In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
HVT ,
Morgen staan de duimen hier omhoog en er zal een kaarsje branden voor als je naar de oogarts moet.
Muddy Maddy, gisteren lekker gegeten ? En vandaag paling voor jou op het menu. Laat het jullie smaken.
Oma-C, fijn dat de kapster nog een gaatje voor jou had. Je zult er weer stralend uitzien. Wij hebben gisteren ook spaghetti gegeten, dat is onze zaterdagse gewoonte. Maak altijd verse saus voor een aantal keren en vries die dan in. Wat over is, krijgt Matice de volgende dag, hij eet dat supergraag en doet er geen allergische reactie op. Ik snij dan die klein zodat hij dat op een beetje ordelijke manier kan eten. Straks krijgt hij het voor zijn ontbijt.
Bekske , weer een mooi plaatje.
Anjelier, hier is dat ook zo vaak, verkeerde post. Ik ga die dan ook in de juiste bussen stoppen en vraag me net als HVT in stilte af, hoeveel van onze post in de verkeerde bus verdwijnt. Maar ik ga voortaan doen wat jij hebt gedaan, het allemaal bij elkaar houden en dan netjes gaan afgeven op de Post zelf.
Alles een beetje oké met jouw vader ?
We hebben nog 1 boom in de tuin en de eksters zijn er een nest in aan het bouwen, mooi om zien.
Wilde eend, jij ook al naar de kapster geweest. En de babbel erbij zal jou echt wel eens deugd gedaan hebben, fijn zo.
Granny M, MJ en ieder die ik vergeet, een mooie zondag gewenst.
Heb al veel gedaan van het licht HH. Deze namiddag toch eens een heel klein ommetje maken met Matice. Hij mankt niet zoveel meer , enkel als hij gelegen heeft en opstaat, dan houdt hij zijn pootje nog even in de lucht. Maar één keer dat voorbij, zie je niets meer. Moet wel nog medicatie nemen.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs aan jullie allen en wees voorzichtig als je naar buiten gaat.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Happy Valentines day!
Dit jaar geen kadookes met valentijn want we moeten een beetje spaarzaam zijn.
maar dat geeft niet. mijn trui is jammer genoeg niet toegekomen want dan had ik die vandaag kunnen aandoen. veel is er nog niet gedooid in onze straat. het is nu zelfs mistig.
Buurman V is weer aan het stofzuigen.Gimly is hier zot aan het doen: met zijn staart zwieren en miauwen tegen dingen die er niet zijn al hoewel... we heben al dikwijls uit onze ooghoeken iets waargenomen. zou ons Vinny komen spoken?
het was wel vreemd dat toen Gimly de laatste keer dat karkas van de kip stal er geen scheursporen waren in die zak? En Vinny zou wellicht wel tot slopen overgegaan zijn. HVT: jij ziet de man van Clive dan op dat hondenkussen liggen, wel ik had zoiets voor toen ze schreef dat Matice niet meer met zijn ballen mocht spelen
( grapje Clive) en het feit dat we weten dat Matice niet gecastreerd is omdat dat nadelig is voor zijn ras.Op het moment dat ik dat las was Gimly net zijn exballen aan het wassen. de link was rap gelegd.
veel plezier met de brei. ik zou ook graag iets in elkaar steken van kleren want de huidige mode kleuren trekken weer op niet veel of het moet Grijs zijn. dat geel, neen, niets voor mij.
De solden zijn tot tegengeslagen: wat wil je. iemand schreef dat de oudere collecties in de rekken hingen. en dat alleen winkelen steekt een mens soms de keel uit. Vooral ventje steekt het tegen.
Moeder vertelde dat buurvrouw met haar man en kinderen naar de kapper in Antwerpen gingen met de trein. Ik vroeg haar of er soms geen kappers genoeg zijn in brugge zelf. Heel de smedenstraat zit nu vol kapper meestal van die alochtone. voor 10 euro is je haar geknipt maar of dat profecioneel gedaan is??? ik heb er mijn twijfels over.
Nu de erwten zijn geweekt, rest er mij de prei te snijden want die ziet er zielig uit.
Ventje ligt nog boven de krant te lezen. Gimly is op zijn dweil en ik ga deze middag waarschijnlijk verder lezen in dat boek van Stephen King. Ventje heeft naar Tombstone gekeken en naar de revenge van Wyatt Earp. Toen ben ik naar mijn bed gegaan.
Straks een aperitiefje van Champagne brut met anjovisjes in de look, gevolgd door een garnaalkroket op groot moeders wijze en dan gebakken paling en gebakken zalm voor ventje.
