Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

06 mar 2021, 17:02

MichelN schreef:
06 mar 2021, 15:36
Fred1950 schreef:
06 mar 2021, 12:28
Er met de natte voeten door gaan ... :D Ik zou de moeite niet doen om die gasten op te pakken of een boete te geven of te registreren. Gewoon .... één waterkanon laten aanrukken en de straat of plein schoon spuiten. :lol:
De gewone Chinese manier dus, iedere oppositie op eender welke manier doodmaken, soms zelfs letterlijk of in het beste geval strafkamp. Voilà het democratisch gehalte van Fredje, de meest gehersenspoelde malloot van het westelijk halfrond.
't Is toch veel goedkoper dan ze op de bon te zetten, of niet soms ? :D En er komt geen fysiek contact bij te pas, corona proof, geen kniestoten tussen de benen zoals in Pano te zien was , enzovoort ... :|

Fred1950

06 mar 2021, 17:03

MichelN schreef:
06 mar 2021, 15:39
voorn schreef:
06 mar 2021, 15:33
Een kot is om dicht bij de unif te wonen. Geen gevangenis.
Nooit hogere studies gedaan zeker.
Helaba, Fredje is wel de enige echte ingenieur hier hè. Het is wel geen "ir" maar wel kortbij, nietwaar.
.... maar nooit op kot geweest, te duur ....

En van kotbubbels was er al helemaal geen sprake. Tijdens de blok en de examens zag ik zelfs mijn lief niet. 't Was pas na de examens dat de duiven werden gelost, en toen werd er gekird tot de pluimen ervan in het rond vlogen. :) Zalige tijden, zelfs de examens waren dat ...

tokkio

06 mar 2021, 17:43

@ Fred 1950
De hoogste piek tijdens de eerste golf in maart/april 2020 lag op "slechts" 2454 besmettingen, vandaag is dit 2759 besmettingen per dag, en die trend is niet eens dalend.
Maar ze zeggen nog altijd niet vanwaar die besmettingen komen,en als ik dan een expert viroloog hoor zeggen in terzake ,dat er nog meer dan 1 miljoen testen in een hangaar liggen, en dat er amper 15000 testen er van zijn gebruikt.....als er ook al bijna 1 miljoen mensen zijn gevaccineerd,iedereen al bijna 1 jaar lang een mondmasker draagt, de restaurants, cafés en evenementen als 6 maand gesloten zijn,men zelfs niet mag gaan winkelen in de buurlanden,vanwaar komen dan die besmettingen........wie besmet wie.....
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

06 mar 2021, 18:21

tokkio schreef:
06 mar 2021, 17:43
@ Fred 1950
De hoogste piek tijdens de eerste golf in maart/april 2020 lag op "slechts" 2454 besmettingen, vandaag is dit 2759 besmettingen per dag, en die trend is niet eens dalend.
Maar ze zeggen nog altijd niet vanwaar die besmettingen komen,en als ik dan een expert viroloog hoor zeggen in terzake ,dat er nog meer dan 1 miljoen testen in een hangaar liggen, en dat er amper 15000 testen er van zijn gebruikt........
Alleen de besmette persoon zelf kan weten waar hij besmet is geraakt, en als er niemand om een test vraagt ( of niet aangemaand wordt om getest te worden ), blijven die testen inderdaad in de hangar liggen. Er lopen heel veel besmette personen rond die zich niet of nooit zullen laten testen.

Dat leraren in de toekomst zichzelf gaan kunnen testen is toch belachelijk. En wat als ze positief testen ? Gaan ze dan thuis blijven of stiekem van niets gebaren ? Te zot ..... dat ideetje van Benneke Weyts

tokkio

06 mar 2021, 18:38

Alleen de besmette persoon zelf kan weten waar hij besmet is geraakt, en als er niemand om een test vraagt ( of niet aangemaand wordt om getest te worden ), blijven die testen inderdaad in de hangar liggen. Er lopen heel veel besmette personen rond die zich niet of nooit zullen laten testen.
Maar 90% weet niet dat ze wel of niet besmet zijn, er zijn geen symptomen,dus dat is natte vinger werk, dus 10 mensen testen,2 positief, , en dan vermenigvuldigen maar 100duizend zeker...
Maar als ge dan hier op de kaart ziet....
https://www.demorgen.be/nieuws/coronavi ... ~bea1699e/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

06 mar 2021, 19:00

tokkio schreef:
Maar 90% weet niet dat ze wel of niet besmet zijn, er zijn geen symptomen,dus dat is natte vinger werk, dus 10 mensen testen,2 positief, , en dan vermenigvuldigen maar 100duizend zeker...
Zo is het. Alleen diegenen die symptomen hebben gaan naar de huisdokter en moeten zich laten testen, en dan blijkt het om iets anders te gaan dan corona. Men schat dat de echte cijfers van besmette personen 10 x hoger is dan wat men officieel als positief telt en in de statistieken opneemt. Dat zal al zeker het geval geweest zijn tijdens de maanden maart/april van vorig jaar. Toen werden er maar weinig besmettingen geteld terwijl het aantal opnames en sterfgevallen wel heel hoog lag.

Wil.

06 mar 2021, 20:18

tokkio schreef:
Die kaart is natuurlijk zo misleidend als wat.

Indien men de kleurcode anders opmaakt en enkel een oranje kleur (rood gebruiken we dan niet eens) geeft aan de gemeenten die meer dan 0,8% gevallen tellen (dat is 800 op 100.000 in De Morgen) dan geeft dat een totaal andere indruk. Alle andere gemeenten staan dan met een kleurtje dat kan variëren van wit naar groen.

De kaart met de provincies een beetje lager gaat al wat in de richting van wat ik bedoel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

werewoef

06 mar 2021, 21:07

Was onlangs bij de huisarts om iets te laten checken .Als je geen symtomen vertoont en je onlangs geen risicogedrag hebt moeten ondergaan Bv Uitvaart , dan moet je voor de neuszwabbertest zelf 47 euro bijbetalen .Wil je bij een regulier bloedonderzoek ook je bloed laten testen op corona ( dan weet je of je corona doorgemaakt hebt en of je al antistoffen hebt aangemaakt ) , dan moet je ook deze bij betalen . Ook zoiets rond de 50 euro .

werewoef
AMEN en AUM

boeffer

06 mar 2021, 22:25

Voor geld zijn ze slim genoeg. Zie maar naar die vergoeding van in quarantaine zijn, pas vanaf 7 dagen en de quarantaine duurt nu meestal 7 dagen.
Die draaien alles naar hun hand(portemonee). En meer zal volgen 💰
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

tokkio

07 mar 2021, 18:09

werewoef schreef:
06 mar 2021, 21:07
Was onlangs bij de huisarts om iets te laten checken .Als je geen symtomen vertoont en je onlangs geen risicogedrag hebt moeten ondergaan Bv Uitvaart , dan moet je voor de neuszwabbertest zelf 47 euro bijbetalen .Wil je bij een regulier bloedonderzoek ook je bloed laten testen op corona ( dan weet je of je corona doorgemaakt hebt en of je al antistoffen hebt aangemaakt ) , dan moet je ook deze bij betalen . Ook zoiets rond de 50 euro .

werewoef
Het draait allemaal om geld,en volgens Dr Goosen liggen er nog meer dan 1 miljoen in de magazijnen, maar in den ALDI in Duitsland kan men al sneltesten kopen maar die zullen niet goed genoeg zijn zeker.
Maar als men geen symptomen heeft, niet hoesten,geen koorts heeft, het snot niet uit de neus loopt,men niet op de adem trapt als men de trap opgaat, waarom moet men naar de dokter gaan,dus vanwaar hebben ze dan die dagelijkse + 2000 besmettingen,ik heb gisteren op de markt,ondanks dat het heel druk was, niemand horen hoesten....
En niezen komt nu van de ....pollen :mrgreen:

voorn

07 mar 2021, 18:55

Rekenen is anders niet hun sterkste kant
Uitvaart toegestaan 50 man
ruimte per persoon 10 m2
Als er iets gebeurd zal men het sportpaleis moeten huren
Want er is 500M2 nodig. :lol: :lol:

gast43

07 mar 2021, 19:33

voorn

Moet eens informatie vragen aan jou huisarts
Mensen met onderliggende ziekte's
Waarom ze dit voorgeschreven aan hun patiënten .
Clexane (antistollingsmiddel) magistrale bereiding
Mijn ogen vielen daarop factuur zeg ga ik toch eens vragen wat er aan de hand is
Zeg heeft toch niet te maken met covid ja zijn er veel die dat hebben gekregen .
Maar vraag morgen nog eens aan hoofdverpleegster .Zeg zal ik zeker doen .
Alles moet gebeuren via telefoon , want is gesloten je kan geen bezoek brengen
aan rusthuis .
Denk dat we nog niet alles weten hoe het eraan toegaat .

Wil.

07 mar 2021, 19:50

voorn schreef:
07 mar 2021, 18:55
Rekenen is anders niet hun sterkste kant
Uitvaart toegestaan 50 man ruimte per persoon 10 m2
Als er iets gebeurd zal men het sportpaleis moeten huren want er is 500M2 nodig. :lol: :lol:
Een zaal van 22,3 x 22,3 is groot genoeg voor 50 man.
De meeste zalen voor uitvaarten hebben die afmetingen wel (of een vergelijkbare grootte).
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

08 mar 2021, 08:09

Ik geloof niet dat al de zalen in het crematorium in Antwerpen die afmeting halen;
De grootste misschien wel.

Fred1950

09 mar 2021, 10:30

Het gevaar komt ( weeral ) uit het Oosten. :twisted:

Hopelijk kunnen de Duitsers de opmars wat tegenhouden. De Italianen kunnen het in elk geval niet, die geraken terug overrompeld ... :roll:

OostEuropa.jpg

Komt er een Balkan variante op ons af ? 8O :mrgreen: