Coronavirus

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

wardje

14 apr 2021, 11:50

WIl,

België is met 376 inwoners per vierkante kilometer (2020) een van de dichtstbevolkte landen in Europa. Dit geldt nog meer voor Vlaanderen, dat goed is voor ongeveer 60 procent van de bevolking op slechts 40 procent van de oppervlakte.
Dus wat wil je de natuur heeft hier veel meer te herstellen dan in Vietnam , we leven hier in Vlaanderen als haringen in een ton , sommigen onder ons hebben het reeds begrepen en beginnen naar de Ardennen te trekken ( meer natuur) , je zit daar zo niet op elkaars lip , want t'is juist dat, dat het virus nodig heeft goed op elkaar gepakt zitten ( let op veel zuid -Amerikaanse landen waar sloppenwijken zijn daar heeft het virus vrij spel en gevolg massa kerkhoven.

gast43

14 apr 2021, 12:01

Wardje klopt is ook zo .

Een dame overleden vrij in begin van corona
Het antwoord . ( Kliniek) aan de familie
Overbevolkt
En te dicht op elkaar wonen
En dat merk je ook aan de cijfers .
En tot slot ook veel die de normen niet volgen
is ook risico voor medemens .

Fred1950

14 apr 2021, 12:19

wardje schreef:
.....
België is met 376 inwoners per vierkante kilometer (2020) een van de dichtstbevolkte landen in Europa. Dit geldt nog meer voor Vlaanderen, dat goed is voor ongeveer 60 procent van de bevolking op slechts 40 procent van de oppervlakte.
Dus wat wil je de natuur heeft hier veel meer te herstellen dan in Vietnam , we leven hier in Vlaanderen als haringen in een ton , sommigen onder ons hebben het reeds begrepen en beginnen naar de Ardennen te trekken ( meer natuur) , je zit daar zo niet op elkaars lip , want t'is juist dat, dat het virus nodig heeft goed op elkaar gepakt zitten ( let op veel zuid -Amerikaanse landen waar sloppenwijken zijn daar heeft het virus vrij spel en gevolg massa kerkhoven.
Dicht bij mekaar wonen is niet echt het probleem, het is door het contact tussen de mensen onderling dat ziektes zich verspreiden. Als er in een Ardens dorp waar alle huizen ver uit mekaar liggen een dorpsfeest wordt gehouden, kunnen alle inwoners op één dag allemaal besmet geraken. Dergelijke dingen zijn in Italiaanse dorpen gebeurd.

Wil.

14 apr 2021, 12:25

wardje schreef:
WIl,

En toch zijn er in het dunner bevolkte Wallonië in verhouding méér doden gevallen dan in Vlaanderen.
Dus wat wil je de natuur heeft hier veel meer te herstellen dan in Vietnam
Jouw stelling dat 'we' (= de wereld?) overbevolkt is, geldt dus vooral voor belgië en niet voor heel dicht bevolkte landen als Vietnam? Geldt dat ook voor Bangladesh, hét meest bevolkte land per km2 -→ 1265 mensen per km2!? Ook daar heeft het virus nauwelijks voet aan de grond gekregen: 165 miljoen inwoners en 60 overlijdens per miljoen mensen. Bij ons meer dan 2000 per miljoen.

Ik denk dat je die stelling van 'de natuur zet de zaken terug op orde' zal moeten herzien.
, we leven hier in Vlaanderen als haringen in een ton , sommigen onder ons hebben het reeds begrepen en beginnen naar de Ardennen te trekken ( meer natuur) , je zit daar zo niet op elkaars lip , want t'is juist dat, dat het virus nodig heeft goed op elkaar gepakt zitten
Ik heb hierboven al geschreven dat er in Wallonië procentueel méér doden vallen dan hier. En de Ardennen (onder de gele lijn) zijn bij de zwaarst getroffen gebieden van het land. Zie dit kaartje:

Afbeelding
( let op veel zuid -Amerikaanse landen waar sloppenwijken zijn daar heeft het virus vrij spel en gevolg massa kerkhoven.
Bedoel je Brazilië? Het land heeft minder doden per miljoen inwoners dan belgië.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

14 apr 2021, 12:50

Ik denk dat de natuur geen onderscheid, en dus ook geen keuzes maakt.
Het virus slaat toe waar en bij wie het kan.
Met één ding ben ik wel akkoord, er zijn idd te veel mensen op onze planeet.
En als er eentje verdwijnt, komen er minstens drie in de plaats.
Mensjes verspreiden zich eigenlijk ook als een soort virus, sneller en sneller..
Want hoe meer mensen hoe meer nakomelingen.
De natuur zal het binnen afzienbare tijd lastig krijgen om al die mensen nog voldoende voedsel en grondstoffen te verschaffen. Als het er nu niet als een 'evenwicht zoeken' uitziet, dan zal het in de min of meer nabije toekomst toch niet meer te ontkennen zijn.