Hebben we vanavond nog honger dan zal de snertsoep al klaar zijn met spekblokjes en al.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Happy Valentines day!
Dit jaar geen kadookes met valentijn want we moeten een beetje spaarzaam zijn.
maar dat geeft niet. mijn trui is jammer genoeg niet toegekomen want dan had ik die vandaag kunnen aandoen. veel is er nog niet gedooid in onze straat. het is nu zelfs mistig.
Buurman V is weer aan het stofzuigen.Gimly is hier zot aan het doen: met zijn staart zwieren en miauwen tegen dingen die er niet zijn al hoewel... we heben al dikwijls uit onze ooghoeken iets waargenomen. zou ons Vinny komen spoken?
( grapje Clive) en het feit dat we weten dat Matice niet gecastreerd is omdat dat nadelig is voor zijn ras.Op het moment dat ik dat las was Gimly net zijn exballen aan het wassen. de link was rap gelegd.
veel plezier met de brei. ik zou ook graag iets in elkaar steken van kleren want de huidige mode kleuren trekken weer op niet veel of het moet Grijs zijn. dat geel, neen, niets voor mij.
De solden zijn tot tegengeslagen: wat wil je. iemand schreef dat de oudere collecties in de rekken hingen. en dat alleen winkelen steekt een mens soms de keel uit. Vooral ventje steekt het tegen.
Moeder vertelde dat buurvrouw met haar man en kinderen naar de kapper in Antwerpen gingen met de trein. Ik vroeg haar of er soms geen kappers genoeg zijn in brugge zelf. Heel de smedenstraat zit nu vol kapper meestal van die alochtone. voor 10 euro is je haar geknipt maar of dat profecioneel gedaan is??? ik heb er mijn twijfels over.
Nu de erwten zijn geweekt, rest er mij de prei te snijden want die ziet er zielig uit.
Ventje ligt nog boven de krant te lezen. Gimly is op zijn dweil en ik ga deze middag waarschijnlijk verder lezen in dat boek van Stephen King. Ventje heeft naar Tombstone gekeken en naar de revenge van Wyatt Earp. Toen ben ik naar mijn bed gegaan.
Straks een aperitiefje van Champagne brut met anjovisjes in de look, gevolgd door een garnaalkroket op groot moeders wijze en dan gebakken paling en gebakken zalm voor ventje.
Hebben we vanavond nog honger dan zal de snertsoep al klaar zijn met spekblokjes en al.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes
Ik wist dat ik nog een nummer had van B- post
waar je naartoe kan bellen met klachten
en gisteravond dacht ik eraan, heb het opgezocht:
Een probleem melden bij B-post= 02-278.50.37
Ik had dezelfde problemen en heb dit nummer
op het postkantoor gekregen, het gebruikt
en alles was nadien netjes opgelost...
't is het proberen waard hé
clive, Matice lang genoeg rust geven zodat z'n pootje goed
kan genezen
eten van de spaghetti
dat was een witte hond, daar was poetswerk aan nadien
En eksters zag ik niet graag in mijn tuin vroeger, ze pikken de
eitjes en jonge vogeltjes uit hun nesten
Dag Bekske, een fijne zondag, 't is nog koud buiten
maar een stralende zon...
Alle seizoentjes een fijne dag, geniet van de winterse zon
vanaf vandaag krijgen we minder koude temperaturen
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: met vader alles oké.
Oma-C: heb het nr van B-Post ook in mijn telefoonboekje geschreven, je weet nooit of je het ooit nodig hebt.Dank je wel hiervoor.
Op het gras zijn er al veel groene plekken te zien, het is aan het dooien.Af en toe nog eens een "roffel' van het dak.
Manlief kijkt naar het veldrijden, gisteren heb ik samen met vader gekeken.Als ik er ben als het veldrijden is,kan vader ook eens kijken, vroeger thuis keek hij daar altijd naar.Zelf kan hij zijn tv niet meer aanzetten, kan niet meer werken met de afstandbediening.
Verder wordt het hier een rustige zondag.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: met vader alles oké.
Oma-C: heb het nr van B-Post ook in mijn telefoonboekje geschreven, je weet nooit of je het ooit nodig hebt.Dank je wel hiervoor.
Op het gras zijn er al veel groene plekken te zien, het is aan het dooien.Af en toe nog eens een "roffel' van het dak.
