PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Zoals gewoonlijk mist u het punt weer dus even wat uitleg:Kenmerken van valse mails? Slecht Nederlands! Lees de eerste zin
- Zoals ik al schreef is het niet omdat het mank loopt bij de overheid om de vaccinatie uitnodigingen correct, op tijd en bij de juiste persoon te krijgen dat ik hen daar voor moet nalopen.
En of die afbeelding nu een valse mail is of niet doet niets ter zake. Het punt is dat men zich speciaal moet aanmelden voor iets dat tot hun verantwoordelijkheid/taken behoort.
En dat is mijn punt dat ik wilde maken:Officieel worden er op drie manieren uitnodigingen verzonden.
- per mail
- per sms
- per brief
het kan niet de bedoeling zijn om alle dagen op allerhande websites te gaan inloggen, toch?
Het is niet omdat het mankt loopt bij de overheid dat ik diezelfde overheid achter hun gat moet lopen.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En als ge dan toch gevaccineerd wil worden, hoe ga je te weten komen wanneer je mag afkomen ? Of ga je eventjes "binnenspringen" zoals bij de apotheker voor een spuitje ?
-
De overheid wil dat er zoveel mogelijk mensen gevaccineerd worden. Het is de de taak van de overheid om die ‘zoveel mogelijk mensen’ tijdig en correct te verwittigen.Fred1950 schreef:
En als ge dan toch gevaccineerd wil worden, hoe ga je te weten komen wanneer je mag afkomen ? Of ga je eventjes "binnenspringen" zoals bij de apotheker voor een spuitje ?
En als je dan toch wil gevaccineerd worden dan doe je zoals meredith reeds eerder schreef en doe je het werk maar van de overheid. In mijn geval, en ik herhaal, ga ik hen niet achter hun gat lopen voor iets dat tot hun takenpakket behoort.
Per mail, sms of brief en niks anders. Of ik stel voor dat diegene die willen nu al gaan kamperen voor de poorten van de vaccinatiecentra (zoals voor de schoolpoorten) om zeker te zijn ingeënt te worden. Voor hun kinderen/kleinkinderen hebben ze dat er voor over, waarom dus niet voor hun eigen?
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Het punt missen? Hoezo, ik merk alleen op dat er in een eerdere post van 'meredith' sprake is van aanmelden bij
My e-box en dat die website in schabouwelijk Nederlands is opgemaakt.
Sta mij toe over de veiligheid ervan te twijfelen.
My e-box en dat die website in schabouwelijk Nederlands is opgemaakt.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Sta mij dan ook toe u te wijzen op de (officiële) link die Fred1950 aangaf:E.T. schreef:
Het punt missen? Hoezo, ik merk alleen op dat er in een eerdere post van 'meredith' sprake is van aanmelden bij
My e-box en dat die website in schabouwelijk Nederlands is opgemaakt.![]()
Klik even aan, kijk verder en men ziet waar men uitkomt.........het is een verwijzing dat er pishingmails circuleren maar het komt van de officiële website van de overheid.
Misschien de verkeerde afbeelding gebruikt, o.k. maar mijn punt blijft dat men zich eerst moet registreren (aanmelden) om de job te doen die de overheid moet doen. En het is niet mijn taak om
in deze achter hun gat te lopen.
-
Die My-Ebox ken ik zelfs niet eens. Ze moeten me ook maar verwittigen via email of telefonisch .... MyMinfin, Mypension , Itsme , COZO , en wat bestaat er nog allemaal ? Ahja , Helena , beAlert vergeten
Zijn er nog van die dinges ?
Een ding weet ik zeker, dat heeft allemaal veel geld gekost .... en dan maar jaarlijks drie maanden pensioen terugbetalen aan de Federale , Vlaanderen , de stad ....
Een ding weet ik zeker, dat heeft allemaal veel geld gekost .... en dan maar jaarlijks drie maanden pensioen terugbetalen aan de Federale , Vlaanderen , de stad ....
-
meredith - Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57
myebox.be is de officiële site van de overheid waar je alle gegevens kunt terugvinden en doorklikken naar bvb. my pension, naar minfin, enz. Gewoon inloggen en doen wat er op het scherm staat. De tekst over phising mail is een waarschuwing zoals je regelmatig van de bank krijgt. Geen reden om de site te wantrouwen. Bovenaan de pagina kun je zien of er nieuwe berichten zijn. Daarop klikken en gewoon lezen. Of we het nu goed vinden of niet, we ontsnappen niet aan het digitale tijdperk .
Eendracht maakt macht
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Men kon zich beter eerst eens informeren voordat men overgaat op mopperen en klagen.
In De Standaard staat mooi uitgelegd hoe het werkt.
Extract:
Bijkomend kunnen diegene die dat willen aangeven dat ze hun uitnodiging ook wensen te ontvangen via my e-box . Men ontvangt de uitnodiging ook per brief en/of sms. Men wordt tevens verwittigt per e-mail als er een nieuw item beschikbaar komt in uw e-box.
Extract:
Voorbeeld van een uitnodiging: UITNODIGING COVID-19 VACCINATIEHoe word ik verwittigd dat ik aan de beurt ben?
Er komt zeker een brief in de bus, zoals bij de verkiezingen, eventueel aangevuld met een sms of e-mail als de overheid die gegevens heeft.
Bijkomend kunnen diegene die dat willen aangeven dat ze hun uitnodiging ook wensen te ontvangen via my e-box . Men ontvangt de uitnodiging ook per brief en/of sms. Men wordt tevens verwittigt per e-mail als er een nieuw item beschikbaar komt in uw e-box.
