Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ivette

12 apr 2021, 10:23

Alweer een mooie wandeling Rietjes, blijf maar genieten van het buiten zijn en hopelijk betert het weer gauw want het blijft toch koud!
Zaterdagavond kreeg ik weer maagpijn dus gisteren had ik een baaldag, niemand gezien noch gesproken alleen gelezen en TV gekeken, geen koffie noch taartje durven gebruiken
Het is toch al wat beter maar ik moet toch oppassen, dat kwam allemaal niet voor vroeger oud worden is prachtig maar velen moeten toch de ongemakken bijnemen.
En dan spreek ik nog maar van ongemakken nu en dan dus velen ook hier zijn echt ziek en hebben echt reden tot klagen.
Nu als de horeca weer open mag, de zon ook weer meedoet kunnen we weer eens op uit en dat zal deugd doen!
Intussen toch proberen wat te genieten!
Ivette

corry

12 apr 2021, 10:51

Dag lieve mensen

Staf in de vroegen morgen naar spoed gebracht, bloed verlies via de darmen.
Was zwak, ademnood. Krijgt op het ogenblik bloedtransfusie.

Kleinzonen zijn verwittigd, papa van onze kindjes brengt Babette, en zorgt voor enkele werkjes welke ik niet kan.

Groetje

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

vera-maria

12 apr 2021, 10:54

Goede voormiddag allemaal!
Net uit de badkamer...heb eerst ons huisje een dweilbeurt gegeven!
Rietjes we zijn zaterdag toch naar Brugge geweest...enkel en alleen naar onze favoriete winkel...was van september geleden dat ik nog een kledingwinkel binnen geweest ben!
Mijn wederhelft heeft een tricothemd met korte mouwen en ik 2 bloezen en een kleedje, mijn bloezen waren aan 50%, er was heel weinig volk op draai! In de winkel zeiden ze dat er 80% minder volk in Brugge loopt!
Weer mooie foto’s Rita!
Ooo Corry dat is schrikken en minder goed nieuws hopelijk komt alles goed, dikke knuf!
Yvette zou een maagbeschermer niet helpen s’ morgens?
Toen ik deze morgen om 8u opstond lagen de daken wit, ik was echt verbaasd het waren blijkbaar hagelbollen maar nu schijnt de zon!
Anders niet speciaals te melden, morgen komt Elise weer dus zal wel drukker zijn!
Nog een aangename maandag daag...
You only have one life...live it!

meme-rietje

12 apr 2021, 11:14

iedereen de groetjes
en een knufje die het nodig heeft
vandaag mijn spuitje halen, ben benieuwd

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

majoker

12 apr 2021, 11:26

Corry ,
Knuffel van ons , wij duimen.
alles oke hier
groetjes aan allen.
Joke
ken je zelf,deel je kennis.

Ritavdm

12 apr 2021, 19:49

Goeie avond

Ik ben de laatste tijd bang om hier te komen lezen want bijna nooit is er nog positief nieuws :(

Ik schaam me dan om te zeggen wat ik allemaal doe
en zeg en toon het meestal toch maar omdat ik weet dat er toch maatjes zijn die ernaar uitkijken
en zich er misschien wat kunnen aan optrekken.

Deze namiddag heb ik 52 km gefietst door weer en wind, zonder fotostop.

Meme-Rietje, hoe was 't spuitje ? Voel je je niet ziekjes ?
Morgen mijn beurt.
Oud maar niet Out

meme-rietje

12 apr 2021, 20:33

Je voelt een heel fijn prikje omdat het een heel fijn naaldje is
Maar verder alles in orde
Ik heb wel een half uur moeten wachten voor ik naar huis mocht
en een ander een kwartier
Om dat ik een alergie heb
Maar anders niks
Goeien avond iedereen

meme-rietje

13 apr 2021, 09:12

goeie morgen iedereen

Afbeelding

Ivette

13 apr 2021, 09:59

Vera-maria, sinds een maand neem ik 1/2u voor mijn ontbijt Pantomed maagbeschermer en het gaat goed(toch meestal). Na mijn uitgebreid maagonderzoek ben ik gerustgesteld maar ik moet toch erg oppassen. 's Avonds eet ik altijd soep en graag een uur later thee maar soms komen die twee niet goed overeen!
Maar dat zijn allemaal maar luxeproblemen. Zoals Rietjes zegt: we komen hier allemaal teveel met onze klachten zeuren, er wordt te weinig deze Corona miserie met optimisme bestreden. Ik geef toe, ik zit soms ook radeloos diep maar we moeten toch weer proberen plannen te maken in de mate van het mogelijke ons toch te jeunen voor onze (voor sommigen van ons toch) laatste levensjaren.
Laten we elkaar moed inspreken en rustig maar blijgezind voortdoen!
Ivette

Ritavdm

13 apr 2021, 11:04

Goeiemorgen

Oh nee Ivette ik bedoelde het niet zo hoor dat jullie hier teveel komen zeuren.
Ik weet dat het voor velen de enige uitlaatklep is en de kwaaltjes en tekortkomingen die er zijn doodzwijgen is geen optie.
Kom dus gerust allemaal verder jullie hartje luchten.