Manlief kijkt naar het veldrijden, gisteren heb ik samen met vader gekeken.Als ik er ben als het veldrijden is,kan vader ook eens kijken, vroeger thuis keek hij daar altijd naar.Zelf kan hij zijn tv niet meer aanzetten, kan niet meer werken met de afstandbediening.
Verder wordt het hier een rustige zondag.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Goede middag alle seizoentjes,
bbbrrr ik krijg niet warm vandaag,
ben dan maar thuis gebleven,
en geen wandeling gedaan...
Met een warme kop thee
naar de cross kijken, da dames zijn
al aangekomen, en nu naar de mannen kijken
Ik wens jullie allen een gezellige dag, hier begint de lucht ook
te overtrekken , en witte strepen te trekken...
er is veel wind hoor ik aan de klepjes van de dampkap en de droogkast...
Groetjes en tot later...
bbbrrr ik krijg niet warm vandaag,
ben dan maar thuis gebleven,
en geen wandeling gedaan...
Met een warme kop thee
naar de cross kijken, da dames zijn
al aangekomen, en nu naar de mannen kijken
Ik wens jullie allen een gezellige dag, hier begint de lucht ook
te overtrekken , en witte strepen te trekken...
er is veel wind hoor ik aan de klepjes van de dampkap en de droogkast...
Groetjes en tot later...
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Fijne avond, dames,
OmaC, heb ook de nr van Bpost opgeschreven, hier hetzelfde, de post van anderen steek ik terug in de rode postbus, en dan komen ze niet meer bij ons terug. Onze post is ook al meermaals niet toegekomen, ook laatst een verjaardagskaartje.... Jammer.
Heb alles gelezen maar zal nog eens terug moeten scrollen, vrees ik .....
Morgen gaan we onze auto laten wassen, is veel vuil aan met het zout van de wegen.... Dan zien we dochter nog eens want hij wordt daar namelijk door iemand gewassen met stoom.
Dinsdag mogen we naar de kapster, we gaan samen, manlief enkel voor te knippen en intussen gaat ze me in een ander plaatsje zetten, heeft ze al gezegd.
Woensdag is er niets maar donderdag doen we terug aan hond-sitting, maar eerst naar de winkel wat voeding gaan halen.... De rest dat overblijft zal voor te poetsen zijn..... Dat moet ook gebeuren, he !
Ondertussen ben ik ook terug in de kaartjes gevlogen, maart is hier heel druk daarvoor, er zijn 11 jarigen, wat best veel is, maar mijn creativiteit kent geen grenzen, we kunnen toch niet weg....... buiten de nodige verplaatsingen natuurlijk.
Nu nog wat tv kijken, hebben wat opgenomen dus dat moet ook nog bekeken worden
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende
OmaC, heb ook de nr van Bpost opgeschreven, hier hetzelfde, de post van anderen steek ik terug in de rode postbus, en dan komen ze niet meer bij ons terug. Onze post is ook al meermaals niet toegekomen, ook laatst een verjaardagskaartje.... Jammer.
Heb alles gelezen maar zal nog eens terug moeten scrollen, vrees ik .....
Morgen gaan we onze auto laten wassen, is veel vuil aan met het zout van de wegen.... Dan zien we dochter nog eens want hij wordt daar namelijk door iemand gewassen met stoom.
Dinsdag mogen we naar de kapster, we gaan samen, manlief enkel voor te knippen en intussen gaat ze me in een ander plaatsje zetten, heeft ze al gezegd.
Woensdag is er niets maar donderdag doen we terug aan hond-sitting, maar eerst naar de winkel wat voeding gaan halen.... De rest dat overblijft zal voor te poetsen zijn..... Dat moet ook gebeuren, he !
Ondertussen ben ik ook terug in de kaartjes gevlogen, maart is hier heel druk daarvoor, er zijn 11 jarigen, wat best veel is, maar mijn creativiteit kent geen grenzen, we kunnen toch niet weg....... buiten de nodige verplaatsingen natuurlijk.
Nu nog wat tv kijken, hebben wat opgenomen dus dat moet ook nog bekeken worden
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot... de volgende
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo te lezen heeft ieder zijn bezigheid gisteren gehad, het was gisteren behoorlijk glibberig met die dooi.
Ben een blokje om gegaan met Matice met zijn jas aan, zijn pootje is zo goed als genezen. Hij ligt hier nu naast me rustig te spelen.
Moet vandaag eerst een afspraak maken voor een EMG en dan daarna eentje met de kapster.
Manlief mag deze namiddag al gaan en of dat nodig is. Zijn haar steekt alle kanten uit. En donderdag komt de trimster van Matice, dan ben ik dus waarschijnlijk nog de enige hier in huis met een coronakapsel.
