Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

27 mar 2021, 10:52

Goede morgen allemaal!
Is frisjes buiten!
Weer mooie foto’s gezien, in Antwerpen daar kwam ik ook graag maar door dat gemeen virusje er ook al 2 jaar niet meer geweest!
Dat is daar mooi meme-rietje...Bergelen nog nooit van gehoord is dat een natuurgebied?
Gisteren op het nieuws was ik toch wel een beetje gedegouteerd over de koers....koers en voetbal tja groot geld meegemoeid en daar maken ze altijd een uitzondering voor!!!
Het ging over de Sint Hilariuskerk in Wevelgem, normaal mogen er nu maar 15 personen binnen in de kerk....maar 100 journalisten samen in de kerk voor de koers Gent-Wevelgem te verslaan daar maken ze een uitzondering voor...sorry maar ik vind dit ronduit schandalig!
Heb bloemen mee, vorig jaar stonden die al mooi in bloei het was toen ook mooier en warmer weer dan nu...
Afbeelding
Zo ben er weer mee weg, wens jullie allen nog een heel fijn weekend!
You only have one life...live it!

omadina

28 mar 2021, 08:49

Goede morgen,

Voor jullie allemaal, een gezellige zonnige zondag.

Heb hier weer mooie foto's gezien, van "ons" zeetje en omgeving en van Antwerpen.
Ik vind Antwerpen ook een heel mooie stad om te bezoeken en (in normale omstandigheden) eens te winkelen. Dat deed ik normaal met mijn dochter Nathalie die de stad goed kent. Dat is nu zeker ook wel al twee jaar geleden....

Corry, mooi uitzicht heb je daar. Ik wens je een goede revalidatie, veel goede moed !

Vandaag is het de verjaardag van mijn jongste kleinzoon Mauro, dat klein boeleke van 1,7kg bij de geboorte is nu een flinke jongen van 15 geworden. Waar is de tijd zo snel naartoe ?
Ik zal hem straks eens opbellen, wil hem graag nog eens horen, hoop dat hij met zijn mama en papa vlug eens kan langskomen, als het weer mag hé...

Voor jullie allemaal, hou jullie goed, en een aangename zondag !
omadina
Afbeelding
Mauro, vandaag 15 lentes !
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

28 mar 2021, 10:04

goeie morgen allemaal
het zonneke schijnt maar is toch frisjes buiten
moet weer de poes eten geven bij de buren

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

Ivette

28 mar 2021, 10:24

Proficiat Mauro, geniet nog van veel gezonde jaren!
Ik heb u inderdaad nog als klein manneke geweten, schone gast ben jij geworden, jouw oma Dina is heel fier hoor!
Ivette

meme-rietje

28 mar 2021, 10:34

proficiat aan de jarige oma dina

Ritavdm

28 mar 2021, 13:25

Goeie zondagmiddag

Een uurtje minder slapen... geen probleem 'k ben toch altijd te vroeg wakker.

Een zondagse wandeling :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

die laatste is mijn pluk-oogst van onderweg :wink:

Menu : de eerste asperges met een eitje, wat zalm en geklaarde boter ... mjamie mjamie

en dan straks koers kijken..

de bijna volmaakte zondag :lol:

Oma-DIna, die kleintjes worden veel te vlug groot hé
en wij veel te vlug oud :roll:
alhoewel, we blijven ons jong voelen hé

Ivette, hoe zit het bij Nik en Els ?

AL die andere sennetterkes 'k vergeet jullie ook niet hoor :wink:
Oud maar niet Out

corry

28 mar 2021, 14:10

Goede middag

De koers staat op, Staf kijkt met zijn ogen toe, wacht nog even af alvorens TV uit te zetten.
EPO spuit gezet, voelt zich beter, ook gewicht aan vocht is verminderd.

Mauro klein ukkepukje , zijn geboorte staat nog vers in mijn geheugen. Gelukkige Verjaardag knappe gast. Omadina het was een foto vanuit de afdeling radiologie, resultaat levensecht .

Veveke, weldra een nieuw verblijf in jullie thuin, ben er zeker dat het weer een plaatje gaat worden.

Wij hebben ook asperges gegeten, met gefrituurde aardappelen, wijting en mouselinesaus.
Mooi samengesteld boeketje met prachtige combinatie.

Ivette hoop dat Nick en Els er snel bovenop komen.

Plantjes staan in wacht, morgen planten, ik de grond voorbereiden met omhakken, Staf planten, weldra met mijn nieuwe knie kan ik misschien onkruid wieden.
Vijvertje is gekuist zitten nieuwe visjes in.

Voor de rest gaat hier alles naar wens, je kan niet blijven stilstaan om wat was en nu zo jammer verbroken is. Het doet pijn en het zal blijven, toch hebben wij ook maar een leven, maken op onze mannier er het beste van.

Groetjes

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

28 mar 2021, 19:35

Bedankt om het te vragen: Nik en Els zijn allebei nog altijd heel ziek, felle hoofdpijn en heel moe, ze slapen nog altijd in de namiddag. Christa is donderdag nog rap voor de afspraakregels 2 paar schoenen voor Sander gaan kopen (nr 49!) bij Devolder in Ingelmunster. Daarbij is ze bij hen langs aan de venster gaan kijken, soep en een pastaschotel aan hun deur gezet waar ze heel blij mee waren, ook met de babbel.
Ze zei me dat Nik er heel erg slecht uitziet. Nu is Els er ook slechter aan toe, heeft ook veel hoofdpijn. Ze raden ons aan allemaal heel voorzichtig te zijn want dat het virus je een verschrikking bezorgt en je heel moedeloos maakt. Ze zijn wel nog altijd niet kortademig wat ons toch hoopvol stemt!
Ik mocht vanmiddag weer bij Christa eten, varkenskroon met veel groenten en verse kroketten. Het vlees koopt ze bij een beenhouwerij waar ze hun dieren zelf kweken en versnijden. We hebben dan de hele namiddag naar de koers gekeken, spannend en content dat Wout gewonnen heeft! Marianne Vos kan het met haar 33 jaar ook nog!
Nu ga ik nog wat soep eten, gisteren gemaakt, ik wist dat het laat zou zijn en ik nu geen goesting meer zou hebben om er verse te maken.
Rietjes alweer schone wandeling, ik moet je ook nog bedanken voor de prachtige foto's van Antwerpen!
Goeienavond!
Ivette

meme-rietje

29 mar 2021, 08:54

goeie morgen allemaal
rare ziekte die corona

Afbeelding

omadina

29 mar 2021, 09:29

Goede morgen en een mooie week voor jullie allemaal !

Yvette, ja dat is toch al ernstig voor die jonge gasten. Veel rusten, en gelukkig hebben ze een lieve mama die voor maaltijden zorgt. Ik duim zeker mee voor hun spoedig herstel.
Ja, het wordt zo reëel hé als het iemand van de familie betreft.

Dank aan jullie allemaal, voor de felicitaties voor Mauro, we kenden jullie al toen hij (te vroeg) geboren werd, de eerste maanden van zijn leven waren dan ook spannend, maar alles is goed gekomen, 't is een vechtertje zeiden de dokters. Dat is hij niet letterlijk, want het is een heel lieve jongen.

Corry, ja het was van op de afdeling radiologie van het ziekenhuis, ik heb het nog eens herlezen, een heel mooi zicht ! Het allerbeste voor jou en Staf !

Vandaag zal het een mooie dag worden, straks tot bij de bakker en de slager.
Gsteren ook vis (griet) asperges en croquetten klaargemaakt, ja het is het seizoen van de asperges, en ik hou er wel van.

