waterstof motor

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

12 apr 2021, 14:41

Fred1950 schreef:
12 apr 2021, 12:11
E.T. schreef:
12 apr 2021, 11:35
Kun je dan verklaren waarom grote private instellingen zoals Toyota, Jaguar, Land Rover, BMW, e.a. miljarden besteden aan de ontwikkeling van auto's op waterstof?
Zou het niet kunnen dat zij beseffen dat de tijd van benzine en diesel voorbij IS.

En geloof maar niet dat die AL hun eieren in het waterstof mandje hebben liggen ... :lol:
Als de gasten hun onderzoeksgeld direct van de oliebaronnen krijgen, zou ik ook al met waterstof beginnen te prutsen ... om daarna het zaakje in het museum onder te brengen.
Als jij nu ook maar één spaandertje van bewijs zou kunnen leveren van wat je hier uitkraamt, dan kunnen we verdergaan.

Tot dan verkoop je lucht. Gebakken lucht.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

12 apr 2021, 14:55

E.T. schreef:
Kun je dan verklaren waarom grote private instellingen zoals Toyota, Jaguar, Land Rover, BMW, e.a. miljarden besteden aan de ontwikkeling van auto's op waterstof?
Zou het niet kunnen dat zij beseffen dat de tijd van benzine en diesel voorbij IS.

En geloof maar niet dat die AL hun eieren in het waterstof mandje hebben liggen ... :lol:
Dat klopt helemaal en is ook compleet in overeenstemming met wat ik al meermaals heb geschreven: het is niet óf batterijen, óf fuel cells. Beide hebben hun voordelen en ze zijn elk geschikt voor een bepaald type vervoermiddel.

tokkio

12 apr 2021, 14:59

Wie is de baas van Volvo ? Juist , de sterkste economie van de toekomst ( als ze het dat nu al niet zijn ). Die weten nu al beter ... Rijden op waterstof ?
Volvo en helemaal beneden een samenwerking met Mercedes,ook ander grote landen, zoals China en Japan zetten zich in voor waterstof, maar morgen zal het er nog niet zijn, maar geduld, ze komen er wel, ze weten ook dat de olie tegen +/- 2060 opgedroogd is en dat ze nu voor alternatieven moeten zoeken, en daarvoor staat vervoer uitsluitend op de batterij ,alleen goed voor klein stadsverkeer.
De lange afstand zal afgelegd worden met waterstof, zowel vrachtwagens , als zeeschepen, en de luchtvaart en de trein.
https://www.volvotrucks.nl/nl-nl/news/k ... rstof.html

https://economie.groningen.nl/nieuws/me ... uw-zeeland

https://www.ad.nl/auto/zware-trucks-op- ... ~a9548009/

Uiteindelijk zal de motor op waterstof winnen :mrgreen:
https://www.waterstofmagazine.nl/12-int ... -waterstof
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Wil.

12 apr 2021, 15:07

De voormalige vice-president van Air Liquide heeft vorige week een investeringsfonds opgericht dat zich geheel en al gaat richten op bedrijven en initiatieven die rond waterstof werken om daarmee de overgang naar een waterstofeconomie te doen accelereren. Het streefdoel is 1,2 miljard euro bij elkaar te brengen.

Pierre-Etienne Franc vindt de 'value creation opportunity' van de waterstofeconomie enorm groot.

Op dit moment zijn er op deze aardbol al meer dan 30 regeringen die een nationale waterstofstrategie hebben op poten gezet als onderdeel van hun klimaatactieplan.

tokkio

12 apr 2021, 15:15

Op dit moment zijn er op deze aardbol al meer dan 30 regeringen die een nationale waterstofstrategie hebben op poten gezet als onderdeel van hun klimaatactieplan.
Sof/Fred is tegen, die blijft bij zijn oldtimer, en zijn 50 KM E-auto :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fred1950

12 apr 2021, 16:08

Wil. schreef:
12 apr 2021, 15:07
De voormalige vice-president van Air Liquide heeft vorige week een investeringsfonds opgericht dat zich geheel en al gaat richten op bedrijven en initiatieven die rond waterstof werken om daarmee de overgang naar een waterstofeconomie te doen accelereren. Het streefdoel is 1,2 miljard euro bij elkaar te brengen.
....
'k Zal eens wat rotte eieren in dat fonds gaan leggen zie. :lol: Een flinke anti-waterstof campagne , puur gebaseerd op eerlijke wetenschappelijke basis kan wonderen doen. Ge moet er maar Greta Thunberg en Anuna De Wever warm voor maken : This is all wrong : https://www.youtube.com/watch?v=xVlRompc1yE "How dare you ! " :D

Wil.

