Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

02 mar 2021, 12:29

goeie dag iedereen

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

02 mar 2021, 19:29

Goedenavond allemaal!
Gaat mooi zijn Corry!
Ons mama verhuist donderdag definitief naar een woonzorgcentrum hier niet ver van waar ik woon, ik ben blij en ons mama ook wel denk ik, als het mij past kan ik elke dag eens binnenspringen, het woonzorgcentrum is ook in de voormiddag open voor bezoek!
Al veel geregeld en getelefoneerd vandaag, ook 6 facturen betaald van het ziekenhuis de operatie van ons mama kostte meer dan 18000€, waar van ze zelf iets meer dan 900€ moest betalen!
Anders niet speciaals te vertellen...wens jullie allen nog een gezellige avond daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

02 mar 2021, 19:42

Goeieavond

Maar goed dat een mens verzekerd is hé Veve want die ziekenhuisfakturen, 't is echt niet te doen soms.
't zal een hele geruststelling zijn voor jullie als je weet dat ze veilig en wel verzorgd wordt; voor haar natuurlijk een nog grotere aanpassing. SUcces !

Gisteren de nieuwe maand ingefietst, vandaag ingewandeld.
't was echt hemels
voor mij mag dit weer enkele maanden aanhouden;
helaas dat kan niet.
'k zal toch maar eens op zoek gaan naar de zonnecrème :lol:

Wie wil meewandelen ?
Afstand : 9 km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
van l naar r : ikke, zus, buurtje
Oud maar niet Out

meme-rietje

03 mar 2021, 09:26

goeie morgen allemaal
mijn peceke is zooooo traag

Afbeelding

omadina

03 mar 2021, 09:53

Goede morgen aan jullie allemaal,

Wat een verschil bij gisteren, van blauwe lucht en zon, maar nu mist, die precies maar heel traag optrekt. Ik hoop dat de zon toch het pleit wint !
Straks nog naar de bakker en de slager, heb nog geen idee wat er vanmiddag op tafel komt, ik zie wel...

Vera-Maria, dat is goed nieuws voor je make en voor jou. Dichtbij, je kan haar te voet of per fiets gaan bezoeken. Als oud-Tieltenaar weet ik waar het is hé, doe haar maar eens de groeten, als ze nog zou herinneren dat we elkaar eens gesproken hebben, bij een bijeenkomst waar ze bij was. En ja, best dat een mens goed verzekerd is , want de kosten voor het ziekenhuis kunnen hoog oplopen.

Ik heb dan toch maar mijn lidgeld betaald voor de Tennisclub, hoop dat onze zomerdubbels toch nog kunnen doorgaan, en ja de cafetaria.... wanneer die weer open kan, afwachten maar.

Corry, mooi zal het zijn met jullie nieuwe omheining en planten, hopelijk wordt een een mooie zomer om er veel van te kunnen genieten.

Rietjes, geniet maar tenvolle van jullie wandelingen en fietstochten, ik heb toch ook weer 10000 stappen gezet gisteren, eens Nieuwpoort aangedaan, de dijk, maar ja ook de winkelstraat, was zeker goed te doen, niet veel volk.

Mémérietje, Yvette, Viv, Erika, Michelly, en alle maatjes die hier komen lezen, het allerbeste, en ja , ik puf er ook soms bij, maar we moeten volhouden hé !

omadina
AfbeeldingNu is Lennert 16 jaar, ja reeds groter dan oma !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

03 mar 2021, 17:00

Hello

Hoe mooi die bloeiende boom meme-Rietje, een reuzeboeket.

Oma-Dina, hier ben ik ook al het kleintje hoor, Maurice met zijn 13 jaar al flink wat groter dan oma.

Deze namiddag een mini-wandelingetje gemaakt onder een stralend zonnetje naar de Land art-installatie 'Les Ancêtres' op de Kemmelberg.

Afbeelding

Meneer de uil ook gezien onderweg, hij laat zijn nachtuiltjes groeten

Afbeelding

Een vleermuizenhotel .... had er nog nooit van gehoord, er zijn er blijkbaar drie in W-Vl.

Afbeelding

en bij deze hoeft geen uitleg zeker ???

Afbeelding
Oud maar niet Out

Ritavdm

04 mar 2021, 08:43

Goeiemorgen

Weg dat stralende zonnetje
regen, grijs en grauw :evil:
maar we laten het aan ons hartje niet komen
Oud maar niet Out

meme-rietje

04 mar 2021, 09:07

goeie morgen allemaal
inderdaad grijs en grauw hier ook

Afbeelding

omadina

04 mar 2021, 09:16

Goede morgen,

Hier ook regendruppels, ben vandaag nog niet buiten geweest maar mijn paraplu staat al klaar...
We mogen het niet aan ons hartje laten komen, daar ben ik het zeker mee eens !

Dus voor jullie allemaal, een aangename dag, hoe jullie die ook invullen !

omadina
AfbeeldingDit is Wonka, de poes van Ilse en Rinus en de jongens Danté en Mauro, toch een specialeke...
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

04 mar 2021, 13:03

Goeie middag

Je moet het ijzer smeden terwijl het heet is
en wandelen terwijl het droog is

dus

ben ik vanmorgen om 9u al op stap geweest en had bij thuiskomst 9,5 km op de teller; genoeg voor vandaag; 'k had wel geen fototoestel bij omat ik dat liever niet uithaal als het nat is.

Wel een specialleke hé die poes; niet direct mijn smaak.

Doet me denken aan volgend mopje :

Een jonge vrouw vond dat haar raskater Porto slecht luisterde en ze dacht dat het
beestje misschien doof aan het worden was, dus ging ze met hem naar de dierenarts.

