In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Paasmaandag en wat is het koud buiten, brr. Ons maar goed induffelen als we met Matice gaan wandelen. Manlief heeft gisteren zijn tunnel terug opgeplooid, dat is zo gedaan, en in de hoes gestopt. Want het gaat regenen en dan tunnelt hij toch niet. Ook de verkeerspiloontjes heb ik weggelegd, het is nu toch geen weer om met hem in de tuin te oefenen. En hij heeft meer dan genoeg buitenspeelgoed dat tegen de regen kan, om mee te spelen.
Vandaag verse spaghettisaus maken en ondanks de feestdag, ga ik toch de was doen. Ben nu bij en dat wil ik zo houden.
Zo, hoog tijd om me te gaan douchen en te beginnen. Namiddag als alles gedaan is, kleuren voor volwassenen, word ik echt rustig van en heb een kleurboek van Walt Disney met de mooiste kleurplaten met heel veel details erin en die heb ik besteld tijdens de eerste lockdown. Heb nog kleurboeken, maar deze van Disney is toch wel de mooiste en ook wel de moeilijkste.
Ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Ik wens jullie allemaal een zo'n mooi mogelijke dag. Duffel je warm in als jullie naar buiten zouden gaan. Liefs en een dikke knuffel aan elk van jullie.
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede 2e Paasdag vandaag met regen
ja het mooie met zon waren we snel gewoon
maar pakken zoals het komt... en binnen bezig blijven...
Ja koud en nat buiten, geen wandelweer.... net goed
voor de kust, zo gaat er niet teveel volk naar daar
Jammer voor de vakantie maar niks aan te doen....
Allen een aangename Paasmaandag en keep safe
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Koud en regen buiten, dus vandaag binnen blijven.
De narcisjes die ik vorige week gekocht heb, beginnen nu te bloeien .Gisteren waren ze nog allemaal gesloten.
Heb toch een mooi maar sober paasstukje gemaakt.
Vandaag gaan we niet veel uitspoken, misschien wat lezen.Manlief had voor mij een boek op de e-reader gezet, heb er al enkele hoofdstukken van gelezen.Het boek is de wolf van Colombes.Geschreven door Koen Strobbe en speelt zich af in Zuid-Frankrijk.
Spaanse woef is aan zijn siësta bezig, begint daar nogal vroeg mee
.
HVT: ik zou ook die afspraak met de oogarts verplaatsen.
Dames, maak er een mooie dag van.
Koud en regen buiten, dus vandaag binnen blijven.
De narcisjes die ik vorige week gekocht heb, beginnen nu te bloeien .Gisteren waren ze nog allemaal gesloten.
Heb toch een mooi maar sober paasstukje gemaakt.
Vandaag gaan we niet veel uitspoken, misschien wat lezen.Manlief had voor mij een boek op de e-reader gezet, heb er al enkele hoofdstukken van gelezen.Het boek is de wolf van Colombes.Geschreven door Koen Strobbe en speelt zich af in Zuid-Frankrijk.
Spaanse woef is aan zijn siësta bezig, begint daar nogal vroeg mee
HVT: ik zou ook die afspraak met de oogarts verplaatsen.
Dames, maak er een mooie dag van.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede morogen
ik dacht dat ik deze morgen hier al geweest was , niet dus
helena ik ben 64 jaar , eind dit jaar gaat er een jaartje bij
fijne natte maandag
ik dacht dat ik deze morgen hier al geweest was , niet dus
helena ik ben 64 jaar , eind dit jaar gaat er een jaartje bij
fijne natte maandag
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede sombere voormiddag allemaal.
Noord noord westenwind: ik voel het hier beneden.
De isolatie van de schuifdeur heeft als nestmateriaal gediend voor de familie muis.
Neen, niet die van de zolder indertijd. Neven en nichtjes waarschijnlijk...
Ondertussen ook al allemaal wijlen, wegens vergiftigd.
Hier woont een moordenares
In feite gebeurt het heel weinig dat de wind uit die richting komt gewaaid.
Meestal is het zuid-westenwind.
Het plan is nog steeds de boven te doen vandaag behalve de badkamer.
Ik heb daar een hekel aan aan de badkamer poetsen.
Ik ga toch ook wassen vandaag.
De badhanddoeken gaan toch in de linnendroger belanden.
De tuin is dankbaar voor het water.
Prettige dag iedereen!
Noord noord westenwind: ik voel het hier beneden.
De isolatie van de schuifdeur heeft als nestmateriaal gediend voor de familie muis.
Neen, niet die van de zolder indertijd. Neven en nichtjes waarschijnlijk...
Ondertussen ook al allemaal wijlen, wegens vergiftigd.
Hier woont een moordenares
In feite gebeurt het heel weinig dat de wind uit die richting komt gewaaid.
Meestal is het zuid-westenwind.
Het plan is nog steeds de boven te doen vandaag behalve de badkamer.
Ik heb daar een hekel aan aan de badkamer poetsen.
Ik ga toch ook wassen vandaag.
De badhanddoeken gaan toch in de linnendroger belanden.
De tuin is dankbaar voor het water.
Prettige dag iedereen!
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Dag dames,
Kan ik jullie nog even vervelen met weeral een verhaaltje over de buurtjes gisterenmorgen ?
Ik kreeg telefoontje, dat ik in de tuin moest komen met een leeg bord. Dan werden er vellen papier boven de schutting getoond, wat ik moest zoeken : een beetje mos, een steentje, een bloemetje, een pluimpje, een bloembolletje en als ik het gevonden had, klonk er een belletje vanuit het klimhuisje. Weliswaar met de nodige problemen bij de regie, ( belletje laten vallen, vel papier ondersteboven) maar toen ik alles gevonden had, applaus ! kwam er een hengel over de schutting met een zakje eraan met een haasjes-sandwiche, lapje kaas, 2 chocolade eieren, botertje, klein flesje prosecco en een zelfgemaakte paaskaart.
Granny M telt haar zegeningen ....
Kan ik jullie nog even vervelen met weeral een verhaaltje over de buurtjes gisterenmorgen ?
Ik kreeg telefoontje, dat ik in de tuin moest komen met een leeg bord. Dan werden er vellen papier boven de schutting getoond, wat ik moest zoeken : een beetje mos, een steentje, een bloemetje, een pluimpje, een bloembolletje en als ik het gevonden had, klonk er een belletje vanuit het klimhuisje. Weliswaar met de nodige problemen bij de regie, ( belletje laten vallen, vel papier ondersteboven) maar toen ik alles gevonden had, applaus ! kwam er een hengel over de schutting met een zakje eraan met een haasjes-sandwiche, lapje kaas, 2 chocolade eieren, botertje, klein flesje prosecco en een zelfgemaakte paaskaart.
Granny M telt haar zegeningen ....
-

Een koude dag vandaag en veel wind
niks gezellig maar ja we kunnen niet buiten
dan amuseren we ons maar binnen
Al regen gehad en nu schijnt weer efkes de zon,
en het nat is droog gewaaid.....
Ik hoop dat iedereen zich goed kan bezighouden
ik wens jullie een fijne dag verder en straks
een goede avond,..... en slaapwel, tot morgen
(Dan ben ik er niet want ik moet al vroeg
voor een echo gaan)
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Het sneeuwt, kleine vlokjes, dat wel, maar hij blijft wel liggen. Daarom heb ik maar een ijsbeertje gekozen als plaatje.
Oma-C, het kaarsje brandt hier al voor jou voor de echo. Hoop van harte dat allen oké mag zijn.
Anjelier, Spaanse Woef houdt dan zijn afkomst in ere, Hij doet een siësta
Mammyretro, 64, dat is in de fleur van jouw leven
HVT, het was inderdaad maar somber weer gisteren en vandaag gaat niet echt beter zijn. De badkamer poetsen is ook niet mijn favoriet. Maar doe dat toch elke week grondig en als ze dan gedaan is, ben ik blij. En mijn badlinnen doe ik altijd in de droogkast. Manlief houdt er niet van als ik ze buiten droog. Vind ze dan veel te ruw.
Granny M, jij verveelt ons niet met de verhalen van jouw buurjongetjes hoor. Het lijken mij 2 lieve en inventieve kinderen. Geniet ervan, want ze zijn zo vlug groot.
Vandaag buiten het HH , heel wat verschillende werkjes te doen. De diepvries hier in de keuken ontdooien. De paasboom afbreken en alle paasgerief terug in de grote paasbox stoppen voor een jaar. De strijk doen. En een afspraak maken in de schoenenwinkel in Zandhoven, maar manlief moet eerst kijken in zijn agenda wanneer dat kan. Alleszins gaat dat vlug gaan, want weet precies welke pumps ik moet hebben. Dus daar ben ik buiten op een kwartiertje. Ben geen mens dat 1000 schoendozen uit het magazijn laat halen. Moet alleen kiezen tussen 2 hakhoogtes met een verschil van 2 CM. Maar wanneer we kunnen gaan, dat weet ik dus nog niet. Het haast zich ook niet.
Deze namiddag als ik ga wandelen met Matice, me lekker warm induffelen en dan door het bos gaan en als hij wil met dit weer, zijn oefeningen doen. Gisteren wou hij ze met manlief niet doen, maar dat kwam omdat het op dat moment zo hard waaide.
Zo, ik wens alle Seizoentjes een fijne dinsdag. Liefs en een warme knuffel voor jullie allemaal.
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Heb een paar nachten van rusteloze benen gehad en eer dat dit over is, ja, dan val je tegen de ochtend in slaap. heb wel mijn metarelax met een halfje verminderd en dat lijkt te helpen.
Morgen krijgt ons moeder haar eerste prik. heeft ook veel voeten in de aarde gehad eer ze bevestigd werd ( op een gegeven moment belde vriendin 1 telkens naar mij tot buurvrouwtje het voor haar oploste via de smartphone en ze ook gaat voeren ipv een taxi die ook niet wilde bevestigen dat ze kwamen enz) Ventje gaat morgen ook naar het werk: er komt iemand van een schip en de woensdag is er nooit iemand. Gisteren ribben gegeten. ze waren lekker en vlezig. Gimly had geen intresse.
Nu ligt de beschermmat van de oven nog in de gootsteen te weken met Soda.
Vandaag werkedag dus. ga mijn mandjes met lingerie en sokken uitmesten. Er is hier weer veel wind. ( In nederland was het aan het sneeuwen!)
ventje gaat straks om mijn leesvoer. ik denk dat ik toch koekjes ga bakken. moet alleen m'n boter uithalen. wat we vandaag gaan eten, is mij een raadsel. Laat het aan ventje over.
Gisteren een fietskoerier gezien van take-away dot com zonder bagage op z'n bagagedrager wel de trui. ofwel was die op verkenning of heeft hij de trui mogen houden na einde contract. maar hij bleef kijken naar ons huis en dat van de buren. vind ik wat verdacht en zijn huid was aan de donkere kant.
Vandaag komt de diepvries en ja, niets nodig.
Gisteren wel een pistacheijsje gegeten omdat ventje beweerde dat er geen was. met een flinke dot slagroom die Gimly wel wilde.
Er zijn vandaag kalfsschenkels te krijgen in de ldl maar ik weet niet of ventje zo ver gaat gaan.
overlaatst heb ik voor secetaresse moeten spelen omdat ventje op zolder zat een doos te halen voor het papier en ze op zijn gsm belden. was eerst algemene stilte. Je moet normaal na je diensturen boodschappen gaan doen, maar daar houdt bijna niemand zich aan.
Nog 9 dagen na vandaag. ik tel echt af.
maandag moet ik om de uitslag van mijn bloed en 's avonds krijg ik behandeling twee van schoonbroer.
Granny M: toen jij in gedachten mij in een spelletje met vingerafdrukpoeder zag lopen, je hebt idd een opdracht vingerafdrukken te nemen van een voorwerp. dan krijg je een kwast die je heen en weer moet vegen over je tablet. een vergrootglas moet je meestal zoeken in het zoekopdracht deel.
ik doe gemiddeld zo'n 22 seconden over de te vinden voorwerpen. ik heb 1 Fb vriendin die ook in hetzelfde level zit.
Zo, ik heb een kopje koffie gekregen.
Daarna pillen en frambozen. heb nog appelsien liggen ook.
Fijne dinsdag seizoentjes en Keep Safe!
Heb een paar nachten van rusteloze benen gehad en eer dat dit over is, ja, dan val je tegen de ochtend in slaap. heb wel mijn metarelax met een halfje verminderd en dat lijkt te helpen.
Morgen krijgt ons moeder haar eerste prik. heeft ook veel voeten in de aarde gehad eer ze bevestigd werd ( op een gegeven moment belde vriendin 1 telkens naar mij tot buurvrouwtje het voor haar oploste via de smartphone en ze ook gaat voeren ipv een taxi die ook niet wilde bevestigen dat ze kwamen enz) Ventje gaat morgen ook naar het werk: er komt iemand van een schip en de woensdag is er nooit iemand. Gisteren ribben gegeten. ze waren lekker en vlezig. Gimly had geen intresse.
Nu ligt de beschermmat van de oven nog in de gootsteen te weken met Soda.
Vandaag werkedag dus. ga mijn mandjes met lingerie en sokken uitmesten. Er is hier weer veel wind. ( In nederland was het aan het sneeuwen!)
ventje gaat straks om mijn leesvoer. ik denk dat ik toch koekjes ga bakken. moet alleen m'n boter uithalen. wat we vandaag gaan eten, is mij een raadsel. Laat het aan ventje over.
Gisteren een fietskoerier gezien van take-away dot com zonder bagage op z'n bagagedrager wel de trui. ofwel was die op verkenning of heeft hij de trui mogen houden na einde contract. maar hij bleef kijken naar ons huis en dat van de buren. vind ik wat verdacht en zijn huid was aan de donkere kant.
Vandaag komt de diepvries en ja, niets nodig.
Gisteren wel een pistacheijsje gegeten omdat ventje beweerde dat er geen was. met een flinke dot slagroom die Gimly wel wilde.
Er zijn vandaag kalfsschenkels te krijgen in de ldl maar ik weet niet of ventje zo ver gaat gaan.
overlaatst heb ik voor secetaresse moeten spelen omdat ventje op zolder zat een doos te halen voor het papier en ze op zijn gsm belden. was eerst algemene stilte. Je moet normaal na je diensturen boodschappen gaan doen, maar daar houdt bijna niemand zich aan.
Nog 9 dagen na vandaag. ik tel echt af.
maandag moet ik om de uitslag van mijn bloed en 's avonds krijg ik behandeling twee van schoonbroer.
Granny M: toen jij in gedachten mij in een spelletje met vingerafdrukpoeder zag lopen, je hebt idd een opdracht vingerafdrukken te nemen van een voorwerp. dan krijg je een kwast die je heen en weer moet vegen over je tablet. een vergrootglas moet je meestal zoeken in het zoekopdracht deel.
ik doe gemiddeld zo'n 22 seconden over de te vinden voorwerpen. ik heb 1 Fb vriendin die ook in hetzelfde level zit.
Zo, ik heb een kopje koffie gekregen.
Daarna pillen en frambozen. heb nog appelsien liggen ook.
Fijne dinsdag seizoentjes en Keep Safe!
Cats Rule!
-

Goede voormiddag n de sneeuw, er is pas weer een flinke
hagel en sneeuwbui gepasseerd, ik had geluk met mijn chauffeur...
Zoon belde vanmorgen dat hij me wegbracht en terug, het was nodig
want met de plu waai je weg en je ziet niet waar je loopt
zo'n hevige sneeuwbui, en koud erbij...en ik moest wel een
20tal minuten stappen, het was zelfs glad op de weg
Uitslag wordt naar de huisarts gestuurd, maar er is niks om
ongerust over te zijn zei deze dokter, dus nu een afspraak
maken met de huisarts, zo blijven we in gang
Allen een aangename dag en een warme jas is nodig als je buiten komt...
Aprilse grillen doen vies....
Groetjes allen en tot.......
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Hallo allemaal!
Dag Allemaal klinkt zo boekskes achtig.
Oef, de vaccinatie is alvast bevestigd.
De secretaresse ging aan de dokter vragen of de andere afspraak moest verzet.
Zij of hijzelf gingen me terug bellen, maar de afspraak voor de vaccinatie mocht ik bevestigen.
Dokter kan beter schuiven dan het ministerie van Volksgezondheid.
Gisteren dan een lading foto's gekregen van de drie grote kleinkinderen.
Dochter had er haar werk van gemaakt.
Ze hebben veel gelachen.
Er was ook een video bij op de trampoline.
Hilarisch.
Ondertussen telefoon gehad van het ziekenhuis alles kan gewoon doorgaan.
Tenzij ik ziek ben van de spuit uiteraard.
Dan moet er afgebeld worden.
Alle heisa en verdriet voor niet...
Afwachten maar.
Hier bleef de sneeuw gisterennacht liggen.
Nu is hij alweer gesmolten, maar het was wel de moeite daarnet.
Warm is wel wat anders...
Clive heeft wel een mooi overzichtje gemaakt.
Waarvoor dank.
Oma-C hopelijk verloopt alles vlot op de radiologie afdeling.
Je zal wel even op de uitslag moeten wachten, neem ik aan.
MM check je FB...
Gisteren dan toch twee slaapkamers gedaan gekregen.
Vandaag de andere twee. Misschien de badkamer erbij.
Hangt van het uithoudingsvermogen af.
Dames en dieren geniet van jullie dagje.
Dag Allemaal klinkt zo boekskes achtig.
Oef, de vaccinatie is alvast bevestigd.
De secretaresse ging aan de dokter vragen of de andere afspraak moest verzet.
Zij of hijzelf gingen me terug bellen, maar de afspraak voor de vaccinatie mocht ik bevestigen.
Dokter kan beter schuiven dan het ministerie van Volksgezondheid.
Gisteren dan een lading foto's gekregen van de drie grote kleinkinderen.
Dochter had er haar werk van gemaakt.
Ze hebben veel gelachen.
Er was ook een video bij op de trampoline.
Hilarisch.
Ondertussen telefoon gehad van het ziekenhuis alles kan gewoon doorgaan.
Tenzij ik ziek ben van de spuit uiteraard.
Dan moet er afgebeld worden.
Alle heisa en verdriet voor niet...
Afwachten maar.
Hier bleef de sneeuw gisterennacht liggen.
Nu is hij alweer gesmolten, maar het was wel de moeite daarnet.
Warm is wel wat anders...
Clive heeft wel een mooi overzichtje gemaakt.
Waarvoor dank.
Oma-C hopelijk verloopt alles vlot op de radiologie afdeling.
Je zal wel even op de uitslag moeten wachten, neem ik aan.
MM check je FB...
Gisteren dan toch twee slaapkamers gedaan gekregen.
Vandaag de andere twee. Misschien de badkamer erbij.
Hangt van het uithoudingsvermogen af.
Dames en dieren geniet van jullie dagje.
-
@ Helena, ik moet bij de huisarts morgennamiddag
voor uitleg wat echo en medicatie betreft...
Goed dat jouw problemen goedzijn opgelost
sterkte en succes met de prik...
Hier ligt ook nog een deel sneeuw maar 't smelt stilaan weg
Iedereen smakelijk eten en tot.....
Hier is het aan 't onweren
, sneeuw, regen, hagel, wind
bbbbbrrrrrrrrrrr en koud, niks gezellig, ik ga nog wat puzzelen
En ik heb geen F-book, geen WhatsApp, of andere 'fratsen'
toch altijd opletten wat er binnenkomt ook op gsm en telefoon
voor uitleg wat echo en medicatie betreft...
Goed dat jouw problemen goedzijn opgelost
sterkte en succes met de prik...
Hier ligt ook nog een deel sneeuw maar 't smelt stilaan weg
Iedereen smakelijk eten en tot.....
Hier is het aan 't onweren
bbbbbrrrrrrrrrrr en koud, niks gezellig, ik ga nog wat puzzelen
En ik heb geen F-book, geen WhatsApp, of andere 'fratsen'
toch altijd opletten wat er binnenkomt ook op gsm en telefoon
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
En ook ik sta nu op de lijst voor de prikjes, de 1e dinsdag de 13e April en de 2e op 7 Juli, daar is wel een tijdje tussen. Ach ja, we zien wel. Is er iemand onder jullie die ook alleen gaat, ik wilde gewoon zelf even met de auto rijden. Of vinden jullie dat geen goed idee ?
En het weer heb ik vandaag in alle seizoenen ( what's in name) zien langs komen, net als bij jullie waarschijnlijk, ik zag wel de merels nog bezig met mos te verzamelen.
Zit me al te verheugen op het vispannetje dadelijk, wat de schoonzoon zondag j.l. meebracht, heb het al vanmorgen al uit de diepvries gehaald. Dochter/kleinzoon lusten niet zo graag vis,hij heeft dus het excuus dat hij voor twee liefhebbers kan klaarmaken.
Voor jullie ook smakelijk eten dadelijk en tot in den draai !
En het weer heb ik vandaag in alle seizoenen ( what's in name) zien langs komen, net als bij jullie waarschijnlijk, ik zag wel de merels nog bezig met mos te verzamelen.
Zit me al te verheugen op het vispannetje dadelijk, wat de schoonzoon zondag j.l. meebracht, heb het al vanmorgen al uit de diepvries gehaald. Dochter/kleinzoon lusten niet zo graag vis,hij heeft dus het excuus dat hij voor twee liefhebbers kan klaarmaken.
Voor jullie ook smakelijk eten dadelijk en tot in den draai !