In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)
Bert

09 mar 2021, 08:40

Goede morgen leuterkes,

ben weer terug onder de mensen. Gisteren bijna gans de dag geslapen.
Het was lang geleden dat ik nog eens zo'n migraine aanval heb ervaren.
En door de hoofdpijn neemt men dan pijnstillers waarvan men weet dat ze toch niet helpen,
maar het zou toch eens moeten werken.....En van die pijnstillers ben je dan zo suf als wat.
Maar allé, dat was gisteren, nu is vandaag. 😀 En gisteren gaan we snel vergeten!
Door al dat gedoe heb ik weinig gelezen, sorry......Hoop dat het met iedereen goed gaat.
Buiten is het voor het ogenblik 4°. Niet om over naar huis te schrijven.
Gisteren avond begon het te regenen, nu droog. We nemen het zoals het komt hé.
Straks voorzichtig een toertje doen op de hometrainer. Kalmpjes aan, want voel me toch nog moe.
Leuterkes, tot latersss...

An-W

09 mar 2021, 09:49

Goedemorgen allen ,
Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, puzzel, Thijli, Inge,Ton , bekske , granny-M , frankje , oma-Dina en flowers halllooooooo .....

Ik heb gister gewerkt in het ( vintage ) - winkeltje .
Voorbereidingen enzo voor deze week gedaan samen met 2 collega's .
Dinsdag t/m zaterdag mag de winkel op belafspraak klanten ontvangen .
Ik werk ( nu met corona ) achter de schermen als de winkel dicht is voor klanten .

Jadi , een spoedig herstel gewenst voor jouw ventje na zijn operatie .

Bekske , hou vol !

Marietteke lekker gefietst ?

Z'bloemeke , dat parkietje , zo schattig !

Bert , ai migraine , wat naar . Gelukkig ben je weer een beetje opgeknapt . Kalm aan doen .

Thijli , suiker hetzelfde gebleven gelukkig ,dus geen verhoging van de pillen. Fijn .

Remie , fijn corona kapsel kwijt . Ik vind de weetjes en de puzzel ook heel leuk altijd.
En natuurlijk jouw mooie foto's .

Inge , die angst is erg . Ik weet er alles van . En hij doet daar luchtig en geiirriteerd over , is het niet ?

Mijn oma zei altijd dat zo rond je 50e het verval inzet en ik geloof dat het waar is . :mrgreen:

Ik ga straks bij mijn bubbel-vriendin koffie drinken .

Tot later , fijne dag allemaal , toedeloe

Afbeelding
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'

jadi

09 mar 2021, 09:52

Afbeelding
Al zitten de koetjes nog niet in de wei, maar ze komen en het zal niet lang meer duren.

Hallo, het is met een zucht dat ik op de stoel plof.Er is al wat gedaan van het HH, maar straks verder doen.
Gisteren na mijn ventjes tv programma's nog gekeken naar Meghan en Harry.
Gevolg te laat in bed, en ik voel het vandaag.Maar soit straks een colaatje Zero en "en route" komt goed.
Deze namiddag nogmaals op controle bij de tandarts. Ze had iets gezien in mijn gehemelte..Ik denk van chocolade te eten en afdruk van een stukje noot die ts gebit en gehemelte een afdruk achter liet..Om 15u gans de namiddag onderbroken. :?
Dank voor herstelwensen van mijn ventje
Straks komt de huisverpleging..
Wens iedereen een fijne dinsdag toe
toedeloe
menu: ikke koetong met heel veel champignons, ventje een vogelnestje met heel veel kleine tomaatjes met puree (koetong en nest aangekocht bij de plaatselijke slager)
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Remie

09 mar 2021, 10:11

frankje schreef:
09 mar 2021, 09:17
Afbeelding
Afbeelding

Het is hier nu droog en dat blijft volgens mij zo even, dus ga ik toch nog effe op de pedalen van mijn Afbeelding
Laatst gewijzigd door Remie op 09 mar 2021, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

ghyra

09 mar 2021, 10:19

Afbeelding

goede morgen allemaal,
wat een somber weertje ,grijs en mistig....zo donker brrrr
auto in de garage, wat kleine dingen voor de apk.
gelukkig jadi alles weg,beterschap voor hem :wink:
bert ook weer opgeknapt,ja moet vreselijk zijn......
remie weer fijn gefietst,ja vandaag niet......hier ook niet....
kapster komt zo,weer geknipt en de rest zelf :lol: :wink:
mooi bloempje je vogel,is heel apart,hopelijk overleeft hij de kou en regen
aan eten zal het niet liggen :lol: :wink: er is genoeg...
fijne dag allemaal en hou jullie gezond :wink:
groetjes GHYRA

voor de wereld ben je iemand,voor iemand ben je de wereld............