Deze ontdekte dat het aan overtollige haargroei in de oren van de kat lag.

Hij maakte de oren goed schoon en verwijderde er zoveel mogelijk haar uit.

Hij vertelde haar dat ze het probleem in de toekomst kon voorkomen door
bij de drogist een tube "NAIR" ontharingscrème te kopen en dat één keer per
maand bij de kat in de oren te smeren.

Dus de vrouw ging naar de drogist om "NAIR" te kopen.

Aan de kassa zei de drogist haar: "Als u dit voor het ontharen van uw
oksels gebruikt, moet u daarna een paar dagen geen deodorant gebruiken."

"Neen," zei de vrouw, "ik gebruik het niet voor mijn oksels."

"Als u het voor uw benen gebruikt," ging de drogist verder, "draag dan een
paar dagen geen lange broek of een panty."
"Neen," zei de vrouw weer, "ik gebruik het ook niet op mijn benen, het is voor mijn poes.!

"Oh," zei de drogist, "in dat geval zeker een week niet fietsen!"
Oud maar niet Out

corry

05 mar 2021, 07:13

Goedemorgen

Een slapeloze nacht , praten erover helpt niet we hebben er geen antwoorden op , waarom toch?

Dus kop op en pluk de dag.

Een poes welke geen haar verliest is een optie , zal ook niet naar buiten mogen, of aangelijnd misschien.
Mooie foto omadina, samen Rummikub aan het spelen, mis onze kindjes.

Haartjes kort, voeten onderhanden genomen.

Tuintje komt goed, ook beslissing genomen na operatie niet op revalidatie te gaan. . We redden het samen met hulp van onze kleinzonen wel. Beter voor mijn ventje en ook voor mijn gemoedsrust.

Nog een van de vele foto’s welke ik regelmatig van Bianca krijg, ook de dagelijkse telefoons nu T. op zijn schip zit.

Afbeelding

Nog een mooie koude zonnige dag

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

05 mar 2021, 08:45

goeie morgen iedereen
knuffeltje Corry
en iedereen

Afbeelding

vera-maria

05 mar 2021, 09:06

Goedemorgen allemaal!
De zon schijnt in onze living...wat een verschil met gisteren zo een grauwe grijze dag!
Ook woensdag was het hier prachtig weer want ik lees dat het bij sommige ook een grauwe dag was!
Goeie beslissing Corry, zal een beetje lastig zijn maar met de hulp van de kleinzonen lukt het jullie wel!
Omadina, een naaktkat niet moeders mooiste vind ik maar het zal wel een lieve zijn en het is dat die telt!
Yvette enkele dagen niet gelezen hier...misschien word er hier wel gedacht als je op iemand niet reageert dat het niet gelezen word maar in mijn geval is het zeker niet zo, ik lees altijd alles bij maar reageer niet altijd!
Ons mama is sedert gisteren definitief verhuist, het is gezellig in haar kamer daar heb ik voor gezorgd zodat ze zich zou thuisvoelen met spullen uit haar appartement!
Straks ga ik efkes op bezoek, ik kan tevoet en als het kan elke dag, uitgezonderd in het wknd want dan is er voorlopig geen bezoek toegelaten!
Het is een groot voordeel vind ik dat ik in de voormiddag op bezoek kan!
En deze namiddag ons oogappeltje van school halen...
En nu ga ik in bad, nog een fijne vrijdag en tot later...
You only have one life...live it!

Ivette

05 mar 2021, 09:36

Als ik eerlijk ben: ik heb het ook niet voor zo'n naaktkat, ook weer iets dat heel vroeger niet bestond: er liepen alleen gewone katten rond, soms wel veel!
Hoe al die beestjes dat vol hielden zonder hele rekken speciaal katten- en hondenvoeding blijft ook een raadsel!
vera-maria ik kom ook elke dag minstens hier lezen maar heb inderdaad hier niets geschreven, sorry ervoor!
Ik heb in ijltempo zon, de laatste van de vier zusters over Elektra uitgelezen omdat dat boek door zovelen gereserveerd wordt en ik enigszins een voorkeur kreeg van Marleen hier in Gits waarvan ik dan niet profiteren wou!
Mens, zijn dat toch heel dikke boeken! die laatste vond ik langdradiger dan de andere nu ik heb de hele serie gelezen, tijd voor wat anders nu!
Ik heb ook wat moeten kuisen maar gelukkig komt Vicky na een maand maandagnamiddag terug, hopelijk blijft het droog weer dat ze de verandaruiten weer proper kan zemen !Vorige keer was ze hier in die sneeuwkou en heeft ze niet zoveel werk verzet!
Ik heb ook wat genaaid van een lichte T-shirt heb ik de lange mouwen ingekort, dat zal beter overeenkomen met de halsuitsnijding en de lichte stof en zal ik zo liever dragen.
Ivette

Ritavdm

05 mar 2021, 11:28

Goeie zonnige morgen; zonnig maar koud
en ik kan het weten
want ben vanmorgen om 8u al vertrokken voor een wandeling van 8 km
weer zonder foto's want als ik met buurtje alleen ga wandelen is het echt doorstappen dat we doen, geen stops :roll:

Mooi Corry die 2 lachebekjes.
Thuis herstellen van de ingreep, niet op revalidatie, zorg er dan toch maar voor dat je een goede kine heb die aan huis komt en houd je aan de oefeningen.

Net als Veve, lees ik ook altijd alles ook al reageer ik niet altijd .

Menu : konijn met pruimen
Oud maar niet Out