Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
De kippen waren nog op stok, 4,30 u was dit kippetje al op.
Goedemorgen
Veveke, je kleine meid word al een groot meisje, takjes worden bomen, een spreekwoord van mijn beste buurtje Betty.
Kan naar de kapper 3 maart wordt een hoogdag. Ga het heel kort laten knippen.
Eten aan huis laten leveren kan hier niet , een nadeel van deze plek, er ook zijn veel voordelen aan.
Hebben een vliegendeur besteld, de linten lieten door de wind vliegen binnen.
Bij buur werd er een geplaatst, wij hebben de sleutel van 5 huisjes, altijd makkelijk als er onverwacht iets moet gedaan worden, of in de winter de verwarming aan te steken alvorens ze komen.
Kosten welke ik al lang wilde doen, volgens Staf kon het niet, stielman zag wel de mogelijkheid.
Morgen naar tuincentrum om krentenboompje te gaan bestellen, ook hulp vragen welke planten ( grond bedenkers ) we best kunnen zetten. Alle pluimen gaan naar overbuur, welke volgende week de afspanning tussen ons en stout buurtje kom plaatsen zodat ze niet meer in onze tuin kan.
Ook een zweefparasol gaan we aankopen.
De twee oude goudvissen welke nog in de vijver zaten hebben de koude overleeft al is een die we er gaan uithalen, kan niet meer goed zwemmen, het andere gaat hem missen, overwegen deze ook weg te doen.
Diervriendelijk zoals we telkens deden wanneer we op groengraat gingen vissen, is nog niet beslist, even afwachten of hij zich nog herstelt.
Tot zover mijn koetjes en kalfjes
Nog een fijne dag
Corry
Goedemorgen
Veveke, je kleine meid word al een groot meisje, takjes worden bomen, een spreekwoord van mijn beste buurtje Betty.
Kan naar de kapper 3 maart wordt een hoogdag. Ga het heel kort laten knippen.
Eten aan huis laten leveren kan hier niet , een nadeel van deze plek, er ook zijn veel voordelen aan.
Hebben een vliegendeur besteld, de linten lieten door de wind vliegen binnen.
Bij buur werd er een geplaatst, wij hebben de sleutel van 5 huisjes, altijd makkelijk als er onverwacht iets moet gedaan worden, of in de winter de verwarming aan te steken alvorens ze komen.
Kosten welke ik al lang wilde doen, volgens Staf kon het niet, stielman zag wel de mogelijkheid.
Morgen naar tuincentrum om krentenboompje te gaan bestellen, ook hulp vragen welke planten ( grond bedenkers ) we best kunnen zetten. Alle pluimen gaan naar overbuur, welke volgende week de afspanning tussen ons en stout buurtje kom plaatsen zodat ze niet meer in onze tuin kan.
Ook een zweefparasol gaan we aankopen.
De twee oude goudvissen welke nog in de vijver zaten hebben de koude overleeft al is een die we er gaan uithalen, kan niet meer goed zwemmen, het andere gaat hem missen, overwegen deze ook weg te doen.
Diervriendelijk zoals we telkens deden wanneer we op groengraat gingen vissen, is nog niet beslist, even afwachten of hij zich nog herstelt.
Tot zover mijn koetjes en kalfjes
Nog een fijne dag
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen,
Heb alles bijgelezen en weer mooie foto's gezien, Ritavdm, ja mooi, jullie streek, en je ontdekt alle mooie plekjes tijdens jullie wandelingen. Bedankt om ons mee te laten genieten.
Als het fietsseizoen eraan komt, wil ik de streek ook wel terug gaan verkennen, met de oudste dochter, haar partner en Lennert. Dat hebben we al afgesproken.
Zaterdag komen ze naar Koksijde, dan zal het hier een wandeling worden door de duinen. Ik kijk er al naar uit.
Corry, veel sterkte, laat je maar eens goed verwennen, en een prothese zal je zeker helpen. Ken iemand die zelfs weer tennist met een knieprothese. Jullie zullen dat samen wel oplossen, en nieuwe plannen voor de lente, dat is toch prima. Hoop dat de vissen in jullie vijver het overleven. Vroeger heb ik ook nog vissen gehad, in een glazen bak, vond het ook altijd zo triestig als er eentje doodging, en de kinderen konden er echt om wenen.
Nu heb ik geen diertjes meer, zie er hier wel veel bij buren of tijdens mijn wandelingen, vooral honden, vind dat tof.
Vera Maria, ja Elise wordt al een groot meisje, 't gaat zo snel, geniet er maar van. Mijn jongste kleinzoon Mauro wordt in maart al 15 jaar, en Lennert, die zondag op bezoek komt verjaart 1 maart, dan is hij al 16 jaar. Hij is heel lang klein geweest vor zijn leeftijd, maar groeit nu heel snel, is al meer dan 1m80. Dat ondervindt Sylvia wel aan zijn kleren, alles wordt te klein, ook zijn schoenen.
Vandaag komen ze de nieuwe tv leveren bij G. Zijn oude was al 15 jaar oud en mankeerde nu en dan.
Hij heeft gevraagd of ik wilde erbij zijn, om de handleiding te volgen. Hij vergeet alles, dus zal ik de mekanieker vragen alles duidelijk op te schrijven.
En nu ga ik nog een beetje stofzuigen, en eens de ruiten weer glanzend maken, ja na dit weertje.... is het wel eens nodig.
Voor jullie allemaal, een mooie dag, en nog een versje van Toon Herremans:
Kuieren,
Wat een zalig woordje, kuieren
Met de handjes op de rug
Kuieren,
da's het verticale luieren.
omadina
Heb alles bijgelezen en weer mooie foto's gezien, Ritavdm, ja mooi, jullie streek, en je ontdekt alle mooie plekjes tijdens jullie wandelingen. Bedankt om ons mee te laten genieten.
Als het fietsseizoen eraan komt, wil ik de streek ook wel terug gaan verkennen, met de oudste dochter, haar partner en Lennert. Dat hebben we al afgesproken.
Zaterdag komen ze naar Koksijde, dan zal het hier een wandeling worden door de duinen. Ik kijk er al naar uit.
Corry, veel sterkte, laat je maar eens goed verwennen, en een prothese zal je zeker helpen. Ken iemand die zelfs weer tennist met een knieprothese. Jullie zullen dat samen wel oplossen, en nieuwe plannen voor de lente, dat is toch prima. Hoop dat de vissen in jullie vijver het overleven. Vroeger heb ik ook nog vissen gehad, in een glazen bak, vond het ook altijd zo triestig als er eentje doodging, en de kinderen konden er echt om wenen.
Nu heb ik geen diertjes meer, zie er hier wel veel bij buren of tijdens mijn wandelingen, vooral honden, vind dat tof.
Vera Maria, ja Elise wordt al een groot meisje, 't gaat zo snel, geniet er maar van. Mijn jongste kleinzoon Mauro wordt in maart al 15 jaar, en Lennert, die zondag op bezoek komt verjaart 1 maart, dan is hij al 16 jaar. Hij is heel lang klein geweest vor zijn leeftijd, maar groeit nu heel snel, is al meer dan 1m80. Dat ondervindt Sylvia wel aan zijn kleren, alles wordt te klein, ook zijn schoenen.
Vandaag komen ze de nieuwe tv leveren bij G. Zijn oude was al 15 jaar oud en mankeerde nu en dan.
Hij heeft gevraagd of ik wilde erbij zijn, om de handleiding te volgen. Hij vergeet alles, dus zal ik de mekanieker vragen alles duidelijk op te schrijven.
En nu ga ik nog een beetje stofzuigen, en eens de ruiten weer glanzend maken, ja na dit weertje.... is het wel eens nodig.
Voor jullie allemaal, een mooie dag, en nog een versje van Toon Herremans:
Kuieren,
Wat een zalig woordje, kuieren
Met de handjes op de rug
Kuieren,
da's het verticale luieren.
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
Wat en leuk klein versje oma-dina !
Corry, groot gelijk dat je jullie tuintje volledig in orde brengt voor een lange mooie lente en zomer want hoe ouder we worden hoe meer we op thuis aangewezen zijn, 't is daar dat we zullen moeten genieten.
Vreemd dat men het park niet binnen mag om maaltijden te leveren, toch eens navraag doen hoor, 't is toch ook
een hulpdienst.
Gisteren op stap geweest met mijn klein en groot knuffelcontact in De Gavers.

Menu : koude visschotel met frietjes
Activiteit : wassen, strijken, koken..... en verder zien we wel.
Wat en leuk klein versje oma-dina !
Corry, groot gelijk dat je jullie tuintje volledig in orde brengt voor een lange mooie lente en zomer want hoe ouder we worden hoe meer we op thuis aangewezen zijn, 't is daar dat we zullen moeten genieten.
Vreemd dat men het park niet binnen mag om maaltijden te leveren, toch eens navraag doen hoor, 't is toch ook
een hulpdienst.
Gisteren op stap geweest met mijn klein en groot knuffelcontact in De Gavers.

Menu : koude visschotel met frietjes
Activiteit : wassen, strijken, koken..... en verder zien we wel.
Oud maar niet Out
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
Even rechtzetten, ze mogen wel binnen als wij ze een inkom-kaart bezorgen , daar het hier een kluwen is van straatjes zonder naam zetten het gemakshalve aan de inkom.
Reeds door andere ervaren.
Heb tijd om voor te bereiden, Staf kan vlees bakken en aardappelen koken, heeft 6 weken voor kleinzoon welke hier woonde gezorgd tijdens mijn afwezigheid om voor onze dochter te zorgen na een zware ingreep.
Had toen ook veel voorbereid.
Groetjes
Reeds door andere ervaren.
Heb tijd om voor te bereiden, Staf kan vlees bakken en aardappelen koken, heeft 6 weken voor kleinzoon welke hier woonde gezorgd tijdens mijn afwezigheid om voor onze dochter te zorgen na een zware ingreep.
Had toen ook veel voorbereid.
Groetjes
Laatst gewijzigd door corry op 18 feb 2021, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt in de living, maar het heeft ook al een klein beetje geregend!
Corry wat raar dat ze bij jullie geen eten aan huis leveren...mogen ze misschien niet met de auto tot aan jullie huisje rijden?
Omadina best dat Guy jou heeft!
Meme-rietje we gaan dat doen genieten van deze donderdag!
Mijn knuffelcontact kwam hier deze morgen toe en had hakken en een kroontje mee en ze vroeg aan me om een foto te nemen

Anders niet speciaals te melden, juist deze middag efkes naar Meulebeke rijden met de verse was naar ons mama!
Wens jullie allen nog een leuke dag tot later daag...
De zon schijnt in de living, maar het heeft ook al een klein beetje geregend!
Corry wat raar dat ze bij jullie geen eten aan huis leveren...mogen ze misschien niet met de auto tot aan jullie huisje rijden?
Omadina best dat Guy jou heeft!
Meme-rietje we gaan dat doen genieten van deze donderdag!
Mijn knuffelcontact kwam hier deze morgen toe en had hakken en een kroontje mee en ze vroeg aan me om een foto te nemen

