Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat Sciensano niet doet, doet Gent dan wel. Dit zijn getallen die door Zorgatlas werden verzameld en vandaag werden bekendgemaakt.
En Benneke Weyts maar zagen over zijn scholen en dat leerkrachten à priori het vaccin moeten krijgen, precies of de leerkrachten die massale besmetting bij de tieners veroorzaken. Nu ja, de NVA is ook maar een samenraapsel van wat niet aan beters te vinden was ....
En Benneke Weyts maar zagen over zijn scholen en dat leerkrachten à priori het vaccin moeten krijgen, precies of de leerkrachten die massale besmetting bij de tieners veroorzaken. Nu ja, de NVA is ook maar een samenraapsel van wat niet aan beters te vinden was ....
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 21 mar 2021, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat is er aan de hand, Fred? Wijziging van strategie?
Heet het nu niet meer 'besmettingen' maar wel 'positieve tests' ??
Ondertussen weet zowat iedereen al wel dat enkel ziekenhuisopnames de echte barometer zijn. Zelfs Van Ranst maakt zich niet meer druk over 'positieve tests'
Heet het nu niet meer 'besmettingen' maar wel 'positieve tests' ??
Ondertussen weet zowat iedereen al wel dat enkel ziekenhuisopnames de echte barometer zijn. Zelfs Van Ranst maakt zich niet meer druk over 'positieve tests'

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Men is ons aan met de vaccinaties aan honderd in 't uur aan het bedotten en onwaarheden aan het wijsmaken !
Moet je onderaan dit rapport eens de "Coverage by Age Group" ( 1 dosis ) bekijken. In Vlaanderen zijn nog maar 4,9 % van de leeftijdscategorie 65-74 jaar ingeënt geweest. Dat is het laagste % van alle leeftijdsgroepen. Van waar haalt men die 9,5 % bij de 18-34 jarigen ? Allemaal werkzaam in de zorgsector ? Forget it !
https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/hOMwB
Het is vooral het "gele" Vlaanderen dat in vergelijk met de andere regio's ferm stinkt !
Moet je onderaan dit rapport eens de "Coverage by Age Group" ( 1 dosis ) bekijken. In Vlaanderen zijn nog maar 4,9 % van de leeftijdscategorie 65-74 jaar ingeënt geweest. Dat is het laagste % van alle leeftijdsgroepen. Van waar haalt men die 9,5 % bij de 18-34 jarigen ? Allemaal werkzaam in de zorgsector ? Forget it !
https://datastudio.google.com/embed/rep ... page/hOMwB
Het is vooral het "gele" Vlaanderen dat in vergelijk met de andere regio's ferm stinkt !
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Ik vind het raar dat mensen die onheilsprofeet zijn berichten slikken als zoete koek .Er zijn er zelfs die ons liefst zouden totaal willen opsluiten. Nu niemand houdt mensen tegen die dit willen doen toch ? De politiek heeft een middel gevonden om absolute macht te krijgen over een bevolking, een ziekte .Bedenk dat we als soort miljoenen jaren overleefd hebben met allerlei, virussen , microben en ander ziekmakende elementen .Zelfs na vaccinatie gaan we niet vrij meer zijn .
China is al een jaar virusvrij. Het verschil: ze hebben één leider. Hier is er democratie die vervallen is tot een verstikkend politiek ambtenarenapparaat.
Negen Ministers van Volksgezondheid zegt genoeg zeker.
China is al een jaar virusvrij. Het verschil: ze hebben één leider. Hier is er democratie die vervallen is tot een verstikkend politiek ambtenarenapparaat.
Negen Ministers van Volksgezondheid zegt genoeg zeker.
-
Waar gelezen ? De bloedklonters zijn "de schuld" van het immuunsysteem. Als diegenen die nu bloedklonters ontwikkelen na vaccinatie, besmet en ziek waren geworden van het virus zelf, dan hadden ze ook bloedklonters ontwikkelt.
-
Taïwan is ook al lang virusvrij. Het ligt niet aan de politiek, het ligt aan de wilskracht en gezond verstand van de bevolking ( incluis hun politiekers als "mens" )
Dat de politiek in Vlaanderen niet functioneert is te zien aan de Sciensano cijfers over vaccinatie die ik hierboven heb geplaatst. Foei Beke en de flamiganten kliek ....
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
En zoals ik hierboven net heb geschreven .... heb ik dus weeral goed "gegokt"
-
AstraZenica is niet zo onbesproken als men zou denken.
Het bedrijf is al meermaals veroordeeld wegens omkoperij.
Hoewel het bedrijf “een ethisch imago” heeft, liep het in het verleden meermaals tegen de lamp. In 2003 werd AstraZeneca in Amerika veroordeeld omdat het 400 dokters had betaald om het antiprostaatkankermedicijn Zoladex voor te schrijven. In 2016 moest de farmareus een boete betalen na beschuldigingen Russische en Chinese gezondheidsambtenaren te hebben omgekocht.
AstraZeneca produceert onder meer medicijnen tegen kanker, hart- en vaatziekten, diabetes en ademhalingsziekten. “Maar op de vaccinmarkt is het bedrijf onervaren”, zegt Ruben Mesch.
Inmiddels zijn de gunstige resultaten van hun huidig vaccin tegen covid19, teruggebracht van 90% naar 60%.
Het bedrijf is al meermaals veroordeeld wegens omkoperij.
Hoewel het bedrijf “een ethisch imago” heeft, liep het in het verleden meermaals tegen de lamp. In 2003 werd AstraZeneca in Amerika veroordeeld omdat het 400 dokters had betaald om het antiprostaatkankermedicijn Zoladex voor te schrijven. In 2016 moest de farmareus een boete betalen na beschuldigingen Russische en Chinese gezondheidsambtenaren te hebben omgekocht.
AstraZeneca produceert onder meer medicijnen tegen kanker, hart- en vaatziekten, diabetes en ademhalingsziekten. “Maar op de vaccinmarkt is het bedrijf onervaren”, zegt Ruben Mesch.
Inmiddels zijn de gunstige resultaten van hun huidig vaccin tegen covid19, teruggebracht van 90% naar 60%.
-
Dat zal bij andere vaccins niet anders zijn als ge besmet geraakt met een mutatie. Ik heb hier al geschreven dat ik me aan veel strengere maatregelen hou dan alleen maar "maskertje, 1,5 meter en handjes wassen" tot wanneer het aantal besmettingen gezakt is tot onder de 10 per dag !
-
Doe ik ook, maar toch zullen we er niet vrij van blijven.
We hebben het soms (of misschien) al zitten vooraleer we onze handjes 'kunnen' wassen.
We moeten nu eenmaal boodschappen halen en met de was gaan sleuren, tenminste toch degenen die geen wasmachine thuis hebben staan. Het zijn de meest essentiële dingen die er bestaan.
M.a.w., we 'moeten' naar buiten en ons tussen de mensen begeven, of we dat nu willen of niet.
En om aan minder dan 10 besmettingen per dag te geraken ..., ik vrees dat we daar héél oud zullen moeten voor worden.
We hebben het soms (of misschien) al zitten vooraleer we onze handjes 'kunnen' wassen.
We moeten nu eenmaal boodschappen halen en met de was gaan sleuren, tenminste toch degenen die geen wasmachine thuis hebben staan. Het zijn de meest essentiële dingen die er bestaan.
M.a.w., we 'moeten' naar buiten en ons tussen de mensen begeven, of we dat nu willen of niet.
En om aan minder dan 10 besmettingen per dag te geraken ..., ik vrees dat we daar héél oud zullen moeten voor worden.
-
Portugal heeft op een dag 15.000 besmettingen per dag gekend. Vandaag kennen ze "maar" 450 besmettingen per dag meer na een "stevige" lockdown, dat is 10 X minder wij. Ge gaat me toch niet vertellen dat ge eens drie weken lang niet kunt wachten om in een wasserij de aerosols op te snuiven.Fazal schreef: ↑22 mar 2021, 16:03Doe ik ook, maar toch zullen we er niet vrij van blijven.
Met boodschappen doen geraak je niet zo gauw besmet omdat je daar in beweging bent tussen al de rest. Als ik boodschappen doe draag ik vinyl handschoenen die ik met de gel van de supermarkt inwrijf om het handvat van de kar te ontsmetten ( maar ook niet meer dan dat ). Alle producten die niet meteen de diepvries of de ijskast in moeten blijven 3 dagen in de autokoffer steken. Als ik de supermarkt buiten kom, ontsmet ik nogmaals mijn handen ( met handschoenen aan ). Als ik terug de auto ga instappen gaat eerst de koffer open en vul ik alles vanuit de kar in de koffer. Daarna gaat eerst de linker handschoen eraf en werp die in de koffer en nadien de rechter handschoen, en dan pas het FFP2 masker , allemaal de koffer in. Ik besmet dus mijn stuur en al de rest van mijn auto interieur niet. Als ik thuis kom ontsmet ik meteen mijn FFP2 mondmasker met een handspuitbus gevuld met 99 % alcohol ( heb zonet terug 5 liter besteld ).
En durf nu niet te schrijven dat "Professor T" van de VRT serie het beter doet.
-
Ik doe het zo ongeveer zoals jij beste Fred.
Als iedereen het op die manier zou doen, dan zou het gevaar op besmetting idd heel wat minder zijn.
Maar helaas, dat is dus zeker niet het geval.
Met die 3 weken zal het mij echter niet lukken, je had het trouwens zelf ergens over 3 à 4 weken.
Was in het topic 'terrassen'.
Dat gaat bij mij zeker niet. Ik heb bvb geen stapel lakens in huis.
Het is dus zo, dat ik, en vele anderen met mij, mij moet schikken naar mijn eigen (zij het dan ook soms beperkte) mogelijkheden.
Als iedereen het op die manier zou doen, dan zou het gevaar op besmetting idd heel wat minder zijn.
Maar helaas, dat is dus zeker niet het geval.
Met die 3 weken zal het mij echter niet lukken, je had het trouwens zelf ergens over 3 à 4 weken.
Was in het topic 'terrassen'.
Dat gaat bij mij zeker niet. Ik heb bvb geen stapel lakens in huis.
Het is dus zo, dat ik, en vele anderen met mij, mij moet schikken naar mijn eigen (zij het dan ook soms beperkte) mogelijkheden.