tokkio schreef: ↑15 mar 2021, 18:07
Ge gaat me toch niet vertellen dat we ons in België versoepelingen kunnen permitteren.

De cijfers zakken langs geen kanten meer sinds december van vorig jaar. ( en het dodenaantal per dag ook nog amper )
Dus mondmaskers doen niks uit, vorig jaar deze tijd waren er zelfs geen, en de curve is gezakt tot +/- 12 juli en dan zaten we op ongeveer 85 besmettingen per dag, vanaf 15 juli was het mondmasker verplicht, en .....vanaf die datum is de curve opnieuw beginnen stijgen.....
....
De curve is na maart/april beginnen zakken door de
echte lockdown die toen van kracht was. De leuze was "blijf in uw kot" en dat gold voor iedereen, ook bedrijven werden toen gesloten. Op dat moment waren er amper mondmaskers nodig ( die waren er trouwens ook niet, dus kon men ze ook niet verplichten ). Op het moment dat de cijfers begonnen te stijgen is er nooit een volledige lockdown meer geweest, met alle gevolgen van dien.
Net nu dat de cijfers weer stijgen, nu is men vandaag terug over gegaan op versoepelingen ( meer studenten bij mekaar in de aula's , met 10 personen mogen samen komen , etc .... ) , en men "belooft" terug maar versoepelingen op goed geluk. Ik hou mijn hart vast voor de komende dagen.
Mondmaskers zijn goed om de druppels van besmette personen tegen te houden, maar die houden de uitgeademde lucht vol met virussen niet tegen. Na een uur hangt een kamer vol met virus materiaal van die ene persoon ( een "aerosol" ). De meeste besmettingen gebeuren nu ook terug onder de 20 en 30 jarigen , en dat zijn die personen die actief in het beroepsleven ( op kantoren ) mekaar aan het besmetten zijn. Ook tieners behoren tot de meest besmette groep omdat ze nu ook meer met mekaar in contact mogen komen ...