Coronavirus
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Wil. ik twijfel niet aan je intelligentie maar lezen wat iemand anders schrijft is toch nog een werkpunt
Het gaat mij niet over wat België doet of deed. Nog een ander land. Mij was opgevallen dat in de door jouw hier gepubliceerde grafieken over de dagelijkse covid besmettingen en covid overlijdens zich in Zweden een opmerkelijk verschil is tussen beide. Voornamelijk in het voorjaar 2020.
Niet meer niet minder.

Het gaat mij niet over wat België doet of deed. Nog een ander land. Mij was opgevallen dat in de door jouw hier gepubliceerde grafieken over de dagelijkse covid besmettingen en covid overlijdens zich in Zweden een opmerkelijk verschil is tussen beide. Voornamelijk in het voorjaar 2020.
Niet meer niet minder.

OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
En mij was opgevallen dat jij woorden gebruikt die enkel in een context waarde krijgen.
Wat betekent 'heel veel coronadoden' ?? Dat kun je enkel duidelijk maken door te vergelijken.
Ga je gang. (maar ik verwacht dat er niks gaat komen).
Wat betekent 'heel veel coronadoden' ?? Dat kun je enkel duidelijk maken door te vergelijken.
Ga je gang. (maar ik verwacht dat er niks gaat komen).

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Kijk gewoon even naar jouw eigen grafiek ...
zo ongeveer begin maart 2020 stijgt het aantal doden van praktisch nul naar meer dan honderd. Ik vind dat in verhouding inderdaad heel veel zeker als je de vergelijking maakt met het aantal besmettingen in dezelfde periode ...

zo ongeveer begin maart 2020 stijgt het aantal doden van praktisch nul naar meer dan honderd. Ik vind dat in verhouding inderdaad heel veel zeker als je de vergelijking maakt met het aantal besmettingen in dezelfde periode ...

-
Neen, dat was heel weinig. Want dít is heel veel:E.T. schreef: ↑22 apr 2021, 14:27Kijk gewoon even naar jouw eigen grafiek ...

Ik hang nu eventjes de onnozelaar uit - wat niet van mijn gewoonte is - door exact dezelfde terminologie te gebruiken die jij gebruikt en door geen context te geven om de woorden 'heel weinig/veel' te kunnen interpreteren.

Jammer genoeg volgt hier de curve van doden en besmettingen elkaar wel "mooi" beiden stijgen en dalen in ongeveer dezelfde periode. Wat mij redelijk "normaal" lijkt.
Wat er vorig voorjaar in Zweden is gebeurt doet mij vermoeden dat hun testing niet helemaal snor zat ...
Wat er vorig voorjaar in Zweden is gebeurt doet mij vermoeden dat hun testing niet helemaal snor zat ...
-
Je fietst hier mooi rond de kern van de zaak: je woordgebruik - "heel veel coronadoden".E.T. schreef: ↑22 apr 2021, 14:48Jammer genoeg volgt hier de curve van doden en besmettingen elkaar wel "mooi" beiden stijgen en dalen in ongeveer dezelfde periode. Wat mij redelijk "normaal" lijkt.
Neen, het waren er heel weinig, toch?

Jij je zin Wil
eerst waren er nul en daarna heel weinig, in tegenstelling met de besmettingen die bleven nul
-------------------------------------------
eerst waren er nul en daarna heel weinig, in tegenstelling met de besmettingen die bleven nul
-------------------------------------------

