Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede namiddag allemaal!
Net terug thuis van een stevige wandeling, het was zalig om te wandelen we waren goed ingeduffeld want er stond een ijzige wind...

Nu kijkt ventje tv en ik ga zorgen voor een taske koffie en lekkers...we hebben laat ontbeten en gaan pas deze avond warm eten...mijn wederhelft heeft voor Valentijn een gourmetschotel besteld dus dat zal smaken straks..
Nog een gezellige zondag aan jullie allen daag...
Net terug thuis van een stevige wandeling, het was zalig om te wandelen we waren goed ingeduffeld want er stond een ijzige wind...

Nu kijkt ventje tv en ik ga zorgen voor een taske koffie en lekkers...we hebben laat ontbeten en gaan pas deze avond warm eten...mijn wederhelft heeft voor Valentijn een gourmetschotel besteld dus dat zal smaken straks..
Nog een gezellige zondag aan jullie allen daag...
You only have one life...live it!
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Net terug binnen;
we hebben de wandel-foto-zoektocht van FERM afgestapt, goed voor 6 km en een tiental vragen,
eentje niet gevonden dus in de loop van de week nog maar eens gaan kijken.
'k weet ongeveer waar hoor maar we waren zo druk aan het tateren dat we er gewoon voorbijgelopen zijn.
Morgen dooi ....
nu is het toch nog goed koud hoor
vooral een snijdende wind.
we hebben de wandel-foto-zoektocht van FERM afgestapt, goed voor 6 km en een tiental vragen,
eentje niet gevonden dus in de loop van de week nog maar eens gaan kijken.
'k weet ongeveer waar hoor maar we waren zo druk aan het tateren dat we er gewoon voorbijgelopen zijn.
Morgen dooi ....
nu is het toch nog goed koud hoor
vooral een snijdende wind.
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
er is dooi in het land

er is dooi in het land

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Ik ben niet bij degenen die genieten van de sneeuw, ik ben blij dat het dooit en bijna alle sneeuw hier voor- en achter verdwenen is. Het is ook voelbaar al niet meer zo koud, joepie!
Ik nam al een kleine deken af op mijn bed en heb mijn pelsmantel al terug in de kast gehangen, hopelijk mag die daar al aan zijn winterslaap beginnen!
Het zal wel ambetant geweest zijn voor Club Brugge dat ze naar Charleroi reden om pas daar te horen dat de match wegens de slechte staat van het veld niet kon doorgaan!
Vanmiddag eet ik jumbo mosselen, 1 kg zal wel teveel zijn voor mijn tere maag (Christa heeft vergadering en kan niet komen helpen) maar ik had zo'n goesting gisteren in onze Carrefour dat ik ze niet kon laten liggen! Het is vaak lastig om alleen voor mezelf lekker en vers te koken maar toch wordt het hier feest vanmiddag!
Hou jullie goed allemaal, tot later!
Ik nam al een kleine deken af op mijn bed en heb mijn pelsmantel al terug in de kast gehangen, hopelijk mag die daar al aan zijn winterslaap beginnen!
Het zal wel ambetant geweest zijn voor Club Brugge dat ze naar Charleroi reden om pas daar te horen dat de match wegens de slechte staat van het veld niet kon doorgaan!
Vanmiddag eet ik jumbo mosselen, 1 kg zal wel teveel zijn voor mijn tere maag (Christa heeft vergadering en kan niet komen helpen) maar ik had zo'n goesting gisteren in onze Carrefour dat ik ze niet kon laten liggen! Het is vaak lastig om alleen voor mezelf lekker en vers te koken maar toch wordt het hier feest vanmiddag!
Hou jullie goed allemaal, tot later!
Ivette
-
Goedemorgen allemaal!
Ben ook blij dat de sneeuw verdwenen is maar heb dan toch liever dat het echt kou is inplaats van de regen die nu valt, heb afgesproken deze namiddag om met een paar vriendinnen te gaan wandelen als het over is!
Heb een logeetje in huis maar door het feit dat mijn wederhelft thuis is kan ik toch mee wandelen!
Ventje had zaterdag ook tulpen mee voor Valentijn van de Aldi en ze staan toch maar mooi te wezen in de living...

Ben er weer mee weg ga voor kapster spelen, mijn ventjes haar bewerken met de tondeuze...en ik mag pas 26 februari naar de kapper, ik ga het superkort laten knippen zo beu ben ik mijn coronakapsel!
Tot later daag...
Ben ook blij dat de sneeuw verdwenen is maar heb dan toch liever dat het echt kou is inplaats van de regen die nu valt, heb afgesproken deze namiddag om met een paar vriendinnen te gaan wandelen als het over is!
Heb een logeetje in huis maar door het feit dat mijn wederhelft thuis is kan ik toch mee wandelen!
Ventje had zaterdag ook tulpen mee voor Valentijn van de Aldi en ze staan toch maar mooi te wezen in de living...

