MARIA, MOEDER van de HEER ( deel 3 )
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik schreef het al meermaals: "elk geloof is bijgeloof"!
We leven nu in de 21ste eeuw, en nog is het van 'heilig' hier en 'heilige' daar.
Kijk maar naar de namen van plaatsen (vooral 'plaatjes)over de hele wereld.
Er zijn meer bijgelovigen dan anderen op deze aardkloot.
We leven nu in de 21ste eeuw, en nog is het van 'heilig' hier en 'heilige' daar.
Kijk maar naar de namen van plaatsen (vooral 'plaatjes)over de hele wereld.
Er zijn meer bijgelovigen dan anderen op deze aardkloot.
-
Hobo - Lid geworden op: 05 mar 2019, 06:40
Heb het al eerder op een of andere religie-topic geschreven...
Doordat ik tijdens mijn jeugdige rondreizen (wereldwijd) zowel met Hindoeïsme als Boeddhisme,
Moslims en Joden plus Calvinisten als Katholieken in aanraking kwam, is het duidelijk dat de éne heeft "Leentje buur gepeeld" bij de anderen.
In het Theravada Boeddhisme komen duidelijk invloeden van het Hindoeïsme aan bod.
Joden en Moslims hebben onbeschaamd van elkaar afgeschreven.
Hoewel de eerstgenoemden zich "het uitverkoren volk" plegen te noemen.
Enz...
Wie in vrede leeft met zichzelf en al eens luistert naar het eigen geweten, hoeft geen prietpraat om een levensweg te bewandelen, waarbij vriendschap, begrip, empathie en hulpvaardigheid een plaats innemen.
Wie daarbij nood heeft aan religieus getinte opgelegde wetten en reglementen en zelfs dreigementen met hel en/of vagevuur, legt de zwakheden van de eigen persoonlijkheid bloot.
Maar ja, als de konijnenpoot in de broekzak en/of een hoefijzer boven de staldeur ooit soelaas konden brengen, zal er wel altijd nood zijn aan volksverlakkerij.
De echte winnaars zijn zij, die uit die lichtgelovigheid handig munt weten te slaan.
H.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Zou het niet beter kunnen verwoorden!Hobo schreef: ↑15 feb 2021, 06:52
Wie in vrede leeft met zichzelf en al eens luistert naar het eigen geweten, hoeft geen prietpraat om een levensweg te bewandelen, waarbij vriendschap, begrip, empathie en hulpvaardigheid een plaats innemen.
Wie daarbij nood heeft aan religieus getinte opgelegde wetten en reglementen en zelfs dreigementen met hel en/of vagevuur, legt de zwakheden van de eigen persoonlijkheid bloot.
Maar ja, als de konijnenpoot in de broekzak en/of een hoefijzer boven de staldeur ooit soelaas konden brengen, zal er wel altijd nood zijn aan volksverlakkerij.
De echte winnaars zijn zij, die uit die lichtgelovigheid handig munt weten te slaan.
H.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Twee vragen / bedenkingen:
1. als ze van elkaar hebben afgeschreven, wat is dan zoal het deel dat de joden van de moslims hebben afgeschreven? Omgekeerd - moslims van joden - ja , dat is duidelijk.
2. de laatstgenoemden (moslims) worden door Allah toch 'het beste volk' genoemd?
S3: 110 - Gij zijt het beste volk dat voor de mensheid (ter lering) is verwekt.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Dees hebben dus tienduizenden mensen gezien in het jaar des Heren 1968
http://www.zeitun-eg.org/zeitoun2.htm
a.u.b - werewoef
a.u.b - werewoef
AMEN en AUM
-
In dien tijd konden ze de mensen zowat alles doen geloven; een lichtflitske cdat een heilige moest voorstellen .... maar 50 jaar later heeft alleman dat al direct doorzien wat een cirkusact het is geweest en trappen ze daar niet meer in!!werewoef schreef: ↑15 feb 2021, 21:22Dees hebben dus tienduizenden mensen gezien in het jaar des Heren 1968
a.u.b - werewoef
Ook nooit opgevallen, werewoef , dat het bij zulke "verschijnselen" zowat altijd slechte en wazige foto's zijn ?
-
Een man betrapt zin vrouw in bed met een andere man.
De bedrogen man begint kwaad te roepen: "God allemachtig, wat moet ik doen? Geef mij aub een seintje!'
En ja hoor ..., plots begon het te regenen.
Maar daarmee was de sukkel niet geholpen, hij wist dus nog steeds niet wat hij moest doen.