Remie

09 mar 2021, 11:13

Afbeelding

Gina hartstikke boos, had ik ook nog in 'n berg (honden)stront gestaan waarschijnlijk, niks van gemerkt, maar toen wel de hele schuur en waar ik mijn schoenen nog aan had onder de stront natuurlijk. Ook mijn pedalen er helemaal onder..!
Gina gelijk aan het soppen gegaan..! Ik heb nu wel voor 'n keer sorry gezegd..! Afbeelding

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

mama-inge

09 mar 2021, 11:53

Het kan nog net, goedemorgen en een fijne dag
Het is hier grijs en nattig

Brrr, Remie, kan me voorstellen dat HM aan het mopperen was.
Wild flower, hij is heel luchtig er over en vooral in het begin was hij erg geïrriteerd als ik zei dat hij moest vertellen wat hij ging doen of ergens heen ging
Naar mate de tijd verstrijkt word het voor ons beide wat makkelijker om er mee om te gaan, maar ik wil nog steeds graag weten waar hij is.

grootjegerda

09 mar 2021, 11:57

Goedemorgen,
Afbeelding
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeftAfbeelding

Remie

09 mar 2021, 15:09

Afbeelding

Tijdens mijn korte fietstochtje (eigenlijk totaal mislukte, Zie Hier) van vanmorgen zag ik volgens mij deze zieke reiger.
Kon hem of haar heel dicht naderen en bleef erg in elkaar zitten zonder maar ’n poot te verzetten.

Afbeelding

Nu weer TV aan om de koers (Tijdrit Parijs-Nice) te kijken onder het genot van ‘n bakkie Afbeelding wat Afbeelding altijd weer na het middagAfbeelding voor mijn neus tovert.

Menu:

Afbeelding

Weet U dat ook weer..!

Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag en avond toe....

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

marietteke

09 mar 2021, 15:35

Afbeelding
hallo goeienamiddag ,
hier wat regenachtig , dus fietske op stal laten staan ,
en autootje genomen , ..
Remie , 'n goeie regenbui gehad ,
en dan nog eens in 'n "kakje " getrapt , :lol: :lol:
ocharme die reiger , kan je dan niet naar de "vogelbesherming bellen ?

grootjegerda , leuk plaatje ,
en ja zeker 'n lach op m'n toetje hoor :lol:

mama ingne , ik ken dat , m'n ventje heeft draaienissen , en kan en mag niet meer met de auto rijden ,
hij neemt soms wel de bus , en ik ben ook altijd maar gerust ,
als hij thuis is hoor ,

Bertje , ..wat erg ..migraine ,
heb ik vroeger ook vaak gehad , moest in donker liggen ,
en medicatie nemen , maar gelukkig na de "menopauze' niet meer gehad ,

ghyra je haartjes weer mooi in de plooi ,
heb ik verleden week ook laten doen ,

jadi , kan best geloven , dat zo'n operatie aan de neus ,
heel lastig en pijnlijk is , hopelijk is je ventje vlug weer beter,

AN W ja ikke lekker gefietst gisteren ,
vandaag dus niks ..regen ..
en morgen beloven ze er nog veel wind bij ,

thijli bekske frankje sita lenk , bloemeke
puzzel miesje ,
fijne dag allemaal
geluk vind je onverwacht

thijli

09 mar 2021, 16:12

goedemiddag,

Zo kleindochter is weer naar huis.
We hadden een misverstand met de pedicure,wij hadden vandaag genoteerd en zij had de 16e genoteerd :D
dus nu maar volgende week.

Remie dat was balen een bui en kak brrr.

