Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Michelly

19 mar 2021, 23:31

Dag maatjes allemaal,
Op 11/3 ben ik in het ziekenhuis geweest voor een bloedonderzoek naar de tumormarker en een scan. Maandag 15/03 had ik een onderhoud met de oncoloog om de uitslag te bespreken. Die uitslag was absoluut niet goed en nu moet ik afwachten wat de speciale commissie maandag a.s. zal beslissen: eerst operatie en daarna chemo ofwel geen operatie, want te risicovol, en direct terug chemo. Daar word je niet blij van maar nu dus maar wachten tot de beslissing genomen is door de commissie en van daaraf maar weer enkele maanden de bijwerkingen en ellende ondergaan om er weer beter van te worden.
Hier ook nog steeds geen uitnodiging voor een spuit ontvangen. M. wordt dit jaar nochtans 81 en zou toch bij de vroege patiënten moeten behoren. En ikzelf natuurlijk ook want ben risicopatiënte.
Vraag me af of je tijdens de chemo überhaupt zo'n spuit mag krijgen, vermits je weerstand dan zeer laag is en je zeer vatbaar bent voor infecties e.d.
Zullen het wel weer horen zeker maar als ik die uitnodiging krijg, neem ik eerst contact met mijn oncoloog vooraleer ik die spuit laat zetten.
Maatjes ik stuur jullie allemaal een verre knuffel en verzorg jullie goed.
Michelly
De sterren zijn niet bang vuurvliegjes te lijken
(Rabindranath Tagore.)

corry

20 mar 2021, 08:16

Goedemorgen

Heel veel moed om verder te gaan Michelly, hoop van harte dat het je weer lukt.

Gisteren naar tuincentrum geweest, klimhortensia meegebracht, andere vaste hadden niet veel keuze, nog even geduld .

Telkens Staf zijn hand stoot heeft een hij verwondingen, gisteren bloeden niet te stelpen.
Heb gelukkig veel verscheidenheid aan verzorging in huis.
Na met keukenrol tot matig bloeden gekomen, ontsmet en speciaal verband aangedaan.
Maak me zorgen als deze tijdens mijn afwezigheid zou gebeuren.

Afspraak revalidatie gemaakt, vrijdag operatie, maandag naar revalidatie.

Zag een mooie foto op fb van vader en dochter 🤗

Nog een fijne dag , een beetje zon maar redelijk fris.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

20 mar 2021, 09:15

goeie zonnige morgen iedereen
en een knufje voor ieder die het nodig heeft
Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

20 mar 2021, 10:16

Veve, rust maar uit nu, het zijn lastige weken geweest gun uzelf maar wat ontspanning nu
Michelly, nu nog die Corona extra zorg voor u erbij en wij maar herhalen dat ge u sterk moet houden en volhouden, maar we blijven het menen en u het beste wensen!

Rietjes ik heb die mooie foto van W en I ook gezien op FB, vind het jammer dat jij er ook niet bij staat! Kan ik geloven dat ge genoten hebt van een leuke "samen"dag.

Zoals verwacht is ook Els besmet. Zoals zij allebei voorzichtig zijn is het onbegrijpelijk wat men nog meer zou moeten doen om Corona te ontlopen! Wie waar aangestoken heeft? Els kan het in school opgelopen hebben en Nik bij zijn klanten, zij kunnen het ook al doorgegeven hebben voor ze zelf gewaar hadden dat er iets niet pluis was.
Het is een verschrikkelijk virus dat elkeen kan vloeren!
Tot nu toe zijn ze allebei danig vermoeid(Nik was gisterennamiddag zelfs in bed toen ik belde)maar geen koorts geen smaak-noch reukverlies, geen ademnood.
Laat ons hopen dat ze allebei thuis kunnen uitzieken, ik mag er niet aan denken dat ze naar de kliniek zouden moeten!
Voor iedereen een aangenaam weekend!
Ivette

omadina

20 mar 2021, 10:51

Goede morgen aan jullie allemaal ,

Yvette, ik wens het allerbeste voor Nic en Els, hopelijk blijft het bij milde klachten, en kunnen ze thuis uitzieken.
Een mens mag daar toch niet aan denken hé, en ja vaccinatie.... maar dat gaat zo enorm traag. Zal ook nog wel "even" duren eer ik aan de beurt ben denk ik, ja G. is bijna 83, en ook nog niks ontvangen.
We zullen ons dan maar zoveel mogelijk aan de regels houden, en gelukkig is er hier nog veel natuur, en kunnen we naar buiten.

Hoorde dat vele hotels al bijna volgeboekt zijn aan de kust, voor de paasvakantie. En dat zonder terrassen of horeca, juist enkele openbare toiletten, en weer rijen aan een ijsjeskraam, of zomaar broodjes of wafels moeten aankopen. Ik mag er soms niet te veel over nadenken wat dat weer zal worden... en toch zag ik gisteren dat ze een strandbar aan het opstellen zijn....

Ik wens jullie allemaal een mooie zonnige zaterdag en zondag.
Deze namiddag komt mijn dochter Nathalie op bezoek met haar oudste dochter Luna. De jongste, Maïté moet studeren voor haar examens. We zullen na een stukje taart, koffie of thee, dan wel een wandeling maken tot aan zee. Ja, zij wonen in de Kempen, en zijn blij eens op het strand te zijn.

Michelly, hou je kranig, we blijven duimen !

Voor jullie allemaal, hou jullie gezond en wees voorzichtig !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

20 mar 2021, 15:21

Goeie namiddag

'k denk dat we met onze 9 km stappen vanmorgen vroeg al voldoende calorieën verbrand hebben, frisse lucht opgedaan hebben en vitamine D hebben om de rest vd dag te mogen zetelen voor TV om de renners te zien zwoegen.
Het was een hele mooie wandeling, rustige wegen, fraaie vergezichten ....

Jadi :!: :?: herken je iets ???

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ivette, het was wel niet I maar grote B op de foto (de oudste) die ik niet meer gezien had sinds okt.; morgen komt I maar die zie ik wel vaker hé, zij zijn ons knuffelgezinnetje.
Als het weer het toelaat gaan we moren wandelen met hen.
Oud maar niet Out

Ivette

20 mar 2021, 17:22

Juist, uw jongste dochter ziet ge vaker op woensdag hé, ik ben weer helemaal mee!
Schone winnaar hé Jasper Stuyven ik ben heel content voor hem, niet dat Wouter niet mocht winnen hoor maar de Brabançonne klonk toch op het podium!
Ivette

meme-rietje

21 mar 2021, 09:20

Afbeelding

goeie morgen allemaal
lente vandaag
je ziet het niet
maar het is zo

Afbeelding

omadina

21 mar 2021, 09:29

Goede morgen,

Gisteren genoten van de namiddagwandeling samen met één van mijn dochters en Luna. 't was een zonnige namiddag, echt mooi wandelweer. Zus Maïté was thuis gebleven want moest studeren voor haar examens. We hebben dan maar eens met haar gechat, en zo was ze er toch ook een beetje bij.
't Was een echt "geluk" elkaar na maanden nog eens terug te zien.
Ik hoop, zei Nathalie dat we toch dit jaar nog eens "nieuwjaar" kunnen vieren met de hele familie, de drie zussen, hun partners en alle kinderen. Dat hoop ik ook van harte.

Vandaag zal het een rustige dag worden, er is tot nu toe geen zon, maar is wel droog.
Voor jullie allemaal, het allerbeste en eenmooie zondag !
omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

vera-maria

21 mar 2021, 10:39

Goedemorgen allemaal!
Alles bijgelezen...Michelly veel goede moed gewenst, Omadina denk dat iedereen hoopt om het volgende Nieuwjaar weer met de ganse familie te kunnen vieren!
Onze zoon is gisteren met zijn gezin komen eten, was maanden geleden, de zon scheen in de living en we konden een raam openzetten kwestie van het goed te verluchten, was dus een hele aangename dag met goed eten en excellent gezelschap!
Is grijs buiten, niet echt uitnodigend om naar buiten te gaan en niet meteen om er een lentegevoel bij te hebben!
Heb nog een foto bij van in betere tijden met mijn zussen en broer en ons mama...
Afbeelding
Ga in gang schieten, zit hier nog in mijn peignoir, wens jullie nog een mooie zondag daag...
You only have one life...live it!

corry

21 mar 2021, 11:44

Goedemorgen

Een gezond lichaam en een gezonde geest, er is soms veel werk aan.