Ben er weer mee weg ga voor kapster spelen, mijn ventjes haar bewerken met de tondeuze...en ik mag pas 26 februari naar de kapper, ik ga het superkort laten knippen zo beu ben ik mijn coronakapsel!
Tot later daag...
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15

Goedemorgen
Reeds vroeg op, naar S.Jan Brugge.
Ben benieuwd wanneer ze gaan opereren, kijkoperatie.
Het is hier stil elk in zijn eigen gedachten.
Heb alles gelezen, ga proberen weer een van jullie te worden.
Groetjes
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
Goeie zonnige voormiddag
Corry, dikke duim !
Mijn ruiten zijn in lange tijd niet meer zo helder geweest; altijd was er iets waardoor ze niet gekuist raakten te koud, te nat, geen zin, geen tijd.....
Hopelijk blijven ze nu ff zo.
Menu : 't moet rap gaan want ik wil nog 't een en 't ander doen voor het middag is
en in de namiddag wil ik naar buiten ....
macaroni, hesp, kaassaus
Corry, dikke duim !
Mijn ruiten zijn in lange tijd niet meer zo helder geweest; altijd was er iets waardoor ze niet gekuist raakten te koud, te nat, geen zin, geen tijd.....
Hopelijk blijven ze nu ff zo.
Menu : 't moet rap gaan want ik wil nog 't een en 't ander doen voor het middag is
en in de namiddag wil ik naar buiten ....
macaroni, hesp, kaassaus
Oud maar niet Out
-
Goedemorgen allemaal!
Heb efkes tijd om naar hier te komen, huis al gestofzuigd ja is nodig met een logeetje in huis er vallen nogal wat kruimels als zij ontbijt

En ondertussen heeft ze hier al in bad gezeten, en gespeeld met plastieken potjes en plastieken schepjes, ze heeft het er een klein uur vol gehouden!
En ik heb ondertussen verse vol au vent gemaakt, ik maak die met kipfilets en gehaktballetjes en verse champions, en daarbij aardappelpuree en een witloofslaatje met appel en voor mij nog cresonnette want ik eet dat heel graag....dus dat zal weer smullen worden deze middag!
Gisteren ben ik gaan wandelen met 3 vriendinnen en er is geen spatje regen gevallen.
Deze namiddag doen we hier een “ steegjeswandeling” met Elise van een 4 km, ze is gewoon van wandelen ze doet het bijna elke week op zondag met haar ouders!
Rita, ik poets wekelijks de ramen in de keuken, maar mijn overige ramen daar hangen er stores aan dus dat zie ik niet echt als die vuil zijn en daarmee durf ik zeggen dat ik mijn ramen maar om de 2 mnd was!
Blij Corry dat je tijd maakt om hier langs te komen!
Ik ga mijn tafel dekken tot later daag...
Heb efkes tijd om naar hier te komen, huis al gestofzuigd ja is nodig met een logeetje in huis er vallen nogal wat kruimels als zij ontbijt

En ondertussen heeft ze hier al in bad gezeten, en gespeeld met plastieken potjes en plastieken schepjes, ze heeft het er een klein uur vol gehouden!
En ik heb ondertussen verse vol au vent gemaakt, ik maak die met kipfilets en gehaktballetjes en verse champions, en daarbij aardappelpuree en een witloofslaatje met appel en voor mij nog cresonnette want ik eet dat heel graag....dus dat zal weer smullen worden deze middag!
Gisteren ben ik gaan wandelen met 3 vriendinnen en er is geen spatje regen gevallen.
Deze namiddag doen we hier een “ steegjeswandeling” met Elise van een 4 km, ze is gewoon van wandelen ze doet het bijna elke week op zondag met haar ouders!
Rita, ik poets wekelijks de ramen in de keuken, maar mijn overige ramen daar hangen er stores aan dus dat zie ik niet echt als die vuil zijn en daarmee durf ik zeggen dat ik mijn ramen maar om de 2 mnd was!
Blij Corry dat je tijd maakt om hier langs te komen!
Ik ga mijn tafel dekken tot later daag...
-
goeie morgen iedereen
poetske buiten en alles weer netjes
mooie foto veve
aan eten begonnen
natuur petatjes met witloof dus witloof stoemp met kippebrochette

poetske buiten en alles weer netjes
mooie foto veve
aan eten begonnen
natuur petatjes met witloof dus witloof stoemp met kippebrochette

-
Veve, mijn keukenvensters krijgen ook wekelijks hun toer hoor soms zelfs meer want daar moet ik toch elke dag weer door kijken hé bij het koken, afwassen....
Nu warren het die van de vier kamers boven.
Wandelen en wandelen...
Word ikdat dan nooit moe ???
EIgenlijk wel een beetje hoor maar er valt zo weinig anders veiligs te doen als je nog eens wilt buiten komen.
Vandaag dus weer op stap geweest in Heuvelland, altijd mooi en zo dichtbij voor ons.
Het folksfestival Dranouter

