PRO- en ANTIVAXXERS - Wel of niet vaccineren ?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

11 mar 2021, 17:57

Dicksy schreef:
11 mar 2021, 17:27
....
1.- Bovenal bemin één God.
2.-Zweer niet ijdel, vloek noch spot.
3.-Heilig steeds de dag des Heren.
4.-Vader, moeder zult gij eren.
5.-Dood niet, geef geen ergernis.
6.-Doe nooit wat onkuisheid is.
7.-Vlucht het stelen en bedriegen.
8.-Ook de achterklap en 't liegen.
9.-Wees steeds kuis in uw gemoed.
10.-En begeer nooit iemands goed.

👍
En de grootste zondaars zijn tsjeven , vooral tegen nr. 7, 8 , 10 , maar ja ... die gaan ten biechte en dus mogen ze levenslang blijven zondigen ....

tokkio

11 mar 2021, 17:59

Bijwerkingen ? Klontervorming bij sommigen ! En dat treedt bij sommigen ook op na een echte besmetting met het virus ! Ik zou de oorzaak niet bij het vaccin op zich gaan zoeken, maar in een afwijking van het immuunsysteem waardoor bij de opbouw van antistoffen die klontervorming optreedt. Dat kon bij die personen dan ook gebeuren als ze met het Pfizer vaccin ingeënt hadden geweest zijn..
Nogal goed dat de Fred 1950 de uitleg geeft want de virologen spreken van lichte symptomen, en van maar 1.4% die er erger aan toe kunnen zijn,maar dat is wel meer kans dan de lotto te winnen, en ik win liever de lotto :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

11 mar 2021, 18:03

boeffer schreef:
11 mar 2021, 17:30
Voor het spuitje zal men eerst uwe dossier wel eens geraadpleegd hebben ipv wild west....
Ik betwijfel dat .... Ik neem bloeddruk dalers ( maar heb geen hoge bloeddruk , alleen maar eens sporadisch gehad tijdens een stresssituatie - ook gekregen op aanraden van de alleswetende huisdokter :lol: ). Ik vraag me af of ik als geregistreerde "risicopatiënt" vroeger opgeroepen zal worden. :roll:

Fred1950

11 mar 2021, 18:05

tokkio schreef:
11 mar 2021, 17:59
Bijwerkingen ? Klontervorming bij sommigen ! En dat treedt bij sommigen ook op na een echte besmetting met het virus ! Ik zou de oorzaak niet bij het vaccin op zich gaan zoeken, maar in een afwijking van het immuunsysteem waardoor bij de opbouw van antistoffen die klontervorming optreedt. Dat kon bij die personen dan ook gebeuren als ze met het Pfizer vaccin ingeënt hadden geweest zijn..
Nogal goed dat de Fred 1950 de uitleg geeft want de virologen spreken van lichte symptomen, en van maar 1.4% die er erger aan toe kunnen zijn,maar dat is wel meer kans dan de lotto te winnen, en ik win liever de lotto :mrgreen:
Voor alle duidelijkheid, de oorzaak is niet het vaccin. Hadden die personen besmet geweest en ziek geworden zijn door covid, dan hadden die evenveel kans gehad om klonters te vormen.

Dicksy

11 mar 2021, 18:40

Fred1950 schreef:
Voor alle duidelijkheid, de oorzaak is niet het vaccin.
Dat de bloedklonters optraden na vaccinatie met het AstraZeneca-vaccin is een feit.
Hadden die personen besmet geweest en ziek geworden zijn door covid, dan hadden die evenveel kans gehad om klonters te vormen.
Dit is nattevingerwerk (het gissen in het wilde weg - woordenboek Van Dale)

gast43

11 mar 2021, 20:44

Fred1950 Die heeft niet goed gewerkt ( te hoog TSH schildklier hormonen afscheiding ), en die vertoonde een paar grote nodussen ( cystes ), die niet kwaadaardig bleken te zijn. Ik heb de verwijdering ervan 8 jaar geleden afgeblazen. Gevolg : de nodussen zijn gekrompen en bijna niet meer voelbaar. De TSH waarden zijn terug perfect normaal. Ik moet om de 2 jaar eens terug een echo laten nemen .....

Moet mij niet vertellen we weten er alles af schildklier
hier ook cystes van 10 cm en ook al vocht laten uitrekken om te verkleinen
( Maar dat was jodelen) als ze dat hebben gedaan
En groot risico om te laten verwijderen kunnen u geen zekerheid bieden
Voor moment gaat redelijk maar t'is u rustig houden .
T'is best dat je laat controleren om de twee jaar maar in u bloed zien ze ook veel .

Fred1950

11 mar 2021, 22:43

Dicksy schreef:
11 mar 2021, 18:40
Fred1950 schreef:
Voor alle duidelijkheid, de oorzaak is niet het vaccin.
Dat de bloedklonters optraden na vaccinatie met het AstraZeneca-vaccin is een feit.
Hadden die personen besmet geweest en ziek geworden zijn door covid, dan hadden die evenveel kans gehad om klonters te vormen.
Dit is nattevingerwerk (het gissen in het wilde weg - woordenboek Van Dale)
Redeneer toch eens een beetje ( een klein beetje maar als het kan :lol: ) . Dat vaccin speelt de rol van een "vals" virus , het maakt je niet ziek, maar je bouwt er antistoffen tegen.

En wat zijn de feiten ! De feiten zijn dat er bloedklontervorming is vastgesteld bij personen die van het virus zelf zwaar ziek zijn geworden, en zelfs nadat ze er van genezen waren. Neem beide feiten bij mekaar en dan is het duidelijk dat het immuunsysteem van die bepaalde personen er iets mee te maken heeft.

Fred1950

11 mar 2021, 22:55

gast43 schreef:
11 mar 2021, 20:44
Fred1950 Die heeft niet goed gewerkt ( te hoog TSH schildklier hormonen afscheiding ), en die vertoonde een paar grote nodussen ( cystes ), die niet kwaadaardig bleken te zijn. Ik heb de verwijdering ervan 8 jaar geleden afgeblazen. Gevolg : de nodussen zijn gekrompen en bijna niet meer voelbaar. De TSH waarden zijn terug perfect normaal. Ik moet om de 2 jaar eens terug een echo laten nemen .....

Moet mij niet vertellen we weten er alles af schildklier
hier ook cystes van 10 cm en ook al vocht laten uitrekken om te verkleinen
( Maar dat was jodelen) als ze dat hebben gedaan
Ja ? Ik vond dat niet zo erg lastig.
En groot risico om te laten verwijderen kunnen u geen zekerheid bieden
Voor moment gaat redelijk maar t'is u rustig houden .
T'is best dat je laat controleren om de twee jaar maar in u bloed zien ze ook veel .
Men heeft tot drie keer toe een punctie genomen, en telkens was het negatief ( dus niet kwaadaardig ). Als men na drie keer dat vaststelt, stopt men ermee omdat er ook wat risico's aan verbonden zijn.

En dat deed me besluiten om de schildklier niet weg te laten nemen. Zo'n operatie is heel delicaat omdat er in de buurt een pak zenuwen en bloedvaten lopen. Het zou niet de eerste keer zijn dat men daar een zenuw raakt met een lamme stemband tot gevolg. Je bent dan voor de rest van je leven hees. Anderzijds moet je dan ook je leven lang pillen nemen om die TSH op peil te houden, en dat moet nog regelmatig gecontroleerd worden om eventueel de dosis aan te passen. Ik heb dus een risico genomen en dat is voor mij dan goed uitgedraaid met een terug perfect werkende schildklier. De cystes zijn nu ook blijkbaar in een soort kalkomhulsel gevat en kunnen niet meer schaden. Een jaarlijkse bloedcontrole doe ik sowieso voor van alles en nog wat, en daar zit dus ook de test van het TSH bij.

sibarita

12 mar 2021, 00:26

Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850

Fred1950

12 mar 2021, 08:01

sibarita schreef:
12 mar 2021, 00:26
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210311_95699550

alles is belgisch ! Wie durft daaraan twijfelen ??

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
Dat komt ervan als ge multinational wordt, iedereen wil dan een stukje van de koek.

Hoe het vaccin werkt : https://www.nytimes.com/interactive/202 ... ccine.html

( March 2 : Merck will help manufacture the Johnson & Johnson vaccine. )

A propos , ik heb ergens gelezen dat het polio vaccin door de Russen werd ontwikkeld.

gast43

12 mar 2021, 09:39

Alleen één probleem , vele haken af met Astrazeneca .

Zodus gaan ze spoed moeten achter zetten , dat andere vaccins aanwezig zijn
Of ze boeren achteruit .Maar had niks anders verwacht .
Van de Broeck zal wel Astrazeneca promoten .
Maar dat was niet de bedoeling boven de 55 jaar .

dafke

12 mar 2021, 10:49

gast43 schreef:

Zodus gaan ze spoed moeten achter zetten , dat andere vaccins aanwezig zijn
Of ze boeren achteruit .Maar had niks anders verwacht .
Van de Broeck zal wel Astrazeneca promoten .
Maar dat was niet de bedoeling boven de 55 jaar .
Spoed? Ik ben juist langs het vaccinatiecentrum gekomen en er stonden 5 autos van het personeel en voor de rest GEEN KAT!!

voorn

12 mar 2021, 11:03

In Antwerpen is het nu in De Lotto Arena.
Spoor noord gedeeltelijk weggewaaid.

Wil.

12 mar 2021, 11:49

gast43 schreef:
Er waren blijkbaar 30 gevallen van bloedklontering op 5 miljoen vaccins.

Dat is 1 persoon op 166.666 die last heeft van bloedklonters.

Stel je een massa van 166.000 mensen voor. Dat is een héél grote betoging. Hoeveel kans is er dat binnen de 3 dagen na die denkbeeldige betoging 1 van de aanwezigen last heeft van bloedklonters? Te meer daar de grote meerderheid van die 166.000 mensen ouder is dan 65.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn

12 mar 2021, 13:38

In elk geval na twee hersen infarcten is het genoeg geweest.
Kwam van mijn ritme storingen.
Hogere betablokkers en, ( 5de kamer) afgesloten en pacemaker voor 'snachts geplaatst
Geen Astrazenececa