Prachtige foto's mooie verhalen van familie en vrienden., bezorgdheid alom zeker met de toestand waarin we nu leven.
Ivette, dikke duim voor herstel van Els en Nick.

Hier dobbert het leven verder, positief blijven en vrede in ons hoofd met wat was.

Staf zijn hand is noch niet genezen, soms hoor ik hem verzuchten . Wil nu met zijn nieuw bloed een beetje actief zijn. Er is werk in de tuin waar haar graag zou aan beginnen.
Gelukkig is hij geen zagevent, neemt wat er komt, alhoewel ik voorzichtig moet zijn, hem niet teveel te pamperen ander krijg ik commentaar. Moeilijk om daartussenin evenwicht te vinden.

Ga de soep opzetten, aperitief en hapje zijn al binnen.

Groetjes en tot morgen

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

meme-rietje

22 mar 2021, 09:08

goeie morgen allemaal
weer een grijze dag
nu gisteren werd mijn dag opgevrolijkt
met een kijkend gesprekje met mijn gastjes met WhatsApp
mijn dag was weer goed
had ze al lang niet meer gezien
ze hadden hun rapport gekregen
en ze waren naar de kapper geweest
tjonge tjonge wat missen we nu veel met die corona :cry:
oma en opa langs de andere kant, het was gisteren hun huwelijks verjaardag
en V. had een ontbijt laten bezorgen
dat is wel allemaal leuk maar samen eten is toch leuker
en het ziet er niet naar uit dat het in de toekomst zal veranderen
mooie foto's

Afbeelding

Ritavdm

22 mar 2021, 10:43

Goeie voormiddag

Weeral maandag ......

Hebben jullie ook zo genoten van De Rotonde gisteren met Karl.
'k had gisterenvoormiddag niet alles gehoord en gisterenavond dan maar herbeluisterd.
Machtige uitzending, een vent naar mijn hart !

Het weer : droog, frisjes...
't zal toch een fietstochtje worden denk ik deze namiddag .
Gisteren wel gewandeld in eigen dorp met onze gezinsbubbel ttz dochter nr 2 en haar gezinnetje.

Afbeelding

Afbeelding

een fotootje van het busjeswrak in een stukje natuur hoorde er natuurlijk bij :wink:

Menu : Entrecote met provencaalse saus en aardappel en als toetje een lekker stukje kaastaart (restje v gisteren)

JA meme-RIetje, die gastjes veranderen nogal hé, ik sta ook telkens versteld als ik een foto krijg van kleine B die ik dus ook al sinds okt niet meer gezien heb. 't wordt een echte mademoiselle de Bruxelles zoals ik haar soms weleens noemde.
Oud maar niet Out

Ivette

22 mar 2021, 15:56

Jawel, Rietjes ik heb ook geluisterd naar de Rotonde, zo'n boeiende gast was er al lang niet meer geweest!
Jazeker een heel mooi gezin in die oude auto, dat zijn uw woensdaggasten hé!
Gisteren waren Nik en Els beter maar ze moeten nog een hele tijd samen thuis blijven
Vicky is klaar met kuisen, ik ben vandaag toch weer blij dat ze hier maar 3 uren kuist!
Ivette

Ritavdm

23 mar 2021, 09:21

Goeiemorgen

Gisteren zijn we gaan fietsen.
Jawadde een ferme rit, niet zozeer qua afstand (50 km) maar de lastigheidsgraad : Kemmelberg, Rode Berg en die omgeving, welliswaar niet langs de steile kant maar toch.... 't was puffen en blazen.

Afbeelding

Vandaag wat kalmer aan.....
voormiddag : boven stofvrij maken en hier ff tokkelen
middag : roggevleugel ... mjamiemjamie
namiddag : toertje wandelen

want

DE ZON is er
Oud maar niet Out