Dat de rest van Europa maar eens een voorbeeld aan Portugal neemt ..
Portugal_deaths.png
Gisteren :
Portugal : 6 covid overlijdens , 566 nieuwe besmettingen
Zweden : 26 overlijdens , 7772 nieuwe besmettingen
België : 45 covid overlijdens , 2989 nieuwe besmettingen
Deze drie landen hebben ongeveer hetzelfde aantal inwoners en zijn dus perfect vergelijkbaar. Is iedereen in Portugal al gevaccineerd misschien ? Ik denk het niet. In "onze" media hoor je niets over Portugal , men draait de ogen weg van het succes in sommige andere landen om eigen fouten, laks-en luiheid te kunnen ontkennen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Misleidende weergave van de feiten door iemand die niet genoeg met grafieken heeft gewerkt...
Als je een trend wil weergeven, dan neem je een gemiddelde over een bepaalde periode. Voor Covid is dat gemiddelde meestal 7 dagen. Anders doe je aan cherry picking.
Misleidende weergave van de feiten door iemand die niet genoeg met grafieken heeft gewerkt...
....
... niet door iemand , maar door Zweden die op een slordige manier hun cijfers internationaal bekend maakt. Zweden is te "lui" om dagelijks die cijfers te rapporteren. Daar wringt het schoentje.
Ik hou me niet bezig met gemiddelden of "trends" , daar doet het virus ook niet aan mee.
Ik hou me niet bezig met gemiddelden of "trends" , daar doet het virus ook niet aan mee.
Het is daarom dat het moeilijk converseren is met iemand die het abstract denken niet zo goed beheerst.
De eindconclusie blijft: Zweden doet het eigenlijk even goed als Portugal en véél beter dan belgië. En dat allemaal zonder draconische maatregelen.
Oei , mijnheer de ambtenaar zonder diploma kan abstract denken en een ingenieur niet.
Stel dat een superverspreider in Antwerpen 100 personen tijdens een groot feestje besmet. Hetzelfde gebeurt twee dagen later in Gent. Stel dat die 2 x ( 100 + superverspreider ) allemaal netjes in quarantaine gaan waardoor er de volgende 14 dagen géén besmettingen in Gent en Antwerpen meer optreden. Hoe ga jij dat me je "fantastisch" abstract vermogen in en geloofwaardige grafiek over de "trend" gieten ?
De manier waarop het virus zich verspreidt, bij welke leeftijdsgroepen, enz .... laat zich niet in jouw grafiekjes tonen en voorspellen waar je een "trend" kunt op plakken, en heeft alleen met het gedrag van de bevolking te maken. Er is ook geen "blank ras" met blond haar dat minder vatbaar zou zijn dan een Portugees met kroezelhaar. Je hebt ook geen zicht wat er in detail in Zweden gebeurt, hoe men daar de zieken behandelt en de doden telt. Als Zweden geen correcte cijfers de wereld instuurt zijn jouw besluiten fout.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 13 apr 2021, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer je de cijfers op het niveau van een land wil vergelijken - wat jij hierboven hebt gedaan - dan moet je abstractie maken van individuele gevalletjes hier en daar. Dan telt het eindcijfer.
Abstractie maken van, betekent abstract kunnen denken. Dat heb je niet gedaan.
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Wanneer je de cijfers op het niveau van een land wil vergelijken - wat jij hierboven hebt gedaan - dan moet je abstractie maken van individuele gevalletjes hier en daar. Dan telt het eindcijfer.
Abstractie maken van, betekent abstract kunnen denken. Dat heb je niet gedaan.
Uit jouw schrijfsels besluit ik dat je niet eens weet wat abstract denken eigenlijk inhoudt. Over and out.
Ik had in een vorige bijdrage nochtans een heel schoon linkske gezet. Als je die weg volgt, kom je vanzelf op een grafiek met het aantal doden. Daar kun je een vakje aanvinken: 7-daags gemiddelde.
Was dat moeilijk?
pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.