SIHAMEGATE (sihame el kaouakibi)

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

gast43

05 apr 2021, 20:16

Voorn ons Bartje denkt dat er zal te rapen vallen ???? gaat allemaal naar de belastingen
? is door toedoen van Faroek dat ze beslag hebben gelegd
onroerende goederen want ze was al aan verkopen bouwgronden .( Had geld nodig)
T'is goeie zaak dat stad beslag laten leggen kan niks meer verkopen .
Bezit wel 3 woningen en 2 bouwgronden .Staat allemaal op hare naam .
T'is vuil boeltje .

https://www.hln.be/binnenland/de-steile ... ~a0c0f3e6/

pol55

05 apr 2021, 20:38

Bartje heeft gegokt.....veel "gegeven" en toen dacht Sihame, bij de Egbert kan ik nog meer krijgen. Die overstap naar de OVLD zal Bartje toch niet durven verhinderen gezien de "verkregen" subsidiecadeaus van 't Stad. Maar Bartje en Egbert kunnen niet door eenzelfde deur....en Bartje heeft dan toch het spel in gang gezet. Zal nog vele vervolgen kennen
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

gast43

06 apr 2021, 04:57

Pol55 : Bartje heeft gegokt.....veel "gegeven" en toen dacht Sihame, bij de Egbert kan ik nog meer krijgen. Die overstap naar de OVLD zal Bartje toch niet durven verhinderen gezien de "verkregen" subsidiecadeaus van 't Stad. Maar Bartje en Egbert kunnen niet door eenzelfde deur....en Bartje heeft dan toch het spel in gang gezet. Zal nog vele vervolgen kennen

Vtm Danny Verstraeten deelt een sneer naar BDW .
Sorry je speelt wel met belastinggeld 8O :evil: :evil: :evil:
Hij zat in moeilijke positie . :mrgreen:
Politiek is vuil spel en daarmee is alles gezegd .
Tis zoals je zelf aanhaalt zal nog vele vervolgen kennen .

Verblind door een ‘donor darling’
Het drama rond Sihame El Kaouakibi is gênant voor de Open VLD, schrijft Ruud Goossens. Maar het is minstens even pijnlijk voor het Antwerpse stadsbestuur.

Afbeelding

gast43

06 apr 2021, 17:52

https://www.tscheldt.be/tscheldt-dook-i ... ladzijden/

EXCLUSIEF: ‘tScheldt dook in het subsidiewalhalla van Antwerpen: 21 lange bladzijden vol subsidies…. 21 bladzijden!

Het gevalletje Sihame El Kaouakibi hangt als een molensteen rond vele nekken. Zo hangt Sihame als een molensteen rond de nek van Egbert Lachaert die bijna stikt, rond de nek van Bart Somers die bijna moet overgeven, rond de nek van Gwendolyn Rutten die bang is dat ze nu geen lintje meer krijgt van de koning, rond de nek van de koningin die vertwijfeld controleert of ze haar handtas nog heeft na het laatste bezoek van El Kaouakibi, rond de nek van Alexander De Croo die op een foto staat met Sihame waarbij zijn hand in haar broek lijkt te zitten, maar dat klopt niet want zij zat met haar hand in zijn portefeuille, rond de nek van Faroek Özgünes die haar vervloekt omdat hij door de mand is gevallen nu uitgelekt is dat hij de stroman speelde van Lachaert om haar ten val te brengen, rond de nek van Jan Jambon die verveeld zit met de slaapkamer die hij voor Sihame betaalde en niet helemaal rond de nek van Johan Vande Lanotte want zijn nek is te dik om er een molensteen rond te hangen.

In het Antwerpse stadsbestuur zullen er allicht ook mensen zijn die zenuwachtig aan hun nek voelen of er niet iets van Sihame El Kaouakibi rondhangt.

Zeker als het mensen zijn die van ver of van dichtbij te maken hebben met Antwerpse subsidies.

Subsidiedossier Antwerpen 2020 – 2025
‘tScheldt vond een overzicht van 21 bladzijden vol subsidies, waarvan ‘tScheldt klamme handen en het gevoel van een niet verwerkte kater kreeg. En dat zonder gedronken te hebben…

Een gewoon mens beseft waarom hij gaat werken en meer dan de helft van zijn loon verliest als hij het bloementapijt aan subsidies onder ogen krijgt die van zijn loon moeten gefinancierd worden.

Want dat is de hamvraag…. beseffen de heren en vrouwen politici nog wel dat elke euro die zij in een subsidieproject stoppen, eerst moet opgehoest worden door iemand die een échte, niet gesubsidieerde job heeft?

Als je dat ziet wat subsidies er worden uitgekeerd per jaar .
Heb te doen met de Antwerpenaren .

Paca

07 apr 2021, 00:18

Als de mensen, die in de privé werken, moesten weten hoe er gewerkt (nou ja!) wordt in de ambtenarij ... was het morgen revolutie.
En ja, heb ooit nog in de "bureau d'achats de l'instruction de la ville de Bruxelles" gewerkt en leute gehad met Polle Pens voor enkele maanden op het Brusselse stadhuis.
Voor mij is ELKE stedelijke of gemeentelijke ambtenarij verdacht van "underachieving". Om van corruptie nog maar te zwijgen.
Voor de zoveelste keer ... il ne faut pas pousser bobonne dans les orties!

Wil.

07 apr 2021, 00:37

Tja, Paca, je staat er alleen voor, hé ... Je maatje van vroeger - je weet wel, die van de Maaskant - mag nu telkens na de groepstherapie, al een uurtje zonder bewaking in de gemeenschappelijke ruimte.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

07 apr 2021, 08:30

Wil: Tja, Paca, je staat er alleen voor, hé ... Je maatje van vroeger - je weet wel, die van de Maaskant - mag nu telkens na de groepstherapie, al een uurtje zonder bewaking in de gemeenschappelijke ruimte.

Vind je dat nu zo fijn zo dingen typen :evil: :evil:

gast43

07 apr 2021, 09:05

https://www.hln.be/binnenland/na-drie-j ... ~a89bf90b/

Na drie jaar moest El Kaouakibi voor 320.000 euro nog steeds geen facturen op tafel leggen

Ook Vlaanderen raakt in het spinnenweb van Sihame El Kaouakibi verstrikt. In 2017 kreeg de onderneemster 320.000 euro subsidiegeld van toenmalig Vlaams minister Sven Gatz (Open Vld). Meer dan drie jaar later heeft de Vlaamse administratie nog geen enkele factuur ontvangen - dus is ze uit op geld.

Mijn vraag is of zoiets kan zonder controle van alle instanties .
Geld aanvragen zonder facturen-offerte bij de regering kan dat wel
Je ziet dat ze geen besef hebben dat ze met belastinggeld werken
Wil : dat de mensen op zo zaken repliek geven is maar de normaalste zaak .

Krijgt de overheid geen controle toch wel raar dat ieder zijn gang kan gaan .
Krijgen budget toegewezen maar waar geld naar toe gaat maakt niet uit Minister
- burgemeester .

Wil.

07 apr 2021, 09:40

gast43 schreef:
07 apr 2021, 08:30
Wil: Tja, Paca, je staat er alleen voor, hé ... Je maatje van vroeger - je weet wel, die van de Maaskant - mag nu telkens na de groepstherapie, al een uurtje zonder bewaking in de gemeenschappelijke ruimte.

Vind je dat nu zo fijn zo dingen typen :evil: :evil:
:cry: Elk vogeltje typt zoals ...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

gast43

07 apr 2021, 09:50

Idd Wil .

gast43

07 apr 2021, 10:12

https://doorbraak.be/de-kaouakibi-doofp ... iet-blind/

Afbeelding

De Kaouakibi-doofpot van Vande Lanotte is niet blind

Deze week stapelde het gezeik van politieke ongerijmdheden elkaar zo snel op dat mijn voorraad Dafalgan moest bijgevuld worden. Het tranendal van de Belgische politieke surrealiteit heeft de grenzen van de absurditeit al zo vaak overschreden dat we ons nog nauwelijks herinneren wat als normaal geldt. We leven stilaan in een open psychiatrische instelling. De verzamelde werken van Sigmund Freud bieden geen oplossingen meer voor deze uitgezaaide aantasting van het gezond verstand. Het enige verschil tussen de Belgische politiek en…

8O :mrgreen: :mrgreen:

twistenopdemaan

07 apr 2021, 10:39

Als ze slim is heeft ze ondertussen een villa staan in Casablanca en de muren opgevuld met geld.
Dan ff door het Belgisch rechtssysteem, 10 jaar cel waarvan 1 effectief. Lijkt mij een goede investering, waarom zou je het niet doen?
Spinnst du oder was

gast43

07 apr 2021, 10:58

twistenopdemaan

Eerlijk gezegd , denk dat ze er niet zo gemakkelijk zal van afkomen .
Laat ze maar eens goed afzien . Met zo mensen heb ik geen kompassie .
En er gaan nog veel koppen rollen iedereen houd de lippen stijf
op elkaar . Ze weten goed genoeg waarom .

boeffer

07 apr 2021, 11:39

Is dat geen misbruik van vertrouwen en zo ben je er vanaf van dat misbruik VZW-achtig-zaakjes-doen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk