Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

meme-rietje

17 mar 2021, 09:12

goeie grijze morgen allemaal
ja het is nog geen zomer, zelfs nog geen lente

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ritavdm

17 mar 2021, 13:10

Goeiemiddag

Het weer :roll: :evil:
niet om over naar huis te schrijven

'k denk dat het een binnendagje blijft
zo raakt mijn boek misschien uit en
mijn brei enkele rijen verder
en er is nog koers op TV ook

Menu : pasta met kippenblokjes, gele paprika en appel....
receptje uit ??? 'k denk zondagskrant
in ieder geval 't heeft gesmaakt.
Oud maar niet Out

vera-maria

17 mar 2021, 16:34

Goede namiddag allemaal!
Ventje kijkt koers, hij zit liever in de zetel dan gaan wandelen in dit miezerig weer!
De voormiddag was weeral gevuld met getelefoneer, geloop naar de bank enz. en deze namiddag ben ik nog eens naar het woonzorgcentrum gereden met pralines en bloemen om het zorgpersoneel te bedanken voor hun goede zorgen voor ons mama! We zijn daar ook ongelofelijk goed opgevangen geweest voor en na het overlijden van ons mama, echt chapeau voor de directrice en haar team!
Alles zal geleidelijk aan weer zijn normale gang gaan, het gemis zal blijven maar we zijn dankbaar dat we op een serene manier afscheid hebben kunnen nemen van ons mama en zij van ons!
Heb nog een foto bij van enkele jaren geleden...
Afbeelding
En nu ga ik nog wat oefenen...heb morgen een optreden die word opgenomen in de muziekacademie maar zonder publiek!
Tot later daag...
You only have one life...live it!

corry

17 mar 2021, 18:46

Veveke, afscheid van je ouder zoals iedereen het zou wensen.
Mooie foto van jullie beide.

Stout buurtje heeft Corona, besmet door haar verpleegster, ook poetsvrouw heeft het zitten.
Was regelmatig aanwezig in de ruimten waar ze poetsten, vroeg meerdere malen om masker op te zetten wat ze weigerde.
Hoop dat het voor hen goed mag aflopen.

Voor de rest niet veel te melden

Nog een fijne avond

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

17 mar 2021, 19:32

De koers is gereden
Mijn boek is uitgelezen
De trui is afgebreid, nu nog het ineenzetten...rotklus
Oud maar niet Out

meme-rietje

18 mar 2021, 09:18

goeie morgen allemaal

Afbeelding

omadina

18 mar 2021, 09:22

Goede morgen,

Vera-Maria, mooie foto van jullie samen, om op de kast te zetten, als herinnering !
Jammer dat er geen publiek kan komen kijken naar jullie kooroptreden, maar ja, gelukkig kunnen jullie toch samen zingen, dat zal een troost zijn.

Zou het opklaren ??? Ik hoop het zal tot 10u30 dan toch maar eens wandelen tot aan de tennisterreinen, maar als die bespeelbaar zullen zijn, en hoeveel van de vrienden en vriendinnen het zien zitten om buiten te spelen met dit weer ???? Ja anders konden we in de binnenzalen spelen, maar dat mag nu niet. Alle deuren zijn op slot, zowel de bar, de kleedkamers en douches als de toiletten zijn niet toegankelijk. Ik hoop toch echt dat daar na zoveel maanden eens verandering in komt. Maar niet klagen en zagen, er zijn zoveel ergere dingen hé !

Ondertussen wens ik jullie toch een mooie donderdag .
Hou jullie allemaal veilig .
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ivette

18 mar 2021, 09:43

Vera-maria, schoon van u dat ge het woonzorgcentrum nog bedankt hebt, die mensen zullen er ook wel deugd van gehad hebben want ze worden ook veel te weinig bedankt en zeker niet meer na het "weggaan" van de bewoners!
Die foto toont nog eens wat een prompte, schone madam uw make nog was en u bent het jongere evenbeeld, u zal even behouden oud worden!
Allez Rietjes uw brei heeft een ferme ruk gekregen, de mijne rust nog altijd in de zak, boven! Ik fietste gisteren door de regen naar de bib, het is leesweer hé!
Ik wou gisteren eens balletjes in tomatensaus klaarmaken maar toen mijn gehakt gemengd was met ajuin, broodkruim, ei als gewoonlijk bedacht ik dat ik nog mijn wortels moet stoven en mijn aardappelen moesten ook op een groot vuur (ik heb er maar 2 grote en 2 kleine) Sander kan heel goed eten dus heb ik het gehakt toch maar in de oven gebakken, heb wel mijn tomatensaus behouden en het was heel lekker oma en makkelijk om de resten mee te nemen, zo eet hij vanmiddag ook weer gezond en lekker.
Hij is wel zo weinig zorgzaam dat hij vorige week mijn pyrex pot gebroken heeft, nu geef ik alleen nog een grote plastiekpot mee in de hoop dat hij die niet in de microgolf stopt!

Nik is al niet in zijn haak sinds zondag, gisterenmorgen had hij een afspraak bij de huisdokter, werd gecheckt op Corona, vanmorgen krijgt hij uitslag, ik zal content zijn als ik die ook ken, hopelijk goed nieuws dat ik weer gerust kan slapen!
Ivette

vera-maria

18 mar 2021, 13:01

Goedemiddag allemaal!
Corry wat naar voor je stout buurtje, dat de overheid maar rap zorgt dat iedereen gevaccineerd is!
Deze voormiddag zijn we naar de markt geweest om vis, bloemen en groenten en toen we thuiskwamen ging onze deurbel...het was het dochtertje van de bloemenwinkel met een mooi boeket bloemen van mijn vriendinnen om hun steun en medeleven te betuigen, dat deed echt deugd!
Omadina, het is niet met een koor dat ik zing hoor deze namiddag...koren mogen nog niet samenzingen!
Ik breng 3 aria’s enkel met begeleiding van een pianist en het word opgenomen, er zijn dan nog 3 andere leerlingen die elk ook 3 stukken zullen zingen, denk dat de muziekacademie het op YouTube zal zetten!
Ik ga nu wat rusten, kwestie van fris te zijn als ik straks moet zingen, tot later daag...

viv

18 mar 2021, 16:40

Wat een mooie foto van jullie beiden Veve – inderdaad om te koesteren.

Ben in een wat emotionele bui, een beetje depri zelfs… Vandaag op controle bij de oogarts bleek dat ik een beginnend glaucoom heb – alweer medicatie bij. Ben nog maar pas in behandeling voor mijn slecht werkende schildklier en nu dat weer. Ik weet dat het niets is in vergelijking met wat anderen meemaken maar het mag nu wel ophouden. Het heeft niets te maken met een verkeerde levensstijl verzekerde de dokter mij dus zelf kan ik er niets aan doen ☹
Gisteren zou mijn man 73 jaar geworden zijn. Mijn (enige)nichtje past elk jaar haar profielfoto op facebook aan met een foto van hen beiden. Het doet me wat dat ze er nog altijd aan denkt.
’t Leven is vaak lastig en dan doen zulke attenties toch wel deugd. Dan heb je toch minder het gevoel van helemaal alleen te zijn. Maar er zijn zoveel maatjes hier die hetzelfde meegemaakt hebben.
En dan raap ik mijn moed maar weer samen.

Veve, ben benieuwd naar je optreden. Verwittig je ons als het op YouTube te beluisteren is?
Ben zo blij dat je mij de wereld van de klassieke zang hebt leren kennen. Ik luisterde al wel naar klassieke muziek maar opera e.d. kende ik eigenlijk niet echt. Nu ben ik helemaal verkocht 😉
Op Telenet is er een nieuwe zender “Podium 19” op kanaal 99 – misschien ken je hem al?
https://www.uitinvlaanderen.be/podium19
Gisteren heb ik daar een uitvoering van het Vlaams Radiokoor beluisterd over de zoektocht naar de mens Brahms. De koorleden – denk wel dat het aantal beperkt was ivm corona – stonden op 1,5 meter van elkaar en droegen een mondmasker… maar zonder publiek. Misschien is dat binnenkort ook voor jullie mogelijk?

De vaccinaties tegen het covid-19 virus komen toch niet goed op gang hé. Hier is ook nog geen uitnodiging in de bus gevallen. Mijn schoonbroer heeft wel een uitnodiging gekregen om volgende week zijn vaccin te halen. Vind het eigenlijk een beetje vreemd want hij krijgt momenteel chemo… Hij krijgt zijn spuitje in het ziekenhuis – ze zullen daar wel weten wat ze doen zeker?

Rietjes, je bracht mij op een idee met je menu van dinsdag: lever met gebakken uien… dat is een eeuwigheid geleden. De inspiratie voor mijn dagelijkse kost is ook vaak zoek en dan ben ik blij dat ik hier weer iets nieuw (of oud) lees 😉
Wat het vandaag wordt weet ik nog niet – iets met vis denk ik.

Ivette hopelijk krijg je vandaag nog goed nieuws zodat je niet moet wakker liggen.
Zelf heb je weinig last ondervonden van de coronavaccinatie schrijf je – gelukkig hé
Corry blijf maar uit de buurt van je buurtje – dat zal wel lukken zeker…
Goede beslissing ook om in revalidatie te gaan na je knieoperatie. Een knieoperatie is ingewikkelder dan een heupoperatie en dan is een goede revalidatie belangrijk om weer goed te kunnen bewegen.
Omadina geen weer om te tennissen maar een strandwandeling kan ook deugd doen. Hopelijk kunnen we binnenkort zorgeloos naar de zee sporen. Zolang ik niet gevaccineerd ben ga ik niet op een (volle) trein zitten. Maar het komt (ooit) wel weer goed….
Dag meme-rietje 😊

Voor nu wens ik iedereen nog een goede en gezellige avond

KLIKJE
Laatst gewijzigd door viv op 20 mar 2021, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Ritavdm

18 mar 2021, 19:33

Goeieavond

Wind en regen, westenwind .... (Maggie MacNeal)
hebben me weer niet binnen kunnen houden.
De korte versie (toch nog 9 km) van de Provenadewandeling gedaan.
Mooie wandeling maar na al die regen toch flink wat modder.
Dat nemen we er dan maar bij, schoenen zijn al gepoetst en broek zit in de machine.
Geen foto's :lol:

Veve, toen bomma overleden was, nu bijna een jaar geleden hebben wij het personeel van haar afdeling ook met een kleine attentie bedankt want wat er soms ook beweerd wordt van verzorgingsinstellingen ik doe mijn hoed af voor die mensen die zich dagdagelijks inzetten. Ik zou het zelf niet kunnen.

Viv, ja als het eens minder gaat of je slecht nieuws krijgt is het gemis waarschijnlijk dubbel zo dik. Denk maar terug aan alle mooie ervaringen die je samen hebt beleefd en weet dat er steeds iemand is die met je meeleeft, naar je wil luisteren. Een knuffel !

JOEPIE, morgen komt grote B. Door heel die Coronatoestand heb ik haar niet meer gezien sinds oktober.
We zullen wel heel voorzichtig zijn, een veilige knuffel met mondmasker. Kleine B en Ph komen niet mee, alleen zij omdat ze er zelf behoefte aan heeft en dat ze door onze telefoongesprekken aanvoelt dat ik er NOOD aan heb.
Kleine B is trouwens weer thuis van school, quarantaine wegens medeleerlinge die besmet is.
Oud maar niet Out

meme-rietje

19 mar 2021, 08:40

goeie zonnige morgen allemaal

Afbeelding

Ivette

19 mar 2021, 10:10

Mooi gedicht Viv van iemand die uw man zeker heel goed gekend en gewaardeerd heeft zal je wel nu en dan nog eens herlezen.
Christa en Luc komen in de vooravond morgen aan in Hasselt, overnachten 2x, hopelijk valt het weer mee, jammer dat ze de zon van vandaag niet kunnen meenemen...
Als het lukt zal ik wel enkele Hasseltfoto's posten!

Nik en Els zitten beide in quarantaine thuis voor 12 dagen. Nik is positief, Els zou het maar vandaag weten van hun huisdokter. Ze gaan samen kaarten zeggen ze, ze voelen zich niet ziek, hebben reuk en smaak, geen koorts en geen ademhalingsmoeilijkheden.
Maar natuurlijk kunnen ze mij telefonisch wijsmaken wat ze willen, ik ben toch danig verschoten, er zijn natuurlijk veel Corona zieken maar als het in uw kleine kring dringt is dat natuurlijk nog iets anders!
Volgende week wordt de nieuwbouw van Sarah en Florian vrijgegeven Nik was van plan er veel te gaan helpen dus al die plannen vallen nu in het water of: Corona speelt overal de baas! Toch moeten we hopen dat het nog allemaal zal meevallen, als ze nog thuis kunnen uitzieken valt het nog mee alhoewel dat "positief" een heel nare klank heeft!
Gisteren kon ik het nog niet vertellen, was nog te zeer ondersteboven, vandaag ben ik in gang geschoten want... zelfs na de donkerste nacht is er een nieuwe morgen...
Ivette

vera-maria

19 mar 2021, 18:44

Goedenavond allemaal!
Deze voormiddag hebben we met kinderen, kleinkinderen en achterkleinkinderen in de aula van een rouwcentrum afscheid genomen van ons mama, het was een mooie en serene dienst!
Viv, heel mooie tekst enja ik ken dat kanaal 19 hoor, wat mijn zangkunsten betreft het is alleen een besloten groep die ons op YouTube kunnen beluisteren hoorde ik van de zanglerares, wij als leerling krijgen een link doorgestuurd als ik het mooi genoeg vind zal ik het privé eens delen!
Rita geniet morgen maar van het gezelschap van groete B!
Yvette normaal dat jij je zorgen maakt hopelijk worden ze er niet echt ziek van, mijn broer zijn dochter en schoonzoon hebben allebei Corona gehad, ze waren besmet door hun patiënten!
Ben moe dus ik ga wat cocoonen in onze zetel, tot later daag...

Ritavdm

19 mar 2021, 19:17

Goeieavond

Het was een dag met een gouden randje, voor het eerst sinds oktober mijn dochter weer eens kunnen zien en voorzichtig knuffelen.
Gelukkig viel het weer vandaag bijzonder goed mee zodat we er een buitendagje van hebben kunnen maken.
Eerst een flinke wandeling van 2 uur daarna buiten aperitieven en zelfs buiten eten in een beschut hoekje.
Mijn batterijtjes zijn dus weer goed opgeladen en die van haar ook. Alleen spijtig dat kleine B en Ph er niet bij waren. Met Pasen misschien !

Ivette, Nik positief :roll: . Gelukkig maar is niet iedereen er echt ziek van dus hopen dat hij bij de goeie is die er zonder kleerscheuren vanaf komt en dat hij nog geen anderen besmet heeft.
Oud maar niet Out