In de Vier Seizoenen reeks 21 Winter 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Helena van Troje

07 mar 2021, 10:44

Goede morgen,

Ondanks ik dacht van niet, heb ik toch zeven uur geslapen.
Sinds ik die app gebruik, slaap ik gemiddeld een uur langer per nacht.

Ja, die rugpijn en andere pijntjes het is niet plezant.
Ik merk dat mijn kinderen ondertussen stilaan ook last hebben van die kwaaltjes.
Ik denk eens de veertig gepasseerd dat je er niet aan ontsnapt als het in de familie zit.
"Grootvake" had als vijftigjarige volgens de dokter het skelet van een zeventigjarige.
Hijzelf beweerde dat als je altijd pijn hebt of je nu beweegt of stilzit, dat je dan maar beter in beweging blijft.
Wat de dokter ook vond. .
Dus van veel zitten kwam er niet veel in huis, tenzij hij niet uit de voeten kon van de pijn.
Maar, zoals hierboven al aangehaald, ieder voelt zijn eigen lichaam.

Gisteren gefacetimed met de jongste kleindochter, die haar geschenkje wou tonen en bedanken ervoor.
Middelste heeft haar haartjes geknipt van halflang naar kort, opgeknipt en al achteraan.
Gouden handen heeft die. Jongste kleinzoon liet zien wat hij in de les gemaakt had in klei.
Papa had eerst zelf moeten kleien en zoon mocht dat dan ook maken.
Ouder participatie is geen loos woord in de Steinerschool.

Zo we voelen ons een beetje beter en het programma is weer netjes gevuld.
Ik vrees met sommige moetjes...en veel magjes.

Geniet van de tweede dag van het weekend!

granny M

07 mar 2021, 19:17

Een goede avond,
om in te haken op Helena: het was een fijne middag weeral.
Op de middag kwamen de buurjongetjes me weer eens verwennen : zelf gemaakte chocomousse. Nu eigenlijk lust ik dat niet ... maar voor de vorm meteen aan de deur mijn vingers er een voor een voor hun neus in het schaaltje gestopt en afgelikt, vonden ze prachtig. En het schaaltje nadien aan de dochter mee gegeven, want weggooien vond ik ook zonde ! Voor haar nog een bos takken uit de tuin afgesneden, kan niet zo vlug op de naam komen, met kleine witte bloemetjes zoals de vorm van lelietjes van dalen. (Viburnum ? ) Mijn schilderwerk werd goedgekeurd, ze had het natuurlijk niet direct gezien ...
Ik mag bij hen ook mijn lusten komen botvieren wanneer ik maar wil, ben daar maar wijselijk niet op ingegaan.
Dochter is vrijdag j.l. gevaccineerd, had alleen last van beetje zere bovenarm/schouder. Er werd aangeraden om 4 uur op voorhand een dafalgan te nemen en nadien 2 dagen om de 4 uur en daarna om de 6 uur in geval van pijn en/of koorts. Zij heeft het maar 1 dag nadien gedaan. En naar het schijnt hebben de jongeren er meer last van dan de ouderen :D
Laat ons hopen hè dames ?
Tot in den draai !

wilde eend 2

07 mar 2021, 19:33

Fijne avond ! groetjes aan iedereen .
Afbeelding
Veel sterkte aan iedereen die pijn heeft en waar helaas weinig aan te doen is ....
////
ik ben met vriendin van 88 jaar gaan wandelen vandaag . het was fris maar de boslucht doet goed !

clive

08 mar 2021, 08:07

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Hier ben ik weer. Sorry hoor, maar het waren hier hectische dagen door allerlei omstandigheden. Gisteren dan was ik zo moe, dat ik in de namiddag geslapen had en manlief en Matice volgden mijn voorbeeld. De schemer begon al te vallen toen we alle 3 wakker werden. En desondanks de reuzendut heb ik ook deze nacht goed geslapen, was wel wakker om iets voor 06.00H. Manlief had het ook al zo druk met het gevolg dat mijn nieuwe GSM in stukjes en beetjes is geïnstalleerd. Maar nu is hij volledig overgezet. Heb daar wel niet zoveel geld aan uitgegeven, maar heb wel een ander merk genomen dan mijn vorige, want daar was ik niet zo tevreden van en vond dat die zeer vlug mankementen begon te vertonen. Hopelijk is deze beter.
Gisterenvoormiddag paastakken gaan halen, heb ook een busseltje roze gespoten takken genomen om er tussenin te zetten. Het was de bedoeling dat ik die gisteren ging zetten, maar mijn steekschuim moet een nachtje in het water liggen om volledig doornat te zijn. En bovendien had ik hem toch niet kunnen zetten wegens de dut. Maar ga hem na het licht HH vandaag zetten, manlief moet enkel de paasbox naar boven brengen, die kan ik niet tillen.