-
Ik ben niet geabonneerd op een krant, allemaal afgeschaft sinds ik in armoede dreigde te geraken.hovel schreef: ↑27 feb 2021, 17:03Men kon zich beter eerst eens informeren voordat men overgaat op mopperen en klagen.
....
-
. door hovel » 1 minuut geleden
Men kon zich beter eerst eens informeren voordat men overgaat op mopperen en klagen.
Als de aanvankelijke poster dit bericht plaatst zal ze het wel ergens gehaald hebben en het nodig gevonden hebben de mensen hiervan in kennis te stellen. Waar ze het gehaald heeft is voor haar rekening. Over hoe de mensen in kennis gesteld gaan worden is al maanden over gecommuniceerd. Als de Vlaamse regering nu denkt (zie posting meredith) hun communicatiestrategie te moeten wijzigen omdat hun communicatie mank loopt is dat hun probleem en niet het mijne.door meredith
Belangrijk !!!
De vlaamse overheid verstuurt momenteel alle uitnodigingen voor vaccinatie via myebox.be . Kijk daar regelmatig in en verwittig eventueel anderen die snel in aanmerking komen (bejaarden, risicopatiënten).Ook risicoberoepen (apotheek)
De communicatie verloopt zeer mank en min. Beke heeft dit nog niet bekend gemaakt.
Het is al langer geweten hoe ze het gingen doen en heeft dus niks te maken met mopperen en klagen.
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Ik ook niet. Ik lees zelfs geen krant. Maar ik gebruik wel Google om dingen te zoeken/vinden en dan kom je soms op een kranten artikel terecht.Fred1950 schreef: ↑27 feb 2021, 17:18Ik ben niet geabonneerd op een krant, allemaal afgeschaft sinds ik in armoede dreigde te geraken.hovel schreef: ↑27 feb 2021, 17:03Men kon zich beter eerst eens informeren voordat men overgaat op mopperen en klagen.
....Nog een geluk dat ik hier op Sennet van alles op de hoogte wordt gehouden.
![]()
-
Op je uitnodiging staat in welk vaccinatiecentrum je verwacht wordt, met de contactgegevens. Je kunt dan contact opnemen en je probleem voorleggen. Ik denk niet dat huisartsen de vaccinatie thuis of in hun kabinet gaan toedienen. Er wordt in principe wel voor oplossingen gezocht door het vaccinatie centrum. Hier bij ons bvb. zijn er vrijwilligers die opgeleid worden om mensen met de auto naar het centrum te brengen. Ook minder validen mobiel , soms mutualiteiten bieden in samenwerking met het vaccinatiecentrum diensten aan. Wacht niet tot de dag voor de vaccinatie, neem contact zodra je de uitnodiging krijgt.
Eendracht maakt macht
-
Dat staat in de krant , maar de praktijk wijst uit dat men momenteel uitnodigingen stuurt via myebox. Ik heb wel een andere bedenking. Waarom moeten 65 + en risicopatiënten 14 dagen van tevoren opgeroepen worden als er vaccins ter beschikking zijn ? In principe zijn die allemaal thuis, op reis kan niet want dat is verboden . Als men de vaccinatie wat sneller wil laten verlopen is het toch niet logisch om telkens 14 dagen te wachten. Ik begrijp dat men meer tijd geeft aan mensen die werken/studeren maar een week zal toch wel volstaan voor de grote meerderheid van de bevolking denk ik. Voor mensen die werken is de vaccinatie klein verlet en uiteindelijk is het geen dagreis om op en af naar het vaccinatiecentrum te gaan.hovel schreef: ↑27 feb 2021, 17:03Men kon zich beter eerst eens informeren voordat men overgaat op mopperen en klagen.
Extract:Voorbeeld van een uitnodiging: UITNODIGING COVID-19 VACCINATIEHoe word ik verwittigd dat ik aan de beurt ben?
Er komt zeker een brief in de bus, zoals bij de verkiezingen, eventueel aangevuld met een sms of e-mail als de overheid die gegevens heeft.
Eendracht maakt macht
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Hovel : Klopt niet .
SD, TT 23-02-21, 08:50 Laatste update: 12:42
https://www.hln.be/binnenland/professor ... ~a6b98783/
Professor Dirk Devroey trekt aan alarmbel: "Meer dan helft komt niet om vaccin”
In het vaccinatiecentrum van Overijse komt meer dan de helft van alle zorgverleners die zijn opgeroepen om zich te laten vaccineren, niet opdagen. Dat zegt professor Huisartsengeneeskunde Dirk Devroey (VUB), die medisch expert is in het centrum, aan HLN LIVE. Oorzaak zou vooral de gebrekkige administratie zijn.
Mensen die al vaccin hebben gekregen die krijgen terug mails ?
Beluister maar zijn video clip in de krant .
SD, TT 23-02-21, 08:50 Laatste update: 12:42
https://www.hln.be/binnenland/professor ... ~a6b98783/
Professor Dirk Devroey trekt aan alarmbel: "Meer dan helft komt niet om vaccin”
In het vaccinatiecentrum van Overijse komt meer dan de helft van alle zorgverleners die zijn opgeroepen om zich te laten vaccineren, niet opdagen. Dat zegt professor Huisartsengeneeskunde Dirk Devroey (VUB), die medisch expert is in het centrum, aan HLN LIVE. Oorzaak zou vooral de gebrekkige administratie zijn.
Mensen die al vaccin hebben gekregen die krijgen terug mails ?
Beluister maar zijn video clip in de krant .