Coronavirus
-
hovel - Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Het lijkt mij dat de conclusies van HLN correct zijn. In het door u gelinkte artikel lees ik "De stijging hangt al drie dagen rond de 40 procent." , dat is iets anders dan de laatste drie dagen. Verder staat er "Maar zelfs als we hierop blijven hangen, dan gaan we richting de 10.000 gevallen per dag" m.a.w. als de stijging blijft hangen op +-40% dan ... Dus elke dag 40 % erbij ...
Het gaat hier om het 7-daagse gemiddelde van (de rapporten van) de laatste drie dagen. Dit is niet van de laatste drie dagen. De laatste drie dagen worden niet meegeteld in 7-daagse gemiddelde.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Wat schrijven ze nu eigenlijk , is het "toename besmettingen stijgt niet meer door" of is het elke dag 40 % erbij , of is gans dat artikel bladvulling.hovel schreef: ↑24 mar 2021, 18:00Het lijkt mij dat de conclusies van HLN correct zijn. In het door u gelinkte artikel lees ik "De stijging hangt al drie dagen rond de 40 procent." , dat is iets anders dan de laatste drie dagen. Verder staat er "Maar zelfs als we hierop blijven hangen, dan gaan we richting de 10.000 gevallen per dag" m.a.w. als de stijging blijft hangen op +-40% dan ... Dus elke dag 40 % erbij ...
Het gaat hier om het 7-daagse gemiddelde van (de rapporten van) de laatste drie dagen. Dit is niet van de laatste drie dagen. De laatste drie dagen worden niet meegeteld in 7-daagse gemiddelde.
Ik lees : "Sciensano meldde vanmorgen dat het dagelijkse aantal bevestigde coronabesmettingen tussen 14 en 20 maart met 40 procent is toegenomen tegenover de week daarvoor, namelijk van 2.970 naar 4.158. Maar de toename die gisteren werd gemeld, bedroeg nog 41 procent, en die van de dag daarvoor nog 42 procent. "
Het HLN fantaseert als ze conclusies in haar titel opnoemt op de uitslagen van de laatste dagen .... ik heb gereageerd met "HLN liegt dus als ze hun conclusies zouden trekken op basis van de cijfers van de laatste 3 dagen, dat is te vlug victorie roepen."
En als ge dan toch echt de cijfers wilt bekijken , bekijk dan https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6 en de dagelijkse rapporten van Sciensano zelf en maak zelf de conclusies in plaats de gazettepraat te lezen. Ik doe dat ook omdat ik gazettepraat van journalisten niet vetrouw.
Dat "gat" hieronder van 20 maart komt er omdat men in het weekend geen cijfers heeft vrijgegeven. De piek van de daarop volgende dag ( 9065 ) moet je bij benadering in twee knippen en met de helft ervan het gat opvullen. Dat er vandaag "slechts" 3537 nieuwe besmettingen werden geteld is nog geen bewijs dat de toename lineair , dus telkens met rond 40 % toeneemt en/of stagneert. .... Men is nu blijkbaar al content dat de toename lineair in plaats van exponentieel verloopt. Straks is men content zeker als er alle dagen 100 mensen aan corona sterven in plaats van de huidige 25 per dag, nietwaar ? Ok, den Belg wordt dus gauw de miserie gewoon zolang hij maar de "vrijheid" kan behouden om anderen te besmetten. Goe bezig ......
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En hoe zit het ondertussen in Zweden?
Het 7-daags gemiddelde voor wat betreft de overlijdens, ligt er op 4 (vier!) en is sterk dalend. Gisteren geen enkele dode genoteerd.

Dat is daar 'een heel andere mentaliteit' , hé? Nietwaar Fred?
En dan heb ik het beste nog niet vermeld. Hier is 'the kicker': het aantal besmettingen van de laatste 14 dagen: heel geregeld hebben ze daar 5.000 , zelfs 6.000 en meer dan 7.000 besmettingen per dag.
Op 2 maart bv: 6.193 besmettingen en 3 weken later is daarvan geen spoor te bekennen in de overlijdens. Het gemiddelde van de laatste 7 dagen staat op 4.847.
Ik heb het al uitentreuren gezegd: besmettingen zijn géén goeie maatstaf voor het coronaprobleem. Maar er lopen hier 'hooggeschoolden' rond die menen dat het een belangrijk gegeven is.
Het 7-daags gemiddelde voor wat betreft de overlijdens, ligt er op 4 (vier!) en is sterk dalend. Gisteren geen enkele dode genoteerd.

Dat is daar 'een heel andere mentaliteit' , hé? Nietwaar Fred?
En dan heb ik het beste nog niet vermeld. Hier is 'the kicker': het aantal besmettingen van de laatste 14 dagen: heel geregeld hebben ze daar 5.000 , zelfs 6.000 en meer dan 7.000 besmettingen per dag.
Op 2 maart bv: 6.193 besmettingen en 3 weken later is daarvan geen spoor te bekennen in de overlijdens. Het gemiddelde van de laatste 7 dagen staat op 4.847.
Ik heb het al uitentreuren gezegd: besmettingen zijn géén goeie maatstaf voor het coronaprobleem. Maar er lopen hier 'hooggeschoolden' rond die menen dat het een belangrijk gegeven is.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Hooggeschoolde zeg je toch
Waarom geven jullie niet aan als je toch zo goed kan uitleggen !!
Ben voorstander voor de vooruitgang maar nog niks van gemerkt
laatste jaar .
Integendeel achteruitgang dat wel .
https://www.fagg.be/nl/menselijk_gebrui ... vaccins_en
Waarom geven jullie niet aan als je toch zo goed kan uitleggen !!
Ben voorstander voor de vooruitgang maar nog niks van gemerkt
laatste jaar .
Integendeel achteruitgang dat wel .
https://www.fagg.be/nl/menselijk_gebrui ... vaccins_en
-
In Gent en Leuven was het vanavond weer "leute" de boodschap. Ik voel me gelukkig dat ik al zo oud ben en dat ik niet meer ga te lijden hebben van een meute in de maatschappij zonder een beetje draagkracht, verantwoordelijkheidsgevoel en zelfopoffering ...
Moeten die gasten dan niet studeren of zoiets ? .. en maar bier zuipen .... 
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik begrijp uw frustraties. Drink ook liever een donkere Leffe of ander biertje.Fred1950 schreef:
In Gent en Leuven was het vanavond weer "leute" de boodschap. Ik voel me gelukkig dat ik al zo oud ben en dat ik niet meer ga te lijden hebben van een meute in de maatschappij zonder een beetje draagkracht, verantwoordelijkheidsgevoel en zelfopoffering ...Moeten die gasten dan niet studeren of zoiets ? .. en maar Jupiler zuipen ....
-
Fred1950 In Gent en Leuven was het vanavond weer "leute" de boodschap. Ik voel me gelukkig dat ik al zo oud ben en dat ik niet meer ga te lijden hebben van een meute in de maatschappij zonder een beetje draagkracht, verantwoordelijkheidsgevoel en zelfopoffering ...
Moeten die gasten dan niet studeren of zoiets ? .. en maar bier zuipen .... 
Tja ze zijn jong é en tijden zijn veranderd wij merken dat ook op
Hou dan ook rekening dat al jaar bezig is , en komt geen einde aan
Protest noemen ze dat tegen de regering .
-
Ik schreef voordien dat ik mijn hart vasthoudt voor morgen, en ziedaar, mijn schrijfsel van gisteren is nog niet droog en het is al vandadde, ..... Dit lijkt al op een exponentiele curve. Als die exponentieel wordt, zal die door de nieuwe maatregelen pas terug maar beginnen te kantelen na de incubatieperiode ( plus/minus 1 week ).Fred1950 schreef: ↑24 mar 2021, 21:06.....
Het HLN fantaseert als ze conclusies in haar titel opnoemt op de uitslagen van de laatste dagen .... ik heb gereageerd met "HLN liegt dus als ze hun conclusies zouden trekken op basis van de cijfers van de laatste 3 dagen, dat is te vlug victorie roepen."
......
Dat "gat" hieronder van 20 maart komt er omdat men in het weekend geen cijfers heeft vrijgegeven. De piek van de daarop volgende dag ( 9065 ) moet je bij benadering in twee knippen en met de helft ervan het gat opvullen. Dat er vandaag "slechts" 3537 nieuwe besmettingen werden geteld is nog geen bewijs dat de toename lineair , dus telkens met rond 40 % toeneemt en/of stagneert. .... Men is nu blijkbaar al content dat de toename lineair in plaats van exponentieel verloopt. Straks is men content zeker als er alle dagen 100 mensen aan corona sterven in plaats van de huidige 25 per dag, nietwaar ? Ok, den Belg wordt dus gauw de miserie gewoon zolang hij maar de "vrijheid" kan behouden om anderen te besmetten. Goe bezig ......![]()
![]()
Antwoord ontvangen :
Beste meneer
Wij hebben jouw bericht over de vaccinatie van 65-plussers goed ontvangen en kijken momenteel na hoe we je het best kunnen verder helpen.
Wij houden je op de hoogte ofwel zal de bevoegde dienst rechtstreeks met je contact opnemen.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Volledig de verantwoordelijkheid van de ouders. Men oogst het gebrek aan jarenlange discipline. Als ik op een foto in de krant mijn zoon of dochter er zag bijstaan, dan betekende dat s'anderdaags het einde van zijn of haar school carrière. Elke student met een dergelijk gebrek aan zelfdiscipline, kan met een diploma niks aanvangen. Verloren investering voor de ouders en vooral "de maatschappij".gast43 schreef: ↑25 mar 2021, 07:42Fred1950 In Gent en Leuven was het vanavond weer "leute" de boodschap. Ik voel me gelukkig dat ik al zo oud ben en dat ik niet meer ga te lijden hebben van een meute in de maatschappij zonder een beetje draagkracht, verantwoordelijkheidsgevoel en zelfopoffering ...Moeten die gasten dan niet studeren of zoiets ? .. en maar bier zuipen ....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat een informatief mailtje van mijn kant aan de collegae-ambtenaren kan doen, hé?Antwoord ontvangen :
Beste meneer
Wij hebben jouw bericht over de vaccinatie van 65-plussers goed ontvangen en kijken momenteel na hoe we je het best kunnen verder helpen.
Wij houden je op de hoogte ofwel zal de bevoegde dienst rechtstreeks met je contact opnemen.
"Ik moet niet geholpen worden , *jullie* moeten iets aan die mistoestanden doen"
Ambtenaren ? Dat is toch een pummelvolkje , zeg , onevenaarbaar en ongezien.
![]()

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Kannibaal Volledig de verantwoordelijkheid van de ouders. Men oogst het gebrek aan jarenlange discipline. Als ik op een foto in de krant mijn zoon of dochter er zag bijstaan, dan betekende dat s'anderdaags het einde van zijn of haar school carrière. Elke student met een dergelijk gebrek aan zelfdiscipline, kan met een diploma niks aanvangen. Verloren investering voor de ouders en vooral "de maatschappij".
Jij denkt dat wij veel te zeggen hebben aan ons eigen kinderen
Zijn wel studenten van boven de 18 jaar
Je mag ze straffen volledig u recht .
Maar als zij stappen ondernemen naar gerecht zou je nog eens raar opkijken .
En dat is al in verleden gebeurt
Vader weigerde nog kosten betalen voor school omdat de jongeman zijn best niet deed
De rechter zegde dat vader verder kon betalen . En dat hij nog tweede kans kreeg aan u
En dat is al gebeurd heeft ooit op radio 1 gesprek over geweest
Vanaf 18 jaar is een ouder niet langer burgerlijk aansprakelijk voor zijn kind. De jongere zal dan zelf de gevolgen moeten dragen wanneer hij derden schade berokkent, met opzet of per ongeluk. De ouders kunnen wel de familiale verzekering behouden voor onopzettelijke schade door een inwonend kind.
En niet denken dat ik goedkeur wat er gisteren heeft afgespeeld in Gent verre van .
Zijn wel studenten van boven de 18 jaar
Vader weigerde nog kosten betalen voor school omdat de jongeman zijn best niet deed
De rechter zegde dat vader verder kon betalen . En dat hij nog tweede kans kreeg aan u
Vanaf 18 jaar is een ouder niet langer burgerlijk aansprakelijk voor zijn kind. De jongere zal dan zelf de gevolgen moeten dragen wanneer hij derden schade berokkent, met opzet of per ongeluk. De ouders kunnen wel de familiale verzekering behouden voor onopzettelijke schade door een inwonend kind.
En niet denken dat ik goedkeur wat er gisteren heeft afgespeeld in Gent verre van .
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Volledig akkoord met U, maar ik zeg dan, hoe is het zover kunnen komen? Het antwoord is steeds hetzelfde, door de schuld van de ouders zelf. Geen enkele rechter zal mij kunnen verplichten om de studie van mijn meerderjarige zoon of dochter te financieren. Er bestaan voldoende mogelijkheden voor de eigen financiering van hun studies. Ik ben nochtans de overtuiging toegedaan dat deze student niet zal deelnemen aan opstandig en buitensporig feestgedrag.gast43 schreef: ↑25 mar 2021, 11:08Kannibaal Volledig de verantwoordelijkheid van de ouders. Men oogst het gebrek aan jarenlange discipline. Als ik op een foto in de krant mijn zoon of dochter er zag bijstaan, dan betekende dat s'anderdaags het einde van zijn of haar school carrière. Elke student met een dergelijk gebrek aan zelfdiscipline, kan met een diploma niks aanvangen. Verloren investering voor de ouders en vooral "de maatschappij".
Zijn wel studenten van boven de 18 jaar![]()
Een rechter kan een ouder enkel financiële verplichtingen opleggen als uitbreiding van een echtscheidingsprocedure en dan nog onder bepaalde voorwaarden, zoals een wederzijdse prestatieverplichting.
-
Kannibaal
Wij hebben nog meegemaakt ganse straat auto's spiegels af krassen
Was niet zien baar 100 dagen gevierd en kopstuk was dan zoon
van hartchirurg zaten dat nog op internaat abdij .
Dan denk je ook zitten op internaat
Kan nog zoveel vertellen als je niet ver van park en station en scholen woont .
Nachten niet geslapen ieder weekend .
Vind erg wat er is gebeurd en keur dat zeker niet goed
De ouders zijn weeral in blijde verwachting
Papieren gaan niet op kot aankomen maar wel thuis .
En dan nog naar politie met glas werpen dat is er dik over .
Het gedrag is niet meer normaal en opstandig en drugs
Maar je kan niet meer vergelijken met vroeger .
Wij hebben ook schrik kleinkinderen hopelijk
laat ze hun niet meeslepen , maar dat weet je nooit .
Wij merken dat ook op aan de kinderen en kleinkinderen
Dat is ook grootverschil veel veranderd tegen over onze tijd .
En krijg je ook soms antwoord je word oud .
Wij hebben nog meegemaakt ganse straat auto's spiegels af krassen
Was niet zien baar 100 dagen gevierd en kopstuk was dan zoon
van hartchirurg zaten dat nog op internaat abdij .
Dan denk je ook zitten op internaat
Kan nog zoveel vertellen als je niet ver van park en station en scholen woont .
Nachten niet geslapen ieder weekend .
Vind erg wat er is gebeurd en keur dat zeker niet goed
De ouders zijn weeral in blijde verwachting
Papieren gaan niet op kot aankomen maar wel thuis .
En dan nog naar politie met glas werpen dat is er dik over .
Het gedrag is niet meer normaal en opstandig en drugs
Maar je kan niet meer vergelijken met vroeger .
Wij hebben ook schrik kleinkinderen hopelijk
laat ze hun niet meeslepen , maar dat weet je nooit .
Wij merken dat ook op aan de kinderen en kleinkinderen
Dat is ook grootverschil veel veranderd tegen over onze tijd .
En krijg je ook soms antwoord je word oud .