Nog maar eens het kerkje van Loker

en altijd weer die oorlog

Dit was het

Nu warren het die van de vier kamers boven.
Wandelen en wandelen...
Word ikdat dan nooit moe ???
EIgenlijk wel een beetje hoor maar er valt zo weinig anders veiligs te doen als je nog eens wilt buiten komen.
Vandaag dus weer op stap geweest in Heuvelland, altijd mooi en zo dichtbij voor ons.
Het folksfestival Dranouter

Nog maar eens het kerkje van Loker

en altijd weer die oorlog

Dit was het

Oud maar niet Out
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen
Reeds van 4,30 u op.
Moet op zondag 7 maart een MRI laten maken een prothese zit eraan te komen.
Mijn hoofd maakt overuren, Staf zal 3 weken alleen thuis zijn, ga op revalidatie kan voor mij niet zorgen, wil niet mee wat eventueel mogelijk zou zijn .
Zal er iets op vinden , maaltijden klaarmaken en invriezen, zorgen dat het gras indien nodig wordt gemaaid.
Kleinzonen zullen hem wel bijstaan.
Het voornaamste is dat ik eindelijk van die vervelende pijn verlost zal zijn.
Heb gisteren nog een cortisone spuit gekregen, het bloed na de prik liep tot aan mijn kousen, stak heel diep.
Het gaat veel door mijn hoofd waar ik geen antwoord op heb.
Tot zover mijn gedachten, ga proberen die van jullie te volgen.
Corry
Reeds van 4,30 u op.
Moet op zondag 7 maart een MRI laten maken een prothese zit eraan te komen.
Mijn hoofd maakt overuren, Staf zal 3 weken alleen thuis zijn, ga op revalidatie kan voor mij niet zorgen, wil niet mee wat eventueel mogelijk zou zijn .
Zal er iets op vinden , maaltijden klaarmaken en invriezen, zorgen dat het gras indien nodig wordt gemaaid.
Kleinzonen zullen hem wel bijstaan.
Het voornaamste is dat ik eindelijk van die vervelende pijn verlost zal zijn.
Heb gisteren nog een cortisone spuit gekregen, het bloed na de prik liep tot aan mijn kousen, stak heel diep.
Het gaat veel door mijn hoofd waar ik geen antwoord op heb.
Tot zover mijn gedachten, ga proberen die van jullie te volgen.
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
goeie morgen iedereen
Corry een knufje
bij de buurtjes was er al iemand die zei
om eten te laten komen
en ondertussen kijken ze of alles in orde is
en ben je verzekerd dat er elke dag iemand gaat
dat vind ik heel goed

Corry een knufje
bij de buurtjes was er al iemand die zei
om eten te laten komen
en ondertussen kijken ze of alles in orde is
en ben je verzekerd dat er elke dag iemand gaat
dat vind ik heel goed

-
Goede namiddag allemaal!
Zalig zacht weer, hebben er net een korte wandeling(4km) op zitten!
Mijn logeetje is naar huis van deze middag na het eten, morgenochtend komt ze terug maar ze gaat niet meer blijven slapen zegt ze ze mist haar mama!
Corry kun je Staf niet overtuigen om toch mee te gaan, zou toch veel gemakkelijker zijn maarja anders moet jij je daar maar eens terwijl je knie herstelt laten soigneren!
Deze namiddag al naar de mama gereden en heb haar was mee en die ligt al te draaien in de wasmachine.
En nu ga ik eens verder breien...ja de rug is al af en de rest moet af tegen als het lente is

Tot later daag...
Zalig zacht weer, hebben er net een korte wandeling(4km) op zitten!
Mijn logeetje is naar huis van deze middag na het eten, morgenochtend komt ze terug maar ze gaat niet meer blijven slapen zegt ze ze mist haar mama!
Corry kun je Staf niet overtuigen om toch mee te gaan, zou toch veel gemakkelijker zijn maarja anders moet jij je daar maar eens terwijl je knie herstelt laten soigneren!
Deze namiddag al naar de mama gereden en heb haar was mee en die ligt al te draaien in de wasmachine.
En nu ga ik eens verder breien...ja de rug is al af en de rest moet af tegen als het lente is

Tot later daag...
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Ik wens u veel sterkte Corry, voor iedereen een goede oplossing en veeeeeel hulp, denk nu ook eens aan uzelf, het zal zo te lezen nodig zijn!
Ik vond ajour breien ook altijd aangenaam, vera-maria, zo heb ik er nog een halverwege opstaan!
Ik vond ajour breien ook altijd aangenaam, vera-maria, zo heb ik er nog een halverwege opstaan!
Ivette