En nu, mijn "mondkapje", enfin maskertje uithalen en op weg naar de winkel.
omadina

vera-maria

29 mar 2021, 09:40

Goedemorgen allemaal!
Het is weer een zonnige dag yeh!
Yvette hoop dat Els en Nik nog niet zieker worden en dat ze geen verlies van reuk en smaak hebben, ik wens ze inieder geval een spoedig herstel!
Omadina al een schone jonge jast Mauro om fier op te zijn!
Corry raar dat het kleintje met een verhaal afkwam die niet waar bleek te zijn hoe raar!
Volgend weekend al Pasen...hoop dat ons nieuwe tuinkamer er volledig staat en dan kan de paasklok daar haar eieren verstoppen want ze geven blijkbaar geen goed weer uit!
En we kunnen daar dan ook afgeschermd van koude en wind eventueel aperitieven met de papa en mama en ons oogappeltje!
Vloeren komen ze zo rap mogelijk en dan komen ze nog de maten opnemen om dan de glazen schuifdeuren te laten maken, dus er is nog een beetje werk aan tot het volledig klaar is!
Anders niet speciaals te melden, nog een fijne maandag daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

29 mar 2021, 19:48

Goeie avond

Geen weer om binnen te blijven. We hebben een mooie pittige fietsrit van zo'n 52 km gedaan, 4 vrouwen + 4 mannen afzonderlijk en achteraf een terrasje 🙃😆 thuis natuurlijk maar 't heeft toch gesmaakt ook al misten we het gezelschap.

Morgen van oppasdienst aangezien het onderwijzend personeel verlof krijgt :evil:
Oud maar niet Out

omadina

30 mar 2021, 08:45

Goede morgen,

't Belooft een mooie, warme dag te worden.
Om 10u30 weer met dezelfde vrienden ons dubbelspel gaan spelen. We leven de veiligheidsregels na hoor en het is buiten, en achteraf, direct naar huis, want alle deuren zijn op slot, geen kleedkamers of douches of toiletten open, en ook de bar is dicht. Maar toch zijn we al blij dat we toch mogen spelen op de buitenterreinen. Hopen maar dat het met de zomer anders wordt....

Vandaag had G. normaal bezoek van zijn dochter en zoon, zijn dochter staat in het onderwijs, dus ja, zoals je zegt Ritavdm, een extra week vakantie hé...maar hij heeft teruggebeld dat hem dat niet past, omdat er niks van restaurants open is.... ik begrijp dat toch echt niet, maar als ik vroeg waarom hij zo reageerde, zei hij gewoon, "zwijg erover aub", dan heb ik dat maar gedaan.
Wil me niet mengen met zijn familie, maar zelf ben ik zo blij als ik iemand van mijn kinderen of kleinkinderen zie of hoor.

't Wordt ook echt wandelweer, dus vannamiddag een stapje buiten zetten, na het middagmaal en mijn leesuurtje !

Nof een leuke dag voor jullie allemaal ! Hou het veilig !
omadina

meme-rietje

30 mar 2021, 09:08

Afbeelding

goeie morgen allemaal
zijn gisteren weer een toerke gaan wandelen in Bergelen
is een toerke van 2km
en ik ben preus dat ik dat kan

Afbeelding

Ivette

30 mar 2021, 16:55

Ik ben vanmorgen naar de markt geweest en het viel al bij al nogal mee. Ze zijn niet meer zo streng qua het volgen van de pijl richtingen, haast alle kramen staan er ook met kleren, schoenen enz. Het verbaasde me! wel was het heel kalm niet veel volk aan de kramen noch in de gangen. Ook aan het viskraam moest ik niet zo lang aanschuiven, er was heel veel keus en de vis was tamelijk van prijs. Toch heb ik mijn koffietje gemist in de Koornbloem, ben toch maar met mijn vol "karretje" naar het station getrokken en daar gewacht op het vertrek van de Belbus. Een vriendelijke jonge vrouw kwam me halen, ik mocht al om 10u30 mee, moest niet wachten tot kwart voor 11. Ikke blij dan kon ik op mijn gemak die vis versnijden, inpakken en invriezen.
Het was deze namiddag heel warm in de zon, hoe warm zal het dan deze zomer zijn?
Ivette