In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

15 feb 2021, 11:46

GrannyM zullen we samen humeurig zijn of toch maar eens lachen met onszelf?

wilde eend 2

15 feb 2021, 12:27

Afbeelding
Granny M : een echte baaldag voor jou vandaag ........... niet leuk ....
en daarbij nog veel regen .... Maar ik ben dolblij dat die vriestemperaturen nu even verleden tijd zijn .. Kan echt niet tegen de kou ....
Ga mij een jasje aanschaffen zoals Matice ;-) ;-)
Maak er het beste van vandaag .... de lente komt eraan binnen een paar dagen ... we kijken er naar uit !!
Groetjes aan alle seizoentjes ... voor een dag zonder pijn of ongemakken ...

granny M

15 feb 2021, 12:54

Ja HvT gedeelde smart is halve smart :D en er zijn ergere dingen... ik weet het wel, maar zo af en toe moet ik mijn zegeningen opnieuw tellen.
Dus kop op en borst vooruit, zeggen ze hier.
Daarnet een brief met de post gehad waar ik helemaal van opfleurde. Die afzender verdient onwetend een dikke knuffel.
En buurjongetje bracht een kom zelfgemaakte pompoensoep, mijn humeur wordt er niet slechter op , integendeel!
Voor iedereen zonder namen te vergeten, lieve groetjes.

anjelierken

15 feb 2021, 14:29

Hallo iedereen,

Het is goed aan het dooien, de sneeuw is bijna weg.
Het water van de kippen was niet bevroren.Voor volgende weekend 15° , is dat niet wat veel :D .
Zo van het ene uiterste naar het andere.

Ga vanavond ook pompoensoep maken, eet dat graag.Is echt zo'n herfst-wintersoepje.

Verder niet veel te vertellen, is hier donker in huis, lampje brandt al.Spaanse woef ligt op de zetel te slapen.Heeft zijn wandeling al achter de rug.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

15 feb 2021, 20:32

Afbeelding

Ik wens alle seizoentjes een fijne avond
en straks een heerlijke slaapwel
bijna de hele dag regen hier maar er ligt nog
altijd sneeuw waar het opgehoopt was
Morgen zal het wel weg zijn denk ik
Het is gelukkig niet meer glad... :wink:
Tot morgen allemaal :)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Bekske

16 feb 2021, 08:59

Afbeelding

Oma-C

16 feb 2021, 09:38

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes, :wink:
met een dun zonnetje, hier en daar nog
een hoopje sneeuw, al de rest is weggesmolten :)
en je voelt het 't is minder koud :)

Dag Bekske leuk plaatje met die uiltjes,
maak er een fijne dag van :)

Alle seizoentjes rustig op gang aan 't komen
Dat is een goed idee, we hebben nog de hele dag :lol:

Ik wens jullie allemaal een aangename dag en
geniet van wat kan...als het zonnetje blijft schijnen
en het droog blijft kunnen we "voorzichtig" naar buiten :wink:
ik ga eerst nog een beetje huistaken doen, dan is het fijn
om terug thuis te komen :lol:
Groetjes allen en tot.............:)

Muddy Maddy

16 feb 2021, 10:06

Goede morgen seizoentjes,

Ben er nu pas ( 9u 58) uitgerold. zal het nodig gehad hebben met midden in de nacht een allergieaanval. en nu kon ik eens heerlijk op mijn linkerzij liggen omdat dat licht van de app. aan de mourauxlaan nu eens niet heel de nacht brandde. als ik wist wie er woonde.... bracht ik die mens daar van op de hoogte dat zijn fel licht mij stoorde, maar je weet niet wat voor mensen het zijn, dus doen we dat niet. Beest is blij dat ik op ben, is naar zijn zetel verhuisd.
gisteren eitjes met friet gegeten, moet nog de afwas doen.
De beenhouwer is weer al van alles aan het weggeven want op 25/2 gaat hij met verlof tot 11 maart.
hebben een potje krabsalade gekregen en een extra pikante worst want ventje wil ballen in tomatensaus vanavond of morgen. moet nog op nieuws wachten of Sandro aan mijn vlammentjes kan geraken. zo zal nu snel het pillenontbijt nemen en een potje mango.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!

clive

16 feb 2021, 10:08

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, de paling had dan een andere smaak, maar was wel lekker. Manlief is gisteren naar de kapper kunnen gaan en dat was echt wel nodig, hij heeft heel dik haar en dat stak langs alle kanten uit. Nu heeft hij terug zijn kort verzorgd kopje. En ik verlang ook naar de lente zoals zo velen. Maar zeer binnenkort gaat het al wat aanvoelen als de eerste lente.