Anders niet speciaals te melden, juist deze middag efkes naar Meulebeke rijden met de verse was naar ons mama!
Wens jullie allen nog een leuke dag tot later daag...
You only have one life...live it!
-
Oef
zonet een spurtje gedaan om mijn bijna droge was van de lijn te halen
Ja, 't regent dus alweer.
Veve, laat geen enkele podoloog zien dat je die kleine meid met zoiets laat rondlopen of ze stenigen je.
Is wel leuk voor de foto natuurlijk.
zonet een spurtje gedaan om mijn bijna droge was van de lijn te halen
Ja, 't regent dus alweer.
Veve, laat geen enkele podoloog zien dat je die kleine meid met zoiets laat rondlopen of ze stenigen je.
Is wel leuk voor de foto natuurlijk.
Oud maar niet Out
-
Hallo effe platte rust na het middagmaal...op vraag van de prinses was er deze middag een macaronischotel met kaas en hesp!
Corry ja als je moet zoeken om een bepaald huisje te vinden, die hebben daar geen tijd voor hé en voor jullie om daar dan zover te moeten omgaan naar die inkom is ook niet ideaal!
Rita, je kent dat wel hé van die kinderen die al van alles hebben ze kijken er efkes naar en dan vliegt het langs de kant...Elise heeft die muiltjes gisteren gekregen van haar mama en ze heeft er hier 3 minuten op rond gelopen...haar grootste interesse is momenteel haar Switch om spelletjes te spelen, maar dag mag natuurlijk niet de ganse dag!
Ben er weer mee weg daag...
Corry ja als je moet zoeken om een bepaald huisje te vinden, die hebben daar geen tijd voor hé en voor jullie om daar dan zover te moeten omgaan naar die inkom is ook niet ideaal!
Rita, je kent dat wel hé van die kinderen die al van alles hebben ze kijken er efkes naar en dan vliegt het langs de kant...Elise heeft die muiltjes gisteren gekregen van haar mama en ze heeft er hier 3 minuten op rond gelopen...haar grootste interesse is momenteel haar Switch om spelletjes te spelen, maar dag mag natuurlijk niet de ganse dag!
Ben er weer mee weg daag...
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Dag allemaal, kijk eens wat mijn zoon Nik nu weer gemaakt heeft in modelbouw:
In oktober 1935 stelde Bugatti op het Parijse ‘Salon de l’automobile’ het nieuwe prototype ‘Aérolithe voor, op een chassis van het succesvolle type 57. Het was oogverblindende wagen met een futuristisch design, ontworpen door Jean Bugatti die op dat moment de leiding van de fabriek in Molsheim had overgenomen. De carrosserie was gemaakt van ‘Elektron’, een metaallegering die voor 98% uit magnesium bestond. Dit materiaal was bij zonder licht, maar ook zeer moeilijk te bewerken.
Op basis van de Aérolithe werden slechts 3 (misschien 4) seriewagens gebouwd, de beroemde types 57S Atlantic, die nog alle drie bewaard zijn.
De Aérolithe zelf verdween echter net voor de Tweede Wereldoorlog om voor altijd spoorloos te blijven. Slechts 11 originele foto’s bleven bewaard.
In 2013 klaarde de Canadese autorestaurateur ‘The Guild of Automotive restorers’ een ongelofelijke klus door dit prototype uit 1935 terug tot leven te wekken, op basis van een origineel Bugatti-chassis en de elf bewaarde foto’s….
Ze gebruikten onder andere tien bladen magnesium van 120x240cm die elk 3000 USD kostten ; de totale waarde zal zeker in de miljoenen € bedragen.
Meer info op :
https://www.youtube.com/watch?v=fSQG7GH ... adio=1&t=2
https://www.youtube.com/watch?v=EU-yHC_ ... e=youtu.be
Mooie uitdaging om die aan mijn collectie toe te voegen !
Hier bestaat geen modelbouwdoos van, maar wel een Burago speelgoedauto op schaal 1/24, die ik grondig aanpaste. Het proces werd dus omgekeerd : van de seriewagen maakte ik het prototype.
De auto is zo’n 22cm lang.
Speciale kenmerken waren :
• Andere koplampen
• Andere achtersteven
• Ander interieur
• Andere motorkap en radiator
• Geen ruitenwissers of ventilatieopeningen.
• Achterste wielkasten dicht
• Enzoverder
Het kleur was niet evident : zilver en ‘seagreen’ mengen, metallic deeltjes toevoegen en daarmee een laag spuiten. Daarna glanzende vernis erover.
Ik zal moeten vragen of hij eens een echte foto stuurt, wat ik nu van hem kreeg krijg ik hier niet gepost, ik probeer het al de hele namiddag.
wordt vervolgd maar op Facebook heeft hij al veel foto's opgezet bij Nik Levecque.
Misschien kunnen mijn vrienden op FB daarbij een opmerking maken, het zou hem en mij een plezier doen!Bedankt alvast!

