In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Het was lang gelden, maar eventjes in de lappenmand vandaag.
Beetje kalmer doen na een nachtje en ochtend met maag darmperikelen.
Die fiets zal nog een weekje langer blijven rammelen vrees ik.
Gelukkig kon ik op het gewone scenario overschakelen met de jongste en de boodschappen.
Ik denk dat het buiten erg fris is.
Ik ga dat echter niet proefondervindelijk onderzoeken.
Ik geniet van binnenuit van buiten...
Jongste kleindochter wordt zes vandaag.
De tijd vliegt snel, gebruik hem wel.
Beetje kalmer doen na een nachtje en ochtend met maag darmperikelen.
Die fiets zal nog een weekje langer blijven rammelen vrees ik.
Gelukkig kon ik op het gewone scenario overschakelen met de jongste en de boodschappen.
Ik denk dat het buiten erg fris is.
Ik ga dat echter niet proefondervindelijk onderzoeken.
Ik geniet van binnenuit van buiten...
Jongste kleindochter wordt zes vandaag.
De tijd vliegt snel, gebruik hem wel.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Hey allemaal
Ferm fris vandaag ook al schijnt de zon
ik ga nog efkes met een wat leeswerk
aan tafel zitten, want in de zetel val ik in slaap
en slapen doe ik liever op een deftig uur in mijn bed
Ik wens allen nog een fijne dag en beterschap aan Helena

Ferm fris vandaag ook al schijnt de zon
ik ga nog efkes met een wat leeswerk
aan tafel zitten, want in de zetel val ik in slaap
en slapen doe ik liever op een deftig uur in mijn bed
Ik wens allen nog een fijne dag en beterschap aan Helena

“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
Dag seizoentjes allemaal,
Clive : dat was schrikken , opeens zo'n waterlek .. !
Gelukkig kwamen de techniekers heel snel en dank zij jouw goede raad hebben ze het nog relatief snel kunnen oplossen ... Ook nog een geluk bij een ongeluk dat het niet in het weekend gebeurde, want dan zijn de werkuren werkelijk peperduur . ben blij voor jullie dat het in orde gekomen is .
HVT : beterschap en maar rustig aan doen. De kids zullen wel komen helpen om voor eten te zorgen , denk ik .
Ik las zojuist nog over de bijwerkingen van de vaccins ....
Ik ben er niet gerust in . Ik heb altijd bijwerkingen , ook als andere mensen van niks weten ... Daarom heb ik ook nog nooit een anti griepspuit laten zetten .....
Kheb een uurtje buiten in de tuin gewerkt . in het zonnetje is het goed maar er staat een ijzige wind ...
Helaas ben ik al weer vergeten wat ik wou antwoorden aan de andere seizoentjes ....
alzheimer light ......
Groetjes aan iedereen en een fijn weekend !!
Clive : dat was schrikken , opeens zo'n waterlek .. !
HVT : beterschap en maar rustig aan doen. De kids zullen wel komen helpen om voor eten te zorgen , denk ik .
Ik las zojuist nog over de bijwerkingen van de vaccins ....
Kheb een uurtje buiten in de tuin gewerkt . in het zonnetje is het goed maar er staat een ijzige wind ...
Helaas ben ik al weer vergeten wat ik wou antwoorden aan de andere seizoentjes ....
Groetjes aan iedereen en een fijn weekend !!
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
Fijne late avond bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Bekske, ik ben ook rugpatiënt en ik ben zelfs uitbehandeld. Ze kunnen alleen nog de pijn bestrijden. Een operatie zou zelfs geen soelaas brengen of het zelfs verergeren.
Clive: wat een miserie, je zou voor minder een migraine krijgen. Gelukkig dacht je aan die watervochtiger? bij mijn moeder hebben ze wel de vloer van de kamer waarin papa gestorven is, moeten openbreken. gelukkig waren het niet veel tegels en omdat die ongeveer er al 30 jaar lagen vonden ze natuurlijk dezelfde niet maar als je niet nauw kijkt of niet weet waar ze opgebroken hebben dan zie je het bijna niet.
Ik ga jullie laten, moet naar moeder bellen en ik wil eerst mijn pillen pakken want anders wordt het te laat. Vanmiddag croques. Morgen Kip. eerst nog die twee kleine bordjes en wat bestek wegwerken en dan is het tijd.
Fijne dag en keep safe!
Bekske, ik ben ook rugpatiënt en ik ben zelfs uitbehandeld. Ze kunnen alleen nog de pijn bestrijden. Een operatie zou zelfs geen soelaas brengen of het zelfs verergeren.
Clive: wat een miserie, je zou voor minder een migraine krijgen. Gelukkig dacht je aan die watervochtiger? bij mijn moeder hebben ze wel de vloer van de kamer waarin papa gestorven is, moeten openbreken. gelukkig waren het niet veel tegels en omdat die ongeveer er al 30 jaar lagen vonden ze natuurlijk dezelfde niet maar als je niet nauw kijkt of niet weet waar ze opgebroken hebben dan zie je het bijna niet.
Ik ga jullie laten, moet naar moeder bellen en ik wil eerst mijn pillen pakken want anders wordt het te laat. Vanmiddag croques. Morgen Kip. eerst nog die twee kleine bordjes en wat bestek wegwerken en dan is het tijd.
Fijne dag en keep safe!
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48
muddy maddy dat is hier ook zo maar het nieuws komt hard aan als je maar een 11/2 jaar op pensioen ben .De huisarts schrok zelf dat mijn rug zo slecht was voor mijn ouderdom .Hij ging met kinesist overleggen wat er nog eventueel kon gedaan worden om de pijn onder controle te krijgen wat nu niet is sorry het is mijn gewoonte niet om te klagen maar wilde het even kwijt
-

