Hoekje: "De oase van rust" 2020
-
Michelly - Lid geworden op: 03 feb 2005, 19:05
Vandaag ben ik eindelijk verlost van mijn coronakapsel. Als gevolg van de vele chemo heb ik haren als een baby zo fijn en zacht. Die waren veel te lang en staken naar alle kanten want mijn haren zijn zeer elektrisch geladen. Mooi kan een mens dat niet noemen natuurlijk. Maar soit, ik heb ze achtergelaten bij de kapper zonder spijt trouwens! Voel me daardoor tenminste een beetje opgefleurd. Dat kon ik de voorbije week absoluut niet zeggen. Had heel veel pijn in de maag- en buikwand met misselijkheid tot gevolg en eten dat me niet bekomt. Soms verminderde de pijn en was ik al blij dat het voorbij was, om een uur later weer opgezadeld te worden met datzelfde knagende en stekende gevoel. Was dezelfde pijn als bij de verklevingen en daarvoor had ik angst. Maar ondertussen is het wel wat beter maar niet helemaal voorbij. Hoop maar dat ik niet meer wakker word van die pijn en dat ze stilaan helemaal achterwege blijft. En een fris kopje helpt ook wel een beetje moet ik zeggen. Ik zit er trouwens niet op te wachten om weer in het ziekenhuis te worden opgenomen. Op 11/3 is er weer een bloedonderzoek en scan en op 15/3 gesprek met de oncoloog, die me twee maande geleden al heeft gezegd dat ik terug aan de chemo moet omdat de tumormarker dan zeker de kritieke grens overschreden zal hebben. Geen vooruitzicht waar ik vrolijk van word maar ik kan er niets aan veranderen. Hoop alleen maar dat ik niet zo onderuit zal gaan als de vorige keer. Maar het zullen dan weer vier zware maanden worden en ik kan niets doen om die ellende te verminderen. Zal mezelf weer moeten oppeppen, maar daarin sta ik niet alleen. Mijn man, zoon, schoondochter en kleinkinderen zijn mijn steun en toeverlaat buiten de vrienden en familie. Ik heb dus niet te klagen over support!
Ik wil iedereen veel liefs sturen. Lees alles trouw elke dag maar de wil en de goesting om overal op in te gaan heb ik op het ogenblik niet. Neem het me maar niet kwalijk aub.
Michelly
Ik wil iedereen veel liefs sturen. Lees alles trouw elke dag maar de wil en de goesting om overal op in te gaan heb ik op het ogenblik niet. Neem het me maar niet kwalijk aub.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)
corry - Lid geworden op: 08 mar 2005, 10:15
Goedemorgen aan allen en bijzonder aan Michelly,
De steun welke je krijgt is even levensnoodzakelijk als de chemo.
Heel veel moed en een welgemeende groet.
Gisteren onverwacht een fijne voormiddag, kleinzoon was in de buurt en kwam langs.
Over koetjes en kalfjes gebabbeld, komt volgende week ons vijvertje kuisen, ook nieuwe visjes brengt hij mee.
Vandaag tuinparasol gaan bestellen.
Heb al wat onkruid uitgetrokken, morgen de dag waar ik al zo lang op wacht, afscheiding wordt aangepakt.
Toon jullie wel een foto als het af is.
Mooie foto’s Rietjes
Veveke, je mama naar huis, zal voor haar en jullie weer een aanpassing worden.
Nog een fijne dag de strijkplank staat klaar,
Corry
De steun welke je krijgt is even levensnoodzakelijk als de chemo.
Heel veel moed en een welgemeende groet.
Gisteren onverwacht een fijne voormiddag, kleinzoon was in de buurt en kwam langs.
Over koetjes en kalfjes gebabbeld, komt volgende week ons vijvertje kuisen, ook nieuwe visjes brengt hij mee.
Vandaag tuinparasol gaan bestellen.
Heb al wat onkruid uitgetrokken, morgen de dag waar ik al zo lang op wacht, afscheiding wordt aangepakt.
Toon jullie wel een foto als het af is.
Mooie foto’s Rietjes
Veveke, je mama naar huis, zal voor haar en jullie weer een aanpassing worden.
Nog een fijne dag de strijkplank staat klaar,
Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.
-
meme-rietje - Lid geworden op: 13 okt 2003, 19:51
goeie morgen allemaal

Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Goede morgen allemaal !
Zoals Corry, denk ik ook heel speciaal aan jou, Michelly. Ik ben altijd blij als ik zie dat je hier schrijft, maar dat weet je wel. Heel veel sterkte en steun voor de komende tijd. Gelukkig steunt je dichte familie je zoveel mogelijk, en ook je vrienden uit ons vertrouwde hoekje. Je corona-kapsel vaarwel gezegd, ja een mens voelt zich dan opgewekter. Ik heb een afspraak voor volgende week, verlang er ook al naar een korter coupe, al zeggen de meisjes, zowel mijn dochters als kleindochters dat mijn lange haar me goed staat..... maar wel veel werk om te wassen en een beetje in de plooi te leggen... dus moet eraf.
Corry, mooi dat je kleinzoon jullie komt helpen. Een mooi tuintje fleurt een mens toch op !
Vera-Maria, hopelijk stelt je mama het goed op haar appartement, en krijgt ze hulp, jammer toch dat een mens die het nodig heeft geen plaatsje krijgt in een rust-en verzorgingstehuis.
Ritavdm, jullie streek heeft zoveel mooie plaatsen, en een mooie natuur. Je kent er wat van om foto's te nemen, en wij mogen ervan mee genieten.
Straks ga ik tot bij de slager, weet op de duur niet meer wat ik zal klaarmaken, zie wel als ik zijn frigo-etalage bekijk.
Verder weet ik niet veel te vertellen, mijn tulpen, die ik zaterdag van de oudste dochter kreeg staan nog steeds mooi, heb ze al eens vers water gegeven en de topjes afgeknipt, hoop dat ze nog een paar dagen mijn woonkamer opfleuren.
Nog een mooie dag, hoe je die ook vullen...
groetjes, omadina
Zoals Corry, denk ik ook heel speciaal aan jou, Michelly. Ik ben altijd blij als ik zie dat je hier schrijft, maar dat weet je wel. Heel veel sterkte en steun voor de komende tijd. Gelukkig steunt je dichte familie je zoveel mogelijk, en ook je vrienden uit ons vertrouwde hoekje. Je corona-kapsel vaarwel gezegd, ja een mens voelt zich dan opgewekter. Ik heb een afspraak voor volgende week, verlang er ook al naar een korter coupe, al zeggen de meisjes, zowel mijn dochters als kleindochters dat mijn lange haar me goed staat..... maar wel veel werk om te wassen en een beetje in de plooi te leggen... dus moet eraf.
Corry, mooi dat je kleinzoon jullie komt helpen. Een mooi tuintje fleurt een mens toch op !
Vera-Maria, hopelijk stelt je mama het goed op haar appartement, en krijgt ze hulp, jammer toch dat een mens die het nodig heeft geen plaatsje krijgt in een rust-en verzorgingstehuis.
Ritavdm, jullie streek heeft zoveel mooie plaatsen, en een mooie natuur. Je kent er wat van om foto's te nemen, en wij mogen ervan mee genieten.
Straks ga ik tot bij de slager, weet op de duur niet meer wat ik zal klaarmaken, zie wel als ik zijn frigo-etalage bekijk.
Verder weet ik niet veel te vertellen, mijn tulpen, die ik zaterdag van de oudste dochter kreeg staan nog steeds mooi, heb ze al eens vers water gegeven en de topjes afgeknipt, hoop dat ze nog een paar dagen mijn woonkamer opfleuren.
Nog een mooie dag, hoe je die ook vullen...
groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !
-
omadina - Lid geworden op: 11 dec 2005, 19:34
Hallo,
Nog een speciaal woordje en een lieve groet voor jou, Mémérietje. Je dagelijkse mooie plaatjes doen met goed aan het hart, dank je wel daarvoor, Hou je gezond en sterk, en een gezellige woensdag !
omadina

Nog een speciaal woordje en een lieve groet voor jou, Mémérietje. Je dagelijkse mooie plaatjes doen met goed aan het hart, dank je wel daarvoor, Hou je gezond en sterk, en een gezellige woensdag !
omadina

Mama, oma, wat maakt het uit !
-
goeie morgen allemaal
gisteren met maatje een wandeling in Bergelen gedaan
hebben er deugt van gehad
heb gisteren ook twee broden gebakken
een bruin en een brioche
en nu ga ik een brioche stutje gaan eten

gisteren met maatje een wandeling in Bergelen gedaan
hebben er deugt van gehad
heb gisteren ook twee broden gebakken
een bruin en een brioche
en nu ga ik een brioche stutje gaan eten

