Coronavirus
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
https://www.worldometers.info/coronavir ... y/belgium/
4.713 nieuwe gevallen en 37 nieuwe sterfgevallen in België [ bron ]
Wij stijgen met nieuwe gevallen

Wij stijgen met nieuwe gevallen
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Versoepelingen??
Ze maken de horeca weer iets wijs , terrassen open op 8 mei ,wie gelooft dat nog ?
Zolang de cijfers op intensive zo hoog zijn kunnen ze eenvoudig weg dat niet toestaan.
Misschien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn met 2 prikken een deel versoepelingen doorvoeren na het verlof zeg bij de opening der scholen in september.
Hoe kunnen de cijfers op intensive dalen als de besmettingen stijgen en het dodental oploopt?
Ze durven ervoor 2 maanden geen volledige lockdown doorvoeren want economisch is dat een catastrofe, langs de andere kant van de ene golf in de andere is ook geen oplossing , zo blijf je aanmodderen en kan je de bevolking niet in toom meer houden, die gaan met het verlof erin vliegen.
Europa laat reizen weer toe onder druk van de landen die leven van het toerisme , dat er grote controle zal zijn als ze terugkeren zegt Quicky , dat wil ik nog wel eens zien ze hebben dat de andere keer ook belooft met het gekende gevolg.
Dat virus is baas, en zolang dat de massa niet volledig is gevaccineerd is het dweilen met de kraan open of nog beter met een winkelkar zand vervoeren.
Ze maken de horeca weer iets wijs , terrassen open op 8 mei ,wie gelooft dat nog ?
Zolang de cijfers op intensive zo hoog zijn kunnen ze eenvoudig weg dat niet toestaan.
Misschien als er genoeg mensen gevaccineerd zijn met 2 prikken een deel versoepelingen doorvoeren na het verlof zeg bij de opening der scholen in september.
Hoe kunnen de cijfers op intensive dalen als de besmettingen stijgen en het dodental oploopt?
Ze durven ervoor 2 maanden geen volledige lockdown doorvoeren want economisch is dat een catastrofe, langs de andere kant van de ene golf in de andere is ook geen oplossing , zo blijf je aanmodderen en kan je de bevolking niet in toom meer houden, die gaan met het verlof erin vliegen.
Europa laat reizen weer toe onder druk van de landen die leven van het toerisme , dat er grote controle zal zijn als ze terugkeren zegt Quicky , dat wil ik nog wel eens zien ze hebben dat de andere keer ook belooft met het gekende gevolg.
Dat virus is baas, en zolang dat de massa niet volledig is gevaccineerd is het dweilen met de kraan open of nog beter met een winkelkar zand vervoeren.
-
miel - Lid geworden op: 15 apr 2005, 20:46
De horeca is al zes maanden gesloten. Deze maatregel heeft de derde golf niet kunnen tegenhouden. Conclusie is dat de horeca beter open had geweest . Het leven had aangenamer geweest voor de mensen . Flutmaatregelen zoals vensterreizigers naar de kust, geen doorgang naar een tuin en niet naar toilet gaan bij bezoek jagen de mensen in de gordijnen.
Redelijkheid en politiek gaan duidelijk niet samen.
Redelijkheid en politiek gaan duidelijk niet samen.
we doen wat we kunnen, niet wat we willen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De weekcijfers voor Brussel (!) en Wallonië steken nu uit boven die van Vlaanderen. Is daar een verklaring voor? Ja. In die twee regio's slaagt men er niet in om een voldoende hoog percentage in te enten van de groepen die het gemakkelijkst bezwijken aan corona: de oudere leeftijdsgroepen: 85+ en 75-84.

Gisteren heb ik het tabelletje laten zien met de verschillen qua inentingen tussen Vlaanderen en Brussel - Wallonië. Dat verschil weerspiegelt zich in de cijfers.
Brussel en Wallonië hebben op weekbasis nu samen meer dan het 3-voud aan overlijdens van Vlaanderen. De getallen zijn herleid naar overlijdens per 100.000 inwoners want we hebben zo'n 320 coviddoden per week in dit land.
Opgelet: het feit dat alle lijnen naar 0 zakken in de laatste periode ligt hieraan: zo lang de weekcijfers niet volledig gekend zijn, blijft het resultaat op 0 staan.