Was nochtans simpel, de Heer had hem hiermee een hint gegeven dat hij beter een wandelingetje in de regen kon maken om af te koelen, èn ... dat hij vooral zijn paraplu niet mocht vergeten.
Ge moet het maar begrijpen natuurlijk.
Ofwel begrijp je er geen snars van, ofwel maak je er het uwe van.
De bedrogen man begint kwaad te roepen: "God allemachtig, wat moet ik doen? Geef mij aub een seintje!'
En ja hoor ..., plots begon het te regenen.
Maar daarmee was de sukkel niet geholpen, hij wist dus nog steeds niet wat hij moest doen.
Was nochtans simpel, de Heer had hem hiermee een hint gegeven dat hij beter een wandelingetje in de regen kon maken om af te koelen, èn ... dat hij vooral zijn paraplu niet mocht vergeten.
Ge moet het maar begrijpen natuurlijk.
Ofwel begrijp je er geen snars van, ofwel maak je er het uwe van.
-
Een vrouw gaat ergens een koffie drinken, en vindt een vlieg in haar tas.
Ze roept de ober en zegt: "ventje, er zit verdorie een spartelende vlieg in mijn koffie!"
Waarop de kelner schreeuwt: "mensen, een mirakel ..., Jezus is terug op aarde!"
Zo zie je maar, verschijningen bij de vleet.
De betekenis achter het signaal moet je zelf zoeken, ofwel, zoals ik al schreef: "maak je er het uwe van."
Ze roept de ober en zegt: "ventje, er zit verdorie een spartelende vlieg in mijn koffie!"
Waarop de kelner schreeuwt: "mensen, een mirakel ..., Jezus is terug op aarde!"
Zo zie je maar, verschijningen bij de vleet.
De betekenis achter het signaal moet je zelf zoeken, ofwel, zoals ik al schreef: "maak je er het uwe van."
Laatst gewijzigd door Fazal op 16 feb 2021, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En zeg nu eens eerlijk, 'WAAROM" zou Maria zomaar eens ergens verschijnen???
Wat in 's hemelsnaam zou Maria hier eigenlijk komen doen? Een raadseltje?
Niemand kan hier een antwoord op geven!
O.m. in Lourdes (Frankrijk) zijn er mensen die er geld uitslaan door iemand v/d plaatselijke bevolking in te huren om zich met een rolstoel in de grot te begeven en al dansend weer buiten te komen met de woorden: "eureka, ik kan weer lopen, dank u Maria."
Gehoord van mensen die in Lourdes wonen.
Waarom verwondert mij dat niet!?
Wat in 's hemelsnaam zou Maria hier eigenlijk komen doen? Een raadseltje?
Niemand kan hier een antwoord op geven!
O.m. in Lourdes (Frankrijk) zijn er mensen die er geld uitslaan door iemand v/d plaatselijke bevolking in te huren om zich met een rolstoel in de grot te begeven en al dansend weer buiten te komen met de woorden: "eureka, ik kan weer lopen, dank u Maria."
Gehoord van mensen die in Lourdes wonen.
Waarom verwondert mij dat niet!?
-
Wordt toch eens wakker man..... en lees wat je hier hebt gepost "De door de kerk erkende verschijningen...."
Ja zeg en WC-Eend raad WC-Eend aan!!!
En laat nu zijn dat dat een "waarschuwing zou geweest zijn ...." was het dan zo moeilijk voor die trees om even hare zoon in te schakelen dat die mensheid miljoenen doden kon besparen?
Zie jij nu zelf nog altijd het idiote niet in van heel die afgoderij en geldklopperij?
-
Misschien ...? En ..., zijn we daarmee geholpen geweest? Heeft Maria ons behoed?
Ikzelf ben geboren in 1936, uit straffe des Heren, omdat ik vanuit de hemel het nazisme wou stoppen.
Want het was ons niet toegestaan ons met aardse problemen, laat staan met menselijke conflicten, te bemoeien.
Geloof het of niet, maar waarom zouden de gelovigen dat nu NIET geloven!?
Ik weet wat ik weet, denken jullie daar nu maar het uwe van.
Oftewel ..., heb ik dat ergens in mijn kindertijd, gedroomd, en heb ik die droom als waar ervaren.
-
LievenL - Lid geworden op: 20 nov 2019, 14:21
En ze heeft gewacht om te verschijnen tot dan?
En ze verschijnt niet in China? In Myanmar? in Timboektoe? In Bangla-Desh?
Of Afrika? Australië?
En afrikanen, eskimo's indianen, gelijk wie worden allemaal geacht om een blanke maria te adoreren.
De psychiatrie heeft nog veel werk voor de boeg.
Over en uit.