Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

12 apr 2021, 10:39

Gisteren een verhaaltje gehoord van hoe het eraan toeging in een familiebedrijfje. Eén werknemer voelde wat pijn in rug en hoestte wat, dus zo goed als asymptomatisch. De anderen geraakten besmet waarvan één jonge stagiair er met 40 °C koorts vanaf kwam. 8O :x Pas nadat die één zwaar zieke werd "ontdekt" en getest, bleek dat de bron van de besmetting bij die andere lag met zijn licht hoestje en pijn in de rug .....

Denk nu vooral niet dat al die jongeren , zelfs als ze gevaccineerd zouden zijn , niet meer besmet kunnen geraken en terug de ziekte kunnen doorgeven. Het enige verschil zal zijn dat ze er minder erger ziek zullen van worden, maar de verdere verspreiding van het virus zal hierdoor niet tegengehouden worden.

Wat me ook helemaal niet bevalt is dat de spuiten gevuld worden onder niet bepaald hygiënische omstandigheden. Diegenen die de spuiten vullen zitten gewoon naast mekaar met een chirurgisch vodje aan , en met handschoenen aan waarvan ik denk dat ze die niet bij iedere vulling extra gaan ontsmetten. Ze werken ook helemaal niet in klinisch zuivere of kiemvrije ruimtes, en dus kunnen de spuiten ( naalden ) besmet geraken met al wat niet-covid is zoals hepatitis C , tetanus , ... en wat nog allemaal.

gast43

12 apr 2021, 11:03

Fred1950 : Dat is idem met klinieken juist het zelfde .

Je hebt die alles correct opvolgen maar in deze omstandigheden
denk dat zoiets onmogelijk is .

En ook in vaccinatiecentrums , zetten daar mensen aan vrijwilligers
Oké zeg nu niet voor de vaccin te zetten .
Het antwoord was anders zou nog wat meer kosten zonder vrijwilligers
kreeg ik te horen de vrijdag slikte eens efkes zeg gaat wel om patiënten
dacht ik en niemand heeft om covid 19 gevraagd .
We mogen al blij zijn dat er vrijwilligers bijdrage leveren zet u daar maar eens ganse dagen .
Is fabriek op dit moment dat op volle toeren moet draaien .

wardje

12 apr 2021, 11:38

Fred 1950;

"kiemvrije ruimtes" zeg je , het gaat al traag genoeg als ze nu nog alles tot in de puntjes moeten afwerken zitten we nog binnen tot 20**, de sterretjes mag je invullen naar keuze , met kiemvrije pen als het mogelijk is :wink:

Fred1950

12 apr 2021, 11:52

wardje schreef:
12 apr 2021, 11:38
Fred 1950;

"kiemvrije ruimtes" zeg je , het gaat al traag genoeg als ze nu nog alles tot in de puntjes moeten afwerken zitten we nog binnen tot 20**, de sterretjes mag je invullen naar keuze , met kiemvrije pen als het mogelijk is :wink:
Het is nochtans niet zo moeilijk en het kost niet veel moeite om hygiënischer te werk te gaan. Dat men eens vooraf begint de ruimtes te ontsmetten zoals de Chinezen dat met hun straten deden. De "vullers" moeten een ruimtepakje aantrekken zoals de covid verpleegkundigen dat dragen. En de dozen met de spuiten zelf moeten ontsmet worden.

De griepspuiten worden in de fabriek kiemvrij gevuld en komen in een doosje met spuit en al bij de apotheker terecht. Dat kan niet met de huidige covid vaccins omdat ze zéér koel ( op diepvries temperatuur ) moeten bewaard worden, maar ik hoop dat dit wel het geval zal zijn met de Johnson&Johnson vaccins die alleen op ijskasttemperatuur bewaard hoeven te worden.

Fred1950

12 apr 2021, 12:03

gast43 schreef:
12 apr 2021, 11:03
....
Het antwoord was anders zou nog wat meer kosten zonder vrijwilligers
....
De vrijwilligers mogen geen spuiten zetten, die mogen alleen "steward" spelen. De studenten verpleging zetten maar al te graag spuitjes, en daar is er geen gebrek aan.

In Flanders Expo lopen de stewards met een rood hesje rond, diegenen die de spuitjes geven .... niet. :D

E.T.

12 apr 2021, 13:55

Uit de Nederlandse vaccinatie handleiding:

Handhygiëne bij het vaccineren
Handen zijn een belangrijke schakel in de overdracht van micro-organismen. Handen moeten visueel schoon zijn, vrij van sieraden, de nagels kortgeknipt en geen gebruik van kunstnagels. De polsen moeten vrij zijn van bedekkende kleding. Met handhygiëne wordt bedoeld: de handen wassen met water en zeep of desinfecteren met handalcohol.