-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goedemiddag allemaal!
De zon schijnt hier nog volop in onze living
Ons mama moet volgende week donderdag weg uit kortverblijf en in het rusthuis daar is er nog geen plaats, dus moest ze weer naar haar flat...maar volgens mij en mijn zus is ze niet bekwaam om alleen te zijn!
Dus heb de koe bij de horens gepakt en haar ingeschreven in het rusthuis hier in ‘t stadje waar ik woon!
Dat is dus de beste oplossing want ik kan tevoet op bezoek gaan want is niet ver van mijn deur!
Mijn zussen wonen in Oostende en onze broer woont 7km van waar ik woon, en ik doe alles dus is het maar logisch dat ze hier naar het rusthuis komt!
En er is plaats...ben zo blij en ook opgelucht, er valt natuurlijk nog van alles te regelen en haar flat moet opgezegd enz maar nadien ben ik dan toch weer gerust en valt de stress weg!
Deze namiddag zangles en ben blij dat ik me daar weer kan uitleven!
Dikke knuf aan Michelly en al degene hier in ons hoekje die het nodig hebben...daag...
De zon schijnt hier nog volop in onze living
Ons mama moet volgende week donderdag weg uit kortverblijf en in het rusthuis daar is er nog geen plaats, dus moest ze weer naar haar flat...maar volgens mij en mijn zus is ze niet bekwaam om alleen te zijn!
Dus heb de koe bij de horens gepakt en haar ingeschreven in het rusthuis hier in ‘t stadje waar ik woon!
Dat is dus de beste oplossing want ik kan tevoet op bezoek gaan want is niet ver van mijn deur!
Mijn zussen wonen in Oostende en onze broer woont 7km van waar ik woon, en ik doe alles dus is het maar logisch dat ze hier naar het rusthuis komt!
En er is plaats...ben zo blij en ook opgelucht, er valt natuurlijk nog van alles te regelen en haar flat moet opgezegd enz maar nadien ben ik dan toch weer gerust en valt de stress weg!
Deze namiddag zangles en ben blij dat ik me daar weer kan uitleven!
Dikke knuf aan Michelly en al degene hier in ons hoekje die het nodig hebben...daag...
You only have one life...live it!
-
gisteren in Bergelen heb ik ook een paar foto's genomen
maar ik ben geen zo'n fotograaf als rietjes

maar ik ben geen zo'n fotograaf als rietjes

-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
@omadina, ik vind die lucht achter de ruiters zo mooi op je prachtige foto
@ alle liefhebbers van grote Duitse shows:
Op zaterdag 27/2....om 20u15 Op ARD Schlagerchampions "Das grosse Fest de Besten"
met Florian Silbereisen en alle prijswinnaars die in 2020 “de beste” waren!
Geniet ervan Yvette
Op zaterdag 27/2....om 20u15 Op ARD Schlagerchampions "Das grosse Fest de Besten"
Geniet ervan Yvette
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeieavond
Meme-Rietje, jou foto's zijn toch ook mooi.
Bergelen daar moeten wij ook nog eens komen wandelen.
Veve, goede oplossing gevonden voor je make en voor jou ook het makkelijkst als het zo dichtbij is.
Onze namiddag :
Fietsritje in de omgeving van Moeskroen, afwisselend in Vlaanderen en Walonië.
Je voelt en ziet meteen het verschil....
Een fietspad dat eindigt zomaar
,
ploeter gewoon maar door de velden verder
Een agresieve cowboy die je luid toeterend van de weg wil rijden
en dan een fikse bui
Terug in Vlaanderen
langs mooie ... euh ....herenhuizen/boerderijen/kasteeltjes
en
langs de brouwerij van die lekkere OMER biertjes
Afwisseling genoeg dus

Meme-Rietje, jou foto's zijn toch ook mooi.
Bergelen daar moeten wij ook nog eens komen wandelen.
Veve, goede oplossing gevonden voor je make en voor jou ook het makkelijkst als het zo dichtbij is.
Onze namiddag :
Fietsritje in de omgeving van Moeskroen, afwisselend in Vlaanderen en Walonië.
Je voelt en ziet meteen het verschil....
Een fietspad dat eindigt zomaar
ploeter gewoon maar door de velden verder
Een agresieve cowboy die je luid toeterend van de weg wil rijden
en dan een fikse bui
Terug in Vlaanderen
langs mooie ... euh ....herenhuizen/boerderijen/kasteeltjes
en
langs de brouwerij van die lekkere OMER biertjes
Afwisseling genoeg dus

Oud maar niet Out
-
Ivette - Lid geworden op: 24 nov 2005, 17:36
Rietjes, je was zo te zien geen maat met dat slechte fietspad!
Heb ik het mis of is jouw haar nog altijd lang?
W. ziet er veeeel jonger en fitter uit dan al die coureurs op de foto achter hem!
Geniet ervan Yvette
Heb ik het mis of is jouw haar nog altijd lang?
W. ziet er veeeel jonger en fitter uit dan al die coureurs op de foto achter hem!
Geniet ervan Yvette
Ivette
-
Ritavdm - Lid geworden op: 12 feb 2019, 18:39
Goeiemorgen
Inderdaad Ivette mijn haar is nog steeds niet geknipt; morgen en 'k denk dat ik mijn lokken al zal missen 'k ben er al aan gewend.
JA, wie kan er nu maatje zijn met zo'n fietspad, je volgt het wegwijzertje en OEPS fietspad stopt en gaat over in een vuil nat paadje dat eindigt in een gracht. We hebben dan over een stuk landbouwgrond moeten gaan om terug op de weg te komen.
Zoiets kan toch alleen maar bij de Walen zeker
Inderdaad Ivette mijn haar is nog steeds niet geknipt; morgen en 'k denk dat ik mijn lokken al zal missen 'k ben er al aan gewend.
JA, wie kan er nu maatje zijn met zo'n fietspad, je volgt het wegwijzertje en OEPS fietspad stopt en gaat over in een vuil nat paadje dat eindigt in een gracht. We hebben dan over een stuk landbouwgrond moeten gaan om terug op de weg te komen.
Zoiets kan toch alleen maar bij de Walen zeker
Oud maar niet Out
-
goeie morgen allemaal
hier is het mistig
ook boodschappen dag vandaag

hier is het mistig
ook boodschappen dag vandaag

-
vera-maria - Lid geworden op: 12 feb 2019, 19:39
Goede namiddag allemaal!
Meme-rietje ook toffe foto’s hoor!
Rita amai dat fietspad dat zomaar stopt!
Mijn knuffelcontact is hier, heb ze zoals elke week,afgehaald van school!
En deze voormiddag al naar de huisdokter van ons ma geweest om papieren te laten invullen voor het rusthuis en dan naar het rusthuis met die papieren, er is 99° kans dat ze eind volgende week naar daar mag, maar ze moeten daar eerst nog vergaderen met de directieraad en maandag weet ik of ons ma definitief naar daar mag!
Ben ook weer naar mijn kapper geweest, heb het toch niet superkort laten knippen want iedereen ziet het liever wat langer en mijn echtgenoot ook! Heb wel veel geld betaald...55€ voor wassen, knippen en föhnen, het was weeral duurder dan voor Corona...ga eens uitkijken voor een kapper dicht bij mijn deur die zo duur niet is!
Ben er weer mee weg ik ga tekenen met Elise daag...
Meme-rietje ook toffe foto’s hoor!
Rita amai dat fietspad dat zomaar stopt!
Mijn knuffelcontact is hier, heb ze zoals elke week,afgehaald van school!
En deze voormiddag al naar de huisdokter van ons ma geweest om papieren te laten invullen voor het rusthuis en dan naar het rusthuis met die papieren, er is 99° kans dat ze eind volgende week naar daar mag, maar ze moeten daar eerst nog vergaderen met de directieraad en maandag weet ik of ons ma definitief naar daar mag!
Ben ook weer naar mijn kapper geweest, heb het toch niet superkort laten knippen want iedereen ziet het liever wat langer en mijn echtgenoot ook! Heb wel veel geld betaald...55€ voor wassen, knippen en föhnen, het was weeral duurder dan voor Corona...ga eens uitkijken voor een kapper dicht bij mijn deur die zo duur niet is!
Ben er weer mee weg ik ga tekenen met Elise daag...
You only have one life...live it!