Goede middag!
Ja ik durf ook nog eens langs te komen…
Zou graag met positief nieuws langs komen maar helaas gaat dat soms niet hé.
Zoals bij alle maatjes hier zijn er soms zorgen en verdriet.
Maar dat wil zeker niet zeggen dat ik niet geniet van de leuke, lieve, mooie berichten die ik hier kan lezen en bekijken.
Corry en Staf wens ik nog veel goede moed en beterschap!
En ook Ivette kan een schouderklopje gebruiken.
Meme-rietje feliciteer ik, veel te laat, maar zeker nog van harte met haar verjaardag!
Heb alles van de voorbije weken proberen bij te lezen maar onthouden…
Het was voor mij geen gemakkelijke tijd. Mijn schoonbroer, 67 jaar, is in de paasweek onverwacht overleden. Hij was wel ziek maar dit had niemand verwacht, ook de dokters niet. Hij is helemaal alleen in het ziekenhuis overleden – een hartstilstand. Mijn zus had hem naar het ziekenhuis gebracht met hevige buikpijn maar ze mocht niet bij hem blijven door de coronamaatregelen. Ze heeft het moeilijk zo zonder afscheid te kunnen nemen.
Net ook op de dag dat ze de sleutels van hun huis aan de nieuwe eigenaars moest afgeven. Ze hebben amper 5 dagen samen in hun nieuwe appartement gewoond…
Ben er zoveel mogelijk voor haar geweest. Het afscheid is ook zo afstandelijk moeten gebeuren. Dat kan je nooit meer goed maken hé.
Toch proberen we het gewone leven terug op te pakken ondanks dat er nog zoveel moet geregeld worden. We zijn zelfs al terug gaan wandelen, proberen genieten van het mooie weer. We zijn veel stiller dan vroeger maar toch doet het ook deugd zo zonder woorden bij elkaar te zijn.
Gisteren heb ik mijn eerste vaccinatie gehad – Moderna. Op 17 mei krijg ik de tweede.
Voel me prima. Het geeft ook een beetje hoop op een normaler leven al zullen we de eerstvolgende jaren nog niet van dat virus verlost zijn. Hopelijk komt er naast het vaccin ook een betere behandeling ter genezing. Maar ook voor de medische wereld is alles nieuw hé. Ik vind het al geweldig dat ze op zo korte tijd een vaccin ontwikkeld hebben.
Veve bezig met renovatiewerken! Ik moet hier ook nog verder laten werken. Moet mezelf bijeenrapen… Heb een offerte laten maken om de living op te knappen en dan toch weer beginnen twijfelen. Heb het soms moeilijk om grote beslissingen alleen te nemen. Heb weinig kennis op gebied van verbouwen en renoveren – ze kunnen mij wijsmaken wat ze willen en dan het prijskaartje dat overal aanhangt! Als ik bedenk wat ik de afgelopen 4 jaren al laten doen heb… tuin onderhoudsvriendelijk laten maken, een nieuw dak, de keuken vernieuwd, een inloopdouche laten plaatsen, nieuwe verwarmingsketel, muren laten behandelen tegen opstijgend vocht, behangen (Erika!), nieuwe zekeringskast en alles wat erbij hoort… premies aangevraagd en gekregen… dan ben ik toch ook een beetje fier op mezelf. Alhoewel sommigen zeggen dan dat ik beter mijn huis verkoop en een appartement koop. Maar ik woon hier graag…
Veve, zondag heb ik op "Arte concert" gekeken (en geluisterd) naar de opera Parseval met Elina Garanca als Kundry. Deze opera is voor mij als beginner toch te moeilijk al zijn Elina Garanca als Kundry en Jonas Kaufman als Parsival onnavolgbaar, wat een artiesten!!!
Van Rita heb ik een super foto gezien (naast alle anderen

) – mooi koppel!
Omadina, een echte vroege vogel ben ik niet maar als de zon schijnt sta ik toch goedgezind op. Het is leuk hé om die foto van 2019 nog eens terug te zien misschien zal het ons nog eens lukken om samen te komen?
En nu ga ik buiten zitten, mijn examen Frans voor morgen voorbereiden…
Wat doe ik mezelf toch aan denk ik wel eens
Geniet nog van de mooie lentedag!
Viv