Goede morgen alle seizoentjes,
een zonnige morgen en mijn wasje hangt al buiten
het was koud aan de vingers want het had gevroren
vannacht... maar 't zal wel drogen , het heeft tijd
Ai Bekske, dat is geen leuk nieuws, even laten bezinken
en er het beste van maken, we kunnen je niet helpen ,
alleen luisterlezen en je mag hier alles vertellen als je
het kwijt wil.... veel sterkte.... 't is moeilijk, ik weet het
M-M bellen met mama, de wekelijkse opdracht
hopelijk is ze nog gezond...
Aan alle seizoentjes een aangename zonnige dag
geniet ervan want er komt regen aan binnenkort
Groetjes en sterkte allen.... en tot later...
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag allemaal.
Bekske dat is niet fijn te horen van je rug.
Maar zoals oma-C zegt, wij kunnen allemaal om ter best "luisterlezen".
Ventileer maar als je het denkt nodig te hebben.
Ik ga mijn boek verder uitlezen.
In feite moe tik strijken.
Nu voel ik me een beetje gelijk vroeger als ik stiekem onder de bank aan het lezen was in plaats van de les te volgen....
Fijne dag nog aan allen.
Bekske dat is niet fijn te horen van je rug.
Maar zoals oma-C zegt, wij kunnen allemaal om ter best "luisterlezen".
Ventileer maar als je het denkt nodig te hebben.
Ik ga mijn boek verder uitlezen.
In feite moe tik strijken.
Nu voel ik me een beetje gelijk vroeger als ik stiekem onder de bank aan het lezen was in plaats van de les te volgen....
Fijne dag nog aan allen.
-
wilde eend 2 - Lid geworden op: 06 okt 2019, 22:40
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