gast43

14 apr 2021, 13:21

Fazal : Ik denk dat de natuur geen onderscheid, en dus ook geen keuzes maakt.
Met één ding ben ik wel akkoord, er zijn idd te veel mensen op onze planeet.
En als er eentje verdwijnt, komen er minstens drie in de plaats.
Mensjes verspreiden zich eigenlijk ook als een soort virus, sneller en sneller..
Want hoe meer mensen hoe meer nakomelingen.
De natuur zal het binnen afzienbare tijd lastig krijgen om al die mensen nog voldoende voedsel en grondstoffen te verschaffen. Als het er nu niet als een 'evenwicht zoeken' uitziet, dan zal het in de min of meer nabije toekomst toch niet meer te ontkennen zijn.

DE INZICHTEN VAN JONATHAN HOLSLAG
Nic Balthazar ontvangt in de Inzichten Professor politicologie en internationale betrekkingen Jonathan Holslag. Hij weet alles over oorlog en over vrede, over China en Europa en hij adviseert presidenten, ministers, sjeiks en CEO’s. Hij laat zijn licht schijnen over Europa en Vlaanderen en hoe dat eruit zal zien na de coronacrisis? :wink:
Die sprak volmondig wat er ons te wachten staat en ook over beleid .

https://www.een.be/de-inzichten
Laatst gewijzigd door gast43 op 14 apr 2021, 13:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Wil.

14 apr 2021, 13:23

Fazal schreef:
Dat zal wel zo zijn. De vraag is dan: waarom kan het virus niet toeslaan bij Vietnamezen, Cambodianen of bij de mensen in Laos? Hun coronacijfers zijn minder dan 1/1000e van de onze (procentueel).

Ook zwart Afrika wordt slechts héél matig getroffen. Je zou nog kunnen argumenteren dat de bevolking van Nigeria uitzonderlijk jong is, en dat klopt. Jonge mensen worden amper getroffen door het virus.
Maar de bevolkingspiramide van Vietnam is gelijkaardig aan die van Brazilië en Vietnam heeft zo goed als géén coronadoden.

Afbeelding

gast43

14 apr 2021, 13:36

Vandaag
Cambodja nieuwe gevallen 78 +2 sterfgevallen 16.899.460 inw.
Vietnam gestegen 19
China 12

Ze zijn aan binnenkomen

boeffer

14 apr 2021, 14:47

Dus Corona is overal nog heftig bezig. Enkel die 1 à 2 vaccinaties gehad hebben zijn voor maanden gerust.
Maar de grote hoop zonder spuitje, die zullen we moeten volgen.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fazal

14 apr 2021, 15:05

Wil. schreef:
Fazal schreef:
Dat zal wel zo zijn. De vraag is dan: waarom kan het virus niet toeslaan bij Vietnamezen, Cambodianen of bij de mensen in Laos? Hun coronacijfers zijn minder dan 1/1000e van de onze (procentueel).

Ook zwart Afrika wordt slechts héél matig getroffen. Je zou nog kunnen argumenteren dat de bevolking van Nigeria uitzonderlijk jong is, en dat klopt. Jonge mensen worden amper getroffen door het virus.
Maar de bevolkingspiramide van Vietnam is gelijkaardig aan die van Brazilië en Vietnam heeft zo goed als géén coronadoden.
Akkoord Wil, maar ik schreef wel: "Het virus slaat toe 'waar'- en 'bij wie' het kàn".
Ik zal dus niet gaan beweren dat het 'vooral' en 'speciaal' overbevolkte gebieden zou bedreigen.
En meer nog, ook mensenrassen kunnen enorm verschillen van elkaar.
Het éne ras is al vatbaarder voor een (soort) virus dan het andere. Geldt ook voor persoon tot persoon.
En hierbij mogen we ook het verschil van plaats, leefomstandigheden zoals o.m. natuur-omgeving, voeding enzovoort, dat voor hen (misschien) immuniteit aanwakkert, niet vergeten.
Mochten wij Westerlingen, ons bvb wagen aan bepaald voedsel en jawel, vervuild water, dat ze ginder als drank en (zgn) voor hygiëne gebruiken, we zouden het niet lang overleven denk ik.
En ja, natuurlijk vallen er óók daar slachtoffers bij die manier van leven.
De ene heeft nu eenmaal een sterkere constitutie dan de andere.
Laatst gewijzigd door Fazal op 14 apr 2021, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