Zo, het is al laat, ik ga beginnen aan het HH.
Ik wens elkeen zonder namen een hele fijne maandag toe.
Liefs en een dikke knuffel.
-
Goede morgen seizoentjes,
de paling gegeten en vreemd die smaakte niet zoals vroeger. ze had misschien nog wat baktijd nodig. enfin, het was lekker. de pannen staan er nog, ik doe straks de afwas als ventje gaan douchen is. dan gaat die naar de dranken centrale en als die terug komt moet ik zijn haar tondeuzen. niets aan te doen, ik moet. hij heeft zelf al zijn baard afgedaan. hij is zijn piekhaar beu. hij zal dat nooit lang kunnen laten worden gelijk vroeger. ik ga eerst met nr 4 erdoor en daarna met nummer 2. desnoods doe ik de nr 2 in de namiddag. ventje had het wel weer in en heeft weer zijn tirade gehouden waarop ik zei waarom verpest je daar altijd de zondag mee? Ben dan 2 uurtjes in bed gaan liggen en als ik terug beneden was hebben we de champgane gedonken met de ansjovisjes. het menu omgekeerd dus.
Vandaag heb ik geen idee wat we gaan eten, het zal hoogstwaarschijnlijk een eitje met frietjes zijn en morgen kippeborrelhapjes want het wordt weer een lesdag. of ventje vrijdag van wacht is weten we niet, maar wel in maart. hij gaat die proberen aan iemand te verkopen.
Hier is het bewolkt. ik dacht dat de dooi zich had ingezet maar die grote plas ijs aan de freule is blijven liggen. Misschien moet het nog warmer. ik wil zon en warmer temperaturen.
Gimly is zijn beklag aan het doen aan de trap. zo zeuren voor een hapje eten. dat beest is ongelofelijk.
Ik ga pillen pakken en een potje bramen er achter.
Fijne dag seizoentjes! Keep safe!
de paling gegeten en vreemd die smaakte niet zoals vroeger. ze had misschien nog wat baktijd nodig. enfin, het was lekker. de pannen staan er nog, ik doe straks de afwas als ventje gaan douchen is. dan gaat die naar de dranken centrale en als die terug komt moet ik zijn haar tondeuzen. niets aan te doen, ik moet. hij heeft zelf al zijn baard afgedaan. hij is zijn piekhaar beu. hij zal dat nooit lang kunnen laten worden gelijk vroeger. ik ga eerst met nr 4 erdoor en daarna met nummer 2. desnoods doe ik de nr 2 in de namiddag. ventje had het wel weer in en heeft weer zijn tirade gehouden waarop ik zei waarom verpest je daar altijd de zondag mee? Ben dan 2 uurtjes in bed gaan liggen en als ik terug beneden was hebben we de champgane gedonken met de ansjovisjes. het menu omgekeerd dus.
Vandaag heb ik geen idee wat we gaan eten, het zal hoogstwaarschijnlijk een eitje met frietjes zijn en morgen kippeborrelhapjes want het wordt weer een lesdag. of ventje vrijdag van wacht is weten we niet, maar wel in maart. hij gaat die proberen aan iemand te verkopen.
Hier is het bewolkt. ik dacht dat de dooi zich had ingezet maar die grote plas ijs aan de freule is blijven liggen. Misschien moet het nog warmer. ik wil zon en warmer temperaturen.
Gimly is zijn beklag aan het doen aan de trap. zo zeuren voor een hapje eten. dat beest is ongelofelijk.
Ik ga pillen pakken en een potje bramen er achter.
Fijne dag seizoentjes! Keep safe!
Cats Rule!
-

Een goede morgen alle seizoentjes,
regenmorgen vandaag, veel sneeuw is er
nog niet weggeregend, het zal nog wat
warmer moeten worden, de grond is ook nog te koud
Hier op mijn terras is alles weggeregend daar is alles weer proper
Hopelijk niet teveel ongelukken gebeurd want regen op
die bevroren grond dat kan niet anders dan ijzel vormen...
Ik moet niet buiten zijn dus blijf ik gewoon binnen
er is altijd wel iets te doen hier en ik heb bezigheid genoeg
clive iedereen is blij van de lange haren vanaf te zijn,
en je mag toch maar één per één bij de kapster binnen
maar 't is fijn als je in de spiegel kijkt en je ziet er weer netjes uit
M-M jij mag ook voor kapster spelen, toch makkelijk als je
het zelf kan bijhouden, en de paling niet echt gesmaakt zoals vroeger
ja die smaak van vroeger vind' je bij veel dingen niet meer terug...