-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
21 Indiërs besmet met hun variante in quarantaine in ons land. Ze kwamen van Parijs ( lap , daar hebben ze er ook al besmet met die variante ) met de bus naar België. En zo ... begint het. Ze komen hier voor .... verpleger/verpleegster studeren. Straf ! 
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 22 apr 2021, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
India heeft de voorbije 24 uur het werelddagrecord verbroken van aantal besmettingen met het coronavirus. Er zijn op één dag tijd maar liefst 314.835 nieuwe officiële gevallen bijgekomen.
Op vier dagen tijd is het aantal besmettingen in het Aziatische land met 1 miljoen toegenomen. De positiviteitsratio ligt er op 17 procent, in de hoofdstad New Delhi is dat zelfs 30 procent.
Dat alles met dank aan volle sportstadions, regionale verkiezingen en massale bijeenkomsten van religieuze gekken zoals de 10 miljoen bezoekers van het traditionele Khumb Mela festival.
Op vier dagen tijd is het aantal besmettingen in het Aziatische land met 1 miljoen toegenomen. De positiviteitsratio ligt er op 17 procent, in de hoofdstad New Delhi is dat zelfs 30 procent.
Dat alles met dank aan volle sportstadions, regionale verkiezingen en massale bijeenkomsten van religieuze gekken zoals de 10 miljoen bezoekers van het traditionele Khumb Mela festival.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Hoe meer men test ,hoe meer besmettingen, logisch op een bevolking van 1,5 miljard,dat is hier ook ,hoe meer men test hoe meer besmette dat ze vinden, beter zou zijn in % te geven , zoals er zijn 10% van de bevolking getest en er zijn 1% besmettingen,dat is veel duidelijker dan de cijfers die ze ons voorschotelen......India heeft de voorbije 24 uur het werelddagrecord verbroken van aantal besmettingen met het coronavirus. Er zijn op één dag tijd maar liefst 314.835 nieuwe officiële gevallen bijgekomen.
Het zelfde met de sterfgevallen 2104 dat is +/-1,4% van de bevolking.........met gisteren 2104 sterfgevallen, een nieuw Indisch record.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dat Pfiizer en Moderna maar herbegint met een variante van hun vaccin voor dat Indisch geval te ontwikkelen. Sommigen van de 20 Indiërs ( blijkbaar geen 21 zoals eerst gemeld ) waren reeds gevaccineerd en kregen ondanks dat toch symptomen en werden ziek ( zwaarder ziek dan bij besmetting met de ."oude" varianten ).
-
Ge moet al die dagelijkse cijfers van de laatste 14 dagen bij mekaar tellen om het totaal aantal zieken te kennen , en morgen zijn het er terug mééér dan 314.000. Die dagelijkse cijfers stijgen heel sterk exponentieel. Minimaliseren is dus nu niet op zijn plaats. Het dagelijks aantal doden stijgt ook potentieel , met méér testen gaan er geen extra doden bijkomen, nietwaar. Dus ....tokkio schreef: ↑22 apr 2021, 17:56Hoe meer men test ,hoe meer besmettingen, logisch op een bevolking van 1,5 miljard,dat is hier ook ,hoe meer men test hoe meer besmette dat ze vinden, beter zou zijn in % te geven , zoals er zijn 10% van de bevolking getest en er zijn 1% besmettingen,dat is veel duidelijker dan de cijfers die ze ons voorschotelen......India heeft de voorbije 24 uur het werelddagrecord verbroken van aantal besmettingen met het coronavirus. Er zijn op één dag tijd maar liefst 314.835 nieuwe officiële gevallen bijgekomen.Het zelfde met de sterfgevallen 2104 dat is +/-1,4% van de bevolking.........met gisteren 2104 sterfgevallen, een nieuw Indisch record.
Vandaag heeft bijna 4 % van de Indiërs covid gehad ( of zit er nog mee ) ...
-
frits1955 - Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48
Het aantal besmettingen/ doden afzetten tegen de totale bevolkingscijfers is één manier om naar Covid te kijken - meestal doet men dat om de zaak te minimaliseren. Met statistiekjes kan je alles doodslaan;
Als je echter kijkt naar de dramatische toestand in vele Indische hospitalen - mensen die sterven op de parking omdat er geen plaats is, gebrek aan zuurstof etc - krijgt het probleem een andere dimensie. Ook in eigen land wordt nog steeds geminimaliseerd met statistiekjes terwijl men negeert dat er maximaal 2000 IC bedden zijn en veel te weinig personeel om die te bemannen. Want als je die discussie moet gaan voeren ( onderfinanciering zorgsector, nijpend personeelsgebrek) komt een bepaald maatschappijbeeld van een bepaalde politieke kaste in het zicht en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.
Als je echter kijkt naar de dramatische toestand in vele Indische hospitalen - mensen die sterven op de parking omdat er geen plaats is, gebrek aan zuurstof etc - krijgt het probleem een andere dimensie. Ook in eigen land wordt nog steeds geminimaliseerd met statistiekjes terwijl men negeert dat er maximaal 2000 IC bedden zijn en veel te weinig personeel om die te bemannen. Want als je die discussie moet gaan voeren ( onderfinanciering zorgsector, nijpend personeelsgebrek) komt een bepaald maatschappijbeeld van een bepaalde politieke kaste in het zicht en dat kunnen we natuurlijk niet hebben.