Het is niet nodig om voor elke afzonderlijke vaccinatie handhygiëne toe te passen, maar wel op de volgende momenten:

• voor aanvang van de vaccinatiespreekuren;
    na pauzemomenten;
    na hoesten, niezen en neussnuiten;
    na toiletbezoek;
    voor en na het eten en drinken;
    na contact met lichaamsvloeistoffen of uitscheidingsproducten en
    bij zichtbaar vuil.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

12 apr 2021, 15:27

Fred1950 schreef:
12 apr 2021, 10:39
Gisteren een verhaaltje gehoord van hoe het eraan toeging in een familiebedrijfje. Eén werknemer voelde wat pijn in rug en hoestte wat, dus zo goed als asymptomatisch. De anderen geraakten besmet waarvan één jonge stagiair er met 40 °C koorts vanaf kwam. 8O :x Pas nadat die één zwaar zieke werd "ontdekt" en getest, bleek dat de bron van de besmetting bij die andere lag met zijn licht hoestje en pijn in de rug .....

Denk nu vooral niet dat al die jongeren , zelfs als ze gevaccineerd zouden zijn , niet meer besmet kunnen geraken en terug de ziekte kunnen doorgeven. Het enige verschil zal zijn dat ze er minder erger ziek zullen van worden, maar de verdere verspreiding van het virus zal hierdoor niet tegengehouden worden.
Bijna iedereen krijgt om de paar jaar wel eens een snotvalling. Ja, en dan? Als we er gewoon een dagje van moeten hoesten, dan mag covidje onder de mensen blijven.

Wat me ook helemaal niet bevalt is dat de spuiten gevuld worden onder niet bepaald hygiënische omstandigheden. Diegenen die de spuiten vullen zitten gewoon naast mekaar met een chirurgisch vodje aan , en met handschoenen aan waarvan ik denk dat ze die niet bij iedere vulling extra gaan ontsmetten. Ze werken ook helemaal niet in klinisch zuivere of kiemvrije ruimtes, en dus kunnen de spuiten ( naalden ) besmet geraken met al wat niet-covid is zoals hepatitis C , tetanus , ... en wat nog allemaal.
Smetvrees. Je kunt ervan genezen met gedragstherapie. Op twee maanden ben je er vanaf.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

12 apr 2021, 15:48

Wil. schreef:
....
Bijna iedereen krijgt om de paar jaar wel eens een snotvalling. Ja, en dan? Als we er gewoon een dagje van moeten hoesten, dan mag covidje onder de mensen blijven.
...
Dat gastje met zijn 40°C koorts is 22 jaar. Een snotvallingske ?
Wil. schreef:
.....
Smetvrees. Je kunt ervan genezen met gedragstherapie. Op twee maanden ben je er vanaf.
Onnozel ventje. :D Moest je eens weten hoeveel besmettingen door "vuile" naalden en geroeste nagels voorkomen. Als ambtenaar kon je dat alleen maar krijgen van de stylo die over een grafiekje zat te zweven, nietwaar. :twisted: ( of door uren aan de koffiezet te staan palaveren ).

Fred1950

12 apr 2021, 15:55

E.T. schreef:
12 apr 2021, 13:55
Uit de Nederlandse vaccinatie handleiding:

Handhygiëne bij het vaccineren
....
Ik heb gemerkt dat ze zich hier ook wel aan houden. Maar wat er in de ruimte waar de spuiten gevuld worden gebeurt, daar heb je het raden naar. Daar heb je geen toegang toe, en het vullen van de spuiten gebeurt wel degelijk ter plaatste in de vaccinatiecentra.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 apr 2021, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

12 apr 2021, 15:56

Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
....
...
40 graden is anderhalve dag ziek en dan weer aan 't werk. Daar geraak je nog niet van in het ziekenhuis, laat staan dat er IC-bedden moeten vrijgehouden worden. Gewone kost in de ziekenzorg.

Op je scheldwoordjes ga ik niet in. Je toont alleen dat je niet tegen kritiek kunt.

Fred1950

12 apr 2021, 16:00

Wil. schreef:
12 apr 2021, 15:56
Fred1950 schreef:
Wil. schreef:
....
...
40 graden is anderhalve dag ziek en dan weer aan 't werk. Daar geraak je nog niet van in het ziekenhuis....
... beweert de nitwit ambtenaar. :twisted: Die 40°C kan dodelijk zijn als er niet ingegrepen wordt. De covid zieken zijn minstens 7 dagen ziek, en na een maand hebben ze nog steeds last van vermoeidheid.

Wil.

12 apr 2021, 16:11

Nóg wat scheldwoordjes, fred? Je weet dat het een teken van onmacht en gebrek aan argumenten is? Tsss, tsss, tsss. :roll:

De meeste mensen met symptomen, zoals koorts, komen niet in een ziekenhuis terecht. Dat is een minderheid.

Fred1950

12 apr 2021, 16:13

Wil. schreef:
12 apr 2021, 16:11
Nóg wat scheldwoordjes, fred? Je weet dat het een teken van onmacht en gebrek aan argumenten is? Tsss, tsss, tsss. :roll:

De meeste mensen met symptomen, zoals koorts, komen niet in een ziekenhuis terecht. Dat is een minderheid.
Ah ja, het verschil tussen een onschuldige 38°C en gevaarlijke 40°C is maar 2 graden. Is het dat waarop je bewering zich baseert ?

Wil.

12 apr 2021, 16:22

De werkelijkheid en de feiten, Fred: ik heb één persoon met hoge koorts gekend in mijn kennissenkring. 1 week is die thuisgebleven, meer niet.

E.T.

12 apr 2021, 16:27

en die ene andere is nu .... begraven
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet