NACHTUILTJES (4) 2020
-
jadi - Lid geworden op: 25 mei 2006, 17:54
Zo ik ben reeds een uur thuis..zucht...
Mijn kas opgevret, je kan niks doen hé..Die kleine afwas gedaan. Wat lezen wat rondlopen. Even denken , dit zou ik anders hangen of zetten. Maar alleen in gedachten. Ik moei me maar een klein beetje in zijn huishouden
Moet zeggen het appartement was proper.
Het wordt tijd dat alles daar klaar is...Nog de keuken die moet afgewerkt worden, en hopelijk is het dan gedaan...
*Nee geen tel. om te zeggen wanneer ze kwamen. Zoon dan gebeld op de middag(zijn pauze) en ze zeiden toen nog een uurtje zo ongeveer..
Het werden 2 uurtjes..
Rietjes van meubels crack komt zijn kleerkast.
Enfin die is er nu....en . . . . ja . . . . . . . . een mens vergeet rap hé..
toedeloe
Mijn kas opgevret, je kan niks doen hé..Die kleine afwas gedaan. Wat lezen wat rondlopen. Even denken , dit zou ik anders hangen of zetten. Maar alleen in gedachten. Ik moei me maar een klein beetje in zijn huishouden
Moet zeggen het appartement was proper.
Het wordt tijd dat alles daar klaar is...Nog de keuken die moet afgewerkt worden, en hopelijk is het dan gedaan...
*Nee geen tel. om te zeggen wanneer ze kwamen. Zoon dan gebeld op de middag(zijn pauze) en ze zeiden toen nog een uurtje zo ongeveer..
Het werden 2 uurtjes..
Rietjes van meubels crack komt zijn kleerkast.
Enfin die is er nu....en . . . . ja . . . . . . . . een mens vergeet rap hé..
toedeloe
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-

Goede morgen iedereen, het is nog koud maar zonnig en droog.. Stilaan wordt die vriesperiode afgesloten.
De kindjes zijn op school, dikke mutsen, sjaals, en wantjes die soms hangen te bengelen uit hun manteltje..
De sjaal, mutsen en zelfs wantjes die langs het doodlopend straatje liggen dit gebeurd bijna dagelijks
Ik raap die op en breng ze naar school. Zo is mijn goede daad zoals bij de scouts dan ook gedaan.
. . . . . Ik ben aan het denken wat ik nog kan schrijven. Eigenlijk weet ik niks meer te vertellen
Zo mijn koffietje is uit, en nu ga ik vlug enkele boodschappen doen dan moet ik ook niet meer buiten.
Aan iedereen een fijne dag
toedeloe
menu: karnemelkpatatjes met melkerijboter er op en een gebakken eitje zo eet mijn ventje die het liefst.
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie frisse morgen... de zoveelste op rij.
Inderdaad achter glas waant men zich al in de lente; laat ze maar komen.
Mijn donsovertrek hangt al aan de lijn, de waslijn hé en ik kan je verzekeren mijn vingers hingen er ook bijna aan
maar het vriesdroogt mooi en zal lekker ruiken als ik het er deze namiddag terug op leg.
Menu : vers zelf gedraaide gehaktballetjes in tomatensaus met champignons en natuuraardappel.
Inderdaad achter glas waant men zich al in de lente; laat ze maar komen.
Mijn donsovertrek hangt al aan de lijn, de waslijn hé en ik kan je verzekeren mijn vingers hingen er ook bijna aan
maar het vriesdroogt mooi en zal lekker ruiken als ik het er deze namiddag terug op leg.
Menu : vers zelf gedraaide gehaktballetjes in tomatensaus met champignons en natuuraardappel.
Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Nee lange broeken droegen de meisjes heel vroeger nog niet, wij waren toen ook niet zo'n koukleumen als nu omdat we niet zo verwend waren dat het hele huis verwarmd werd, velen hadden nog een "voorplaats" met wel mooie meubels maar zonder stoof, er werd hoofdzakelijk in de (gezellige) keuken geleefd. Alleen Sander is geïnteresseerd in "vroeger" mijn andere kleinkinderen niet, er zit ook nog een generatie tussen en er is teveel verschil
Ik zal vanavond niet naar de Duitse zenders moeten kijken: deze namiddag worden mijn (opgenomen) feuilletons vervangen door sport en vanavond is er Mainz bleibt Mainz, wat de Duitsers aan dat carnavalsprogramma hebben versta ik niet, het zal wel typisch Duitse humor zijn zeker!
Wel neem ik elke dag 's middags Sturm der Liebe op op VTM 3 (vroeger Vitaya) tegen de middag en dat is zonder reclame dus beter dan het te volgen in de late namiddag op VTM!Ik wilde het toch eens melden voor de liefhebbers van deze soap!
Ik zal wel niet zo lang meer kunnen kijken want in Duitsland zijn ze 2 jaar voor dus als ik bij het begin van "mijn kijken" ben zal ik afhaken!
Het zonnetje doet deugd achter glas maar het blijft bitter koud!
Nu ga ik knolselderpatatten maken, ik eet dat graag! tot later
Ik zal vanavond niet naar de Duitse zenders moeten kijken: deze namiddag worden mijn (opgenomen) feuilletons vervangen door sport en vanavond is er Mainz bleibt Mainz, wat de Duitsers aan dat carnavalsprogramma hebben versta ik niet, het zal wel typisch Duitse humor zijn zeker!
Wel neem ik elke dag 's middags Sturm der Liebe op op VTM 3 (vroeger Vitaya) tegen de middag en dat is zonder reclame dus beter dan het te volgen in de late namiddag op VTM!Ik wilde het toch eens melden voor de liefhebbers van deze soap!
Ik zal wel niet zo lang meer kunnen kijken want in Duitsland zijn ze 2 jaar voor dus als ik bij het begin van "mijn kijken" ben zal ik afhaken!
Het zonnetje doet deugd achter glas maar het blijft bitter koud!
Nu ga ik knolselderpatatten maken, ik eet dat graag! tot later
Ivette
-
Assa - Lid geworden op: 30 okt 2007, 15:29
Goede morgen allen
Ben opgestaan met hevige pijn in de schouder die al een geopereerd is,
kan moeilijk tippen, wil toch iets laten horen van mij
de ergste vrieskou is achter de rug, gisteren was het de moeite hé
Straks toch eens gaan zien of mijn auto nog wil starten,
mijn parking staat niet aan mijn huis, enkele meters verder de berg op
hier is het bijna overal bergachtig
Ik besef het Yorkske vroeger was erg en moeilijk, het was geen lachertje hé
gelukkig is die tijd voorbij, ik denk niet graag aan vroeger, zeker niet aan mijn kindertijd
heb geen luxe nodig, leef wel graag comfortabel, laten wij die tijd vergeten
hoe moeilijk het ook was, sterke mensen geraken overal door, vergeten helaas niet
Ik wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Ben opgestaan met hevige pijn in de schouder die al een geopereerd is,
kan moeilijk tippen, wil toch iets laten horen van mij
de ergste vrieskou is achter de rug, gisteren was het de moeite hé
Straks toch eens gaan zien of mijn auto nog wil starten,
mijn parking staat niet aan mijn huis, enkele meters verder de berg op
hier is het bijna overal bergachtig
Ik besef het Yorkske vroeger was erg en moeilijk, het was geen lachertje hé
gelukkig is die tijd voorbij, ik denk niet graag aan vroeger, zeker niet aan mijn kindertijd
heb geen luxe nodig, leef wel graag comfortabel, laten wij die tijd vergeten
hoe moeilijk het ook was, sterke mensen geraken overal door, vergeten helaas niet
Ik wens aan allen een fijne dag, liefs assa
Groetjes van assa
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Knap Viv dat je nu aanvangt met Franse lessen. Ik versta nog altijd goed Frans maar toen ik in Frankrijk op reis was moest ik het wel eerst "vertalen" voor ik het kon uitspreken immers, we horen zelden Frans op onze nationale zender noch op de "reclamezenders" alles ook de liedjes enz zijn meestal in het Engels, we onderhouden dat sowieso!
