Mens, erger je niet!

Hier is plaats voor openbaar debat.

benq

08 feb 2021, 15:38

Fazal schreef:
08 feb 2021, 15:06
Mens, erger je niet!

Afbeelding
Tja wa wil je,
Dat is een auto van boven de 63.000 euro en zelfs meer. :evil:
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Fazal

08 feb 2021, 15:42

Volgende week zal ik wat kleinere fotograferen.
O.m. op de parking van Delhaize vind ik er 'altijd' wel een paar.
Ook scooters en moto's nemen, elk apart, parkeerplaatsen van auto's in.
Er is nochtans plaats genoeg om zo'n ding te parkeren, en dit, zonder ook maar iemand te hinderen.

jeronimo

18 feb 2021, 21:49

Waarom zo'n lawaai van bassen in de programma's blokken en één jaar gratis.
Die zijn zó hard dat alles begint te trillen en we onze oren moeten afschermen.
Mag het wat minder storend zijn.
niet wat ge zegt telt maar hoe ge het zegt.

E.T.

19 feb 2021, 11:48

Das om je wakker te houden :lol: Ook de geluidsdruk van reclame is hoger dan de rest van de uitzendingen.
Met een moderne tv kan je de klankkleur regelen en die storende bassen trachten zoveel mogelijk te dempen.
Om één of andere redenen was die balans op mijn tv gewijzigd en kregen alle nieuwlezeressen een snerpende stem, vooral die Hollandse grieten 8O Bleek dat er een soort suround systeem was ingeschakeld voor "betere" filmervaring ... Er was ook een optie "heldere spraak" :roll: Allemaal afgezet en nu klank veel beter allée in mijn oren toch.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

werewoef

20 feb 2021, 21:08

Das precies een goed gerief dat je bezit, maarre gaat het je helpen om morgenvroeg in de zevende dag, die kwetterende, tetterende onderbreekster van die moderator- ekster te doen temperen .Jeesmina, heb zoiets in je kot, zeg ... :roll: :roll:

werewoef
AMEN en AUM

dafke

21 feb 2021, 08:52

Parkeren op het fietspad met de vier pinkers op Dat vind ik ergerlijk en dat gebeurt regelmatig

Fazal

21 feb 2021, 12:40

dafke schreef:
Parkeren op het fietspad met de vier pinkers op Dat vind ik ergerlijk en dat gebeurt regelmatig
Zoiets is natuurlijk onaanvaardbaar, maar die pinkers wijzen meestal op een laad- of losmaneuver, wettelijk moet dan wel de koffer openstaan. In dat geval neem ik het de tijdelijke parkeerder niet kwalijk, want eigenlijk kan je dat niet 'parkeren' noemen. Een klein beetje breder denken, en wat verdraagzamer zijn, kan zeker geen kwaad.

In smalle straten, vind ik het zelfs een blijk van sociaal gedrag, zelfs indien ze enkele minuten op het voetpad staan.
Het zou eerder de bedoeling zijn het doorgaand verkeer niet te hinderen.

Het kan toch niet zo erg zijn even van het fietspad af te wijken, en een paar meter verder terug het fietspad op te rijden.
Tenzij je snelheidsrecords wil breken natuurlijk, en daardoor niets of niemand ontziet.

Die pinkers mogen eigenlijk ook niet (niet meer), maar ik vind het toch een veiliger signaal.
Het valt beter op, en maant het aankomend verkeer tot voorzichtigheid aan.
Laatst gewijzigd door Fazal op 21 feb 2021, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.

dafke

21 feb 2021, 12:53

Fazal schreef:
21 feb 2021, 12:40
dafke schreef:
Zoiets is natuurlijk onaanvaardbaar, maar die pinkers wijzen meestal op een laad- of losprocedure.
In dat geval neem ik het de tijdelijke parkeerder niet kwalijk.
In smalle straten, vind ik het zelfs een blijk van sociaal gedrag, zelfs indien ze enkele minuten op het voetpad staan.
Het zou de bedoeling zijn het doorgaand verkeer niet te hinderen.
Het kan toch niet zo erg zijn even van het fietspad af te wijken, en een paar meter verder terug het fietspad op te rijden.
Tenzij je snelheidsrecords wil breken natuurlijk.
Die pinkers mogen eigenlijk ook niet (meer), maar ik vind het toch een goed signaal.Ik moet toch niet een drukke weg op rijden omdat iemand wil telefoneren of zo iets Het fietspad is geen parking

Fazal

21 feb 2021, 13:02

Als je die persoon hebt betrapt op telefoneren, dan heb je natuurlijk gelijk.
Dat is dan wel degelijk onvergeeflijk.
Maar heb je wel gezien dat hij aan het telefoneren was?
Kan zijn, maar dat zal dan toch niet zó dikwijls gebeuren, denk ik.

En wat die drukke weg betreft, dat is voor iedere weggebruiker het geval.
Ik heb al meer fietsers naast het fietspad zien rijden, en dat vind ik ook al ergerlijk genoeg.

E.T.

21 feb 2021, 13:05

Weet wel dat bij een ongeval de foutparkeerder verantwoordelijk zal gesteld worden.
Parkeren/stationeren/lossen/laden met of zonder pinkers doe je NIET op 't fietspad. Niet alleen omdat het strikt verboden is maar ook zeer gevaarlijk. Fietsers dwingen uit te wijken op de rijbaan :twisted: ... hopelijk is er geen achteropkomend verkeer.
En nee, ik ben niet echt een fietser en al helemaal geen fietsterrorist :wink: die sowieso niet op een fietspad rijden, toch?
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

pol55

21 feb 2021, 13:25

De motards zijn weer "uitgebroken" met dit weer. De lijfspreuk van het overgrote deel "motards" is zoveel mogelijk mensen ambeteren met lawaai. Typische "motards" zijn meestal mannen tussen de 50 en 60 met een midlife probleem. Volledig onherkenbaar "ingepakt" GENIETEN ze van hun kunsten.
Hun bedoeling is ambeteren .....en daar slagen ze volkomen in.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

benq

21 feb 2021, 15:07

pol55 schreef:
De motards zijn weer "uitgebroken" met dit weer. De lijfspreuk van het overgrote deel "motards" is zoveel mogelijk mensen ambeteren met lawaai. Typische "motards" zijn meestal mannen tussen de 50 en 60 met een midlife probleem. Volledig onherkenbaar "ingepakt" GENIETEN ze van hun kunsten.
Maar polleke toch waar jij U aan ergert !
1 ding moet ik je wel gelijk geven, sommige produceren te veel decibels,

De echte uitbraak zijn de wielerteroristen daar moet iedereen voor op zij gaan
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen :lol:

Prima Vera

21 feb 2021, 16:31

benq schreef:
21 feb 2021, 15:07
pol55 schreef:
Maar polleke toch waar jij U aan ergert !
1 ding moet ik je wel gelijk geven, sommige produceren te veel decibels,

De echte uitbraak zijn de wielerteroristen daar moet iedereen voor op zij gaan
Volledig met je eens! Ik heb ook een afschuwelijke hekel aan het geluid van die motards maar de wielerterroristen zijn een heel pak gevaarlijker. Zij doen alles om de medemens te ambeteren en te ergeren én ze rijden je nog liefst ondersteboven.
Die motars hebben in vele gevallen nog altijd het fatsoen aan hun kant.

E.T.

21 feb 2021, 17:17

Zij, de motards, zijn dan ook niet gedopeerd :evil:

Fazal

21 feb 2021, 17:32

E.T. schreef:
21 feb 2021, 13:05
Weet wel dat bij een ongeval de foutparkeerder verantwoordelijk zal gesteld worden.
Parkeren/stationeren/lossen/laden met of zonder pinkers doe je NIET op 't fietspad.
Dat is juist. Niet op het fietspad! Dat kan ook op de rijbaan.
In een smalle straat echter, durf ik zelf wel eens voor de helft op het voetpad staan.
Maar ik zorg er dan wel voor dat ik niemand hinder, noch fietsers noch voetgangers, en ook geen doorgaand verkeer.

Ik heb trouwens in gans mijn leven nog 'niemand' de weg versperd. Ik gun ieder zijn/haar plaatsje onder de zon.
Dus erger ik mij rot als iemand in warenhuis zijn/haar kar midden in de gang laat staan, terwijl hij/zij rustig naar een product aan het zoeken is. Ik heb zo'n kar al menig keer meegepakt, en een paar gangen verder geparkeerd, wel helemaal opzij om anderen niet te hinderen. Het is dan ook hilarisch om te zien hoe de foutparkeerders in paniek naar hun kar aan het zoeken zijn. :P