Oma-C , op ons boventerras ligt nog een klein beetje sneeuw ,maar in de tuin is hij volledig weg. Ben blij want dat is veel veiliger voor Matice als hij speelt. Denk dat zijn pootje nu wel volledig genezen is, hij steunt er volledig op. Fijn zo, want anders moest hij maandag foto's van zijn poot laten maken omdat ze dan dachten als hij dus niet beter was, aan een barstje. Maar dat is dus gelukkig niet zo. Maar hij speelt dan buiten ook zo wild en voor alle zekerheid laat ik hem toch niet te lang in de tuin. Binnen speelt hij rustiger, behalve met zijn speelgoedballen ( HVT en MM :D ). Maar die heb ik nog niet teruggelegd.

HVT, dan staan hier volgende maandag de duimen omhoog en zal er een kaarsje branden.
En zich vergissen of iets vergeten is menselijk, niet meteen aan het ergste denken.

Granny M, die baaldag van jou gisteren was besmettelijk. Ik had gisteren van bij het opstaan ook zo'n dag met zelfs huilpartijen. Alles liep dan ook mis + ik had de nacht ervoor geen oog dicht gedaan. Maar vandaag is het weer een nieuwe dag en een hopelijke betere.

Anjelier , ik eet dolgraag soep, maar pompoensoep lust ik minder graag, vind dat een beetje zoet. En Spaanse Woef een heerlijk uiltje aan het knappen in de zetel. Die is ook niet verwend zulle. Fijn dat alles oké is met jouw vader.

Wilde eend, het jasje van Matice gaat jou niet passen, denk ik. Ben wel blij dat ik een regenjas heb gekocht die dan wek gevoerd is met fleece voor de koude. Ik heb besloten dat wanneer het regent en wij gaan wandelen, dat ik hem de jas ook aan ga doen, dan is hij niet zo nat als een kat als we thuiskomen. En hij draagt hem zonder problemen. Als hij de vorige dagen naar buiten moest, zegden we tegen hem;: Matice , jouw jasje aan en dan kwam hij teruglopen en liet braaf zijn jas aandoen.

Zo, gisteren heb ik echt weinig gedaan, dan vliegen we er vandaag maar in.

Wens zonder namen ieder een mooie dinsdag.

Liefs en een dikke knuffel.

Helena van Troje

16 feb 2021, 10:54

Eindelijk de lakens wassen en buiten drogen.
Ik heb gewacht op een betere dag.
Ik ga voorzichtig om brood gaan.
Ze belden van de lingeriewinkel dat de gevraagde modellen binnen waren.
Eeuwig gaan de spullen niet mee, hoewel ik er heel zuinig op ben.
Een bh online kopen, ik denk het niet.
Dat moet je toch passen.
Ik ga een plastiek zakje meedoen om mijn kleren in te steken.
Dan moet ik die niet bloot op het stoeltje neerleggen in het pashokje.
Ik zie er tegenop, maar ik geraak zo stilaan door mijn goed passende voorraad heen.
Nek en schouderpijn wijst erop dat ze niet meer goed zijn.
Op hoop van zege!

Hier schijnt een voorzichtig waterzonnetje.

granny M

16 feb 2021, 11:56

Op de radio speelt net " ein kleines Kompliment" met Louis Neefs en ik zing vrolijk mee (wel niet met zo'n
warme stem als L.N.) niemand kan het toch horen. En het slecht humeur is weeral verdwenen.
Garage deur van achteren gaat weervrolijk open, schoonzoon had hem zondagmiddag langs de binnenkant op slot gedaan met de extra schuif erop van onderen. Ik gebruik die schuif nooit, al chance dat ik vanmorgen het ontdekte toen ik de poort opendeed.
Wat een weertje hè dames ? De sneeuw verdwijnt nu als sneeuw voor de zon :D (flauwe humor) En de vogeltjes fluiten buiten, boodschapjes zijn opgeruimd en ik had onder tussen als ik weg was alle ramen boven en beneden tegen elkaar open gezet en nu ga ik lekker de gazet lezen keurig op tijd , die van gisteren zat er ook bij.
Positieve vriendelijke groetjes voor iedereen !