Maar eigenlijk zou ik ook naar Franse zenders kunnen kijken zoals ik nu doe op de Duitse om de taal te onderhouden! maar ja, op mijn leeftijd moet men doen wat men graag doet hé! Die Soaps (Sturm der Liebe en Rote Rosen) zijn soms erg onrealistisch en geweldig traag maar bij gebrek aan beter blijf ik toch volgen en velen met mij, bijna mijn ganse straat van oudere buren kijkt naar die soms erge flauwe Sturm der Liebe !
Ik ben een aangenaam boek aan het lezen: van Elin Hilderbrand: zomerzusjes.
Ik heb net gezien dat ze in de hoofdbib in Hooglede nog boeken van deze Amerikaanse hebben, zal er later naar vragen. Geen hoogstaande literatuur hoor maar voor mij hoeft dat niet altijd, het mag ook ontspanning blijven!
Maar eigenlijk zou ik ook naar Franse zenders kunnen kijken zoals ik nu doe op de Duitse om de taal te onderhouden! maar ja, op mijn leeftijd moet men doen wat men graag doet hé! Die Soaps (Sturm der Liebe en Rote Rosen) zijn soms erg onrealistisch en geweldig traag maar bij gebrek aan beter blijf ik toch volgen en velen met mij, bijna mijn ganse straat van oudere buren kijkt naar die soms erge flauwe Sturm der Liebe !
Ik ben een aangenaam boek aan het lezen: van Elin Hilderbrand: zomerzusjes.
Ik heb net gezien dat ze in de hoofdbib in Hooglede nog boeken van deze Amerikaanse hebben, zal er later naar vragen. Geen hoogstaande literatuur hoor maar voor mij hoeft dat niet altijd, het mag ook ontspanning blijven!
Ivette
-
goeie morgen iedereen
het is weer een van die nachten
je zou er de krul van krijgen
maar ik heb toch ene joepie
ik mag volgende week woensdag naar de kapster

het is weer een van die nachten
je zou er de krul van krijgen
maar ik heb toch ene joepie
ik mag volgende week woensdag naar de kapster

-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Dag lieve mensen,
Ik kom even de reden van mijn afwezigheid duiden.
Wij hebben beide een brief gekregen van ....... we zijn er kapot van.
Ons lichaam heeft een schudding ondergaan en voelt ziek aan.
Tranen in overvloed gevloeid.
Contacten met kleinzonen zonder in detail te treden wat inhoud van schrijven betreft, zij gaan verder voor ons zorgen.
Proberen terug op rails te komen maar zal nog even duren.
Groeten en tot zo snel mogelijk
Corry
Ik kom even de reden van mijn afwezigheid duiden.
Wij hebben beide een brief gekregen van ....... we zijn er kapot van.
Ons lichaam heeft een schudding ondergaan en voelt ziek aan.
Tranen in overvloed gevloeid.
Contacten met kleinzonen zonder in detail te treden wat inhoud van schrijven betreft, zij gaan verder voor ons zorgen.
Proberen terug op rails te komen maar zal nog even duren.
Groeten en tot zo snel mogelijk
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-

Goede morgen iedereen, hier is de zon al van de partij. Maar dat het nog vriest is een feit. Ik zie de ijspegels hangen aan de dakgoot. En op ons terras ligt er langs die ene kant nog zeker 3 cm sneeuw.
Ook op de daken van de huizen ligt er nog sneeuw.
De weiden hier en daar al een plek dat donkerder wordt.
En wat de vogels betreft, de houtduiven, tortelduiven, kraaien, eksters, en de kleine mus die fluiten wel niet maar zijn ook goed aanwezig.. De balustrade dient even om te rusten. En de poep moet ik er bij nemen..
