PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

meredith

27 feb 2021, 21:05

gast43 schreef:
27 feb 2021, 20:52
Hovel : Klopt niet .

SD, TT 23-02-21, 08:50 Laatste update: 12:42

https://www.hln.be/binnenland/professor ... ~a6b98783/
Professor Dirk Devroey trekt aan alarmbel: "Meer dan helft komt niet om vaccin”

In het vaccinatiecentrum van Overijse komt meer dan de helft van alle zorgverleners die zijn opgeroepen om zich te laten vaccineren, niet opdagen. Dat zegt professor Huisartsengeneeskunde Dirk Devroey (VUB), die medisch expert is in het centrum, aan HLN LIVE. Oorzaak zou vooral de gebrekkige administratie zijn.

Mensen die al vaccin hebben gekregen die krijgen terug mails ?
Beluister maar zijn video clip in de krant .
Juist daarom dat ik post waar je wel je uitnodiging kunt vinden. Mijn dochter is apotheker en zij heeft haar uitnodiging gekregen via ebox op 23 februari voor 11 maart. Nog steeds geen ander bericht,mail sms of wat dan ook.
Eendracht maakt macht

Fred1950

27 feb 2021, 21:42

meredith schreef:
27 feb 2021, 21:05
gast43 schreef:
27 feb 2021, 20:52
Hovel : Klopt niet .

SD, TT 23-02-21, 08:50 Laatste update: 12:42

https://www.hln.be/binnenland/professor ... ~a6b98783/
Professor Dirk Devroey trekt aan alarmbel: "Meer dan helft komt niet om vaccin”

In het vaccinatiecentrum van Overijse komt meer dan de helft van alle zorgverleners die zijn opgeroepen om zich te laten vaccineren, niet opdagen. Dat zegt professor Huisartsengeneeskunde Dirk Devroey (VUB), die medisch expert is in het centrum, aan HLN LIVE. Oorzaak zou vooral de gebrekkige administratie zijn.

Mensen die al vaccin hebben gekregen die krijgen terug mails ?
Beluister maar zijn video clip in de krant .
Juist daarom dat ik post waar je wel je uitnodiging kunt vinden. Mijn dochter is apotheker en zij heeft haar uitnodiging gekregen via ebox op 23 februari voor 11 maart. Nog steeds geen ander bericht,mail sms of wat dan ook.
Gans het boeltje is in het honderd gelopen. Sommigen kregen de uitnodiging voor iemand anders, en dus kregen de personen aan wie het bericht moest toekomen geen melding. De schuld zit/zat bij software van het RIZIV, en dat zou intussen opgelost moeten zijn.

gast43

27 feb 2021, 21:44

meredith Dan is de vraag mensen die geen pc bezitten
Of niet aangesloten zijn bij ebox

Loopt in honderd met administratie en vaccin

Enige wat wij weten adres waar doorgaat .Buiten centrum .
Maar hoe de mensen daar gaan geraken :evil:
Ouderen stel ik mij grote vragen bij .

meredith

28 feb 2021, 10:24

gast43 schreef:
27 feb 2021, 21:44
meredith Dan is de vraag mensen die geen pc bezitten
Of niet aangesloten zijn bij ebox

Loopt in honderd met administratie en vaccin

Enige wat wij weten adres waar doorgaat .Buiten centrum .
Maar hoe de mensen daar gaan geraken :evil:
Ouderen stel ik mij grote vragen bij .
Klopt wat je zegt, de administratie loopt in het honderd. Hoe dikwijls heb ik hier al gepost dat de vlaamse regering de federale zoveel mogelijk blokkeert en tegenwerkt. Het op en inrichten van vaccinatie centra is doorgegeven aan de plaatselijke besturen en die hebben dat naar best vermogen gedaan. De eigenlijke administratie, het verwittigen van mensen is een taak van de vlaamse regering en die falen zwaar. Kinderziekten hoor ik dan. Als kabinetten in deze tijd niet de bekwaamheid hebben om deftige werkende databanken te maken dan is er iets grondig mis ofwel met het kabinetpersoneel ofwel worden ze tegengehouden. Meer kan ik er niet van maken.
Eendracht maakt macht

gast43

28 feb 2021, 11:02

Meredith : Dat klopt werken mekaar tegen op alle vlakken .
Dan is de vraag wie is Minister President van Vlaamse regering . :mrgreen:
Speel liever op zijne iphone in parlement zit te blazen en gezichten te trekken.
En spreekt de man niet tegen is EU hun fout ,deze week nog gehoord
in Vila politica .Als ik die man zie zitten zit dik tegen zijn goesting .

tjue

28 feb 2021, 12:38

ze zouden moeten verbieden om hun smartphone aan te zetten,ze zijn verkozen door het volk(? ? ? ?) om een land te besturen en de landgenoten een beter leven te bezorgen,maar de meeste zitten er maar bij voor jan lul,zijn met hun smartphone bezig,of sommigen zitten onder elkaar te onderhandelen, soms is het net een kleuterschool...
kijk af en toe achteruit,zo zie je hoe ver je al geraakt bent....

berretz

28 feb 2021, 18:23

Als klein landje staan we wel op de wereldkaart inzake corona. Pfizer in Puurs, Janssen pharma, Helaas ook met de hoge pieten van ons beleid die vinden van zichzelf dat ze goed bezig zijn, maar er een zootje van maken.

gast43

28 feb 2021, 18:31

berretz Je weet toch wat er vandaag is gezegd in zevende dag

Door Mevrouw Erica Vlieghe

Niet meer zeuren , en ze gaat dat laten plaatsen op haar kleding .
Zodus legt ze iedere burger het zwijgen op !
Want daar komt op neer .
Maar ze hebben wel geld voor psychologen . ( Jeugd en ouderen )
Maar niet in de kliniek maar wel daarbuiten
Maar voor de vaccin moet je geduld hebben
Begrijpen wie begrijpen kan .

voorn

01 mar 2021, 01:15

Als land van de bronnen krijgen we maar weinig terug
Wie betaald onze universiteiten.? WIJ

gast43

01 mar 2021, 06:21

Voorn idd .