tokkio

14 apr 2021, 15:08

De horeca is nu al meer of zes maanden dicht heeft dat nu een verschil gemaakt kwa besmettingen? Juist neen!!
Verleden zomer waren cafe s en horeca open en werd het mondmasker gedragen als je recht stond om bvb naar het toilet te gaan er was handhygiene voorhanden en er waren NIET meer besmettingen.
Welke oelewapper wil nu door ons strot duwen dat de oorzaak van besmettingen bij de horeca ligt?
Dus terug mijn vraag, vanwaar komen die besmettingen,zijn de cijfers natte vingerwerk om de bevolking onder de duim te houden, of willen ze blijven beweizen dat ze de macht hebben.
Waarom doen ze eens geen holandertje, daar doen ze niet alleen test opstellingen bij evenementen, zodat ze een beeld van de besmetting kunnen hebben, nu gaan ze ook cafés openen,om te zien welk impact dat zou kunnen hebben in besmettingen, maar zoveel verstand hebben die gezondheid ministers, virologen, en corna commissarissen niet (ik vraag mij af hoeveel jobjes die corona nog gaat creëren ...........
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -trappelen
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

14 apr 2021, 15:18

Beste Tokkio, het komt gewoon op voorzichtigheid aan, teneinde niet nog eens in een 4de golf te verzeilen.
Alhoewel zoiets, alle vaccinaties ten spijt, (nòg) niet kan uitgesloten worden.
De overheid had nooit een datum voor eventuele versoepelingen mogen stellen.
Zo moesten ze een lockdown voor onbepaalde tijd hebben ingelast.
Dan waren er tenminste niet 'voortdurend' desillusies geweest.

Wil.

14 apr 2021, 15:25

Fazal schreef:
14 apr 2021, 15:05
Wil. schreef:
Fazal schreef:

Akkoord Wil, maar ik schreef wel: "Het virus slaat toe 'waar'- en 'bij wie' het kàn".
Dat heb ik heel goed gelezen. Daarom antwoordde ik ook met 'Waarom kan het virus niet toeslaan bij Vietnamezen (...)'

Ik zal dus niet gaan beweren dat het 'vooral' en 'speciaal' overbevolkte gebieden zou bedreigen.
En meer nog, ook mensenrassen kunnen enorm verschillen van elkaar.
Het éne ras is al vatbaarder voor een (soort) virus dan het andere.
Dat is ook mijn mening: het virus heeft meer succes bij het ene ras dan bij het andere. Ik denk dat je daar moet gaan zoeken om een verklaring te vinden voor de beperkte schade die Aziatische mensen ervan lijden.

gast43

14 apr 2021, 16:08

Tokio : Welke oelewapper wil nu door ons strot duwen dat de oorzaak van besmettingen bij de horeca ligt?

Is ook beetje kort door de bocht .
En de lockdownfeestjes
En hoeveel nationaliteiten zijn er hier in ons land daar moet je eens gaan zoeken
Denk dat je die eens zou testen , denk dat we tegen avond een lijstje zou krijgen
8O :evil:
Trouwens de ouderen nemen ook niet altijd serieus , wij merken dat hier ook
in onze blok de kinderen worden gedropt oppas .
Zolang niet iedereen is gevaccineerd , gaan er altijd problemen ontstaan .
En dan is nog afwachten maar zal dan toch in mindere mate zijn .
En dan nog afwachten wat de gevolgen zijn binnen 10 jaar want van
de vaccin weten we totaal niks wat dat zal geven op langere termijn .

gast43

14 apr 2021, 16:19

https://www.hln.be/binnenland/van-gucht ... ~ab91388e/

Van Gucht: "Er zijn geen marges meer in ziekenhuizen”
In België zijn er geen marges meer in de ziekenhuizen en op de diensten intensieve zorg. Versoepelingen moeten dus voorzichtig en gefaseerd doorgevoerd worden. Dat heeft viroloog Steven Van Gucht vanmiddag gezegd in ‘Het Journaal’ op Eén.

https://www.hln.be/dossier-coronavirus/ ... ~ac297416/

LIVE. Heropening terrassen, twee knuffelcontacten thuis en avondklok verdwijnt op 8 mei, persconferentie na Overlegcomité om 17 uur
De eerste beslissingen van het Overlegcomité zijn bevestigd aan onze redactie. Zo zullen de kappers op 26 april weer mogen knippen en zullen de winkels dan weer zonder afspraak klanten mogen ontvangen. Verder gaan de terrassen van de horeca open op 8 mei en mag iedereen vanaf dan twee knuffelcontacten thuis ontvangen. De avondklok gaat diezelfde dag op de schop. Volg alle ontwikkelingen over het coronavirus en het Overlegcomité in onze liveblog.

Wie kan nog volgen strakjes vierde lockdown aan ons been :mrgreen:
Tweestrijdige berichten op één dag :evil: :evil: :evil: