.

verhaegen
Support SeniorenNet

13 feb 2021, 09:43

beveiliging heeft niets te maken met reklame op webpagina's
die reklame op webpagina's maken het voor niet geroutineerde mensen moeilijk om de aandacht te vestigen op hetgeen voor hun van belang is op die pagina , door de vele reklame die der rond boven, onder en der tussen staat
het is een hekel iets
en véél mensen klikken dan door de dingen dikwijls op verkeerde dingen
en betalend of gratis , dat heeft niets te maken met zoals het uitgedrukt "bucht" in de mailbox
adblok is handig , en als de pagina het niet toestaat kan men het met 1 klik even voor die bewuste pagina uitschakelen
net zo voor die cookie toestemmingen , men klikt zich zot
voor mezelf heb ik gewoon een ad-on in gebruik "i dont care about cookies "
dus niet bij elke pagina toestemming geven , maar de pagina verschijnt gewoon zonder die toestemmingsmelding voor te aanvaarden
dat is een dikke flater geweest van de europese dat men elke pagina toestemming moet geven om bekeken te worden

benq

14 feb 2021, 09:04

Denk jij nu echt dat de ontwikkelaars van Adblock werken voor de eindgebruiken (wij dus) vergeet het maar, zij beslissen samen met hun advertentiebedrijven wat kan worden beschouwd al witte lijst en welke niet, of denk je dat de makers van deze of andere software alles uit hun eigen vermogen betalen?
Zij worden gesponsord (lees betaald) door advertentiebedrijven anders overleven ze niet, stiekem worden uw gegevens doorgespeeld met als gevolg dat je bucht krijgt
Dus gebruik maar die Adblocks en andere gratis software.

Iedereen leest GRATIS dit is wat jullie zien en willen zien dus downloaden maar en direct installeren zonder eventueel de gebruikers overeenkomst te lezen die soms oneindig lang zijn en ergens in het midden verborgen staat daar dan dat je hun gratis software gebruikt je ze ook de toelating geeft uw gegevens te delen met andere bedrijven die op hun beurt alles weer netjes doorspelen aan nog andere bedrijven en zo gaat de carrousel verder totdat je op een bepaald moment reclame krijgt van hete meisjes en of dating sites dan maar klagen en blèten zoals ik hier al eens gelezen heb.

De makers van gelijk welke gratis software halen hun centen met overeenkomst van bedrijven, en wij (ik dus niet) trap daar niet in, maar vele andere goedgelovige mensen wel en dat is kassa…..kassa voor de ontwikkelaar en adverteerders.
Trouwens deze ontwikkelaars zitten ook niet stil, meer en meer word gebruik gemaakt van reclame als reactie en deze worden niet door Adblockers tegengehouden

Dus wen er maar aan en anders blijf je der vanaf,

benq

14 feb 2021, 09:29

Nog even dit,
Iedereen hier op het forum, dus ik ook, maak dagelijks reclame voor iemand anders en wij worden daar niet voor betaald. :wink:

meloentoe

14 feb 2021, 13:26

Goed verhaal benq en ik ben bereid u te geloven. Feit is echter dat ik met gebruik van AdBlock vrijwel geen hinder heb van reclame en dat de toegang tot websites niet heel erg vaak geblokkeerd wordt. Van "bucht" in de e-mail (g-mail) heb ik ook geen last.

benq

15 feb 2021, 08:26

Dat is geen verhaaltje maar de realiteit.

En dan nog dit,

Als er hier iemand in de problemen zit met spam, andere vuiligheid, traag werkende pc dan staan de helpers (heb daar geen probleem mee hoor, het is goed dat zij er zijn) te springen om allerlei GRATIS software te downloaden om zo het probleem op te lossen, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat er ook een nadeel is want de makers kijken en houden uw surfgedrag bij om nadien……………….

De moderators zouden beter eens een gesloten topic moeten maken met de voor en nadelen van GRATIS software. :wink:

verhaegen
Support SeniorenNet

15 feb 2021, 09:27

dat is niet anders dan betalende software hoor
of denk je omdat je betaald dat het allemaal niet gebeurd ?
véél erger zelfs

ik vrees dat uw beeld een beetje vertroebeld is , een beetje relativeren kan véél oplossen
het is niet allemaal zo zwart en wit hoor , der bestaan nog héél véél andere kleuren