Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

12 feb 2021, 11:11

Nee Dina, lange broeken droegen de meisjes nog niet, wij waren toen ook niet zo'n koukleumen als nu omdat we niet zo verwend waren dat het hele huis verwarmd werd, velen hadden nog een "voorplaats" met wel mooie meubels maar zonder stoof, er werd hoofdzakelijk in de (gezellige) keuken geleefd. Alleen Sander is geïnteresseerd in "vroeger" mijn andere kleinkinderen niet, er zit ook nog een generatie tussen en er is teveel verschil

Ik zal vanavond niet naar de Duitse zenders moeten kijken: deze namiddag worden mijn (opgenomen) feuilletons vervangen door sport en vanavond is er Mainz bleibt Mainz, wat de Duitsers aan dat carnavalsprogramma hebben versta ik niet, het zal wel typisch Duitse humor zijn zeker!
Wel neem ik elke dag 's middags Sturm der Liebe op op VTM 3 (vroeger Vitaya) tegen de middag en dat is zonder reclame dus beter dan het te volgen in de late namiddag op VTM!Ik wilde het toch eens melden voor de liefhebbers van deze soap!
Ik zal wel niet zo lang meer kunnen kijken want in Duitsland zijn ze 2 jaar voor dus als ik bij het begin van "mijn kijken" ben zal ik afhaken!
Het zonnetje doet deugd achter glas maar het blijft bitter koud!
Nu ga ik knolselderpatatten maken, ik eet dat graag! tot later
Ivette

viv

12 feb 2021, 14:39

Goede middag,

Heb alles weer eens bijgelezen ;-)
Terwijl ik hier zit te tokkelen luister ik ook naar spotify - Elena Garanca en Anna Netrebko - wat een stemmen toch! Ik moet dan telkens aan Veve denken die mij deze tip gaf.

Heb me ingeschreven voor de cursus Frans. Voormiddag heb ik een niveautest moeten afleggen en ik mag in het vierde jaar starten. Valt eigenlijk nog mee als je weet dat het zeker vijftig jaar geleden is dat ik nog Frans gesproken heb.
Natuurlijk hoor ik wel Frans op tv of in muziek, dus het taalverstaan lukt redelijk.
De proefles gisteren viel ook mee - fijne docente en kleine groep cursisten. Na het krokusverlof beginnen we er dus echt aan. Het geeft mij precies vernieuwde energie. Voel mij in elk geval enthousiast. Na de toets ben ik dadelijk de stad in geweest om de leerboeken te bestellen. Ik had al de neiging om Frans te praten in de winkel hihi.

Nu moet ik ook nog een nieuwe laptop kopen, de oude heeft helemaal de geest gegeven. En met de pc valt de internetverbinding tijdens de lessen soms weg. Volgens Telenet ligt het aan mijn pc... Die toestellen zijn toch erg vlug "verouderd"!
Enfin - de aanschaf van een nieuw compactfototoestel zal nog eventjes moeten wachten. Ik heb tenslotte nog een goed fototoestel.
Toch bedankt voor de info Rita, ik zal het alleszins onthouden.
Jij maakt trouwens erg mooie foto's. Jij woont ook wel in een "fotogenieke" omgeving :wink:
Een fototoestel is belangrijk maar het oog van de fotograaf is toch het belangrijkste!

Sturm der Liebe heb ik nooit gevolgd Ivette, ook Thuis en zo voort heb ik nooit gevolgd. Ik heb altijd weinig tv gekeken wegens geen tijd maar nu heb ik mijn schade al ingehaald. Via VRTnu en Netflix heb ik alle Scandinavische series bekeken. En ook Bridgerton en Pride en Prejudice heb ik al gezien. Onlangs heb ik Fireflylane Lane en the Pier bekeken - ook mooi. Outlander is nog zo'n mooie serie.
er zijn er te veel om op te noemen eigenlijk... maar met de coronamaatregelen heb ik toch weinig anders te doen.

Seffens ga ik een winterwandeling maken. Mijn zus kan er niet bij zijn want ze is bezig met de verhuis naar hun nieuwe appartement. Eindelijk, want de oplevering heeft door de corona heel wat vertraging opgelopen. Hun huis was al verkocht en nu moet ze aan de nieuwe eigenaars huur betalen... Wat een toestanden allemaal. Ik zou nogal stressen maar mijn zus blijft er kalm onder.

Ik zal me maar warm aankleden. Achter glas ziet het er mooi uit maar voormiddag toen ik naar de stad wandelde was het ferm koud - uit de zon toch...

En ja, die verhalen over vroeger herken ik. Ben bij de blauw nonnen, zoals ze hier zeggen, op school geweest. Broeken waren ook bij hen uit den boze. En dan kreeg je van die toestanden dan we ons in de winter als het koud was, op het plein voor de school "omkleden". Dus daar de rok aan en de broek uit. De meesten kwamen met de fiets naar school. Halfweg de jaren zestig is dat toch allemaal veranderd. Ook de nonnen droegen toen geen habijt meer en de leerlingen moesten geen uniform meer dragen en uiteindelijk mochten broeken ook.
En nu ga ik mijn wandelschoenen aantrekken - tot later allemaal!

Afbeelding

Ivette

12 feb 2021, 16:18

Knap Viv dat je nu aanvangt met Franse lessen. Ik versta nog altijd goed Frans maar toen ik in Frankrijk op reis was moest ik het wel eerst "vertalen" voor ik het kon uitspreken immers, we horen zelden Frans op onze nationale zender noch op de "reclamezenders" alles ook de liedjes enz zijn meestal in het Engels, we onderhouden dat sowieso!
Maar eigenlijk zou ik ook naar Franse zenders kunnen kijken zoals ik nu doe op de Duitse om de taal te onderhouden! maar ja, op mijn leeftijd moet men doen wat men graag doet hé! Die Soaps (Sturm der Liebe en Rote Rosen) zijn soms erg onrealistisch en geweldig traag maar bij gebrek aan beter blijf ik toch volgen en velen met mij, bijna mijn ganse straat van oudere buren kijkt naar die soms erge flauwe Sturm der Liebe !

Ik ben een aangenaam boek aan het lezen: van Elin Hilderbrand: zomerzusjes.
Ik heb net gezien dat ze in de hoofdbib in Hooglede nog boeken van deze Amerikaanse hebben, zal er later naar vragen. Geen hoogstaande literatuur hoor maar voor mij hoeft dat niet altijd, het mag ook ontspanning blijven!
Ivette

Ritavdm

12 feb 2021, 18:00

Zillebevijver in combinatie met de Verdronken Weiden is goed voor 6,5 km fris wandelgenot.
Meer moet dat niet zijn op zo'n koude februaridag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taallessen, ik krijg er zowaar ook weer zin in.
'k heb het altijd graag gedaan en weet in het Frans, Engels, Duits goed mijn mannetje te staan, welliswaar niet altijd foutloos maar toch altijd verstaanbaar.
Misschien eens aan Spaans beginnen maar 'k ben een beetje bang dat ik eens Corona ons wat meer vrijheid geeft ik te veel lessen zou missen.
'k zal mijn schade in het weggaan dan moeten in halen :lol:
Oud maar niet Out

meme-rietje

13 feb 2021, 05:44

goeie morgen iedereen
het is weer een van die nachten
je zou er de krul van krijgen
maar ik heb toch ene joepie
ik mag volgende week woensdag naar de kapster

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

corry

13 feb 2021, 08:27

Dag lieve mensen,

Ik kom even de reden van mijn afwezigheid duiden.
Wij hebben beide een brief gekregen van ....... we zijn er kapot van.
Ons lichaam heeft een schudding ondergaan en voelt ziek aan.
Tranen in overvloed gevloeid.
Contacten met kleinzonen zonder in detail te treden wat inhoud van schrijven betreft, zij gaan verder voor ons zorgen.
Proberen terug op rails te komen maar zal nog even duren.

Groeten en tot zo snel mogelijk

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

13 feb 2021, 09:33

Veel sterkte Corry en Stafke!
Ivette

omadina

13 feb 2021, 10:04

Goede morgen,

Corry, hou jullie sterk hé, ik lees zo tussen de lijnen dat het heel zwaar moet zijn voor jullie !
Heel veel goede moed.

Viv, fijn te horen dat je taallessen volgt. Ik heb dat vroeger ook nog gevolgd, als ik nog werkte, om mijn Frans bij te schaven, en ook Duits en Engels, had het nodig voor mijn werk, want we hadden dat wel gehad in de cursussen, maar in de praktijk is het toch anders, dan moet je je goed vlot kunnen uitdrukken. Ik praat hier geregeld nog Frans, want hier wonen veel Franstaligen, en hun Nederlands is ... ja als ze hun best doen, dan schakel ik zelf over op Frans, ik vind dat wel prettig.
Yvette, ja zou ook eens meer naar de Duitse zenders moeten kijken, om mijn Duits wat bij de werken, mooie maar ingewikkelde taal, vooral de "Sprachelehre", ja wel heel interessant !

Heb de match gevolgd van Elise Mertens, haar 3de ronde in de Australien Open, mooi gewonnen 6/2 6/1, mooie match, in een uurtje was ze klaar met Bentic, die toch ook een talent is. Hopelijk blijft ze nog langer, want alle andere Belgen liggen er al uit, met als eerste Goffin... pfff.
Dat doet me echt zin krijgen om zelf een dubbeltje te spelen, maar ja binnen is het verboden, en we zien wel als we vanaf april kunnen, en "mogen" buiten spelen. Ik hoop het !
Nu liggen de terreinen er toch bij als witte vlaktes, ben gisteren nog eens gaan kijken.

De zon schijnt, dus zal je wel weer mooie foto's kunnen maken Ritavdm, geniet maar van jullie wandelingen.
Gisteren toch ook weer mijn nodige stappen gezet, een beetje bewegen, goed aangekleed, zoals Vera op haar foto's door de velden, mooi !

Voor jullie allemaal, nog een mooie dag !
omadina

Ga nog eens tot bij de bakker,
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

13 feb 2021, 10:13

Corry

Afbeelding

vera-maria

13 feb 2021, 11:09

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt in onze living is prachtig weer hé, geen tijd vandaag om te wandelen want mijn echtgenoot is bij de zoon nu om een klein herstellingswerkske uit te voeren aan een rolluik en deze namiddag komt onze zoon mijn nieuwe computer installeren en daar is ook een hoop werk aan, we hebben elk wel een tablet en ventje een laptop maar ik heb graag een vaste pc om te photoshoppen enz.
Mocht een ring hebben voor Valentijn van ventje maar heb gekozen voor een nieuwe pc want mijn oude had te weinig geheugen, de nieuwe computer is volledig snoerloos, de luidsprekers zitten verwerkt in het heel groot scherm dus ik ben daar supercontent mee!
Corry ooo wat spijtig voor jullie vind dit heel erg wat ze jullie aandoet( allez denk toch jullie dochter) dikke gemeende knuffel!
Viv wat fijn dat je les volgt, dat houd ons alert en jong en vind het ook leuk dat je geniet van die operatoppers!
Yvette ik heb dat vroeger nooit begrepen dat mensen veel tv keken, maar met het ouder worden en ook een beetje door Corona kijk ik ook wel meer, maar nooit voor 18u30 en ik kijk nu graag naar blokken maar geen soaps voor mij, we kijken meestal op canvas en ik volg natuurlijk wel” the Voice” en series op Netflix!
En ik hoop van ganser harte als de maatregelen weer wat soepeler worden dat ik weer 3 avonden per week kan besteden aan m’n hobby’s!
Omadina, weet niet of je kijkt naar “ 1 jaar gratis” er is een kandidate die barmeid is in de tennisclub in Koksijde!
En gisteren ons oogappeltje van school gehaald, er was dit jaar uiteraard geen carnavalsstoet maar de kinderen mochten wel verkleed naar school en ze hadden geen les mochten een ganse dag knutselen...
Afbeelding
En volgende week is er krokusvakantie en hebben wij een logeetje :D
Ik ga hier in gang moeten schieten maar dat gaat hier niet vooruit...heb ondertussen een telefoontje gehad van een vriendin van een halfuurtje!
Nog een fijnnweekend daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