Bekske, wat een lieve witte katjes, met die mooie blauwe ogen
een aangename dag ondanks dat de helpster weer te vroeg komt
om te winkelen... ze zullen het nooit leren...
Alle seizoentjes er is ook redelijk veel wind dus als je buiten
moet hou de paraplu goed vast
-
@Oma C, ik wijd het aan het feit dat de boter niet echte "beste boter" is die we vroeger gebruikten en misschien was de baktijd te kort.
@ Clive: ik zit hier ook nog met een corona kapsel maar het is bij mij niet echt goed zichtbaar die uitgroei, binnen een twee tal maanden zal dat wel het geval zijn. ( en dan gaan we het nog een tintje lichter kleuren.)
@ Clive: ik zit hier ook nog met een corona kapsel maar het is bij mij niet echt goed zichtbaar die uitgroei, binnen een twee tal maanden zal dat wel het geval zijn. ( en dan gaan we het nog een tintje lichter kleuren.)
Cats Rule!
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Dag allemaal,
Het wordt echt wel erg met mijn geheugen en organisatietalent.
De afspraak met de oogarts is pas volgende week.
Gelukkig dat mijn vriendin me vanmorgen sms-te van op het werk dat ik verkeerd zat.
Beschaamd bellen naar de buurvrouw die me zou brengen en halen.
Nieuwe afspraak met haar voor volgende week.
Vannacht vergeten het alarm op te zetten. Dat is in de week ook al eens gebeurd.
Al twee keer vergeten de kookplaat uit te zetten.
Toch beginnende dementie?
Ik kan moeilijk zeggen dat ik veel rond mijn oren heb tegenwoordig.
Ik weet wel hoe het komt dat ik het verkeerd genoteerd heb.
Dat is al iets. Als je het dan op drie plaatsen verkeerd opschrijft, heeft het niet veel zin dat je het opschrijft.
Nu heb ik dus ineens een hele namiddag vrij spel.
Wat ga ik doen? Orde scheppen in de chaos.
Soms heb ik zo een goesting om heel de boel hier te renoveren.
Veel spijt dat ik dat niet van in het begin gedaan heb.
Maar zelfs gewoon nieuw rolgordijntjes is al een opdracht die niet ingevuld geraakt.
Trouwens in het begin had ik daar zeker niet de moed voor.
Wel erg die besluiteloosheid.
Geen goed teken dat ik dit hier niet al lachend opschrijf.
Ik verschiet me iedere keer een ongeluk als er weer een stuk ijs naar beneden dondert van het dak.
Het wordt echt wel erg met mijn geheugen en organisatietalent.
De afspraak met de oogarts is pas volgende week.
Gelukkig dat mijn vriendin me vanmorgen sms-te van op het werk dat ik verkeerd zat.
Beschaamd bellen naar de buurvrouw die me zou brengen en halen.
Nieuwe afspraak met haar voor volgende week.
Vannacht vergeten het alarm op te zetten. Dat is in de week ook al eens gebeurd.
Al twee keer vergeten de kookplaat uit te zetten.
Toch beginnende dementie?
Ik kan moeilijk zeggen dat ik veel rond mijn oren heb tegenwoordig.
Ik weet wel hoe het komt dat ik het verkeerd genoteerd heb.
Dat is al iets. Als je het dan op drie plaatsen verkeerd opschrijft, heeft het niet veel zin dat je het opschrijft.
Nu heb ik dus ineens een hele namiddag vrij spel.
Wat ga ik doen? Orde scheppen in de chaos.
Soms heb ik zo een goesting om heel de boel hier te renoveren.
Veel spijt dat ik dat niet van in het begin gedaan heb.
Maar zelfs gewoon nieuw rolgordijntjes is al een opdracht die niet ingevuld geraakt.
Trouwens in het begin had ik daar zeker niet de moed voor.
Wel erg die besluiteloosheid.
Geen goed teken dat ik dit hier niet al lachend opschrijf.
Ik verschiet me iedere keer een ongeluk als er weer een stuk ijs naar beneden dondert van het dak.
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Houdt de moed er maar in HvT,
hier een rot weer,
(nog)geen gazet,
grote breek/boor werken bij nieuwe buren, oordopjes helpen ook niet erg,
Elise Mertens verloren in A.Open,
Poetske komt niet,
in de vinger gesneden bij brood voor vogels,
brood nu met rood kleurtje er door,
krijg mijn garagedeur niet open,
eens goed vloeken helpt niet,