't is alleen zo dat ik me soms schaam omdat ik jullie jaloers maak met mijn goede gezondheid en conditie.

Corry, al meer nieuws wat Stafke betreft ? en hopelijk goed nieuws.
Oud maar niet Out

corry

13 apr 2021, 11:31

Goedemorgen

Noch geen nieuws, onderzoeken van dikke darm worden deze week gedaan maar weten niet juist wanneer, ze hebben het te druk.
Ik mag de eerst 5 dagen niet komen wel het nodige voor Staf gaan afgeven.

Afbeelding
Vandaag papa van de kindjes jarig, Babette hun hondjes houd mij gezelschap. Ze hebben enkele dagen Limburg Sint-Truiden gepland.

Ik zou ook graag goed nieuws brengen, maar heb er geen.😞

Heb contact met onze zoon genomen, daar stellen ze goed, hebben een mobilhome gekocht.
Hij was tevreden dat ik hem op de hoogte bracht, vroeg het verder verloop te laten weten.

Heb voor mezelf gekookt, rijst met groenten, vidé vulling erbij, morgen met vissticks en als er nog over is met een spiegeleitje.

Nog een fijne zonnige dag en tot morgen

Corry

Ivette

13 apr 2021, 19:22

Maar Rita toch, je maakt ons toch niet jaloers met jullie goede conditie! Ik ben heel blij dat jullie nog zoveel aankunnen en ons ook nog laat meegenieten met uw mooie fotoreportage
Ik wens jullie van harte dat je SAMEN nog vele jaren kunt genieten!
Corry, ik hoop dat alles goed komt met Staf, hopelijk kan je hier wel met goed nieuws komen, we duimen voor u!
Ivette

Ritavdm

13 apr 2021, 20:09

Goeieavond

Erg hé Corry dan leef je meer dan 60 jaar samen in lief en leed en op ogenblikken dat je elkaar zou ùoeten kunnen steunen steken die vervelende Coronamaatregelen er een stokje voor.
Moed houden en hopen dat je vlug goed nieuw krijgt.

Zou die nieuwe campingcar nu eindelijk eens de weg naar de kust vinden ? Ik duim ervoor !

Mijn eerste prik is een feit.
Deze namiddag om 2u was 't zover; tot nu toe voel ik me nog super goed; zo houden.
Straks toch maar een Dafalgan nemen voor het slapengaan op aanraden vd verpleger die me prikte.
Een dikke Proficiat voor al die vrijwilligers die alles zo vlot laten verlopen vanop de parking tot aan de uitgang, alles dik in orde.
Oud maar niet Out

omadina

14 apr 2021, 08:47

Goede morgen aan alle lieve mensen hier !
Heb alles nagelezen, en ik hoop dat het goed gaat met Staf, Corry. Ja, ik weet het van mijn dochter; ook in het ziekenhuis waar zij werkt is het super druk en moeten ze soms, zelfs operaties, uitstellen.
Dat is dan toch jammer, Hopen maar dat alles snel wat beter wordt. Jammer natuurlijk dat jij ook niet op bezoek mag, maar gelukkig heb je je kleinzonen, die je zeker zullen helpen. Mooi hondje trouwens, ik dacht eerst.. Babette, wie is dat ?

Ritavdm,Voor mij zijn je verslagen over jullie fietstochten en wandelingen ook iets waar ik me aan optrek.
En jullie foto's, die zijn super mooi ! Blijf aub hier voort verslag doen, wij gunnen jullie van harte nog heel lang te mogen genieten. Daar ben ik het volledig eens met jou,Yvette.

Vannamiddag om 14 uur krijg ik mijn eerste prik, alle inwoners van Koksijde moeten daarvoor naar Furnevent, op het industriezone in Veurne. Dus zal ik er maar mijn namiddagje van maken hé.
Mijn dochter had me ook aangeraden deze avond een dafalgan te nemen, dat zal ik dan maar doen hé.

Gisteren was het heel zonnig , weing wind, echt aangenaam op het strand. Er was veel volk en vooral veel kinderen die speelden in het zand en ook al met hun blote voetjes in zee liepen. 't was mooi om zien !

Maatjes, hou jullie allemaal goed, en nu eens maar tot bij de bakker.
Groetjes, omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

corry

14 apr 2021, 11:49

Goede middag

Ondertussen weten wat de reden van bloedverlies zou zijn.
Melena, de naam welke eraan gegeven wordt.
Vandaag groot onderzoek, gelukkig is zijn maag OK
De dikke darm is nu aan de beurt.
Bloedverdunners worden afgebouwd

Hoop dat mijn operatie doorgaat, en Staf weer vanuit zijn zetel alles volgt zowel wat op straat gebeurt als op NEFLIX. Met nu en dan, soms veel 😴

Ben benieuwd hoe Eleanor zich zal gedragen ,kent ons niet , wel raar dat ze in gedachten dicht en ver in contact van ons staat.

Groetjes

Corry