In oktober 1935 stelde Bugatti op het Parijse ‘Salon de l’automobile’ het nieuwe prototype ‘Aérolithe voor, op een chassis van het succesvolle type 57. Het was oogverblindende wagen met een futuristisch design, ontworpen door Jean Bugatti die op dat moment de leiding van de fabriek in Molsheim had overgenomen. De carrosserie was gemaakt van ‘Elektron’, een metaallegering die voor 98% uit magnesium bestond. Dit materiaal was bij zonder licht, maar ook zeer moeilijk te bewerken.
Op basis van de Aérolithe werden slechts 3 (misschien 4) seriewagens gebouwd, de beroemde types 57S Atlantic, die nog alle drie bewaard zijn.
De Aérolithe zelf verdween echter net voor de Tweede Wereldoorlog om voor altijd spoorloos te blijven. Slechts 11 originele foto’s bleven bewaard.
In 2013 klaarde de Canadese autorestaurateur ‘The Guild of Automotive restorers’ een ongelofelijke klus door dit prototype uit 1935 terug tot leven te wekken, op basis van een origineel Bugatti-chassis en de elf bewaarde foto’s….
Ze gebruikten onder andere tien bladen magnesium van 120x240cm die elk 3000 USD kostten ; de totale waarde zal zeker in de miljoenen € bedragen.
Meer info op :
https://www.youtube.com/watch?v=fSQG7GH ... adio=1&t=2
https://www.youtube.com/watch?v=EU-yHC_ ... e=youtu.be
Mooie uitdaging om die aan mijn collectie toe te voegen !
Hier bestaat geen modelbouwdoos van, maar wel een Burago speelgoedauto op schaal 1/24, die ik grondig aanpaste. Het proces werd dus omgekeerd : van de seriewagen maakte ik het prototype.
De auto is zo’n 22cm lang.
Speciale kenmerken waren :
• Andere koplampen
• Andere achtersteven
• Ander interieur
• Andere motorkap en radiator
• Geen ruitenwissers of ventilatieopeningen.
• Achterste wielkasten dicht
• Enzoverder
Het kleur was niet evident : zilver en ‘seagreen’ mengen, metallic deeltjes toevoegen en daarmee een laag spuiten. Daarna glanzende vernis erover.
Ik zal moeten vragen of hij eens een echte foto stuurt, wat ik nu van hem kreeg krijg ik hier niet gepost, ik probeer het al de hele namiddag.
wordt vervolgd maar op Facebook heeft hij al veel foto's opgezet bij Nik Levecque.
Misschien kunnen mijn vrienden op FB daarbij een opmerking maken, het zou hem en mij een plezier doen!Bedankt alvast!

Ivette
-
Goedemorgen,
Ben ook op fb gaan kijken je geloofd je eigen ogen niet, zo perfect. Ivette je mag trots zijn.
Wij gaan naar het tuincentrum een krentenboompje kopen en verdere aanplantingen bestellen.
Heb beter geslapen.
Voor de rest niet veel te melden.
Groetjes en tot later
Corry
Ben ook op fb gaan kijken je geloofd je eigen ogen niet, zo perfect. Ivette je mag trots zijn.
Wij gaan naar het tuincentrum een krentenboompje kopen en verdere aanplantingen bestellen.
Heb beter geslapen.
Voor de rest niet veel te melden.
Groetjes en tot later
Corry
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen iedereen
Oud worden in deze tijd.
Het is gewoon niet voor te stellen,
Je moet met een mobieltje bellen,
Je kunt er ook een tekst op lezen
Je moet altijd bereikbaar wezen
En dat kan dus niet gewoon
Met een vaste telefoon.
Wil je een treinkaartje kopen,
Nee, niet naar de balie lopen,
Daar is niemand meer te zien,
je kaartje komt uit een machien.
Je moet dan overal op drukken
in de hoop dat het zal lukken.
Pure zenuwsloperij,
achter jou zie je een rij
kwaad en tandenknarsend staan,
want de trein komt er al aan.
Bij de bank wordt er geen geld
netjes voor je uitgeteld.
Want dat is tegen de cultuur,
nee je geld komt uit de muur.
Als je maar de code kent,
anders krijg je nóg geen cent.
Om je nog meer te plezieren,
mag je internetbankieren
Allemaal voor jouw gemak,
alles onder eigen dak.
Niemand die er ooit om vroeg:
blijkbaar is het nooit genoeg.
Man, man, man wat een geploeter,
alles moet met een computer
Anders doe je echt niet mee.
Op www en punt be
vind je alle informatie,
wie behoed je voor frustratie?
Als dat ding het dan niet doet,
dan word je toch niet goed.
Maar dan roept men dat je boft,
je hebt immers Microsoft.
Ach, je gaat er onderdoor,
je raakt gewoonweg buiten spoor.
Nee het is geen kleinigheid,
oud worden in deze tijd.

