Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Bier in vaten en blikjes gaat langzaam chemisch reageren met dat vat en dat blikje. In glazen fleskes gebeurt dat niet.wardje schreef: ↑10 apr 2021, 09:29Familielid werkt in een brouwerij en beweert dat bier met een laag alcoholpercentage bvb maes ,jup en dergelijke het best binnen 6 tot 9 maanden gedronken moet worden , overige bieren binnen ongeveer 12 maanden, bieren met gist op de fles kunnen vaak meerdere jaren goed gedronken worden.
5 jaar zoals wel beweert zal wel met een grote korrel zout moeten genomen worden![]()
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Ze kunnen de mensen niet verplichten voor vaccineren. Lees art de raad van Europa sta duidelijk in dat het discrimineren is. Ik ben ook de pijp uit in mei gevaccineerd of niet.
Spinnst du oder was
-
... en men blijft maar de 18-34 jarigen verder vaccineren ( gisteren 11,1 % , vandaag 11,3 % ) terwijl dat in Wallonië en bij de Duitstaligen niet het geval is ....
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Uit die reactie blijkt dat je een aantal dingen over het hoofd ziet.
1. Vlaanderen heeft een grotere oudere bevolking dan Wallonië. Daardoor duurt het langer eer de bovenste lagen zijn gevaccineerd.
2. Er is meer bereidheid tot gevaccineerd worden bij ons dan in Wallonië waardoor het alweer langer duurt eer je klaar bent met de bovenste groepen. In Vlaanderen zijn 20% méér mensen ingeënt in de groep boven 85 j. Hoe komt dat? Vaccins die bij deze mensen worden gebruikt, kun je niet meer gebruiken bij de 65+ ers.
3. Er werkt meer volk in de gezondheidszorg bij ons dan in Wallonië. Bijgevolg moeten bij ons meer jonge mensen die in hospitalen werken en in WZC's worden ingeënt dan in het zuiden.
4. Bij ons wordt de regel vrij strikt nageleefd: de oudsten eerst en daarna stap voor stap zakken naar jongere leeftijdsgroepen.
Als je bekijkt hoeveel mensen er in beide landsdelen al een 1e shot gehad hebben, dan ligt dat slechts 1% uit elkaar. Maar wanneer je kijkt hoeveel al twee dosissen gekregen hebben, dan loopt Vlaanderen voorop.
Alles heeft zijn verklaring. Je moet er wel even over nadenken waarom de zaken zijn zoals ze zijn.
1. Vlaanderen heeft een grotere oudere bevolking dan Wallonië. Daardoor duurt het langer eer de bovenste lagen zijn gevaccineerd.
2. Er is meer bereidheid tot gevaccineerd worden bij ons dan in Wallonië waardoor het alweer langer duurt eer je klaar bent met de bovenste groepen. In Vlaanderen zijn 20% méér mensen ingeënt in de groep boven 85 j. Hoe komt dat? Vaccins die bij deze mensen worden gebruikt, kun je niet meer gebruiken bij de 65+ ers.
3. Er werkt meer volk in de gezondheidszorg bij ons dan in Wallonië. Bijgevolg moeten bij ons meer jonge mensen die in hospitalen werken en in WZC's worden ingeënt dan in het zuiden.
4. Bij ons wordt de regel vrij strikt nageleefd: de oudsten eerst en daarna stap voor stap zakken naar jongere leeftijdsgroepen.
Als je bekijkt hoeveel mensen er in beide landsdelen al een 1e shot gehad hebben, dan ligt dat slechts 1% uit elkaar. Maar wanneer je kijkt hoeveel al twee dosissen gekregen hebben, dan loopt Vlaanderen voorop.
Alles heeft zijn verklaring. Je moet er wel even over nadenken waarom de zaken zijn zoals ze zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
InderdaadBij ons wordt de regel vrij strikt nageleefd: de oudsten eerst en daarna stap voor stap zakken naar jongere leeftijdsgroepen ...
En ja, in Wallonië zijn er alleen oude verpleegsterkes
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Als er hier meer ziekenhuizen zijn (ook procentueel) dan in Wallonië, dan is het voor de hand liggend dat er ook meer personeel (jong en oud ) werkt in de ziekenzorg dan in Wallonië. Dus moeten er procentueel ook meer mensen ingeënt worden. Dat komt tot uiting in de hogere percentages jonge mensen die al gevaccineerd zijn.
Met een beetje langer nadenken had ook jij daar zelf kunnen op komen, toch?

Voor wie eens wil vergelijken waar dit land op het vlak van vaccinaties staat in de Europese groep, is er deze link.
In Nederland, Noorwegen, Denemarken, Italië, Duitsland enz. is het allemaal nog poverder gesteld.
In Nederland, Noorwegen, Denemarken, Italië, Duitsland enz. is het allemaal nog poverder gesteld.

Natuurlijk hebben ze daar minder ziekenhuizen ... der zijn ook minder Walen, toch?
Is het niet net daarom dat in de tabellen met percentages wordt gewerkt?
Als men volgende week, in Vlaanderen, er ook de min65 met risico's gaat tussen schuiven zal het hek helemaal van de dam zijn ...
Als men volgende week, in Vlaanderen, er ook de min65 met risico's gaat tussen schuiven zal het hek helemaal van de dam zijn ...
-
Herlees eens wat ik heb geschreven.E.T. schreef: ↑10 apr 2021, 15:52Natuurlijk hebben ze daar minder ziekenhuizen ... der zijn ook minder Walen, toch?
Maar in het totaal zijn de verschillen miniem. Enkel het enorme verschil qua gevaccineerden in de groep 85+ springt uit de band.
Procentueel zou je toch evenveel 85+ moeten inenten in beide landsdelen, nietwaar? Waarom is dat niet gebeurd in Wallonië? Wat hebben ze dan gedaan met die vaccins die voorzien waren voor de oudste groep?
Alle antwoorden staan hogerop.

gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
Vele klagen dat heb ik wel deze namiddag opgemerkt .
Dat niet verloopt zoals moeten zijn .
Vind alleen heel erg dat de mensen geen vaccin krijgen thuis .
Niet voor mijn eigen maar zoveel mensen die amper kunnen stappen .
Je mag toch rekening dik uur eer je daar buiten bent .
we hebben de eerste al binnen hup naar de volgende .
Alleen dikke chapeau voor de vrijwilligers .
En tot slot mensen die bedlegerig zijn , die ze moeten optillen met apparaat
die moeten ook naar vaccinatiecentrum
Vind ik toch niet kunnen .
Waar zit nu minister Wouter Beke .
Dat niet verloopt zoals moeten zijn .
Vind alleen heel erg dat de mensen geen vaccin krijgen thuis .
Niet voor mijn eigen maar zoveel mensen die amper kunnen stappen .
Je mag toch rekening dik uur eer je daar buiten bent .
we hebben de eerste al binnen hup naar de volgende .
Alleen dikke chapeau voor de vrijwilligers .
En tot slot mensen die bedlegerig zijn , die ze moeten optillen met apparaat
die moeten ook naar vaccinatiecentrum
Vind ik toch niet kunnen .
Waar zit nu minister Wouter Beke .
-
Gegeven aan de Vlaamse verpleegsterkes van 18 tot 34 ???Wat hebben ze dan gedaan met die vaccins die voorzien waren voor de oudste groep?
----------------------------------------

-
Neen, maar aangezien er onvoldoende enthousiasme is bij de oudsten, zijn maar begonnen aan de jongere bevolkingsgroepen.
Dat verklaart dan de hogere percentages bij die jongere bevolkingslagen in Wallonië.
Maar daar zou je eigenlijk zelf ook moeten opgekomen zijn.

Kan niet ! Of zouden 10-12 % van alle 18-34 jarigen in de zorgsector werken ? Ter ondersteuning van de 12 % 35-44 jarigen en ook nog eens 12 % van de 45-54 jarigen en 12 % van de 55-64 jarigen ? Maak dat Sinterklaas op het Antwerps Schoon verdiep wijs, zeg.