opgelos-geïmporteerde foto vanuit PlayMemories verzenden met email
-
verhaegen - Support SeniorenNet
omdat google foto's een online gegeven is , en niet op uw computer staat
en als ge iets in uw computer steekt dan is het altijd iets dat op uw computer geinstaleerd staat dat opent , maar welk er opent kan men zelf kiezen
via een omweg zou het tegenwoordig wél kunnen dat google foto's opengaat via de browser
maar in princiepe moeten de foto's altijd in een map komen op de computer
en als ge iets in uw computer steekt dan is het altijd iets dat op uw computer geinstaleerd staat dat opent , maar welk er opent kan men zelf kiezen
via een omweg zou het tegenwoordig wél kunnen dat google foto's opengaat via de browser
maar in princiepe moeten de foto's altijd in een map komen op de computer
-
joerky - Lid geworden op: 18 jun 2012, 22:48
Verhaegen,
Kaspersky in orde.
Heb teamviewer geinstalleerd. Ben gekomen tot :

Afstandsbediening toestaan : ID nummer invullen. Wat is dat ? Heb ik dat al ergens ? Of zijn dat 3 x 3 willekeurige getallen ?
Toegang zonder toezicht : teamviewer samen met windows starten/eenvoudige toegang verlenen ?
Ik vermoed dat "Computer op afstand bedienen, niet voor mij is ?! Hopelijk heb ik hier al niks verkeerd gedaan.
Tot later.
Joerky.
Kaspersky in orde.
Heb teamviewer geinstalleerd. Ben gekomen tot :

Afstandsbediening toestaan : ID nummer invullen. Wat is dat ? Heb ik dat al ergens ? Of zijn dat 3 x 3 willekeurige getallen ?
Toegang zonder toezicht : teamviewer samen met windows starten/eenvoudige toegang verlenen ?
Ik vermoed dat "Computer op afstand bedienen, niet voor mij is ?! Hopelijk heb ik hier al niks verkeerd gedaan.
Tot later.
Joerky.
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
ik zal je een privémail sturen met gegevens
het enigste dat je moet doen :
die teamviewer starten
dan zal der die id nummer staan , en het wachtwoord
die 2 moet je dan even doorgeven aan mij per telefoon
dan log ik daarmee in op uw computer
je mag dan de muis niet meer gebruiken aangezien ik der dan mee werk
ps.
ik heb even je printscreen bewerkt !
het enigste dat je moet doen :
die teamviewer starten
dan zal der die id nummer staan , en het wachtwoord
die 2 moet je dan even doorgeven aan mij per telefoon
dan log ik daarmee in op uw computer
je mag dan de muis niet meer gebruiken aangezien ik der dan mee werk
ps.
ik heb even je printscreen bewerkt !
-
verhaegen,
Nu nemen wij ons noeneten? Normaal gezien komt "den boterham" rond 17u30. Daartussen is het voor mij allemaal goed. Laat ons zeggen dat ik u rond 14 uur kan opbellen. Past dat voor u dan ? En sorry : ik wist niet dat dàt al mijn ID-nummer en paswoord was. Ik start straks teamviewer op.
Joerky
Nu nemen wij ons noeneten? Normaal gezien komt "den boterham" rond 17u30. Daartussen is het voor mij allemaal goed. Laat ons zeggen dat ik u rond 14 uur kan opbellen. Past dat voor u dan ? En sorry : ik wist niet dat dàt al mijn ID-nummer en paswoord was. Ik start straks teamviewer op.
Joerky
HP / Windows 11 Pro / Intel(R) Core(TM) i7-8550U CPU @ 1.80GHz 1.99 GHz / Ram 16,0 GB / 64-bits besturingssysteem, x64-processor / 1 TB / WinFirewall / Mozilla Firefox / Kaspersky.
-
Hallo verhaegen,
Ik heb alles wat met foto's te maken heeft - versturen met mail, resizen, importeren in de pc, mapje maken, kopiëren/plakken naar afbeeldingen, etc. - kunnen resumeren en zelfs nog kunnen inoefenen, door nog wat extra foto's te maken, te importeren in de pc en daar dan mapjes van te maken. Nogmaals hartelijk dank voor je hulp. Ik denk dat ik eindelijk verlost ben van het feit dat ik met mijn foto's nergens naar toe zou kunnen. Nu kan ik ze tenminste stockeren in mappen, op plaatsen waar ik ze terug vind. Mercikes.
Joerky.
Ik heb alles wat met foto's te maken heeft - versturen met mail, resizen, importeren in de pc, mapje maken, kopiëren/plakken naar afbeeldingen, etc. - kunnen resumeren en zelfs nog kunnen inoefenen, door nog wat extra foto's te maken, te importeren in de pc en daar dan mapjes van te maken. Nogmaals hartelijk dank voor je hulp. Ik denk dat ik eindelijk verlost ben van het feit dat ik met mijn foto's nergens naar toe zou kunnen. Nu kan ik ze tenminste stockeren in mappen, op plaatsen waar ik ze terug vind. Mercikes.
Joerky.
-
allo,
heb gisteren een privéberichtje verstuurd (denk ik toch)
joerky.
heb gisteren een privéberichtje verstuurd (denk ik toch)
joerky.
-
géén probleem hoor
ik zal het hier ook nog eens zetten
ik heb dat nog eens uitgetest voor je
typ eens in dat zoekglasje naast start : stan
en klik het aangebodene standaardapps aan
in die lijst die dan verschijnt staat email en der onder het programma dat er standaard voor staat , klik der op , dan krijg je opnieuw een lijst , klik op thunderbird
dan :
open thunderbird
in de balk vanboven van thunderbird , klik op : extra en dan op opties
dan tabblad algemeen , dan moet het zo staan :

en klik daar ook even op "nu kontroleren "
sluit het venster
selekteer een paar foto's , en kies : kopieren naar >e-mailgeadresserde
verkleinder voor die foto's zal komen , dan klik je op : bijsluiten
nu zal der normaal vanonder in de balk thunderbird staan met 2 vensterkes , 1 thunderbird en het 2 de de mail met de bijgevoegde foto's
laat iets weten als het niet lukt
ik zal het hier ook nog eens zetten
ik heb dat nog eens uitgetest voor je
typ eens in dat zoekglasje naast start : stan
en klik het aangebodene standaardapps aan
in die lijst die dan verschijnt staat email en der onder het programma dat er standaard voor staat , klik der op , dan krijg je opnieuw een lijst , klik op thunderbird
dan :
open thunderbird
in de balk vanboven van thunderbird , klik op : extra en dan op opties
dan tabblad algemeen , dan moet het zo staan :

en klik daar ook even op "nu kontroleren "
sluit het venster
selekteer een paar foto's , en kies : kopieren naar >e-mailgeadresserde
verkleinder voor die foto's zal komen , dan klik je op : bijsluiten
nu zal der normaal vanonder in de balk thunderbird staan met 2 vensterkes , 1 thunderbird en het 2 de de mail met de bijgevoegde foto's
laat iets weten als het niet lukt
-
verhaegen,
ik heb in het privébericht geschreven, dat ik een kopie gemaakt heb van je advies om zeker te zijn dat ik geen stappen oversloeg. Ik heb het proces nu volledig opnieuw gedaan. Alles lukt (zoals ik het ook kon doen lukken de 1ste keer), tot ik kom aan "verkleinder voor die foto's zal komen, dan klik je op : bijsluiten." Dan krijg ik onderaan in de balk "geen" 2 vensterkes van thunderbird, 1 van thunderbird en het 2de de mail met de bijgevoegde foto's, maar slechts 1 hoofdvenster van thunderbird met alle postvak in-mails en :

Dus ja, ........ ik heb 2 maal dezelfde procedure gevolgd, met hetzelfde resultaat.
Ik heb geen idee waar de adder onder het gras zit (zeg maar python).
Joerky.
ik heb in het privébericht geschreven, dat ik een kopie gemaakt heb van je advies om zeker te zijn dat ik geen stappen oversloeg. Ik heb het proces nu volledig opnieuw gedaan. Alles lukt (zoals ik het ook kon doen lukken de 1ste keer), tot ik kom aan "verkleinder voor die foto's zal komen, dan klik je op : bijsluiten." Dan krijg ik onderaan in de balk "geen" 2 vensterkes van thunderbird, 1 van thunderbird en het 2de de mail met de bijgevoegde foto's, maar slechts 1 hoofdvenster van thunderbird met alle postvak in-mails en :

Dus ja, ........ ik heb 2 maal dezelfde procedure gevolgd, met hetzelfde resultaat.
Ik heb geen idee waar de adder onder het gras zit (zeg maar python).
Joerky.
-
als het voor u goed is zal ik het eens doen op uw computer
maar niet vandaag , want ik moet seffens naar het tropisch instutuut i.v.m. de huidige maleise
stuur me een privémail wanneer het voor u geschikt zou zijn
verhaegen@seniorennet.be
maar niet vandaag , want ik moet seffens naar het tropisch instutuut i.v.m. de huidige maleise
stuur me een privémail wanneer het voor u geschikt zou zijn
verhaegen@seniorennet.be
-
verhaegen,
Ik heb van alles nog eens een kopietje genomen. Ik ga dat op mijn gemak nog eens doornemen. Bedankt voor al je moeite. De sessie van deze morgen, heb ik in Word gezet, getest en .......... heb ik eindelijk onder de knie.
Hartelijk dank,
Joerky.
Ik heb van alles nog eens een kopietje genomen. Ik ga dat op mijn gemak nog eens doornemen. Bedankt voor al je moeite. De sessie van deze morgen, heb ik in Word gezet, getest en .......... heb ik eindelijk onder de knie.
Hartelijk dank,
Joerky.
-
op die 3 punten kan het euvel dus zitten
maar nog dieper in het register staan der nog sleutels , waar het zou kunnen zitten
maar best is eerst de gemakkelijkste en simpelste dingen nakijken
het kan soms in een klein hoekje zitten
maar nog dieper in het register staan der nog sleutels , waar het zou kunnen zitten
maar best is eerst de gemakkelijkste en simpelste dingen nakijken
het kan soms in een klein hoekje zitten
-
verhaegen,
Ik heb uw vragen eens doorlopen en ik kom op het volgende : ik ga alles onder elkaar zetten :

Is dit ongeveer wat je wou weten ?
Is er een vraag bij die ik "per malleur" overgeslagen heb ?
Joerky.
Ik heb uw vragen eens doorlopen en ik kom op het volgende : ik ga alles onder elkaar zetten :

Is dit ongeveer wat je wou weten ?
Is er een vraag bij die ik "per malleur" overgeslagen heb ?
Joerky.