Mijn afbeeldingen krijg ik niet meer open..!!??-opgelost
-
popol - Lid geworden op: 21 mar 2005, 19:53
Beste vrienden,
sinds enkele dagen heb ik gemerkt dat ik mijn bijlages die ik ontvang bij mijn mails niet meer kan openen - steeds krijg ik de melding "Het medium is tegen schrijven beveiligd", en de enige manier om deze te openen is deze opslaan en dan is het mogelijk deze te bekijken. Doch nu heb ik ook gemerkt dat al mijn afbeeldingen dezelfde kuren hebben en ik deze enkel kan openen via een ander programma zoals 123 photo viewer, picasa of iets dergelijks, doch niet meer rechtstreeks !!?? Kan er iemand mij een handje helpen aub - ik weet dit niet op te lossen
Bij voorbaat dank,
Popol
sinds enkele dagen heb ik gemerkt dat ik mijn bijlages die ik ontvang bij mijn mails niet meer kan openen - steeds krijg ik de melding "Het medium is tegen schrijven beveiligd", en de enige manier om deze te openen is deze opslaan en dan is het mogelijk deze te bekijken. Doch nu heb ik ook gemerkt dat al mijn afbeeldingen dezelfde kuren hebben en ik deze enkel kan openen via een ander programma zoals 123 photo viewer, picasa of iets dergelijks, doch niet meer rechtstreeks !!?? Kan er iemand mij een handje helpen aub - ik weet dit niet op te lossen
Bij voorbaat dank,
Popol
-
verhaegen - Support SeniorenNet
eigenlijk is dat de veiligste methode
eerst opslaan dan pas bekijken
waarom ?
als je het rechtstreeks bekijkt dan is dat niet gekontroleerd door uw antivirusscanner
als je dat opslaat wordt dat automatisch gekontroleerd door uw virusscanner
het euvel dat je hebt is dus een beveiligingseuvel
ook aldaar staat dan de oplossing , in het onderdeel beveiliging van uw mailprogramma
aangezien ik niet weet welk mailprogram dat is , kan ik ook niet zeggen waar het juist staat
eerst opslaan dan pas bekijken
waarom ?
als je het rechtstreeks bekijkt dan is dat niet gekontroleerd door uw antivirusscanner
als je dat opslaat wordt dat automatisch gekontroleerd door uw virusscanner
het euvel dat je hebt is dus een beveiligingseuvel
ook aldaar staat dan de oplossing , in het onderdeel beveiliging van uw mailprogramma
aangezien ik niet weet welk mailprogram dat is , kan ik ook niet zeggen waar het juist staat
-
Beste Verhaegen,
mijn mailprogramma is Mozilla Thunderbird , doch het feitelijke probleem zijn mijn afbeeldingen die ik niet meer openkrijg en die al decennia bewaar in individuele mappen...
Ik heb vroeger nooit enig probleem gehad met het bekijken van mijn foto's, zelfs niet met het openen van bestanden via mail, dus ik ga er dan ook van uit dat hier iets niet klopt !!?
Alvast dank voor uw reactie,
Popol
mijn mailprogramma is Mozilla Thunderbird , doch het feitelijke probleem zijn mijn afbeeldingen die ik niet meer openkrijg en die al decennia bewaar in individuele mappen...
Ik heb vroeger nooit enig probleem gehad met het bekijken van mijn foto's, zelfs niet met het openen van bestanden via mail, dus ik ga er dan ook van uit dat hier iets niet klopt !!?
Alvast dank voor uw reactie,
Popol
-
openen in thunderbird of openen in een map op de computer , zijn 2 totaal onafhankelijke dingen
normaal hebben die twee niets gemeen met elkaar , tenzij die windows acount niet goed is
doe eens dit :
thunderbird openen , klik op een bericht met foto's of bijlagen
klik vanboven in de balk op : bericht
in het menu dat verschijnt klik op : bericht openen
dan boven in de werkbalk klik dan op : beeld
en in het verschenen menu klik je op : bijlagen in bericht weergeven
dubbelklik dan eens op die bijlage , of probeer de bijlage dan eens op te slaan
foto's die je in mappen staan hebt op de computer
op welke harde schijf staan die ? (in de computer of een externe hd )
op welke partitie staan die ?
als je op zo een foto dubbelklikt wat antwoord de computer dan ?
kontroleer in thunderbird of onderstaande ook zo staat

normaal hebben die twee niets gemeen met elkaar , tenzij die windows acount niet goed is
doe eens dit :
thunderbird openen , klik op een bericht met foto's of bijlagen
klik vanboven in de balk op : bericht
in het menu dat verschijnt klik op : bericht openen
dan boven in de werkbalk klik dan op : beeld
en in het verschenen menu klik je op : bijlagen in bericht weergeven
dubbelklik dan eens op die bijlage , of probeer de bijlage dan eens op te slaan
foto's die je in mappen staan hebt op de computer
op welke harde schijf staan die ? (in de computer of een externe hd )
op welke partitie staan die ?
als je op zo een foto dubbelklikt wat antwoord de computer dan ?
kontroleer in thunderbird of onderstaande ook zo staat

-
Beste Verhaegen,
ik dacht al dat dit 2 onafhankelijke dingen waren, doch volgens mijn weten zijn ze toch rond dezelfde periode ontstaan !?
Wat betreft Thunderbird - ik heb alles gedaan zoals gevraagd, doch openen met een dubbelklik ging niet, ik krijg telkens de vermelding "het medium is tegen schrijven beveiligd". Wanneer ik deze bijlage opsla, dan nog steeds kan ik deze niet rechtstreeks openen, en moet ik een andere app gebruiken.
Mbt de foto's , deze staan op de pc, dus niet op een externe HD. En zoals de problemen met Thunderbird - zijn deze dezelfde als hierboven vermeld, dus de vermelding, het opslaan en een andere app...
En de controle die u mij vraagt, heb ik ook gedaan, en zijn dezelfde als uw voorbeeld ! Dus ben ik nog steeds niet verder - spijtiggenoeg...
In ieder geval al mijn dank voor alle moeite,
vriendelijke groeten,
Popol
ik dacht al dat dit 2 onafhankelijke dingen waren, doch volgens mijn weten zijn ze toch rond dezelfde periode ontstaan !?
Wat betreft Thunderbird - ik heb alles gedaan zoals gevraagd, doch openen met een dubbelklik ging niet, ik krijg telkens de vermelding "het medium is tegen schrijven beveiligd". Wanneer ik deze bijlage opsla, dan nog steeds kan ik deze niet rechtstreeks openen, en moet ik een andere app gebruiken.
Mbt de foto's , deze staan op de pc, dus niet op een externe HD. En zoals de problemen met Thunderbird - zijn deze dezelfde als hierboven vermeld, dus de vermelding, het opslaan en een andere app...
En de controle die u mij vraagt, heb ik ook gedaan, en zijn dezelfde als uw voorbeeld ! Dus ben ik nog steeds niet verder - spijtiggenoeg...
In ieder geval al mijn dank voor alle moeite,
vriendelijke groeten,
Popol
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Wat bedoelt u met rechtstreeks? Welk programma is dat waarmee je normaal uw foto’s opent?
Waar staan uw foto’s? Op de interne harde schijf of een extern medium?
Het bericht “het medium is tegen schrijven beveiligd” doet me denken dat er ergens een extern medium betrokken is.
Waar staan uw foto’s? Op de interne harde schijf of een extern medium?
Het bericht “het medium is tegen schrijven beveiligd” doet me denken dat er ergens een extern medium betrokken is.
-
heb je uw hd al gekontroleerd of die nog oke is ?
downloaden , instaleren en runnen
zet der een screenshot van
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
we gaan eens iets proberen hé
zoekglasje naast start , typ in : regedit en klik het aangebodene regedit aan
eerst even een backup maken van het register , dat doe je zo :
vanboven in de balk van het registerscherm klik je op : bestand
en klikt in de openvallende lijst op : exporteren
in het pas geopende scherm bij : opslaan in (vanboven in dat schermpje )klik je op dat pijltje dat ernaast staat
en bladerd naar bureaublad en klikt op bureublad (zodat het daar opgeslagen wordt ) bij bestandsnaam vul je in : registerbackup
let op als je een registerbackup wil terugzetten hoef je daar enkel op te dubbelklikken ! doe het nooit zonder dat het echt nodig is ! alléén in echte noodgevallen !
ga nu eens kijken of der zo een uiteenvalende kubusje op je bureaublad staat
indien ja
ga je terug naar het registerscherm , aan de linkerkant in dat scherm :
moet je op de optie “HKEY_LOCAL_MACHINE” klikken en vervolgens op “Systeem”(zodat die zich ontvouwen )
dan op currentcontrolset , dan op control
zoals hieronder in het screenshot

dan ga je vanboven in de balk klikken op : bewerken , en klikt op zoeken
vul dit in : WriteProtect
eens gevonden maak je een screenshot en plaatst het hier (zodat ik daar een overzicht heb van de hele tree )
indien het niet gevonden wordt , klik je deze aan : HKEY_CURRENT_USER
en doe terug een zoekopdracht naar het woord : WriteProtect
gevonden maak een screenshot en plaats het hier
om het registerscherm te sluiten klik je gewoon rechterbovenhoek op het kruisje , dan sluit dat venster zich
succes
downloaden , instaleren en runnen
zet der een screenshot van
https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/
we gaan eens iets proberen hé
zoekglasje naast start , typ in : regedit en klik het aangebodene regedit aan
eerst even een backup maken van het register , dat doe je zo :
vanboven in de balk van het registerscherm klik je op : bestand
en klikt in de openvallende lijst op : exporteren
in het pas geopende scherm bij : opslaan in (vanboven in dat schermpje )klik je op dat pijltje dat ernaast staat
en bladerd naar bureaublad en klikt op bureublad (zodat het daar opgeslagen wordt ) bij bestandsnaam vul je in : registerbackup
let op als je een registerbackup wil terugzetten hoef je daar enkel op te dubbelklikken ! doe het nooit zonder dat het echt nodig is ! alléén in echte noodgevallen !
ga nu eens kijken of der zo een uiteenvalende kubusje op je bureaublad staat
indien ja
ga je terug naar het registerscherm , aan de linkerkant in dat scherm :
moet je op de optie “HKEY_LOCAL_MACHINE” klikken en vervolgens op “Systeem”(zodat die zich ontvouwen )
dan op currentcontrolset , dan op control
zoals hieronder in het screenshot

dan ga je vanboven in de balk klikken op : bewerken , en klikt op zoeken
vul dit in : WriteProtect
eens gevonden maak je een screenshot en plaatst het hier (zodat ik daar een overzicht heb van de hele tree )
indien het niet gevonden wordt , klik je deze aan : HKEY_CURRENT_USER
en doe terug een zoekopdracht naar het woord : WriteProtect
gevonden maak een screenshot en plaats het hier
om het registerscherm te sluiten klik je gewoon rechterbovenhoek op het kruisje , dan sluit dat venster zich
succes
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Rechts klikken onderaan in de taakbalk...zoeken aanklikken...zoekpictogram weergeven aanklikken.

1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB
2) HP Envy Win 11 / Intel Core I7 / 16 GB/ SSD 256 GB/ HD 1 TB
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
/Firefox/MS Office 2013/ OpenOffice/ LibreOffice/ Eset Smart Security Premium V17
-
klik eens met rechtermuisknop op start
staat der dan géén "zoeken " bij ?
klik eens rechts op de zwarte balk vanonder , staat daar niet bij : de knop cortona weergeven ?klik daar op
naast start staat er dan een rondje , klik daar eens rechtermuisknop op , staat daar dan bij :zoeken >zoekpictogram weergeven
staat der dan géén "zoeken " bij ?
klik eens rechts op de zwarte balk vanonder , staat daar niet bij : de knop cortona weergeven ?klik daar op
naast start staat er dan een rondje , klik daar eens rechtermuisknop op , staat daar dan bij :zoeken >zoekpictogram weergeven
-
Beste Verhaegen,
op zoeken via start staat geen pijltje, doch als ik op de balk onderaan druk, dan heb ik eindelijk zoeken gevonden met de "zoekpictogram weergeven" ter beschikking. Dus ik zou verder kunnen, doch heb gisteren een windows update gedaan omdat deze blijkbaar veroudert was, én tot mijn grote verbazing kan ik alles terug open krijgen, zowel de bijgesloten bestanden via mail alsook mijn foto's via "mijn afbeeldingen". Alzo is op een onverwachte manier dan toch alles opgelost, en is het dan nog nuttig om verder te gaan op jouw opdracht ? Misschien om de capaciteiten van de pc te kunnen verbeteren of niet?
Doch, in afwachting op uw antwoord, mijn welgemeende dank aan alle antwoorden en hulp die ik gekregen heb van u en enkele andere leden...
Uit respect,
Popol

op zoeken via start staat geen pijltje, doch als ik op de balk onderaan druk, dan heb ik eindelijk zoeken gevonden met de "zoekpictogram weergeven" ter beschikking. Dus ik zou verder kunnen, doch heb gisteren een windows update gedaan omdat deze blijkbaar veroudert was, én tot mijn grote verbazing kan ik alles terug open krijgen, zowel de bijgesloten bestanden via mail alsook mijn foto's via "mijn afbeeldingen". Alzo is op een onverwachte manier dan toch alles opgelost, en is het dan nog nuttig om verder te gaan op jouw opdracht ? Misschien om de capaciteiten van de pc te kunnen verbeteren of niet?
Doch, in afwachting op uw antwoord, mijn welgemeende dank aan alle antwoorden en hulp die ik gekregen heb van u en enkele andere leden...
Uit respect,
Popol
-
lode - Lid geworden op: 13 mar 2005, 16:14
Ik had toch gezegd " onderaan in de TAAKBALK" rechts klikken.
1) HP Pavilion P6 2030 be/WIN 7 Home-Premium SP1 / Intel Core i5 2500-3.3GHz/ 8Gb /HD1.5Tb / Externe HD 4TB