Fazal schreef: ↑22 mar 2021, 16:03
Doe ik ook, maar toch zullen we er niet vrij van blijven.
We hebben het soms (of misschien) al zitten vooraleer we onze handjes 'kunnen' wassen.
We moeten nu eenmaal boodschappen halen en met de was gaan sleuren, tenminste toch degenen die geen wasmachine thuis hebben staan. Het zijn de meest essentiële dingen die er bestaan.
M.a.w., we 'moeten' naar buiten en ons tussen de mensen begeven, of we dat nu willen of niet.
En om aan minder dan 10 besmettingen per dag te geraken ..., ik vrees dat we daar héél oud zullen moeten voor worden.
Portugal heeft op een dag 15.000 besmettingen per dag gekend. Vandaag kennen ze "maar" 450 besmettingen per dag meer na een "stevige" lockdown, dat is 10 X minder wij. Ge gaat me toch niet vertellen dat ge eens drie weken lang niet kunt wachten om in een wasserij de aerosols op te snuiven.
Met boodschappen doen geraak je niet zo gauw besmet omdat je daar in beweging bent tussen al de rest. Als ik boodschappen doe draag ik vinyl handschoenen die ik met de gel van de supermarkt inwrijf om het handvat van de kar te ontsmetten ( maar ook niet meer dan dat ). Alle producten die niet meteen de diepvries of de ijskast in moeten blijven 3 dagen in de autokoffer steken. Als ik de supermarkt
buiten kom, ontsmet ik nogmaals mijn handen ( met handschoenen aan ). Als ik terug de auto ga instappen gaat eerst de koffer open en vul ik alles vanuit de kar in de koffer. Daarna gaat eerst de linker handschoen eraf en werp die in de koffer en nadien de rechter handschoen, en dan pas het FFP2 masker , allemaal de koffer in. Ik besmet dus mijn stuur en al de rest van mijn auto interieur niet. Als ik thuis kom ontsmet ik meteen mijn FFP2 mondmasker met een handspuitbus gevuld met 99 % alcohol ( heb zonet terug 5 liter besteld ).
En durf nu niet te schrijven dat "Professor T" van de VRT serie het beter doet.