Hoekje: "De oase van rust" 2020

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

vera-maria

17 apr 2021, 09:51

Goede zaterdagmorgen allemaal!
De zon schijnt weer volop in de living maar het is buiten nog berekoud!
Jawadde Corry je operatie weer uitgesteld...en kan het geloven Corry dat je niet kan ontspannen je zou voor minder, dikke knuf!
Hier niet speciaals te melden...wel ons nieuw tuinhuis met tuinkamer staat er, ze hebben er hier bijna 2 weken werk aan gehad, ja is op maat gemaakt, nu is het nog wachten op degene die er de vloer moet leggen en het terras aanleggen! Dan moeten de muren van de tuinkamer nog bekleed worden met een soort witte platen en het zal eind juni of begin juli zijn zijn eer het volledig af is want de maat voor het glas moet na het vloeren nog opgemeten worden en het duurt 8 weken om het glas te bestellen en leveren...en pas in september word de tuin opnieuw aangelegd!
En nu ga ik richting badkamer...we gaan dan wandelen!
Nog een fijn wknd daag...
You only have one life...live it!

Ritavdm

17 apr 2021, 12:44

Veve, het wordt dus wachten op een mooie nazomer om volop van jullie nieuwe tuinkamer te genieten.
Geduld is een mooie deugd :lol:
Oud maar niet Out

Ritavdm

17 apr 2021, 20:25

Vanmiddag ons 10km gewandeld in Kortemark.
Niet echt een wandeling om aan te bevelen, maar kom we waren buiten en hebben bewogen; 't kan niet altijd even mooi zijn hé 😕

Diertjes onderweg :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De kuiten van mijn buurtje, bij gebrek aan ander voortreffelijk fotomateriaal :lol:

Afbeelding

Een plastieken zee

Afbeelding

en dan toch een klein stukje natuur op het einde vd wandeling

Afbeelding
Oud maar niet Out

meme-rietje

18 apr 2021, 09:25

goeie morgen allemaal
het zonneke schijnt het zal weer een leuke dag worden
gisteren ontbijt gedaan voor mijn verjaardag met twee vriendinnen
en het was o zo leuk, dat hadden we nodig
die zitten wel in mijn bubbel hoor
ik heb anders geen bubbel en geen knuffelpersoon

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

omadina

18 apr 2021, 10:04

Goede morgen,

Mémérietje, dat is een heel mooie foto ! Ik zette ook al mijn beste wensen op FB ter gelegenheid van je verjaardag ! Nog heel veel mooie gezonde en gelukkige jaren ! Geniet er maar tenvolle van; hopelijk ook snel terug met je kinderen en kleinkinderen.

Ja, dat hopen we allemaal ! Nu hoor ik hen nu en dan eens per telefoon, of we chatten samen, maar het is toch heel anders als je men elkaar samen kan zijn, met een hapje en een drankje erbij.

Anders heb ik niet zoveel te vertellen, doe iedere dag wel eens een wandeling, mijn dagelijkse werkjes, een beetje koken en schoonmaken enz. en doe ook mijn best mijn zorgtaak uit te voeren, al is dit niet gemakkelijk....
Volgende week toch ook een beetje drukker, drie uren sporten, dat zal mij goed doen.

Voor jullie allemaal, geniet op jullie eigen manier en hou jullie veilig !
omadina
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

Ritavdm

18 apr 2021, 13:22

Goeie zondagmiddag

WHAW Meme-Rietje, 't ziet er een ontbijt uit om een hele dag aan te smullen. Geniet er maar van en vooral van het gezelschap want dat is hetgene we het meest nood aan hebben hé.

Vanmorgen : Bloesemwandeling in eigen dorp met vertrek van huis uit en terug natuurlijk ook goed voor 14 km.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

vera-maria

18 apr 2021, 13:38

Goede namiddag allemaal!
Ik moest glimlachen Rita met de kuiten van van je buurtje, dat zien er echt korte beentjes uit maar niet te min om goed te kunnen stappen natuurlijk!
Mooie bloesems in je eigen dorp Rita!
Meme- rietje dat zag er goed uit en kan het geloven dat het gezellig was! Ik mis het ontbijten met vriendinnen we doen het normaal elke 3 mnd maar nu is het al van februari van vorig jaar geleden!
Omadina jou 3 u sporten volgende week dat zal dat wel tennissen zijn, geniet ervan beweging is zo gezond!
Hier straks taart...jaja mijn wederhelft heeft weer iets lekkers gemaakt deze morgen een frambozentaart, is een nieuw recept, zal er eens een foto van nemen!
Na de koffie en de taart ga ik breien, ja weer een trui een gele deze keer, ik vroeg aan mijn kleindochter als ik een trui voor haar moest breien maar ze wil er geen dus is het weer enen voor mezelf...en ventje zal naar de koers kijken...
Tot later daag...

omadina

19 apr 2021, 08:32

Goede morgen,

Weer een nieuwe week, gelukkig om 9u30 mag ik een uurtje gaan sporten, ja je hebt gelijk, Veramaria, het is ons damesdubbel tennis. Ik zal mijn beste beentje moeten voorzetten, want twee van hen spelen nog interclub, al is dit nu de laatste twee jaar ook niet zo evident.
Ik heb toch maar een knie trainingsbroek aangetrokken, het is nog frisjes, maar zag daarnet de blote kuiten van de buur van Ritavdm.... speel niet zo graag met lange broek.

Ritavdm, weer heel mooie foto's, de streek van Kortemark ken ik ook, ja veel landbouw en die plastieken zee, dat zal wel zijn om de plantjes te beschermen tegen nachtvorst, denk ik. Geniet nog maar lang van jullie wandel-en fietstochten.
Als het een beetje opwarmt dan haal ik mijn fiets ook maar eens naar buiten voor een ritje deze namiddag.

Yvette,Corry, mémérietje, Michelly, Viv, Erika... ik hoop dat jullie het ook nog steeds goed stellen, en dat hoop ik voor alle maatjes die hier af en toe iets komen schrijven, ik denk aan jullie allemaal.... wanneer zien we elkaar nog eens terug ? Ja een vraag die niemand zo direkt kan beantwoorden, jammer !

Vele groeten, omadina
Afbeelding
Mama, oma, wat maakt het uit !
Het leven is mooi, zolang er zon, muziek en kinderen zijn !

meme-rietje

19 apr 2021, 09:09

goeie morgen allemaal
omadina mooie foto en mooie herinnering
ja wanneer komen we nog eens samen, dat zal afwachten zijn

Afbeelding
Groetjes van meme-rietje,
het is gemakkelijker op te geven dan door te gaan

vera-maria

19 apr 2021, 10:12

Goedemorgen allemaal!
Heb een bewerking gemaakt met de taart dat mijn wederhelft gemaakt heeft...
Afbeelding
Ze was heel erg lekker was een recept van Jeroen Meus!
En heb nog een foto genomen van mijn breiwerk, de rug en het voorpand zijn af en vandaag begin ik aan de mouwen, en brei op aanraden van Yvette zoals ze eens hier in het hoekje voorstelde de 2 mouwen op 1 nld.
Afbeelding
Anders niet speciaals te melden, wens jullie nog een gezellige maandag daag...

Ritavdm

19 apr 2021, 11:25

Goeie voormiddag

'k ben content van mijn kuisvrouw, ze heeft weer goed doorgewerkt, hele benedenverdieping ligt er proper bij
maar nu vraagt ze wel om loonsverhoging zeker omdat ze ondertussen nog moest verse soep maken ook :wink:
'k zal ze toch maar houden zeker anders moet mijn ventje alles zelf doen en hij zegt dat hij nooit een betere zou vinden dus :lol:

Het zonnetje komt erdoor
't zal fietsen worden straks .

Whaw Veve zowel voor de taart van je ventje als voor je breiwerk.
Oud maar niet Out

corry

19 apr 2021, 11:59

Er wordt naarstig gewerkt, ik kijk vanaf de zijlijn toe, straks de afwerking.
Gaat mooi worden, geen zicht meer op stout buurtje 😜

Afbeelding

Mijn eten staat op , we gaan buiten eten.

Corry
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ritavdm

19 apr 2021, 19:33

Deze namiddag 42 km gefietst, foto-stops waren er niet wel een ijsjesstop :lol:

Afbeelding
Oud maar niet Out

corry

20 apr 2021, 11:25

De rest van mijn schrijven is spoorloos , afwerking tuin is klaar nu nog plantjes voor in de bakken, nog even geduld.

corry

20 apr 2021, 11:26

Afbeelding