Helena van Troje

16 feb 2021, 12:06

Granny M terwijl je weg was alles openzetten?
Dan doe ik net alles netjes terug toe en zet het alarm op.
Dat zou hier rap leeg zijn vrees ik...

anjelierken

16 feb 2021, 12:55

Hallo iedereen,

Clive: ik doe een paprika in mijn pompoensoep voor een beetje meer smaak.Zonder zou het inderdaad zoet zijn.Soms ook chilipeper, maar dan maar een halve, anders is het te pikant.

De zon schijnt hier a volonté.Het is niet koud buiten, we zijn kouder gewend :D :D .

Manlief heeft de zak met oude kleding naar de container gedaan, die stond hier ook al een tijdje klaar.Vroeger kwam er een jeugdvereniging om, als steun , maar met de corona gebeurt dat niet.Eigenlijk staan hier veel kledingcontainers, manlief had de keus tussen 4 verschillende containers op korte afstand.En dan staan ze steeds per 2.

Deze namiddag de vogelnestkastjes reinigen, dat wordt ook tijd.Weet eigenlijk niet of ze vorig jaar bewoond waren.We zien wel.

Dames, tot morgen allemaal.

Oma-C

16 feb 2021, 16:13

Afbeelding

Goede middag allemaal, bij mijn kopje thee na de wandeling :wink:
het was heerlijk buiten, nog wel goed gekleed natuurlijk
het is nog geen zomer... :roll:

Helena, ik laat aan de voorkant ook de ramen op kip als ik ga stappen
daar kunnen ze niet binnen zonder grote adder, en de ramen zijn op slot
de achterkant heeft een terras, daar sluit ik wel alles als ik wegga
ze moeten dan nog 2 hoog klimmen maar dat zou makkelijker zijn...
Een alarm heb ik alleen voor rook en CO2 :?

granny, nee zo helemaal alles los dat zou ik ook niet vertrouwen
je weet nooit wie of wat er op pad is... :oops: :roll:

anjelierken ik maak ook mijn pompoensoep zo, anders vind ik
het ook te flauw, we moeten zelf zoeken waarmee je het best
op smaak kan brengen hé, smakelijk...:lol:
Hier staan ook veel kledingcontainers en als ik iets heb
gooi ik het daar ook in, opgeruimd is netjes en ze doen
ermee wat ze willen :wink:

clive ,M-M, en alle andere seizoentjes een fijne dag verder
ik ga kijken of er geen tennis is op tv anders zal het skiën worden :lol:
Een aangename dag en tot morgen... :)

granny M

16 feb 2021, 19:03

Even een reactie op de open vensters; ik heb geen kiepvensters . Een kwart van de raam is gewoon naar de binnenkant te openen, daar staat aan de buitenkant altijd winter en zomer een hor in. , het andere driekwart deel is een kantelraam, die ik alleen gebruik om te schoon te lappen ( allez Poetske nu )
Ik doe het ene kwart venster dus open naar binnen en schuif het glasgordijn er terug voor de hor en je ziet niet aan de buitenkant of de raam nu open staat of niet. De kleur van de omlijstingen zowel van de ramen als de horren is hetzelfde donkerbruin, dat scheelt ook al. Alleen de raam aan de zijkant op de oprit bestaat volledig uit glas.
En de woning is niet direct aan het voetpad, er zit nog een stuk van ongeveer 20 meter tussen de brievenbus en de gevel met gras, onkruid en wat bosjes / boompjes. De huizen in deze wijk staan hier allemaal in H.O.Bebouwing in een soort cirkel, er is ook geen weg tussen in de huizen . Maar ik ben misschien wel een (te) geruste ziel en als ik langer dan een uurtje weg ben, gaat ook alles dicht hoor.
Hèhè, dat was een uitleg, snappen jullie er nog een beetje van ? Anders "delete" het maar meteen.
Maar vind het wel lief, dat jullie erop reageerden !
Voor allemaal rustige avond en nacht en tot de volgende.