opslag bestanden

Vragen/antwoorden betreffende computer software.

marnixvp

16 mar 2021, 09:44

Hallo , iets ontdekt vandaag , als ik iets aanpas/bij schrijf in een map op pc en later mijn externe harde schijf aansluit alle aanpassingen ook naar deze schijf geschreven werden . Naar mijn weten heb ik niets aangepast of zo en vroeger was dit niet zo .
Het enige wat ik ook heb opgemerkt is dat op de snelkoppelingen bureaublad linksonder een blauw pijltje staat en dit is er gekomen nadat ik mappen die van pc verwijderd waren terug van externe/back-up harde schijf naar pc heb geplaatst ?
Op zich is het handig maar ben toch benieuwd hoe dit nu plots zo werkt en dat ik vroeger alles zelf moest overzetten ?

Weet iemand een antwoord ?
Afbeelding

verhaegen
Support SeniorenNet

16 mar 2021, 12:50

op nogal wat externe hd's staat backupsoftware geinstaleerd
een blauw pijltje kan evengoed one drive zijn ook
zonder beeld is dat moeilijk te zeggen

marnixvp

16 mar 2021, 17:21

backupsoftware op schijf is het niet ,want vroeger gebeurde het niet .
Op foto staat snelkoppeling zoals die nu op pc staat

verhaegen
Support SeniorenNet

16 mar 2021, 18:07

het is niet omdat het vroeger niet gebeurde , dat het nu niet kan gebeuren hoor
maar als je zegt dat der nu op die foto "snelkoppeling "staat , dan voert die snelkoppeling naar ergens anders
rechtsklik der eens op en kies "eigenschappen "
dan kun je zien waar het uiteindelijke doel van die snelkoppeling zich bevind (in dat schermpje , bij "doel" )

hovel

16 mar 2021, 20:49

Marnixvp,

Dat blauwe pijltje is het symbool voor snelkoppeling. Alle snelkoppelingen hebben dat.
Ik denk dat je niet de bestanden/map van de externe harde schijf naar de pc gezet hebt maar een dat je op de pc (bureaublad) een snelkoppeling geplaatst hebt naar de map op de externe harde schijf.