Animatie in fotoshop 2020
-
drumeke - Lid geworden op: 05 feb 2005, 18:24
Hallo ik zou een hele eenvoudige animatie willen maken, maar in de nieuwe versie is dit niet meer eenvoudig. kan er iemand een eenvoudige uitleg geven, Animatie bestaat niet meer en is tijdlijn geworden. ik wil gewoon een vorm laten bewegen en heb daarvoor 5 lagen gemaakt.

maar dan ben ik niet meer mee.in de vorige versie kon je gewoon de frames aanduiden en de tijd en klaar was het.
Iemand een voorstel of een duidelijke uitleg?

maar dan ben ik niet meer mee.in de vorige versie kon je gewoon de frames aanduiden en de tijd en klaar was het.
Iemand een voorstel of een duidelijke uitleg?
-
Taurusago - Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:40
hallo drumeke,
ik gebruik wel CS6 maar zal het trachten uit te leggen.
- maak een achtergrondlaag ( vb witte laag of een afbeelding ).
- open de balk van de tijdlijn, je hebt nu 1 frame, daar is de laag van de achtergrond EN de EERSTE positie van je mannetje zichtbaar in de lagen.
- voeg een nieuw frame toe, je houd de achtergrond laag zichtbaar, je maakt het 1ste frame ( startpositie )van je mannetje onzichtbaar en zet de 2de positie van het mannetje zichtbaar.
- doe hetzelfde als vorige stap maar nu laag 2 onzichtbaar en laag 3 zichtbaar.
- herhaal weer, net zolang tot je alle frames van je mannetje hebt gebruikt.
test je animatie en stuur bij waar nodig.
Succes, hopelijk lukt het je zo!
ik gebruik wel CS6 maar zal het trachten uit te leggen.
- maak een achtergrondlaag ( vb witte laag of een afbeelding ).
- open de balk van de tijdlijn, je hebt nu 1 frame, daar is de laag van de achtergrond EN de EERSTE positie van je mannetje zichtbaar in de lagen.
- voeg een nieuw frame toe, je houd de achtergrond laag zichtbaar, je maakt het 1ste frame ( startpositie )van je mannetje onzichtbaar en zet de 2de positie van het mannetje zichtbaar.
- doe hetzelfde als vorige stap maar nu laag 2 onzichtbaar en laag 3 zichtbaar.
- herhaal weer, net zolang tot je alle frames van je mannetje hebt gebruikt.
test je animatie en stuur bij waar nodig.
Succes, hopelijk lukt het je zo!