Ik heb wel alles gelezen. Bekske, het spijt me te lezen van jouw rug.

Anjelier, is manlief zijn hoofdpijn iets beter. Dat is verschietachtig zo'n felle hoofdpijn, had medelijden met hem en hoop dat het nu beter is.

Ik wens iedereen een fijne maandag. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel voor wie hem kan gebruiken.

Bekske

08 mar 2021, 08:25

Afbeelding
terwijl de gezinshulp weg is voor boodschappen te doen kom ik even langs dat is nu al meer dan een jaar dat ze het alleen mogen doen .Nu was het niet die hier gewoonlijk komt hopelijk heeft ze alles mee .Eindelijk is dat ook te vroeg op een maandag om boodschappen te doenmaar ja als het zo geregeld word .Ze komen twee uurtjes en dat is .Dus heeft ze niet veel tijd want de winkel ga open om 8.30 uur afijn ja afwachten zo zelfs niet meer weten hoe een winkel eruit zie .Heb zelf geen eigen vervoer daardoor dat ik moet laten doen en zeker nu met mijne rug in elk geval bedankt voor jullie steun

Afbeelding

Helena van Troje

08 mar 2021, 08:53

Hallo allemaal,

Bekske ik weet ook niet meer goed hoe een winkel er van binnen uit ziet.
Ook al een jaar dat de jongste mijn Colruyt boodschappen doet.
Broodautomaat en heel soms beenhouwer doe ik nog zelf.
Fruit en groenten wordt aan huis geleverd.
Kleren heb ik niet meer gekocht sinds de eerste lockdown.
Sokken heb ik online gekocht.
Laat ons maar denken:"Gelukkig kan het op die manier."
De gezinshulp heb ik afgezegd.
Die komen op teveel plaatsen op één dag.
De poetsvrouw komt nog wel.
Voor haar ben ik de eerste klant van de week na het weekend.
De enige zonder huisdieren zegt ze.
De enige ook die thuis is als ze komt.
De anderen zijn naar school of naar het werk.
Nu heeft ze ook nog wel de thuiswerkers.

Clive terug boven water dat is fijn!

Vandaag dus poetsdag.
De eerste was met beddengoed steekt in.
Wat ik toch altijd van was bijeen heb...
Grootvake vroeg soms of ik in heel de buurt het vuile linnen gaan opvragen was.

Ik geniet van mijn super proper terras.
Als ik nu iemand zou vinden die de tegels opnieuw zou willen voegen zou ik gelukkig zijn.
Zoveel mensen zonder werk die zich vervelen, maar die gestraft worden als ze hun buren helpen met een klusje.

Hier schijnt de zon door de hoge sluierbewolking. Chique hé, gepikt van het weerbericht.

Maak er een fijne dag van!

Oma-C

08 mar 2021, 09:21

Afbeelding

Goede maandagmorgen alle seizoentjes :wink:
Een zonnige dag zolang het duurt, we kunnen
het maar hebben , en ervan genieten :)

clive, je zal de rust nodig hebben gehad, het kan
maar deugd gedaan hebben, nadien heb je verse moed :wink:

Bekske, zo sukkelen is niet leuk en vooral als je alleen bent :roll:
en als je het zelf niet kan of mag is zo'n hulp beter dan nik hé

dag wilde eend, fijn gewandeld in het bos, je ziet stilaan
de lente ontwaken... :)

granny, gepoterd met de chocomousse :wink: , ja als je
het niet lust.... :roll:

Helena, die winkels zullen nog wel hetzelfde zijn
en kleding heb je niet nodig als je niet buiten komt
bij een wandelingetje kijkt niemand wat je aanhebt
het is goedkoop zo'n jaar :oops:

Ik ga verder doen aan de huistaken... 't werkt
aangenamer als de zon schijnt :lol:
Groetjes allen en tot......:)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

08 mar 2021, 09:43

Goede morgens seizoentjes,

Ik ben voor mijn doen op een maandagmorgen laat opgestaan. Ventje is vanmorgen vroeg vertrokken om zijn wacht over te geven aan de volgende. hij zou volgens zijn sms al op weg naar huis zijn, maar hangt af van het verkeer. Poeslief heeft zijn ontbijtje gehad.
Ventje had al wat gerief van de Buro meegebracht en nu moet ik een plaats vinden voor zijn verzameling doodskopjes! ga eens kijken of ik ze misschien niet bovenop de kasten van de keuken kan plaatsen. Niet dus, die zijn tot aan het vals plafond dichtgewerkt. dus gaan ze naar boven. In de badkamer moeten nog zeekaarten komen ( hele oude uit gebruik genomen van de marine) die moeten ingekaderd worden. het enige dat nog kan, is in de bibliotheek enkel planken hangen ( zwevende) en ze allemaal bovenop mijn kledingdressoir en de planken te zetten maar eerst moeten die kleren dan allemaal weg. werk voor als ventje in verlof is. ( vanaf vandaag nog 40 dagen)
deze middag gaan we iets halen bij de chinees met soep voor vanavond want we weten niet hoe laat we van bij schoonbroer thuis zullen zijn.
moet schoonbroer ook de datum van het wettelijk huwelijk van nichtje ontfutselen dan kan ik haar mr & mrs kaartje aanpassen. normaal zou dat geen probleem zijn want schoonbroer heeft een mûlle van lintjes zeggen ze in Brugge. als hij het mij niet wil zeggen dan reken ik op ons moeder.
Schijnt dat schoonmoeder na het nieuws dat ze een achterkleindochter gaat krijgen opnieuw opgeleefd is. En ik weet uit nog een andere bron, dat het huis van schoonmoeder eigenlijk bestemd is voor de jongste dochter van schoonbroer en zus en heeft ventje daarop gezegd dat ze hem zal moeten uitkopen en voor meer dan de helft. Schoonmoeder haar broer is 90 en leeft nog zelfstandig thuis. haar zus is 94 en is bijna blind maar is verder ook nog "vivig". die laatste zit wel in een WZC.
Allemaal hoge leeftijden en dan is ventje bang dat hij vroeg zal sterven. aan mijn kant was grootmoeder bijna 90 en haar zus 96. Papa is 80 geworden maar als die rot K er niet geweest was zou hij waarschijnlijk ook ver in de 90 geworden zijn al weten we dat niet.
Enfin, ik ga eens op het web kijken hoeveel zo'n zwevende plank kost.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

anjelierken

08 mar 2021, 13:10

Afbeelding

Hallo iedereen,

Het is precies lente.Heb al de groentenplantjes in de serre geplant.Ik had vorige week ook 2 aalbessenplantjes gekocht, die zijn ook geplant in de tuin.Mijn andere bessenstruiken zijn stokoud, dus die waren aan vervanging toe.En de kippen hebben hun best gedaan, er lagen 4 eieren, dus hebben ze allemaal een eitje gelegd :D

Met manlief gaat het goed, heeft zelfs meegeholpen in de tuin, en heeft het gras afgemaaid.Overmorgen mag hij voor de 1ste keer naar de kiné.

Ga me klaarmaken om naar vader te gaan, zus gaat er ook zijn.Is de eerste dag dat er 2 bezoekers mogen komen( moeten wel altijd dezelfde 2 zijn).Toch al beter dan voorheen.

Dames, tot morgen allemaal.

Bekske

09 mar 2021, 07:19

Afbeelding

Oma-C

09 mar 2021, 08:57

Afbeelding

Goede morgen alle maatjes, :wink:
een grijze en regenachtige dag vandaag
en frisse temperaturen maar niet echt koud :oops:
Niks aan te doen, we moeten ermee verder...
we kunnen er niks aan veranderen :)

Dag Bekske, mooie bloemen op je plaatje, dank u :)

Hier niks bijzonders, hetzelfde als elke dinsdag
Ik wens jullie allen een aangename dag en veel
sterkte aan wie het nodig heeft...
Groetjes allen en tot later...:)
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

Muddy Maddy

09 mar 2021, 08:59

Goede morgen seizoentjes,

heb gisteren dus mijn eerste drukpuntmassage gehad en ik voel me qua pijn al een stuk beter. mijn stok zal ik wel een tijdje moeten gebruiken maar de pijn is toch zeker met 50% verminderd. Ik moet terug op 12 april. ventje heeft de hele tijd in hun living gezeten. 't interieur is daar sinds we daar de laatste keer zijn geweest weer veranderd. :? weet nu de wettelijke trouwdatum van nichtje en zal nog eens laten bevestigen via messenger. enfin, we weten waar we ons in de verloren minuten tussen de spelletjes moeten mee bezig houden. ga ook me verder verdiepen in het onderwerp. schoonbroer vroeg of het geen fybro was, want anders moet hij mijn buik ook mee behandelen. moest het vet dan wegsmelten dan wel. vandaag dus geen pijnstillers ( yet) maar wel de andere pillen.
heeft erg lang geduurd eer ik in slaap viel, daar ventje moe was en geen honger meer had.toch moest ventje een stukje uit de theatricale versie van LOTR bekijken tot ik zei: nu stop je. anders ging het toch 10 uur geweest zijn en hadden we eerst de disc van CSI seizoen 12 kunnen uitkijken.
Het was dan 8 u 30!
vandaag kijken voor mijn pedicure. of morgen. dat hangt een beetje af van ventjes schema.
dus vanmiddag dan haaienvinnensoep met kipsatè en deze avond? geen idee.
heb al drie kaartjes in omloop die al uitgedrukt zijn door ventje en die zitten in hun gekozen kaartje.
we zullen ons niet vervelen want het is leesvoerdag vandaag.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!

clive

09 mar 2021, 09:06

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Dankjewel voor de overzichtjes, altijd leuk om te lezen.

Gisteren de paasboom gezet, maar ik had eerst alle vensters van de keuken en de living gewassen, want de boom staat voor het terrasvenster en dan kan ik daar enkel nog op via de buitentrap. Dus dan eerst maar de vensters gewassen. Was eerlijk gezegd ook nodig :oops: .
Ga vandaag boven poetsen en nieuwe overtrekken leggen en dan de was doen en als het nog gaat, de strijk ervan.
Morgen moet ik om 15.00H in het ziekenhuis zijn voor een EMG van mijn rechterarm. Dus ga ik morgen voordat ik vertrek, de rest van mijn vensters wassen. Dan zijn die allemaal gedaan.
Op vraag van de fokster van Matice , moesten we de balans van 2 jaar doorgeven. Vooral de eventuele gezondheidsproblemen. Ben eerlijk geweest, heb dus zijn linkeroorschelp aangehaald , het feit dat hij wel eens durft spuwen, gelukkig gebeurt dat niet veel. Zijn koortsopstoot van een aantal maanden geleden, waar ook de dierenarts zijn vinger niet kon opleggen, maar dat hij toen 3 daagjes wat ziek is geweest, heb ik niet vermeld om de enige reden dat we nog steeds niet zeker zijn van wat hij had. Pootje verstuikt ook niet, dat heeft niets te maken met zijn gezondheid algemeen van Cobberdogs, dat was een ongelukje dat los stond van zijn algemene gezondheid. Tenslotte heb ik geschreven dat hij matig eet en dat alles wat hij eet kakelvers moest zijn. Maar hij eet de laatste maanden een stuk beter. Ik had er dan een foto mee opgestuurd en die vond de fokster zo mooi dat ze hem op haar FB gaat zetten. ( ben ik een beetje trots op :oops: ).Verder stuurde ze me een bedankje voor de volledigheid van de review . Dat is echt wel een lieve dame.

De paasboom staat mooi. Ik had gewone paastakken gekocht, maar ook een bundel roze gespoten takken en die heb ik zo meer in het midden geplaatst. Mijn 2 grote stenen konijnen, een meisje en een jongen, staan onder de boom mooi te wezen. En op de kast staan wat leuke paashaasjes met overal een theelichtje erbij. Manlief vindt hem ook heel mooi.

Zo, na dit egobericht ga ik plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs en een dikke knuffel aan jullie allemaal.

anjelierken

09 mar 2021, 09:43

Afbeelding

Hallo iedereen,

Ben vroeg , moest even een verjaardagswens opzoeken.Beste vriendin is volgende week jarig, en ga de kaart vandaag al opsturen, zodat ze ze zeker heeft op de dag zelf.

MM: heel fijn te lezen dat de pijn sterk verminderd is.

Vandaag soepdag, ga verse soep maken en als middagmaal soep met een boterham.1 keer in de week eten we dat.Gisteren naar Meeus gekeken en die bereide paprikasoep, dat heb ik nog nooit gemaakt.

Dames, tot morgen allemaal.

granny M

09 mar 2021, 09:44

goede druilerige morgen allemaal,
Zo'n triestig weer, heeft toch wel een beetje invloed op mijn humeur om zo je bed uit te komen. Maar een beschuitje met choco/kopje verse koffie pept een mens weer op.
Fijn Anjelierken, dat je zulke goede berichten hebt. Je papa zal wel blij zijn om meer volk te mogen zien. En jullie gras al afgedaan, hier is het nog niet gebeurd. Ik heb hier rondom nog niet veel grasmaaiers gehoord. Maar komt nog wel.
En M.M. hoop, dat het zo goed blijft gaan nu met je lichaam. En Clive, al in Paasstemming !
Mooie plaatjes gezien, toevallig heb ik de bloemen van Bekske hier op tafel staan, maar dan in het donker paars (alstroemeria ?)
Poetske gisterenmiddag geweest, dus niet veel te doen. Ga mijn bed lekker verschonen op het gemakske.
Kwam gisterenmiddag nog bij een verstopt pakje uit van de dochter in de groentebak onder in de frigo, een doosje met paaseitjes in mijn favoriete smaak. Dat is direct verhuisd naar de keuken en zal niet lang hoeven te staan :D
Houdt jullie goed !