PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

LievenL

17 feb 2021, 15:23

E.T. schreef:
17 feb 2021, 15:01
Waarom moeten vaccinatiecentra beschermd worden tegen antivaxxers?
Omdat antivaxxers gevaarlijke mensen zijn. Duh!

Dat YouTube-clipje hierboven begint al met een 'relatief gezonde patiënt'.
En laat nu net dat zijn dat antvivaxxers niet (willen) begrijpen. Relativiteit.

Ben die hele meuk eens gaan opzoeken, dat dokters/artsen voor de waarheid duldt geen tegenstand, alleen mensen die het geweldig en de absolute waarheid vinden zien hun reacties nog staan, al de rest wordt stelselmatig verwijderd.
Qua indoctrinatie kan dat tellen.

Wie zeer hard moet roepen dat hij gelijk heeft zit er zo dikwijls het verste van.

Dicksy

17 feb 2021, 15:44

Waarom moeten vaccinatiecentra beschermd worden tegen antivaxxers?
Ik zal het nogmaals duidelijk stellen:

’Hier zou het pas leiderschap geweest zijn mochten zij zich als eerste laten vaccineren hebben als teken van vertrouwen in de vaccins naar de bevolking toe. Maar blijkbaar is dat teveel gevraagd of hebben zijzelf er ook niet al teveel vertrouwen in.’

Het zou de antivaxxers al veel wind uit de zeilen gehaald hebben. De politiek/regering/virologen.........voeden hierdoor zelf de negatieve houding tegen de vaccins. En zolang ze niet aan 30% negatieven zitten zullen ze nog altijd aan meer dan 70% zitten om hun groepsimmuniteit te halen.

E.T.

17 feb 2021, 16:35

Dat antivaxxers negatief staan tegen hun vaccinatie begrijp ik maar dat zij negatief staan tegen de prik bij een ander gaat er echt niet in. En dat zij de vaccinatiecentra willen kort en klein slaan of afbranden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Seppe123

17 feb 2021, 16:46

Als de politiekers zich eerst zouden laten vaccineren zou het ook niet goed zijn. Waarom zouden zij voorrang krijgen? In sommige landen is dit gebeurd en dit is door de bevolking afgekeurd.

Dicksy

17 feb 2021, 17:06

Seppe123 schreef:
Als de politiekers zich eerst zouden laten vaccineren zou het ook niet goed zijn. Waarom zouden zij voorrang krijgen? In sommige landen is dit gebeurd en dit is door de bevolking afgekeurd.
Ik zal het heel simpel zeggen:
Een autodealer verkoopt Opel maar rijdt zelf met een Ford. Dat straalt geen vertrouwen uit in het product dat hij aan de man wil brengen.

Dicksy

17 feb 2021, 17:11

Dat antivaxxers negatief staan tegen hun vaccinatie begrijp ik maar dat zij negatief staan tegen de prik bij een ander gaat er echt niet in. En dat zij de vaccinatiecentra willen kort en klein slaan of afbranden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En waar lees je dat? Bronvermelding is essentieel om het in zijn juiste context te lezen tenzij het door de provaxxers de wereld ingestuurd werd om de kritische stemmen de mond te snoeren. Noemen ze dat ook geen hoax?

Fred1950

17 feb 2021, 17:12

Dicksy schreef:
17 feb 2021, 17:06
Seppe123 schreef:
Ik zal het heel simpel zeggen:
Een autodealer verkoopt Opel maar rijdt zelf met een Ford. Dat straalt geen vertrouwen uit in het product dat hij aan de man wil brengen.
Dus .... VDB moet zich nu laten vaccineren met een cocktail van AstraZeneca, Pfizer en Moderna .... :lol:

Dicksy

17 feb 2021, 17:15

Dus .... VDB moet zich nu laten vaccineren met een cocktail van AstraZeneca, Pfizer en Moderna .... :lol:
Yep, alle vliegen één klap. Dan wordt hij nog zotter dan hij nu al is. :lol:

E.T.

17 feb 2021, 17:15

Mag een fietsende antivaxxer een kras maken op mijn auto?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

paullamb

17 feb 2021, 17:29

De reactie van D is er wel wat over
Een autodealer van een merk zal toch niet met een ander merk gaan rijden. Een gewone handelaar wel.
Maar, dat is naast de kwestie natuurlijk!
Maar politiekers staan we degelijk te springen om zich te laten vaccineren
In mijn eigen dorp hebben zich twee topschepenen zich laten vaccineren met overschot van een rusthuis!!
En alle palavers die ze daarover vertellen in de krant. Alle bewoners van desbetreffend rustoord waren niet allemaal gevaccineerd en zeker het zorgpersoneel niet!!

Dicksy

17 feb 2021, 17:49

De reactie van D is er wel wat over
Een autodealer van een merk zal toch niet met een ander merk gaan rijden. Een gewone handelaar wel.
Maar, dat is naast de kwestie natuurlijk!
Maar politiekers staan we degelijk te springen om zich te laten vaccineren
In mijn eigen dorp hebben zich twee topschepenen zich laten vaccineren met overschot van een rusthuis!!
En alle palavers die ze daarover vertellen in de krant. Alle bewoners van desbetreffend rustoord waren niet allemaal gevaccineerd en zeker het zorgpersoneel niet!!
Heb het artikel ook gelezen maar het punt is of zij zeggenschap gehad hebben over het vaccin, de volgorde, de strategie, de betrouwbaarheid, enz.......Hierover heb ik alleen communicatie over gelezen naar buiten gebracht door onze ‘experten en aanverwanten’ en politiekers die het beleid bepalen voor het ganse land. Laat ze het voorbeeld geven en hun vaccineren.
Daarom denk ik dat het voorbeeld van die autodealer perfect op gaat.

Mijn moeder zit in dat desbetreffende rustoord en alle residenten hebben hun eerste en tweede spuitje gekregen zoals gepland. Maar misschien zijn ook daar bij het zorgpersoneel mensen die weigerachtig staan tegenover de vaccinatie maar daar ga ik niet over uit wijden. De vraag is dan ook of zij het gekregen hebben vanuit hun status als lokaal mandataris of is hier een geval van ‘ons kent ons’ in het spel. 🤔

“Sommige rusthuizen zouden overschot vaccin aan familieleden toedienen. Dat is níet de bedoeling”

(Bron: 16/01/2021 om 06:00 door Anton Goegebeur en Hannes Heynderickx - Het Nieuwsblad)

Fred1950

17 feb 2021, 18:27

Dicksy schreef:
17 feb 2021, 17:49
.... Maar misschien zijn ook daar bij het zorgpersoneel mensen die weigerachtig staan tegenover de vaccinatie maar daar ga ik niet over uit wijden.....
Ik wel .... die moeten in de toekomst aan de pompbak in de keuken tewerkgesteld worden, en niet meer in contact met de bewoners komen. :evil:

Dicksy

17 feb 2021, 18:38

Fred1950 schreef:
Dicksy schreef: ↑45 minuten geleden
.... Maar misschien zijn ook daar bij het zorgpersoneel mensen die weigerachtig staan tegenover de vaccinatie maar daar ga ik niet over uit wijden.....
Ik wel .... die moeten in de toekomst aan de pompbak in de keuken tewerkgesteld worden, en niet meer in contact met de bewoners komen. :evil:
Ik denk dat gij uwe pompbak meer, en nog heel lang, gaat zien dan dat zorgpersoneel de pompbak gaat zien in de keuken van dat rusthuis. :lol:

gast43

17 feb 2021, 22:50

T'is te zot voor woorden in rustoorden zijn allemaal gevaccineerd ook voor tweede keer .
En zekerheid hebben die mensen ook niet ook al hebben ze tweemaal vaccin gekregen .

Als personeel weigert wat ga je er tegen doen ? zijn bijna allemaal van ander origine
die daar werken .Personeel te kort .

Wat ga je doen met de bezoekers ( Verklaring Fred1950)
Ook aan de pompbak zetten en afwas laten doen .
Want daar denken ze wel niet aan Regering en Ministers en Virologen .
Als ik versoepeling hoor komen mijn haren recht ( rusthuis)

Dat ze eens eerst voorzien dat er vaccins genoeg zijn zou dat al geen
goeie stap zijn , en ze waren eerst van zin 70% wat met die 20% dan
nu komen ze dat 90% van de bevolking vaccineren wie kan er nog volgen .

Seppe123

17 feb 2021, 23:30

Toen Biden zich voor de camera liet vaccineren, beweerden de antivaxxer dat dit niet echt was. Antivaxxers willen dat de politiekers het voorbeeld geven. Als ze het doen is het volgens hen niet echt. Ze hebben altijd een uitleg om hun gelijk te willen halen. Altijd kritiek, maar een alternatief hebben ze niet.