13 feb 2021, 11:53

Goeie morgen

Corry toch houdt dat dan nooit op daar bij jullie.
Een wijs gezegde van mijn schoonvader was : "lik dat 't leven kort is deurt ieder ruze te lange" .
Meer kan ik daar niet aan toevoegen.

Veve, veel geluk met je nieuwe pc.

TV ook aan mij niet besteed hoor, af en toe en goeie documentaire JA maar voor de rest.
Ik krijg soms al de kriebels als ik de tv-programma's nalees in de krant.

Meme-Rietje, wat langer slapen vooral nu in de winter :roll:
't is een goeie die het zegt hoor, vanmorgen stond ik ook al om 6u beneden en de thermometer gaf een buitentemperatuur aan van -7. 'k heb koffie gezet, de krant uitgehaald en nog ff terug onder de wol gekropen :wink:
Ondertussen ook al boodschappen gedaan en deze namiddag zal 't zeker weer wandelen zijn.

Mijn kappersbezoek : pas op 27 februari :roll: .
Woensdag aanstaande kon ook maar dan ben ik van dienst in Zw...m.
Ik had dan nog overwogen een andere kapper te bellen maar die zullen ook wel hun vaste klanten voorrang geven dus nog ff laten groeien.
Oud maar niet Out

Ritavdm

13 feb 2021, 19:53

Goeie avond

We hebben een heel mooie frisse wandeling van 9 km gemaakt in en rond de Hoppestad (Poperinge)
maar je zult het zonder fotootjes moeten doen dit keer.
Fototoestel lag op het kastje in de gang, klaar om mee te nemen :roll:
en 't lag er nog exact gelijk als ik thuiskwam
en foto's nemen met mijn telefoon doe ik echt niet graag :roll: raar hé terwijl de meesten het net zo graag en goed doen daarmee.

Nu ga ik de kranten induiken, altijd twee in het WE.
Oud maar niet Out

meme-rietje

14 feb 2021, 08:45

goeie Valentijns morgen iedereen

Afbeelding

omadina

14 feb 2021, 10:01

Goed morgen,

Voor jullie allemaal een mooie (Valentijn)-zondag ! Och ja, die valentijn is er ook bij gekomen, maar je kan er het beste van maken, op je eigen manier.

Vera, ja hoor ik kijk naar" Eén jaar gratis " op tv, en ken Anouchka tamelijk goed. Ja, nu is de bar van de club natuurlijk gesloten, maar het een vriendelijk meisje, hoop voor haar en voor ons, dat de bar terug open mag, en dat zij het ver brengt in het programma. Amai, de laatste keer heeft ze wel geluk gehad...

Mémérietje, dank voor het mooie plaatje, voor jou, en trouwens voor alle vriendinnen, en ook eventuele vrienden, een zonnige mooie zondag !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

14 feb 2021, 10:48

Goeie frisse zonnige zondagmorgen

De laatste in de rij, eigenlijk vind ik het wel jammer want ik hou meer van dit weertje dan van die natttigheid die we verder in de week weeral zullen krijgen.

Valentijn : commercieel gedoe
maar geef toe heimelijk hopen we allemaal dat er vandaag eens iemand extra aan ons denkt

Afbeelding

Gisterenavond heb ik nog mijn kip gekookt en gehaktballetjes gerold voor een verse vol-au-vent, straks dus alleen nog de champignons en de saus maar eerst een kommetje lekkere kippenbouillon.
Oud maar niet Out