In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

granny M

27 mar 2021, 10:27

En nu lees ik de mail van Clive even, zo'n overzichtje is zo gemakkelijk. En dan denk ik, o ja ik had ook even moeten reageren op de andere, de weckpotten, de narcisjes , het lekkere eten, rug-schoonmaak pijn. Want dan ben ik wel een ego-schrijfster. Maar ik hoop, dat jullie van mij aannemen dat ik jullie ALLEMAAL graag zie/lees en blij ben met de "seizoentjes" :D

Helena van Troje

27 mar 2021, 11:07

Hallo iedereen schrijflustigen en leeslustigen!

Dan ben ik ook maar een ego-schrijfster, GrannyM, want niet altijd antwoord ik op iedereen.
Meestal niet als iemand anders al een heel mooi overzichtje gemaakt heeft.

Hier schijnt de zon.
Ik ben dus heel blij dat de berging uit de voeten is.
Vandaag grote kookdag: blinde vinken en spaghettisaus voor in de diepvries.
Morgen een probeersel van vers & gezond: witloof met worteltjes en aardappelen, room en melk met hamsnippers in de oven. Ben benieuwd.Ik ga die hoeveelheden serieus moeten aanpassen.

Heb ik al verteld wat mooie foto's ik van de kleinkinderen heb om op mijn bureaublad te zetten van mijn pc?
Nu nog de drie groten. Dat gingen ze dan doen als de oudste kleindochter thuis was van kot.
Ik wacht geduldig af.

De riool is heel goed ontsmet denk ik hier want er is gisteravond een serieus flesje wijn en bier weggegooid wegens veel te lang over datum...Zonde, maar ja, ik drink geen alcohol, lust het niet.

Vandaag ook nog proberen het gangetje te poetsen naast de berging.
Kan ik dat ook afvinken.

Gisteravond was heel plezant met jongste die de boodschappen kwam brengen.
Ja, aangezien ik weer niet genoeg macht had om die flessen open te krijgen.
"Ja moeder, die Saint-Amour is ondertussen wel Saint-Vinaigre geworden hoor!
En van het bezinksel in die fles Carolus kan je best een broodje bakken met biergist denk ik."
Weeral zoveel plaats meer op het schab.

MM ik heb de indruk dat het leger in hetzelfde bedje ziek is als de hele regering.
Oma-C ik hoop dat je rap van de vervelende bijwerkingen van bent.
Clive vroege vogel! Dat doet er me aan denken dat ons moeder indertijd wel eens in haar pyjama met een lange jas erover mijn zus naar het station deed heel vroeg in de morgen... en dan terug ging slapen..
WE dank voor de herinnering aan het uur.
Anjelier hier staan de narcisjes, tête à tête, uitbundig te bloeien in de border. Allemaal nakomelingen van de potjes gekregen in het ziekenhuis zolang geleden.
Bekske je plaatjes zijn altijd mooi! Waarvoor dank.
MJ jij zal je ook nooit vervelen me dunkt.
Mammyretro, hoe zit het in La Douce France?

Aan al wie ik vergeten ben een prettige zonnige dag nog!

Oma-C

27 mar 2021, 11:43

Helena schrijft:
Oma-C ik hoop dat je rap van de vervelende bijwerkingen van bent.

Dag helena, dokter heeft zonet zelf gebeld
en zegt dat die last niet meer kan voortkomen van de spuit
ik moet een afspraak maken en bij hem komen
dit is voor dinsdagmiddag, ben benieuwd :oops: :roll:

Voor iedereen een fijn weekend en geniet van wat kan.
Groetjes allen en tot later....
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

27 mar 2021, 15:49

Hallo iedereen,

Oven is aan het opwarmen voor het rozijnenbroodje.Kunnen we vanavond rozijnenbrood eten.Manlief eet dat graag en de ingrediënten heb ik toch altijd in huis.

HVT: heb de narcisjes al in de tuin gezet, ben benieuwd of die volgend jaar zullen bloeien.Normaal gezien wel, maar toch, vorige jaren heb ik er ook geplant en ik zie die niet bloeien, enkel de grote narcissen.We zien wel, zal onthouden waar ze geplant zijn :D .

MJ: fijn dat alles goed meegevallen is in het ziekenhuis, buiten de bareel natuurlijk :D .Een mens maakt zich toch altijd ongerust als je op onderzoek moet.

Oma-C: hopelijk kan de dokter de oorzaak vinden van de zere rug, mag niet blijven duren.

Manlief kijkt naar het wielrennen en Spaanse woef slaapt in de zetel.Heb nog vlug de was buiten opgehangen.Ik merk als er wat teveel in de wasmachine zit , dat die niet goed zwiert.De was was nog redelijk vochtig.Hopelijk droog het nog buiten.Er is wind genoeg.

Dames, tot morgen allemaal.

Helena van Troje

27 mar 2021, 16:07

MJ als je nog eens voor de bareel staat kan je toch gewoon vanuit de wagen bellen met de gsm naar het onthaal? Dan kunnen ze jullie dadelijk buiten laten van daar uit...

mariajohanna

27 mar 2021, 18:06

Even tijd maken ..... met een Moreno koude koffie ligth, van de ALDI, drink ik enorm graag, maar die hebben ze niet altijd......
Intussen ook opsturen uit hun folder meegenomen, voor op de steentjes, naast het terras te zetten. De steentjes en de plastiek voor eronder, gaat schoonzoon nog meebrengen, ..... als hij wat tijd 'over' heeft ! Een mooie drinkbak met vlindertjes, ook uit de folder, mag natuurlijk niet ontbreken. De vogeltjes zullen er dankbaar voor zijn.....

MH, wat die bareel betreft, kon ik inderdaad daar gebeld hebben, maar aan hun machine ging de parking in er in en uit, en mijn kaart voor te betalen ging ook niet. De mevr die mijn gefoefel aanzien had deed ook haar bonnetje in de gleuf en kwam er ook uit, hetgeen moet, je hebt die immers aan de bareel terug nodig. Wij zijn terug helemaal rond gereden tot ik terug aan de receptie uitkwam, en heb daar de toestand uitgelegd. Ze ging de parkeerwachter de machine laten nakijken, en zei dat we aan de bareel mochten bellen en onze naam zeggen en dan zou ze opendoen. Ik vond, persoonlijk, dat ik hun moest verwittigen, want er was niet betaald ook niet, he. Enfin, we zijn daar dan toch weg geraakt ! 😊 Nogal een uitleg, he ! 😉

OmaC, dan liegt de rugpijn dan aan iets anders. En de blijvende vermoeidheid? Kan dat nog van die spuit zijn? 🙄
Hier bij ons staan intussen alle bewegwijzering en, richting vaccinatiecentrum, en zelfs eentje met een fiets bij geschilderd. Ver moeten we niet rijden hoor, maar met de fiets is niet meer voor ons ! Heb daarstraks nog iemand aan de telefoon gehad die zei dat zijn schoonouders op dezelfde dag hun eerste prik hebben gehad, maar met 2 u verschil. Belachelijk hoor, dat ze het niet gelijk kregen, moesten ze 2 u wachten of terug naar huis en een beetje later terug naar ginder...... Zeker om de nacht hun prijs te houden..... 🤔
Enfin, die hebben dus hun eerste prik gehad, en wij hebben zelfs nog geen uitnodiging gehad.

Clive, kaartje is heel graag gedaan en het doet plezier dat het staat te schitteren ! Ik ken ondertussen je voorkeur van kleuren al, dus was het niet moeilijk, he ! Alleen spijtig dat je niet meer op de postleveringen kan vertrouwen, dus heb ik het te vroeg gepost, maar dan heb je er ook langer geniet van !

Bekske, altijd mooie plaatjes, waarvoor ook mijn dank. Het wordt gewaardeerd hoor, al zeg ik het niet altijd. En ook al veel meegemaakt, nietwaar? Veel sterkte hoor, meer kan ik virtueel niet doen......

Anjelierke, fijn dat je nu met 2 naar je vader mag. Toch plezanter. Dat het zo maar mag blijven voordat ze weer van gedachten veranderen......
En koekjes en taarten bak ik nu niet meer, vroeger ook elke week, maar voor ons 2 doe ik die moeite niet meer. Aangezien de kinders praktisch ook niet meer komen, door de gekende omstandigheden, kan ik ze ook niets meer meegeven, dus..... Als ze voor iets goesting hebben zullen ze het wel kopen....

Ah ja, de vogeltjes hebben hier al 2 potten opgesmikkeld ! De roodborstjes konden eerst niet op de stokjes hun rechthouden en fladderen direct terug naar beneden. Maar nu hebben ze blijkbaar gevonden hoe het wel kan ! Zelfs de merels doen hun uiterste best om ook wat weg te pikken, maar die zijn dikker en zwaarder, dus nog moeilijker ! Ik laat ze maar hangen en als ik ondervind dat de potten niet meer in trek zijn, draai ik het deksel er op en zet ze weg tot ..... de volgende ! 😊

En nu ga ik jullie laten, ga nog gauw een koude koffie nemen......

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot...... de volgende ! 😉
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Muddy Maddy

28 mar 2021, 08:13

Goede morgen seizoentjes,

Ben opgestaan met barstende koppijn. gisteren ook een nurofenpleister moeten leggen. denk dat de drukpuntbehandeling goed 3 weken werkt en daarna niet meer. Maar dat weten we nu ook weer.
Vogelnestjes met Panko. Goed idee, maar de panko werd door ventje nadien gewoon opgegeten!
en binnenin was het vlees nog rauw en het ei koud. Ventje had veel te veel gehakt op de eitjes gedaan.
Enfin, we weten nu ook weer dat we de panko niet onbewaakt moeten laten staan, dat we een fijn laagje gehakt moeten nemen en voordat we ze bakken uit de koelkast moeten nemen. 't was maar een experiment. Vandaag ging ik koekjes bakken. maar met die hoofdpijn ( komt van nek) ga ik wijselijk alleen lamskotteletjes klaar maken in een grillpan die ik liever gebruik wegens beter af te wassen want ventje gebruikt de oude en die is niet meer anti-aanbak. Op die moet ik dus "frotten" eer die proper is.
ik heb al druppeltjes genomen en m'n nek is ingespoten. Binnen 3 dagen naar de dokter voor bloedafname en een resem voorschriften. Om 8 uur vanavond ( nieuwe tijd) mag de pleister eraf.
Gimly heeft al deel 1 van zijn ontbijt gekregen. moeders buurvrouw is nu weer technisch werkloos omdat hun parfumerie dichtgaat. zit een schoonheidsinstituut in en de bazin vond het larie dat ze dan maar gewoon de winkel mochten openen op afspraak dus toe tot nader order van de regering.
Ze is er niet graag bij want de jongste moet nu ook thuisblijven omdat het schooltje dicht is. de oudste gaat nog maar met mondmasker. Weeral een vakantie waar ze gaan moeten thuisblijven en buurvrouw is nogal reislustig. De nieuwe buren van moeder zijn luidruchtige mensen en ze trekt er zich niet veel van aan. met de teleurstelling die ze gehad heeft met Roland & Mia ( huis naast nieuwe buren) wil ze niet meer. Dinsdag komen ze haar nieuw rolluik achteraan steken.
Ze vroeg wanneer ik naar schoonbroer moest en ik heb gezegd dat ik dan ging afkomen. we zitten dan niet in het verkeer. de laatste keer was het drukker doordat er een gaslek was op de gistelsteenweg. ( zijn we pas 's anderdaags te weten gekomen door hln op fb)
Suus zit er helemaal door. is moe, heeft pijn en weent heel de tijd.( Hans) zal nog een beterschapskaartje maken maar heb geen idee wat ik moet maken. ik kan pas drukvellen bij Sunitha bestellen als ik weet hoeveel mijn medicatie gekost heeft. Hoop dat mijn broche van wish niet in die container zit die het suezkanaal blokkeert.
ventje moet morgen dus naar Brugge met veel tegengoesting. het zal een rappe hap worden.
morgen preisoep maken. we hebben nog een restje kippensoep met balletjes.
ik moet het horlogetje op het schap van de eendencollectie nog verzetten, maar Gimly ligt daar juist.
ik stoor hem liever niet. Vandaag dus noodgedwongen rustig aan.
heb al mijn sims aan het werk gezet. morgen kan ik een nieuw hoofdstuk van criminal case openen.
Morgen gaat ook de vallei weer open, ditmaal is het weer jacht op kippen. heb liever de ontsnapte dieren van de dierentuin maar dan moet je je treinstation bouwen en gebouwen voor bezoekers die je moet bedienen + je dierentuin maken. Ik vind het al moeilijk genoeg met de visvijver.
we gaan een tasje thee drinken.
Fijne dag seizoentjes en Keep safe!
Cats Rule!

Bekske

28 mar 2021, 08:45

Afbeelding

Oma-C

28 mar 2021, 09:16

Afbeelding

Goede morgen alle seizoentjes :wink:
een zonnige morgen, hopelijk blijft het zo
fijn weer voor een wandelingetje straks
ook al moet ik onderweg verschillende
keren rusten.... :oops:

M-J die vermoeidheid en die rug kan
niet meer van de spuit komen zei de dokter
maar ik heb dinsdag een afspraak dan
hoor ik wel meer :roll:

Verder aan allen een fijne dag en sterkte
aan wie het kan gebruiken.... hou het veilig :wink:
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" :wink:

anjelierken

28 mar 2021, 11:49

Afbeelding

Hallo iedereen,

MJ: de vogels hebben hier ook 2 potten pindakaas gegeten.Nu hangt er enkel nog pindanootjes, maar binnenkort doe ik die weg.Eenmaal ze jongen hebben mogen ze dat niet meer eten.De jongen sterven van die nootjes.

Het ruikt hier lekker naar frangipannetaart, die is pas gebakken.Ik bak wel voor ons 2.Vroeger namen de kinderen ook een stuk mee, nu niet meer .Die taart wordt hier gemakkelijk opgegeten, we eten daar vandaag een stukje van en morgen en overmorgen, en dan is die op.Manlief eet heel graag taart, al wat zoet is.Is waarschijnlijk een familietrekje, zijn vader en broer ook.

Ik denk dat ik 2 plaatjes gepost hebt, zo te zien aan de code.Maar ja, dat heeft niet hé :D .

Straks een kleine wandeling, want manlief wil de koers zien.Vind dat er tegenwoordig veel koers is op tv.

Dames, maak er een gezellige zondag van en tot morgen.

Helena van Troje

28 mar 2021, 13:01

MM vogelnestjes maak ik in de oven.
Bekske mooi plaatje weer.
Anjelier, neen het was maar één plaatje.
Ik heb heimwee naar de frangipane taart van ons moeke.
Die kon heel goed desserts maken en haar zus nog beter.
Oudste heeft dat talent geërfd.

Was vergeten mijn klokken te verzetten...
Heb dus een tijdje in de verkeerde tijd geleefd...

Nog een prettige zondag iedereen.

clive

28 mar 2021, 13:13

Afbeelding
Goedemiddag Seizoentjes,

Ik ben laat. Maar heb deze ochtend eindelijk de rest van mijn strijk gedaan, manlief sliep zelfs nog en Matice ook. Dan heb ik de 2 benedenverdiepingen gestofzuigd en nieuwe theelichtjes gezet waar nodig. Ondertussen was manlief en Matice wakker. Dan ben ik gaan douchen na manlief en heb boven alles gedaan en al nieuwe pyjama's voor vanavond klaar gelegd. En toen stelde manlief voor naar de bloemenwinkel te rijden en me te trakteren op een mooi boeket. Die staan nu mooi te wezen op tafel. Bloemiste zei me een dopje javel in het water te doen, dan blijven de bloemen langer mooi. Heb dat dus nu gedaan. Ben benieuwd.
Nu is het tijd voor een hapje en een aperitiefje en dan ga ik kleuren voor volwassenen. En straks nog gaan wandelen met Matice. Dan is die ook weer blij. Vanaf morgen heeft manlief een weekje verlof genomen, want er moet nog veel gebeuren, vooral in de voortuin. Maar hij moet bereikbaar blijven voor zijn werk, dus of er veel verlof gaat zijn, daar twijfel ik aan.
Ik hoop dat iedereen gedacht heeft aan het zomeruur :) .

Zo, ik wens elkeen een prettige zondag. Liefs en een dikke knuffel voor elk.

Helena van Troje

28 mar 2021, 20:33

Neen, ik dus niet...heb dus nog een halve voormiddag een uur verkeerd geleefd...

Bekske

29 mar 2021, 06:27

Afbeelding

clive

29 mar 2021, 08:46

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Bekske, ook voor jou een knusse week.

Het belooft vandaag een mooie dag te worden, hier schijnt het zonnetje al. Manlief heeft een weekje "verlof", ik schrijf het tussen aanhalingstekens, want hij moet bereikbaar blijven.
Ondanks het vroeg is, heb ik al van alles en nog wat gedaan. In de ochtend heb ik meer energie en die verdwijnt als sneeuw voor de zon in de late namiddag en avond.
Gisterenavond was ik het eten aan het klaarmaken, een varkenshaasje en puree. Ik dek altijd de tafel voordat ik begin aan het eten, dus gisteren ook. Maak het vlees en de puree en vond dat ik zoveel tijd over had. Enfin, alles is klaar en ik roep manlief aan tafel. Hij gaat zitten om meteen terug op te staan en hij kijkt in de keuken en vraagt dan waar de schaal met groenten staat. Was ik boenk vergeten groenten te maken . Gelukkig heb ik altijd verse tomaten huis en sjalotjes, dus dan maar vlug 2 tomaatjes gesneden met sjalot en wat dressing erop. Probleem opgelost. :D .

Zo, ik ga doordoen. Liefs aan jullie allemaal en een stevige knuffel.