Verder niet veel meer te vertellen.
Alleen dit Corry och jong toch, ik kan jullie beidjes veel sterkte toewensen bij zoveel emoties. Een welgemeende virtuele knuffel..
Rietjes wat een mooie wandeling weeral.. En jij neemt adembenemende mooie foto's.
Jij moet met blozende kaakjes thuiskomen.
Meme-rietje zo slecht slapen, en de nachten voelen dan dubbel zo lang aan hé
Ivette ik ben een boek aan het lezen van Lucenda Riley De olijfboom
Assa oei pijnlijke schouder hopelijk vandaag beter.
Yorkje gaat het al beter met uw prothese aan. Hopelijk is het wondje nu voor goed genezen.
Frankje waar haal jij in godsnaam de inspiratie om altijd zo'n mooie plaatjes te plaatsen
Michelly zwaai zwaai
Roske ook zwaai zwaai
Hopelijk heb ik niemand vergeten
En nu siesto presto naar de douche. Ventje komt er net uit, nu mijn beurt. En daarna de opkuis natuurlijk
IK wens iedereen een fijne dag toe
toedeloe
menu: hutsepot
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle uiltjes, en stralende zon vandaag weer
heerlijk achter het glas want het was vanmorgen nog min zes
vandaag overdag zou de thermometer voor het eerst weer boven 0° gaan
en morgen nog meer... hoera hoera ...
koude nachten....maar die kunnen er nog wel bij... 't is nog februari...
De vastgevroren sneeuw die er nog ligt kraakt weer als er een auto over rijdt
en op voetpaden waar geen sneeuw geruimd is kan het nog glad zijn...
dus voorzichtig als je buitenkomt
Hier achter op het terras ligt ook nog 4 cm aangevroren sneeuw
maar die ligt niet in de weg, dat smelt wel als de zon er komt
Allen een fijne zaterdag , een mooi weekend
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Corry

-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeie morgen
Corry toch houdt dat dan nooit op daar bij jullie.
Een wijs gezegde van mijn schoonvader was : "lik dat 't leven kort is deurt ieder ruze te lange" .
Meer kan ik daar niet aan toevoegen.
Meme-Rietje, wat langer slapen vooral nu in de winter
't is een goeie die het zegt hoor, vanmorgen stond ik ook al om 6u beneden en de thermometer gaf een buitentemperatuur aan van -7. 'k heb koffie gezet, de krant uitgehaald en nog ff terug onder de wol gekropen
Ondertussen ook al boodschappen gedaan en deze namiddag zal 't zeker weer wandelen zijn.
Mijn kappersbezoek : pas op 27 februari
.
Woensdag aanstaande kon ook maar dan ben ik van dienst in Zw...m.
Ik had dan nog overwogen een andere kapper te bellen maar die zullen ook wel hun vaste klanten voorrang geven dus nog ff laten groeien.
Menu : lasagne !
Corry toch houdt dat dan nooit op daar bij jullie.
Een wijs gezegde van mijn schoonvader was : "lik dat 't leven kort is deurt ieder ruze te lange" .
Meer kan ik daar niet aan toevoegen.
Meme-Rietje, wat langer slapen vooral nu in de winter
't is een goeie die het zegt hoor, vanmorgen stond ik ook al om 6u beneden en de thermometer gaf een buitentemperatuur aan van -7. 'k heb koffie gezet, de krant uitgehaald en nog ff terug onder de wol gekropen
Ondertussen ook al boodschappen gedaan en deze namiddag zal 't zeker weer wandelen zijn.
Mijn kappersbezoek : pas op 27 februari
Woensdag aanstaande kon ook maar dan ben ik van dienst in Zw...m.
Ik had dan nog overwogen een andere kapper te bellen maar die zullen ook wel hun vaste klanten voorrang geven dus nog ff laten groeien.
Menu : lasagne !
Oud maar niet Out