Gisteren heb ik het tabelletje laten zien met de verschillen qua inentingen tussen Vlaanderen en Brussel - Wallonië. Dat verschil weerspiegelt zich in de cijfers.
Brussel en Wallonië hebben op weekbasis nu samen meer dan het 3-voud aan overlijdens van Vlaanderen. De getallen zijn herleid naar overlijdens per 100.000 inwoners want we hebben zo'n 320 coviddoden per week in dit land.
Opgelet: het feit dat alle lijnen naar 0 zakken in de laatste periode ligt hieraan: zo lang de weekcijfers niet volledig gekend zijn, blijft het resultaat op 0 staan.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Een ganse dag vergaderen en dan iets uit de mouw schudden.
Waarschijnlijk hebben die per 4 aan een tafel zitten kaarten.
DE CROO, een tip, misschien nog eens de stekker eruit trekken.
Een stelletje onbekwamen die bij de volgende verkiezingen gaan verschieten.
Onbegrijpelijk en onverantwoord. Begin dit jaar werden de voorwaarden voor versoepelen bepaald op 800 nieuwe besmettingen per dag, 75 nieuwe ziekenhuisopnames en een positiviteitsratio van 3 procent. Vandaag hebben we 3.400 nieuwe besmettingen per dag, 250 ziekenhuisopnames en een positiviteitsratio van 9,5. Zet u schrap voor de vierde golf.
Een avondklok om 24u heeft geen enkel nut.
Meeste slapen zeker als de horeca gesloten is. als ze al niet samenhokken in de living met een frisse pint bier of cocktail.
Avondklok had enkel nut als ze om 21 of 22u begon.
Jan Jambon zat er bij en knikte , tja wat kan hij anders met De Croo en Vandenbroucke valt niet te lachen, beter te vriend houden zijt maar zeker.
Waarschijnlijk hebben die per 4 aan een tafel zitten kaarten.
DE CROO, een tip, misschien nog eens de stekker eruit trekken.
Een stelletje onbekwamen die bij de volgende verkiezingen gaan verschieten.
Onbegrijpelijk en onverantwoord. Begin dit jaar werden de voorwaarden voor versoepelen bepaald op 800 nieuwe besmettingen per dag, 75 nieuwe ziekenhuisopnames en een positiviteitsratio van 3 procent. Vandaag hebben we 3.400 nieuwe besmettingen per dag, 250 ziekenhuisopnames en een positiviteitsratio van 9,5. Zet u schrap voor de vierde golf.
Een avondklok om 24u heeft geen enkel nut.
Meeste slapen zeker als de horeca gesloten is. als ze al niet samenhokken in de living met een frisse pint bier of cocktail.
Avondklok had enkel nut als ze om 21 of 22u begon.
Jan Jambon zat er bij en knikte , tja wat kan hij anders met De Croo en Vandenbroucke valt niet te lachen, beter te vriend houden zijt maar zeker.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Klopt perfect ( ge pakt mijn werk afgast43 schreef: ↑15 apr 2021, 07:15https://www.worldometers.info/coronavir ... y/belgium/
Wij stijgen met nieuwe gevallen![]()
![]()
En 'k zal weeral eens gelijk krijgen , zeker ?Fred1950 schreef: ↑14 apr 2021, 08:33......
By the way , ik "voorspel" ( "trendy" volgens Wil-met-zijn-punt) dat we terug op een plateau gaan sukkelen, maar deze keer van gemiddeld +4500 besmettingen per dag in plaats van het plateau in januari van +2500 besmettingen per dag ( ben benieuwd of dit zo zal zijn
)
De stekker eruit trekken ?
Het is de federale die de gewestregeringen nog wat in toom kan houden. Moest de Vlaamse en de Waalse regeringen het voor het zeggen krijgen, vallen alle maatregelen weg met alle gevolgen van dien. Het wordt hoog tijd dat de ziekenhuizen ( en de vakbonden die daar actief zijn ) eens een ultimatum stellen : ofwel strengere maatregelen, ofwel nieuwe covid patiënten onder de '50 in de ambulances voor de deur van de spoed laten sterven. In de praktijk zal het er nu bijna ook al zo op uitdraaien, dat is in andere landen ook gebeurd.
De bevolking gedraagt zich voor het ogenblik als kamikaze's . Als de zorgsector dat ook nog eens zou doen, valt gans de maatschappij en zijn economie als een kaartenhuisje in mekaar.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 15 apr 2021, 10:12, 2 keer totaal gewijzigd.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Er is inderdaad nog erg veel virus onder ons. Maar de hoeveelheid mensen die met het virus in aanraking kwam is ook al bijzonder hoog. Ik schat op 70%. Er zijn al heel wat mensen herbesmet. En dus is het virus nog onzichtbaarder dan vroeger. Waarschijnlijk komt er wel een 4de golf. We kunnen alleen maar hopen dat de kwetsbaren zich laten inenten.
Spinnst du oder was
-
Wat mij nu opvalt op 8 mei word de avondklok afgeschaft want niet te vergeten op 11 mei is het suikerfeest want dat zijn al jaren de echte belgen