Inge dat is inderdaad erg pijnlijk voor je man en naar dat hij niet meer rijden kan door de epilepsie,je zit toch altijd in angst voor hem.
Werk jij ook nog?

fijne avond allen.
Iedere dag een lach

Remie

09 mar 2021, 16:14

marietteke schreef:
09 mar 2021, 15:35
die reiger , kan je dan niet naar de "vogelbesherming bellen ?
Was daar een vrouwtje, woonde in de wijk daar en liet haar hondje uit, die zou het 'n poosje in de gaten blijven houden.
Nou Marietteke, daar vertrouwde ik dan maar op hè......, zelf kom ik daar verder nooit in die buurt, weet niet eens hoe het daar heet.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

zonnebloemetje

09 mar 2021, 17:42

halloooo een goeie zonnige namiddag iedereen

vandaag nog bijna niks gedaan want deze voormiddag eerst naar de Colruyt voor de wekelijkse boodschappen en dan nog een eindje doorgereden naar het ziekenhuis waar ik een afspraak had kort voor de middag op consultatie bij de oogarts om een datum vast te leggen voor een operatie aan mijn linkeroog wat volgens de oogarts toch nog ingrijpend is en die één uur duurt voor dat ene oog , en doordat er al een lange wachtlijst is gaat die operatie door op 30 april
en in het naar huis rijden en het was ondertussen al bijna 13u gestopt aan de frituur en frietjes meegenomen om thuis op te eten

Remie oei oei oei met vuile schoenen thuis gekomen en dat kan zo stinken , jakkes
gelukkig staat jou vrouwtje dan klaar om alles op te kuisen , en die reiger ziet er toch wel belabberd uit , wat jammer voor dat beest

puzzel hallooooo

bekske hopelijk gaat het een beetje met jou en heb je niet teveel pijn

Bertje ai serieuze migraine bij jou , ja mijn ventje heeft daar ook al bijna gans zijn leven last van maar is daarvoor in behandeling bij een neuroloog in het ziekenhuis en met de medicatie die hij daarvoor dagelijks moet nemen is het echt veel beter nu
veel beterschap

frankje mooi gemaakt weer van jou

An-W hopelijk een gezellig onderonsje gehad met jou vriendin vandaag

jadi ik heb dat opgenomen op de digicorder van Harry en Megan en deze namiddag al bekeken

ghyra ik ben ook bezorgd over die parkiet als ze in de regen en de wind zou zitten maar haar vangen das een ander paar mouwen hoor

mama-inge hallooooo

gerda mooi plaatje hoor

marietteke hier is het al gans de dag droog

thijli oei van datum gemist , gelukkig is dat niet erg want er zijn ergere dingen hé in 't leven
en volgende week zal je dan ook weer nieuwe voetjes hebben

marietteke, ghyra, Bertje, miesje, jadi, Sita, Lenk, Remie, grootjegerda, puzzel,
An-Wildflower, Thijli, mama-inge, frankje, granny M, Tontoos , Bekske en Flowers
voor iedereen nog een fijne dinsdag verder

daaaaaag

Afbeelding
Afbeelding *** Zie het leven van de zonnige kant ***

Remie

09 mar 2021, 18:20

zonnebloemetje schreef:
09 mar 2021, 17:42
consultatie bij de oogarts om een datum vast te leggen voor een operatie aan mijn linkeroog wat volgens de oogarts toch nog ingrijpend is en die één uur duurt voor dat ene oog
Het duurt dan nog wel even, maar ik begin toch alvast met Afbeelding dat alles naar wens mag gaan verlopen Z-Bloemetje.

Vriendelijke groet,
AfbeeldingenAfbeelding

miesmarpel

09 mar 2021, 19:01

Goede avond iedereen ,

Jadi, spoedig herstel voor jouw ventje gewenst ! leg hem maar extra in de watten :wink:

bloemeke, ik start ook al met te duimen voor jouw oogoperatie ... is ni plezant, maar ja wat moet gebeuren, moet gebeuren ...

spijtig genoeg worden we , af en toe , met de neus op de feiten gedrukt... onze carrosserie en inhoud ... worden er, met de jaren , niet beter op ... :(

Bertje de moed erin houden ,hé

Marietteke, Bloemeke , Ghyra , Bert, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, puzzel, Thijli, Inge,Ton , Bekske , granny-M , frankje , oma-Dina en flowers

wens jullie nog een fijne avond toe !

Afbeelding