12 apr 2021, 16:20

In Saarbrücken is 12 dagen geleden het 92e tankstation in Duitsland voor waterstof geopend.

De kip en het ei. De kip legt meer en meer eieren... :lol:

tokkio

12 apr 2021, 16:23

This is all wrong : https://www.youtube.com/watch?v=xVlRompc1yE "How dare you ! "

Ze zegt toch niets over waterstof,want dat is de toekomst. :mrgreen:

Fred1950

12 apr 2021, 17:47

tokkio schreef:
This is all wrong : https://www.youtube.com/watch?v=xVlRompc1yE "How dare you ! "

... omdat dat kind nog niet weet hoe waanzinnig het waterstof idee wel voor de natuur is, en dat het allemaal om geld draait van de gas/petrol industrie. Ik zal haar eens een email sturen over wat ze van plan zijn met die "grijze" vuile waterstof uit aardgas. Ze zal nog luider roepen .... :D

Wil.

12 apr 2021, 18:46

Fred1950 schreef:
tokkio schreef:

... omdat dat kind nog niet weet hoe waanzinnig het waterstof idee wel voor de natuur is, en dat het allemaal om geld draait van de gas/petrol industrie.
Las ik daarstraks niks in de trant van 'wetenschappelijk onderbouwde argumenten' ???
Ook nog vandaag las ik van jouw hand dat bedrijven zoals Toyota geld krijgen van de petrolboeren om het vervoer met waterstof te beginnen promoten. Zie hier:
Als de gasten hun onderzoeksgeld direct van de oliebaronnen krijgen, zou ik ook al met waterstof beginnen te prutsen
Erg wetenschappelijk onderbouwd allemaal.
Gebakken lucht, Sof.

E.T.

12 apr 2021, 21:30

E.T. schreef:
En geloof maar niet dat die AL hun eieren in het waterstof mandje hebben liggen ...
Er moet meer zijn dan batterijen en waterstof(poeder) toch?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Wil.

12 apr 2021, 21:34

Ik heb geen idee waaraan jij zit te denken. En evenmin waaraan de autofabrikanten nog zouden kunnen zitten te denken. Auto's op atoomkracht misschien?

E.T.

12 apr 2021, 21:42

Is misschien wel de vraag van één miljoen :P
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet

Fred1950

12 apr 2021, 21:55

Wil. schreef:
12 apr 2021, 18:46
Fred1950 schreef:
tokkio schreef:

... omdat dat kind nog niet weet hoe waanzinnig het waterstof idee wel voor de natuur is, en dat het allemaal om geld draait van de gas/petrol industrie.
Las ik daarstraks niks in de trant van 'wetenschappelijk onderbouwde argumenten' ???
Ook nog vandaag las ik van jouw hand dat bedrijven zoals Toyota geld krijgen van de petrolboeren om het vervoer met waterstof te beginnen promoten. Zie hier:
Als de gasten hun onderzoeksgeld direct van de oliebaronnen krijgen, zou ik ook al met waterstof beginnen te prutsen
Erg wetenschappelijk onderbouwd allemaal.
Gebakken lucht, Sof.
Ach man, er zijn een pak wetenschappers die, uit de grond van hun hart of uit puur wetenschappelijk en ethisch oogpunt, nooit zouden meewerken aan een project, maar voor den brode dat dan toch wel doen.

Bij de ontwikkeling van de Amerikaanse atoombom liepen er zo een paar rond. Toen het ding er was en de gevolgen zichtbaar waren, dan pas sloegen die zich openbaar op de borst of riepen mea culpa. Zoals ik al schreef, it's all about the money, en de aarde gaat door dat lobbygroepje van petrol-en gasboeren naar de kl*ten, maar dat zal hen een zorg wezen.

Geef me eens een goede reden waarom de gasboeren zo achter die waterstof staan uit elektriek en bijvoorbeeld niet de elektriciteitsproducenten of de makers van kerncentrales. Zoals ik al verschillende keren geschreven heb : ze willen hun vuile "grijze" waterstof slijten en er een "groen" strikje rond wikkelen. Wie dat nog niet inziet, die mag zijn IQ eens laten testen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 12 apr 2021, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

12 apr 2021, 22:00

Je blijft maar zeggen dat de petrolboeren er iets mee te maken hebben en dat ze Toyota subsidiëren om verder te gaan met waterstofauto's.

Waar blijft dat wetenschappelijk onderbouwd bewijs?