Hobo

01 mar 2021, 06:58

Niet zozeer de zure oprispingen van heel wat mensen werken op mijn systeem, maar eerder de show van politieke tafelspringers zoals "De Croo & Vandenbroucke", die om de haverklap het nieuws willen beheersen, met hun commentaren.
Maar 't is "veel bla bla en weinig boem boem" - (om Mieke Vogels te parafraseren).-

Wat "schaarste aan vaccins" betreft was er nog voor de Covod19 pandemie al een wachtlijst bij heel wat apothekers, om aan een klassiek griepvaccin te geraken.

Maar de meerderheid der Belgen is er klaar voor.
Het eindeloze wachten, werkt eenieder terecht op de zenuwen.

H.

Fred1950

01 mar 2021, 07:57

Men reageert nog veel laks .... Men moet de bevolking de SCHULD geven dat de besmettingscijfers en de ziekenhuisopnames maar niet willen dalen, en dat de pandemie zo lang duurt !

Vaccinaties alléén zullen het virus niet uitroeien ... er moet een gedragsverandering komen.

gast43

01 mar 2021, 09:41

Fred1950

Kort samengevat dat de overheid met mensenlevens aan spelen is .
Niet de bevolking .
Wat ze komen niks na van al wat er al is gezegd .

En dat vierkant draait niks werkt optimaal .

Nieuwsblad
Door technische storing moet vaccinatiecentrum amper enkele dagen na opening alweer dicht

Maar helaas is weeral andere variant
Nieuwsblad
“Dit is een waarschuwing”: na uitbraak met Zuid-Afrikaanse variant in woon-zorgcentrum blijken zeker vier besmette personeelsleden niet gevaccineerd

Heb je gisteren naar de zevende dag gekeken zegt genoeg met wat ze bezig zijn .
9 ministers van volksgezondheid en wat hebben ze al concreet gedaan :evil: :evil: :evil:
Noemen dat ze dat ook besparen ?

Wat hebben ze onlangs gezegd over Astrazenica worden niet aangeboden boven de 55 jaar
en wat blijkt gisteren , wachten op groen licht , zijn ze nu met de mensen aan lachen .

Maar ze hebben wel geld voor psychologen . ( Jeugd en ouderen ) Kunnen ze ook besparen
als iedereen zijn vaccin krijgt .

We gaan de laatste zijn typisch België niks aan te doen ( vaccin)
Geld en slecht beleid .

En dan verschiet je dat de jeugd niet meer luistert :mrgreen:

Fred1950

01 mar 2021, 11:40

gast43 schreef:
01 mar 2021, 09:41
....
Nieuwsblad
“Dit is een waarschuwing”: na uitbraak met Zuid-Afrikaanse variant in woon-zorgcentrum blijken zeker vier besmette personeelsleden niet gevaccineerd

...
Daar zit juist het probleem. Waarom lieten die zich niet vaccineren ? Voor hen is het vaccin beschikbaar, maar als ze opgeroepen worden, komen ze zelfs niet opdagen. :evil:

Nu, omdat de bewoners zelf al gevaccineerd waren, zijn er praktisch geen zieken in dat woonzorgcentrum. Men heeft het ontdekt omdat één bewoner een beetje koorts had ( wat normaal kan zijn bij een besmetting , ook al is men gevaccineerd ). En toen pas is men beginnen te testen en ontdekte men de vier personeelsleden.

gast43

01 mar 2021, 12:22

Fred1950 Daar zit juist het probleem. Waarom lieten die zich niet vaccineren ? Voor hen is het vaccin beschikbaar, maar als ze opgeroepen worden, komen ze zelfs niet opdagen. :evil:

Nu, omdat de bewoners zelf al gevaccineerd waren, zijn er praktisch geen zieken in dat woonzorgcentrum. Men heeft het ontdekt omdat één bewoner een beetje koorts had ( wat normaal kan zijn bij een besmetting , ook al is men gevaccineerd ). En toen pas is men beginnen te testen en ontdekte men de vier personeelsleden.

Denk je nu echt dat iedereen aanwezig is die dag voor ( Vaccin)
Zijn mensen die de nacht hebben en die om 6 a 7 uur naar huis gaan
Of die in verlof zijn . Kun je niet altijd op de zorg steken .
Moeten ze maar zien dat vaccin aanwezig is als de mensen aanwezig zijn
is zo moeilijk lijst opmaken en in pc zetten .
Zijn daar ook hoofdverplegers en hoofdverpleegsters .Kunnen dat
evengoed .

Denk je nu echt dat hoofd van rusthuis alles komt zeggen water er gebeurd ?
En dat er niks mag gezegd worden aan de familie .
Denk dan maar snel wat anders gaan ook alleen maar zeggen wat ze graag kwijt willen
En sommige komen in de krant en de andere niet nadenkertje . :evil: :evil:

Beste fred1950 je schuift altijd naar de bevolking en zorg neen
dat ze eens in hun eigen inborst kijken bij de ministers en virologen

En tot slot is nog niet overal rond bij rustoorden en service flats -zorg -verpleegkundige ( Vaccin)
Mooipraters zijn dat bij de regering om de mensen te sussen .Maar daarmee los wel probleem niet op .