Speciaal voor Bekske.
Hallo iedereen,
Flink gevroren deze nacht.
Heb al bloemkool- en slaplantjes gekocht, maar ga die pas volgende week in de serre planten, het is nog te koud s'nachts.
Manlief moet ook kiné volgen.Gisteravond nog huisarts gebeld wegens zeer zware hoofdpijn, zo erg is het nog nooit geweest.Manlief was echt ziek.Volgens dokter komt het van vastzittende spieren in de nek en schouder.Dus maandag bellen voor afspraak.Ondertussen heeft hij al wat oefeningen gedaan uit mijn yogaboek , die daar ook goed voor zijn.Het is toch al wat beter, is al gaan wandelen met Spaanse woef.
Ja, dat kan zo ineens beginnen.
Misschien deze namiddag nog een hoekje in de tuin onder handen nemen.In het zonnetje is het ideaal.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goede namiddag iedereen, Van der Poel heeft
de Strada Biance koers gewonnen en het stof was
goed aanwezig in de koers...
Ik wens beterschap en sterkte aan wie het nodig heeft...
en wordt of blijf gezond...
hier de was gedaan, de strijk ook, een broodje gebakken en
de vaatwasser leeggemaakt... ik had er de filters van
de dampkap ingestoken, die zijn ook weer proper
Ik wens allen een gezellige avond nog en een
goeie nachtrust later
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ik kon niet meer slapen en ben dus opgestaan. Poes heeft zijn "eerste" ontbijt naar binnen.
Onze croquemachine werkt niet meer naar behoren. Gelukkig hebben voor de uitbraak toen de kermis hier in '19 stond onze punten van de muntjes ingewisseld en hebben een nieuwe croquemachine in reserve. Verleden jaar zou het dus "nutjes " geweest zijn aangezien ze niet mochten staan. dit jaar zal dat ook wel het geval zijn. Die kermis valt altijd op of rond Ventjes verjaardag dus is het al 2 jaar dat hij dat pleziertje ook niet zal hebben. In ' 18 lag ik in het ziekenhuis na de dood van papa en moest hij ook niet gaan.
Bekske, ik onderga morgen een drukpuntbehandeling door mijn schoonbroer, dan ben ik een poosje verlost van de pijntriggers. het is natuurlijk geen pretje rugpatiënt te zijn. ik loop bijvoorbeeld op slechte dagen met een wandelstok en laat de buren maar zeggen dat ik overdrijf. zij voelen mijn pîjn niet.
Anjelier: manlief last van zijn nek? als ik last heb van mijn nek heb ik 's morgens eerst hoordpijn. als ik dan met de spuitbus mijn nek behandeld heb, gaat die hoofdpijn ook over.
vandaag is het Kip. een feest voor ons beest. ik had normaal Poetske de oven laten uitkuisen maar die kan nu niet komen omdat schoonbroer maar 1 datum vrij had en dat was dan maandag en dan zat ze nog hier want ze werkt van 13 tot 17 u. en we moeten daar al om 16 u 30 zijn. Oven zal ik dan wel doen als het weer een beetje beter gaat. dus marinade maken voor de kip.
onze soep is ook op, op een tas na en ik had er twee koffielepeltjes chili- olie in gedaan en dat smaakte ventje. maandag als hij thuis is, maak ik dan een brik prei of we halen iets van de chinees als we van Brugge terug komen.
Oma C: moeder had veel te vertellen. ze heeft van haar ex- buurman een mooie orchidee gekregen omdat ze altijd voor Noa speelgoed kocht. Hij kwam haar met zijn vrouw ( zij komt uit Nepal) bedanken. De kinderen van buurvrouw zijn niet zo 'dankachtig' zei ze tenzij een van de ouders er bij staat als ze iets krijgen van moeder en de kleindochters van vriendin nr 1 zijn ook altijd zeer beleefd en ze krijgt altijd een kaartje van hen. 't ligt dus werkelijk aan de opvoeding zei moeder. Die is ook nog steeds gezond, met hier en daar een minimale kwaal, deze maand moet ze bloed laten afnemen en ze mag naar de kapper. ze want ze ging daar niet met haar natte kop in de tocht van de deur zitten had ze gezegd. En ze vraagt zich af wanneer ze per taxi naar het Bouwdewijnpark moet voor haar in-enting.
Ik ga nog even wachten tot het ook beter weer is om een afspraak te maken met de kapster en met de pedicure. schoonbroer doet Podologie, misschien kan hij na de drukpunt massage een voetverzorging doen maar ik denk dat ik daar een briefje voor moet hebben. moet op 1 april mijn driemaandelijkse bloedafname laten doen. het labo was gehackt geweest vandaar dat mijn rekening van het Az kwam. Ventjes kwam wel van het labo dat normaal alle bloedtesten doet. het mijne had het Labo naar ginder gestuurd uit veiligheidsoverwegingen.
Er zit hier een tortelduif te fluiten. fluiten naar water zeggen wij altijd. en zoals het weerbericht het zegt.... volgens mijn meteo-app is het maar woensdag dat de regen zal komen maar je weet nooit.
Ik ga de soeppot afwassen en het geen nog moet mee af gewassen worden. daarna zet ik op fb mijn goede morgen plaatje en dan ga ik de boerderij doen. is er gisteren weer niet van gekomen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Ik kon niet meer slapen en ben dus opgestaan. Poes heeft zijn "eerste" ontbijt naar binnen.
Onze croquemachine werkt niet meer naar behoren. Gelukkig hebben voor de uitbraak toen de kermis hier in '19 stond onze punten van de muntjes ingewisseld en hebben een nieuwe croquemachine in reserve. Verleden jaar zou het dus "nutjes " geweest zijn aangezien ze niet mochten staan. dit jaar zal dat ook wel het geval zijn. Die kermis valt altijd op of rond Ventjes verjaardag dus is het al 2 jaar dat hij dat pleziertje ook niet zal hebben. In ' 18 lag ik in het ziekenhuis na de dood van papa en moest hij ook niet gaan.
Bekske, ik onderga morgen een drukpuntbehandeling door mijn schoonbroer, dan ben ik een poosje verlost van de pijntriggers. het is natuurlijk geen pretje rugpatiënt te zijn. ik loop bijvoorbeeld op slechte dagen met een wandelstok en laat de buren maar zeggen dat ik overdrijf. zij voelen mijn pîjn niet.
Anjelier: manlief last van zijn nek? als ik last heb van mijn nek heb ik 's morgens eerst hoordpijn. als ik dan met de spuitbus mijn nek behandeld heb, gaat die hoofdpijn ook over.
vandaag is het Kip. een feest voor ons beest. ik had normaal Poetske de oven laten uitkuisen maar die kan nu niet komen omdat schoonbroer maar 1 datum vrij had en dat was dan maandag en dan zat ze nog hier want ze werkt van 13 tot 17 u. en we moeten daar al om 16 u 30 zijn. Oven zal ik dan wel doen als het weer een beetje beter gaat. dus marinade maken voor de kip.
onze soep is ook op, op een tas na en ik had er twee koffielepeltjes chili- olie in gedaan en dat smaakte ventje. maandag als hij thuis is, maak ik dan een brik prei of we halen iets van de chinees als we van Brugge terug komen.
Oma C: moeder had veel te vertellen. ze heeft van haar ex- buurman een mooie orchidee gekregen omdat ze altijd voor Noa speelgoed kocht. Hij kwam haar met zijn vrouw ( zij komt uit Nepal) bedanken. De kinderen van buurvrouw zijn niet zo 'dankachtig' zei ze tenzij een van de ouders er bij staat als ze iets krijgen van moeder en de kleindochters van vriendin nr 1 zijn ook altijd zeer beleefd en ze krijgt altijd een kaartje van hen. 't ligt dus werkelijk aan de opvoeding zei moeder. Die is ook nog steeds gezond, met hier en daar een minimale kwaal, deze maand moet ze bloed laten afnemen en ze mag naar de kapper. ze want ze ging daar niet met haar natte kop in de tocht van de deur zitten had ze gezegd. En ze vraagt zich af wanneer ze per taxi naar het Bouwdewijnpark moet voor haar in-enting.
Ik ga nog even wachten tot het ook beter weer is om een afspraak te maken met de kapster en met de pedicure. schoonbroer doet Podologie, misschien kan hij na de drukpunt massage een voetverzorging doen maar ik denk dat ik daar een briefje voor moet hebben. moet op 1 april mijn driemaandelijkse bloedafname laten doen. het labo was gehackt geweest vandaar dat mijn rekening van het Az kwam. Ventjes kwam wel van het labo dat normaal alle bloedtesten doet. het mijne had het Labo naar ginder gestuurd uit veiligheidsoverwegingen.
Er zit hier een tortelduif te fluiten. fluiten naar water zeggen wij altijd. en zoals het weerbericht het zegt.... volgens mijn meteo-app is het maar woensdag dat de regen zal komen maar je weet nooit.
Ik ga de soeppot afwassen en het geen nog moet mee af gewassen worden. daarna zet ik op fb mijn goede morgen plaatje en dan ga ik de boerderij doen. is er gisteren weer niet van gekomen.
Fijne dag seizoentjes en keep safe!
Cats Rule!
-
Bekske - Lid geworden op: 11 apr 2005, 23:48

ik gebruikte al enkele jaren een wandelstok doordat ik last had om te gaan maar de laatste twee jaren een looprek .Hoe komt het dat ik zo moeilijk ging kwam door de vele breuken die in de afgelopen jaren heb gehad in de voeten .Ook enorme slechte knieen en nu de rug erbij .Volgensde huisarts komt het van mijn zware werk voort .Ja als je als 17 jarige werk heb denk je daar niet bij naar .Afijn ja ik ben het aan verwerken een geluk dat ik nog niet zo lang geleden een badlift heb gekocht want een douche heb ik niet .Op die manier kan ik toch nog een bad nemen geniet van jullie zondag groetje

voor jullie steun
-

Goede zonnige morgen alle seizoentjes
geniet van het mooie weer ook al is het koud
warme kleding helpt je erdoor, en 't is gezond
buiten, (tenminste als je geen boom-pollenallergie hebt
dan is het snotteren en tranen zoals mijn zoon)
Bekske, elk voelt z'n eigen pijn en je kan geen 2 mensen
vergelijken, doe jij waar je je goed bij voelt en veel sterkte
M-M, goed dat je een reserve-croque hebt, en je moet nooit
uitstellen wat vandaag kan zie je wel...
Veel sterkte met de drukpuntentherapie....en smakelijk,
kip is altijd lekker, eender hoe
Alle seizoentjes een fijne zondag en beterschap aan
wie op de sukkel is, moeilijke dagen gaan ook voorbij, gelukkig