Oud worden in deze tijd.
Het is gewoon niet voor te stellen,
Je moet met een mobieltje bellen,
Je kunt er ook een tekst op lezen
Je moet altijd bereikbaar wezen
En dat kan dus niet gewoon
Met een vaste telefoon.
Wil je een treinkaartje kopen,
Nee, niet naar de balie lopen,
Daar is niemand meer te zien,
je kaartje komt uit een machien.
Je moet dan overal op drukken
in de hoop dat het zal lukken.
Pure zenuwsloperij,
achter jou zie je een rij
kwaad en tandenknarsend staan,
want de trein komt er al aan.
Bij de bank wordt er geen geld
netjes voor je uitgeteld.
Want dat is tegen de cultuur,
nee je geld komt uit de muur.
Als je maar de code kent,
anders krijg je nóg geen cent.
Om je nog meer te plezieren,
mag je internetbankieren
Allemaal voor jouw gemak,
alles onder eigen dak.
Niemand die er ooit om vroeg:
blijkbaar is het nooit genoeg.
Man, man, man wat een geploeter,
alles moet met een computer
Anders doe je echt niet mee.
Op www en punt be
vind je alle informatie,
wie behoed je voor frustratie?
Als dat ding het dan niet doet,
dan word je toch niet goed.
Maar dan roept men dat je boft,
je hebt immers Microsoft.
Ach, je gaat er onderdoor,
je raakt gewoonweg buiten spoor.
Nee het is geen kleinigheid,
oud worden in deze tijd.

Groetjes van meme-rietje,
-
Goede namiddag allemaal!
Yvette je zoon Nic is een krak met die miniatuurauto’s!
Corry mooi zo een krentenboompje!
Meme- rietje dat is een mooi versje en voor velen maar al te waar!
Heb weer een foto mee

Ja Elise had haar koffertje mee die ze gekregen had van de Sint en wij waren deze voormiddag haar klanten!
Nu zitten opa en Elise samen in de zetel een spelletje te spelen en ik kwam dan efkes naar hier om bij te lezen!
Ben er weer mee weg, wens jullie allen nog een heel fijn wknd. daag...
Yvette je zoon Nic is een krak met die miniatuurauto’s!
Corry mooi zo een krentenboompje!
Meme- rietje dat is een mooi versje en voor velen maar al te waar!
Heb weer een foto mee

Ja Elise had haar koffertje mee die ze gekregen had van de Sint en wij waren deze voormiddag haar klanten!
Nu zitten opa en Elise samen in de zetel een spelletje te spelen en ik kwam dan efkes naar hier om bij te lezen!
Ben er weer mee weg, wens jullie allen nog een heel fijn wknd. daag...
-
Best dat ge er geen zes hebt hé Veve
Vandaag gewandeld "bachten de kupe"; Izenberge
en 't was echt op de boerebuiten hoor.
Geen wandeling om met je sandaaltjes of basketjes te doen
Goed voor dikke 9 km.
Enkele beelden, voor meer zie fb
Kloppen want de bel doet het nier

De wekker

daar is de lente