In t koffie en theehuisje: "Carpe Diem"
-
Remie - Lid geworden op: 08 mei 2020, 09:35
Ja zeker Z-Bloemetje, natuurlijk zou ik bijna willen zeggen.
Leuk joh die nachtcamera, zo kom je nog eens voor verrassingen te staan die je liever niet zou willen.

Ik zou het eens na moeten kijken of de steenmarter hier ook beschermd is.

Vriendelijke groet,
en
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...
-
Bert
Bron WIKEPEDIA
In Nederland
De steenmarter is beschermd en is met een duidelijk herstel bezig waarbij de vergroting van zijn areaal door ecologische verbindingszones een belangrijke rol speelt. Waar hij vroeger voornamelijk in het oosten van het land voorkwam, heeft de soort zich enorm uitgebreid de afgelopen jaren.[(sinds) wanneer?] Hij komt inmiddels in heel Nederland algemeen voor. Van 2017 tot en met 2020 werd er onderzoek gedaan naar de relatie tussen steenmarters en het verdwijnen van weidevogels. Lokaal is met toestemming van de provincie Friesland een ontheffing afgegeven om steenmarters te vangen en te doden. Zogende vrouwtjes worden hierbij ontzien en na vangst meteen weer vrijgelaten. Enkele andere exemplaren werden van een zender voorzien en ook weer teruggezet.
In België
In België is de steenmarter ook beschermd. Het is zelfs niet toegelaten om een steenmarter te vangen om elders vrij te laten, al kan hier wel een uitzondering worden aangevraagd bij ANB door de bestuurlijke overheden wegens overlast. Als de steenmarter zijn intrek neemt in een huis of andere eigendom, kan men ter preventie enkel het gebouw zo aanpassen dat de steenmarter geen toegang meer vindt.
In Nederland
De steenmarter is beschermd en is met een duidelijk herstel bezig waarbij de vergroting van zijn areaal door ecologische verbindingszones een belangrijke rol speelt. Waar hij vroeger voornamelijk in het oosten van het land voorkwam, heeft de soort zich enorm uitgebreid de afgelopen jaren.[(sinds) wanneer?] Hij komt inmiddels in heel Nederland algemeen voor. Van 2017 tot en met 2020 werd er onderzoek gedaan naar de relatie tussen steenmarters en het verdwijnen van weidevogels. Lokaal is met toestemming van de provincie Friesland een ontheffing afgegeven om steenmarters te vangen en te doden. Zogende vrouwtjes worden hierbij ontzien en na vangst meteen weer vrijgelaten. Enkele andere exemplaren werden van een zender voorzien en ook weer teruggezet.
In België
In België is de steenmarter ook beschermd. Het is zelfs niet toegelaten om een steenmarter te vangen om elders vrij te laten, al kan hier wel een uitzondering worden aangevraagd bij ANB door de bestuurlijke overheden wegens overlast. Als de steenmarter zijn intrek neemt in een huis of andere eigendom, kan men ter preventie enkel het gebouw zo aanpassen dat de steenmarter geen toegang meer vindt.
-
-
Als puzzel je niet echt veel info geeft over deze bijzondere vrouw doe ik dat maar Z-Bloemetje.zonnebloemetje schreef: ↑30 mar 2021, 18:12puzzel is dat een Nederlander waar jij het over hebt ?????
Als je deze info leest op wikipedia geloof je 't niet: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bibian_Mentel
Vriendelijke groet,
en
-

Cellist
Een man vraagt aan zijn buurjongen: “Wat doet jouw vader eigenlijk?”
Het jongetje antwoordt: “Die is cellist.”
De man: “Cellist? Ik wist niet dat je vader aan muziek deed.”
Jongetje:
“Dat doet hij ook niet, maar voor zijn laatste inbraak heeft hij twee jaar cel gekregen!”

Vriendelijke groet,
en
-

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hugo_de_Jonge

Eerst straks even wekelijkse boodschappen doen.
Daarna even langs de zus van
Gina rijden in Gouda, kan Gina heel rap alvast ‘n cadeautje aan de deur afgeven voor haar verjaardag.‘k Probeerde dat nog uit haar hoofd te praten, niet gelukt..!
Weet U dat ook weer..!
Vanuit 't Moordrechtse wensen wij U ook nog verder ’n fraaie dag toe....
Laatst gewijzigd door Remie op 01 apr 2021, 05:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet,
en
-
grootjegerda - Lid geworden op: 15 mei 2020, 11:04

Vanmorgen al om 0.600 opgestaan,
mannetje was gisteren even thuis uit Zweden en nu weer richting Belgie.
dus gezellig samen eerst koffie gedronken.
Tussen 0.800 en 12.00 komt de onderhoudsmonteur voor de CV ketel.
Het zonnetje komt er al lekker door.
Groetjes, tot laterrr
Beterschap en sterkte voor alle zieken, en een knuffel voor die het nodig heeft
-
An-W - Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:47
Goedemorgen allemaal ,
Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, Puzzel, Thijli, Inge,Ton , Bekske , granny-M , Frankje , oma-Dina en flowers , halloooooooooo.....
Z'bloemeke , wat leuk die foto's en stiekem vind ik die steenmarter toch wel mooi .
Heb nog even nagevraagd , die wildcamera verkopen ze hier niet , maar het enige " wild " wat ik in mijn tuin heb rondlopen zijn de katten van de buren ...
Remie , die Toos en Henk cartoon ...
En prachtige foto's weer van jou . De pontjes hier in de polder varen niet ( door corona ) , bijzonder dat ze bij jullie wel varen .
Die foto van de ooievaars kan zo op een schilderij , schitterend !
Inge , wij hebben ook ongeveer die afstand gefietst gisteren . Heerlijk weer .
Gerda , vroege vogel vandaag .
Ik ga koffie zetten . Fijne donderdag allemaal .

Marietteke, Zonnebloemetje , Ghyra , Bert, Mies-Marpel, Jadi, Sita, Lenk, Remie, Gerda, Puzzel, Thijli, Inge,Ton , Bekske , granny-M , Frankje , oma-Dina en flowers , halloooooooooo.....
Z'bloemeke , wat leuk die foto's en stiekem vind ik die steenmarter toch wel mooi .
Heb nog even nagevraagd , die wildcamera verkopen ze hier niet , maar het enige " wild " wat ik in mijn tuin heb rondlopen zijn de katten van de buren ...
Remie , die Toos en Henk cartoon ...

En prachtige foto's weer van jou . De pontjes hier in de polder varen niet ( door corona ) , bijzonder dat ze bij jullie wel varen .
Die foto van de ooievaars kan zo op een schilderij , schitterend !
Inge , wij hebben ook ongeveer die afstand gefietst gisteren . Heerlijk weer .
Gerda , vroege vogel vandaag .
Ik ga koffie zetten . Fijne donderdag allemaal .

Laatst gewijzigd door An-W op 01 apr 2021, 17:43, 2 keer totaal gewijzigd.
'Voor iedereen met ellende of ziekte : sterkte , moed, hoop , kracht en beterschap.'
-
Bert
Goede morgen leuterkes,
vandaag 1 april!!! Laat jullie niet vangen door een aprilvis.
Seffens vliegen we er in. In de dagelijkse dingen dus......Niets speciaal te doen.
Geen koers vandaag, dat zou een beetje te veel van het goede zijn hé.
Nog eventjes wachten tot zondag. Dan zal het er hard tegen onzacht zijn denk ik.
Moet nog altijd gereden worden en soms een onverwachte winnaar.
Moet kunnen, die rijden ook om te winnen.
Zoveel mooie foto's hier elke dag!! Echt een genot om er naar te kijken.
Ik neem ook graag "kiekjes". Jaja, kiekjes, want echt mooie foto's zijn geen kiekjes meer.
Ik heb wel een goed toestel maar wij gaan zelden ergens naartoe. En wandelen kan ik ook al niet meer.
Dus kan ik moeilijk foto's nemen hé.
Het is beduidend frisser dan gisteren. En voor volgende week spreken ze al terug van slecht
weer en koud. Brrrrr....we beginnen het nu pas gewoon te worden die iets warmere dagen.
Maar we hebben het niet zelf in de hand, we moeten het nemen zoals het komt.
Zaterdag waarschijnlijk nog even richting Brugge tuffen. Wat kilometertjes doen.
We zijn al in Limburg geweest, dan hier in de omgeving, Oost vlaanderen, maar we vinden onze gading niet.
Omgeving groot Brugge spreekt ons het meeste aan, maar is dan ook meteen aan de duurdere kant.
De portefeuille moet het nog kunnen trekken ook hé.
Daar staan veel nieuwbouw appartementen, maar daar komen dan ook nog veel kosten bovenop de prijs.
Maar we zien wel. Tijd brengt raad en oplossingen.
En tijd hebben we zat.
Allé, zal stoppen met zagen.
Tot latersss...
vandaag 1 april!!! Laat jullie niet vangen door een aprilvis.
Seffens vliegen we er in. In de dagelijkse dingen dus......Niets speciaal te doen.
Geen koers vandaag, dat zou een beetje te veel van het goede zijn hé.
Nog eventjes wachten tot zondag. Dan zal het er hard tegen onzacht zijn denk ik.
Moet nog altijd gereden worden en soms een onverwachte winnaar.
Moet kunnen, die rijden ook om te winnen.
Zoveel mooie foto's hier elke dag!! Echt een genot om er naar te kijken.
Ik neem ook graag "kiekjes". Jaja, kiekjes, want echt mooie foto's zijn geen kiekjes meer.
Ik heb wel een goed toestel maar wij gaan zelden ergens naartoe. En wandelen kan ik ook al niet meer.
Dus kan ik moeilijk foto's nemen hé.
Het is beduidend frisser dan gisteren. En voor volgende week spreken ze al terug van slecht
weer en koud. Brrrrr....we beginnen het nu pas gewoon te worden die iets warmere dagen.
Maar we hebben het niet zelf in de hand, we moeten het nemen zoals het komt.
Zaterdag waarschijnlijk nog even richting Brugge tuffen. Wat kilometertjes doen.
We zijn al in Limburg geweest, dan hier in de omgeving, Oost vlaanderen, maar we vinden onze gading niet.
Omgeving groot Brugge spreekt ons het meeste aan, maar is dan ook meteen aan de duurdere kant.
De portefeuille moet het nog kunnen trekken ook hé.
Daar staan veel nieuwbouw appartementen, maar daar komen dan ook nog veel kosten bovenop de prijs.
Maar we zien wel. Tijd brengt raad en oplossingen.
En tijd hebben we zat.
Allé, zal stoppen met zagen.
Tot latersss...

Bedankt Bert, goed gedaan.. ik had 't toch al zo druk met de verslagen van deze dag om ze hier gepost te krijgen.