we mogen deze zeker niet voor het hoofd stoten anders heeft onze president van Europa ook geen stoel meer bij de volgende ontmoeting met Erdogan 
-
In woonzorgcentra zijn dubbel-gevaccineerden ook al terug besmet geraakt. Of die er dan ernstig ziek door geworden zijn is me niet bekend. Alleszins, wie ooit besmet is geweest, met of zonder symptomen heeft "gestreden" en dan verzwakt de persoon zijn algemene toestand, met terugval van eigen prestaties, ook op de werkvloer. De economie lijdt onder dat dalend prestatievermogen.twistenopdemaan schreef: ↑15 apr 2021, 10:13Er is inderdaad nog erg veel virus onder ons. Maar de hoeveelheid mensen die met het virus in aanraking kwam is ook al bijzonder hoog. Ik schat op 70%. Er zijn al heel wat mensen herbesmet. En dus is het virus nog onzichtbaarder dan vroeger. Waarschijnlijk komt er wel een 4de golf. We kunnen alleen maar hopen dat de kwetsbaren zich laten inenten.
De enige manier om terug naar het normaal van vóór de pandemie terug te keren, is het uitroeien van het virus zelf, net zoals het de Chinezen is gelukt. In Taïwan en China hebben ze er geen last meer van en draait de economie terug voor de volle 100 % , incluis het prettige van het leven. Niet denken dat ze daar al 70% volksimmuniteit hebben bereikt, helemaal niet. Ze houden simpelweg het virus buiten hun grenzen.
-
gast43 - Lid geworden op: 04 mar 2019, 13:50
twistenopdemaan
Er is inderdaad nog erg veel virus onder ons. Maar de hoeveelheid mensen die met het virus in aanraking kwam is ook al bijzonder hoog. Ik schat op 70%. Er zijn al heel wat mensen herbesmet. En dus is het virus nog onzichtbaarder dan vroeger. Waarschijnlijk komt er wel een 4de golf. We kunnen alleen maar hopen dat de kwetsbaren zich laten inenten.
Moet eerst uitnodiging krijgen dan pas
Ik heb al één gekregen volgende maand mijn tweede .
Maar mijn vrouw nog niks ontvangen .
Staat vermeld op mijn uitnodiging
Woon je samen met iemand die ook 65+ is ? En wil je samen gevaccineerd worden ?
Dat kan . Bel maar naar nr 0800 ** *** van vaccinatiecentrum .
En wij hebben dat gedaan bevestiging voor mezelf maar dat van mijn vrouw werd niet aanvaard .
Is foute druk documenten .
Ik lees dat allemaal graag zolang je geen uitnodiging ontvangt is wachten .
En bij ons kun je ook niet inschrijven op QVAX wij staan niet vermeld op de lijst.
Is te zien of u stad of Gemeente daar aan mee doet .
https://www.laatjevaccineren.be/vaccina ... n-met-qvax
Dat is de lijst
Moet eerst uitnodiging krijgen dan pas
Ik heb al één gekregen volgende maand mijn tweede .
Maar mijn vrouw nog niks ontvangen .
Staat vermeld op mijn uitnodiging
Woon je samen met iemand die ook 65+ is ? En wil je samen gevaccineerd worden ?
Dat kan . Bel maar naar nr 0800 ** *** van vaccinatiecentrum .
En wij hebben dat gedaan bevestiging voor mezelf maar dat van mijn vrouw werd niet aanvaard .
Is foute druk documenten .
Ik lees dat allemaal graag zolang je geen uitnodiging ontvangt is wachten .
En bij ons kun je ook niet inschrijven op QVAX wij staan niet vermeld op de lijst.
Is te zien of u stad of Gemeente daar aan mee doet .
https://www.laatjevaccineren.be/vaccina ... n-met-qvax
Dat is de lijst
-
De situatie vanmorgen voor de eerste inenting:
Vlaanderen heeft nu meer dan 90% van zijn oudste bevolkingsgroep ingeënt. Maar bij de zuiderburen en de Brusselaars lukt het nog altijd niet. Ze volgen op grote afstand.
Vanzelfsprekend vallen er dan ook meer doden daar dan in Vlaanderen.
't Zijn toch twee verschillende culturen, hé?

Opvallend: de groep 65-74 is er op één dag met bijna 9% op vooruit gegaan. We gaan er rap zijn.
Vlaanderen heeft nu meer dan 90% van zijn oudste bevolkingsgroep ingeënt. Maar bij de zuiderburen en de Brusselaars lukt het nog altijd niet. Ze volgen op grote afstand.
Vanzelfsprekend vallen er dan ook meer doden daar dan in Vlaanderen.
't Zijn toch twee verschillende culturen, hé?

Opvallend: de groep 65-74 is er op één dag met bijna 9% op vooruit gegaan. We gaan er rap zijn.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
-
Indië panikeert ! De ziekenhuizen kunnen de toevloed niet aan en de patiënten blijven in de ziekenwagens hangen. Blijkbaar is er daar een nieuwe variante actief die nog meer dan voordien jonge mensen treft en zelfs ook al gevaccineerden terug zwaar ziek maakt. Vandaag piekt het aantal nieuwe besmettingen met 200.739 , zowat het dubbele van 4 april.