In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Nog even goeienavond komen zeggen,
was is opgeruimd en er was toch redelijk veel wind
ik heb de droogrekjes moeten vastbinden aan
de reling van het terras ze waren al omvergewaaid
Ik heb ondertussen tevens de lakenkast
uitgekuist, ging in één moeite door
granny M Hopelijk kunnen de mensen spoedig
naar hun woning, en komen de beestjes terecht...
Hier in de buurt zijn ze ook overal met zo'n stoepkrijt bezig
maar dat is beter als altijd met hun "knopjes en toestanden"
ze zijn tenminste buiten, en dat hoor je wel
ik heb hier achter mij een speeltuintje en de weg
naar de garages hierachter is ook helemaal vol gekliederd
Helena, ja, alsof het over een drinkcent gaat...en als
de kopers geen hulp hebben kunnen ze lelijk in de zak
worden gezet...in het eerste beneden-appartement
dat te koop stond wonen nu jonge mensen....dar was ook zo duur
maar of het die prijs is gegaan weet ik niet, dat vraag je niet hé
Alle seizoentjes een fijne avond en straks een goeie nacht
tot morgen...
was is opgeruimd en er was toch redelijk veel wind
ik heb de droogrekjes moeten vastbinden aan
de reling van het terras ze waren al omvergewaaid
Ik heb ondertussen tevens de lakenkast
uitgekuist, ging in één moeite door
granny M Hopelijk kunnen de mensen spoedig
naar hun woning, en komen de beestjes terecht...
Hier in de buurt zijn ze ook overal met zo'n stoepkrijt bezig
maar dat is beter als altijd met hun "knopjes en toestanden"
ze zijn tenminste buiten, en dat hoor je wel
ik heb hier achter mij een speeltuintje en de weg
naar de garages hierachter is ook helemaal vol gekliederd
Helena, ja, alsof het over een drinkcent gaat...en als
de kopers geen hulp hebben kunnen ze lelijk in de zak
worden gezet...in het eerste beneden-appartement
dat te koop stond wonen nu jonge mensen....dar was ook zo duur
maar of het die prijs is gegaan weet ik niet, dat vraag je niet hé
Alle seizoentjes een fijne avond en straks een goeie nacht
tot morgen...
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
was wakker en wilde nog wat tukken maar het ging niet. dan maar opgestaan.
Poes was nog niet wakker! Maar hij moest wel eten hebben. dat hebben we dan gegeven na zijn potje uitgekuist te hebben en hem uit de keuken te roepen want daar zat kip in de zak van gisteren. ha, neen hè. pikkedieven als je broer? vergeet dat maar. nu zit hij boven op het "upperdeck" naar de velux te miauwen. vandaag lamsvlees met gebakken aardappelen. we hadden elk nog een halve kazak over en dat is zonde om het weg te smijten.
Gisteren dat kleedje aangedaan. ik zie er slanker uit maar het spant aan de buik als ik neerzit. dus shapeweare gaan kopen als het doorgaat. en dat zie ik niet gebeuren. eerst gaan die atleten me voor als risciopatiënt en dan de vrouwen met Kok's. (Kind op Komst) dus vriendin van neef gaat eerder gevaccineerd zijn dan ik. ik vind dat gewoon oneerlijk. en nu met die Indiase variant, zeg maar gerust: dag met je handje tegen de zomer. ( weeral)
Granny M: ventje kent het gebied waar de schietstand is niet, maar hij zegt dat zo'n afgevuurde kogel loeiheet is. en als het op doelen was, als recruit schiet je daar niet zomaar op zoals op de kermis, wat vele van die gastjes denken. Ventje heeft nog bij de munitieverdeling gewerkt en munitie over datum dat moest vernield worden kwam met grote treinladingen toe. ( er liep een speciaal spoor tot in 't munitiedepot in zedelgem) Hij had zelf zo'n kogelriem gemaakt van lege hulzen maar heeft hem op een heavy metal concert mogen afgeven aan de ingang. en hij kon toch een nieuwe maken als hij wilde. lege hulzen genoeg. kort daarna is die overgegaan naar de marine. mocht de matroosfase overslaan want hij had al lang genoeg gediend als khaki.
Ons moeder haar nieuwe telefoon staat niet meer op het kastje met schuifjes. neen, de draad was te kort. hij staat nu op de schouw. telkens de ringtoon gaat kijkt ze natuurlijk naar dat kastje.
ze was weer tegen vriendin 1 bezig die haar boekje kwam halen om te lezen. en hoorde niet wat ik zei. ze weet dat ik daar een hekel aan heb. Toen papa nog leefde en die kwam beneden hadden ze ook hele gesprekken die ik op de achtergrond kon volgen.
Gimly heeft een regenboogmuis in zijn doos en die is die nu aan het vissen. ja, hij is uit de doos maar we gaan eens kijken of er ergens vogeltjes zitten, neen? dan gaan we op de dweil gaan liggen.
Gimly heeft geen mandjes. nooit gewild.
Ik geloof dat ventje gaat opstaan. hij moet nog in zijn nieuw ritme komen. normaal lag hij erin tot 10 uur maar dan was die bezig met de krant online te lezen en een begin te maken van zijn spelletjes. vooral 'the walking dead'
je kan zelfs hier in de straat spelen. je eigen straat staat op een map van locaties. ik heb gisteren op 't nippertje mijn derbytaak gehaald. nu kan ik rustig spelen zonder me op te jagen. Penny & Flo heb ik eraf gegooid. kan niet door level 11 geraken en dan boeit het me niet meer. Ventje speelt gardenscapes, iets in het zelfde gengre maar hij is al ver terwijl ik weer ergens bleef steken. nu speel ik dragonscapes. iets makkelijker. moet daar nog m'n bonussen ophalen en mijn taartoven plaatsen. ten minste als ik de gevraagde grondstoffen heb.
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
was wakker en wilde nog wat tukken maar het ging niet. dan maar opgestaan.
Poes was nog niet wakker! Maar hij moest wel eten hebben. dat hebben we dan gegeven na zijn potje uitgekuist te hebben en hem uit de keuken te roepen want daar zat kip in de zak van gisteren. ha, neen hè. pikkedieven als je broer? vergeet dat maar. nu zit hij boven op het "upperdeck" naar de velux te miauwen. vandaag lamsvlees met gebakken aardappelen. we hadden elk nog een halve kazak over en dat is zonde om het weg te smijten.
Gisteren dat kleedje aangedaan. ik zie er slanker uit maar het spant aan de buik als ik neerzit. dus shapeweare gaan kopen als het doorgaat. en dat zie ik niet gebeuren. eerst gaan die atleten me voor als risciopatiënt en dan de vrouwen met Kok's. (Kind op Komst) dus vriendin van neef gaat eerder gevaccineerd zijn dan ik. ik vind dat gewoon oneerlijk. en nu met die Indiase variant, zeg maar gerust: dag met je handje tegen de zomer. ( weeral)
Granny M: ventje kent het gebied waar de schietstand is niet, maar hij zegt dat zo'n afgevuurde kogel loeiheet is. en als het op doelen was, als recruit schiet je daar niet zomaar op zoals op de kermis, wat vele van die gastjes denken. Ventje heeft nog bij de munitieverdeling gewerkt en munitie over datum dat moest vernield worden kwam met grote treinladingen toe. ( er liep een speciaal spoor tot in 't munitiedepot in zedelgem) Hij had zelf zo'n kogelriem gemaakt van lege hulzen maar heeft hem op een heavy metal concert mogen afgeven aan de ingang. en hij kon toch een nieuwe maken als hij wilde. lege hulzen genoeg. kort daarna is die overgegaan naar de marine. mocht de matroosfase overslaan want hij had al lang genoeg gediend als khaki.
Ons moeder haar nieuwe telefoon staat niet meer op het kastje met schuifjes. neen, de draad was te kort. hij staat nu op de schouw. telkens de ringtoon gaat kijkt ze natuurlijk naar dat kastje.
ze was weer tegen vriendin 1 bezig die haar boekje kwam halen om te lezen. en hoorde niet wat ik zei. ze weet dat ik daar een hekel aan heb. Toen papa nog leefde en die kwam beneden hadden ze ook hele gesprekken die ik op de achtergrond kon volgen.
Gimly heeft een regenboogmuis in zijn doos en die is die nu aan het vissen. ja, hij is uit de doos maar we gaan eens kijken of er ergens vogeltjes zitten, neen? dan gaan we op de dweil gaan liggen.
Gimly heeft geen mandjes. nooit gewild.
Ik geloof dat ventje gaat opstaan. hij moet nog in zijn nieuw ritme komen. normaal lag hij erin tot 10 uur maar dan was die bezig met de krant online te lezen en een begin te maken van zijn spelletjes. vooral 'the walking dead'
Fijne dag seizoentjes en keep Safe!
Cats Rule!
-

Goedemorgen alle seizoentjes
maar ze zal er wel doorgeraken hoop ik....
Vandaag een rustige dag, even swifferen nadat de broodmachine gevuld is en
de vaatwasser leeg. Na de wandeling dan koers zien,
voorlopig de laatste van dit seizoen: Luik-Bastenaken-Luik
We zijn in de regio gewoon dat het af en toe brandt, in de buurt van
de schietvelden, we hebben Kalmthout en Brasschaat hier ook in de buurt,
maar 't is van 2011 geleden dat het zo erg was. In de Kalmthoutse Heide
brandde toen een groot stuk maar niet door legeroefeningen
Je kan nog zien waar de brand was
M-M die frisse kleuren van je kleedje maken dat je er jonger uitziet
da's toch fijn...
Dag Bekske, veel sterkte en beterschap, ze hebben je weer goed te pakken
Alle seizoentjes een aangename dag , hou een pulleke bij de hand
want het is niets te warm
Groetjes allen en tot.............
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Ben gisteren echt wel vroeg gaan slapen, ik vond mijn gemak niet en ben rond 20.45H naar bed gegaan na mijn badje. In bed vond ik wel de juiste houding en heb nog naar een film gekeken waar ik het einde van gemist heb wegens in slaap gevallen te zijn. Deze ochtend om 07.00H opgestaan en met de strijk begonnen, die ligt nu netjes in de wasmanden. Had gisteren alles kunnen buitenhangen Toen ik hem ging afdoen, waren er nog een paar spulletjes iets te klam naar mijn zin, die heb ik laten nadrogen in de droogkast.
Het licht HH is ook al gedaan. Moet na het ontbijt wel nog even rond de tafel stofzuigen, de stofzuiger staat hier klaar.
Manlief zag me vorige zondag kleuren en hij vroeg me om eens iets anders te doen dan dat kleuren of ik al eens gedacht had aan waterverven. En ja, daar had ik wel eens zin in. Bij B*L.C*M een boek besteld met de technieken die ze gebruiken als je schildert, echt wel heel interessant boek. Het is in het Engels, maar dat geeft niet. En dan naar PIPO*S, het resterende materiaal halen wat ik nodig heb. Buiten mijn waterverfblokken, heb ik het bewust wat goedkoop gehouden, eerst zien deze namiddag wat het wordt, maar heb er wel zin in.
Dan nog het kleinste tafelzeil van BLOND AMSTERDAM besteld, dat knippen we in 2 en dan heb ik de perfecte maat om de tafel te beschermen als ik aan schilderen ben.
Manlief vond alles perfect wat ik gekocht had en dat ik het goedkoop gehouden had, maar was wel blij dat ik goed papier gekozen had, het is dikker papier en is geschept. Als ik ooit beroemd wordt, krijgen jullie allemaal een kunstwerk van mij
Er is koers vandaag, dan denk ik altijd aan Oma-C
Beterschap aan allen die last hebben. Probeer er een mooie zondag van te maken. Liefs aan elkeen en een dikke virtuele knuffel.
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Clive de creatieve toer op.
Jij vertelt al eens dat je kledij in de linnendroger lucht.
Helpt dat?
GrannyM die buurjongetjes zijn wel heel vindingrijk!
Er is, ik dacht vanuit de gezinsbond, een grote stoeptekeningen wedstrijd.
Hier is in de zijstraten, waar veel jonge mensen wonen, ook veel getekend.
Heel mooie dingen erbij.
MM nu heet dat de landcomponent en de hoe heten de twee andere? Zeemacht en luchtmacht?
Mijn jongste nonkel heeft zijn legerdienst bij de luchtcomponent gedaan.
Ik vond dat uniform mooier dan dat van de landcomponent.
Oma-C Luik-Bastenaken-Luik mee fietsen?
Succes aan de meet!
Ik ben wel op zijn zondags vandaag.
Nog niet veel werk verzet.
De was is gisteren buiten droog geraakt en nu zit er niet genoeg in de wasmand.
De badkamer en wc matjes zijn pas gewassen.
We gaan het een beetje slim spelen deze keer.
Vandaag na de middag rustig naar de bib fietsen om mijn boek in te leveren in de inleverbus.
Morgen dan mijn bestelling afhalen in de lingeriewinkel en brood halen.
In het voorbij rijden bij de apotheker binnen gaan voor de deo die ik graag gebruik.
Die hebben ze maar op twee plaatsen in de stad.
Aan allen een zonnige zondag gewenst!
Het is ferm fris buiten, we zullen inderdaad een pull nodig hebben.
Jij vertelt al eens dat je kledij in de linnendroger lucht.
Helpt dat?
GrannyM die buurjongetjes zijn wel heel vindingrijk!
Er is, ik dacht vanuit de gezinsbond, een grote stoeptekeningen wedstrijd.
Hier is in de zijstraten, waar veel jonge mensen wonen, ook veel getekend.
Heel mooie dingen erbij.
MM nu heet dat de landcomponent en de hoe heten de twee andere? Zeemacht en luchtmacht?
Mijn jongste nonkel heeft zijn legerdienst bij de luchtcomponent gedaan.
Ik vond dat uniform mooier dan dat van de landcomponent.
Oma-C Luik-Bastenaken-Luik mee fietsen?
Succes aan de meet!
Ik ben wel op zijn zondags vandaag.
Nog niet veel werk verzet.
De was is gisteren buiten droog geraakt en nu zit er niet genoeg in de wasmand.
De badkamer en wc matjes zijn pas gewassen.
We gaan het een beetje slim spelen deze keer.
Vandaag na de middag rustig naar de bib fietsen om mijn boek in te leveren in de inleverbus.
Morgen dan mijn bestelling afhalen in de lingeriewinkel en brood halen.
In het voorbij rijden bij de apotheker binnen gaan voor de deo die ik graag gebruik.
Die hebben ze maar op twee plaatsen in de stad.
Aan allen een zonnige zondag gewenst!
Het is ferm fris buiten, we zullen inderdaad een pull nodig hebben.
-
Goede middag alle maatjes,
heb mijn wandelingetje eropzitten
Er zit wel een venijnig windje 't is maar 9°
nu even theepauze, en naar de koers kijken
er is nog tennis, snooker en turnen zal even zappen zijn
Ja Helena meefietsen zeker wel..... elke keer een klein uur
en dat is niet niks, maar ik doe het voor de nodige beweging
ik voel me daar goed bij....
Een fijne dag ook voor jou..
granny M Pidcock rijdt niet mee vandaag,.... jammer....
clive succes met je schilderwerkjes, mooie bezigheid
amuseer je...
Ramen terug sluiten en de deuren toe want het is te fris
om dat tot vanavond open te laten, 't is genoeg verlucht
de zijkant kan nog openblijven dat is de zonnekant
Allen een aangename dag, tot later
heb mijn wandelingetje eropzitten
Er zit wel een venijnig windje 't is maar 9°
nu even theepauze, en naar de koers kijken
er is nog tennis, snooker en turnen zal even zappen zijn
Ja Helena meefietsen zeker wel..... elke keer een klein uur
en dat is niet niks, maar ik doe het voor de nodige beweging
ik voel me daar goed bij....
Een fijne dag ook voor jou..
granny M Pidcock rijdt niet mee vandaag,.... jammer....
clive succes met je schilderwerkjes, mooie bezigheid
amuseer je...
Ramen terug sluiten en de deuren toe want het is te fris
om dat tot vanavond open te laten, 't is genoeg verlucht
de zijkant kan nog openblijven dat is de zonnekant
Allen een aangename dag, tot later
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
ben maar opgestaan omdat slapen niet meer lukt. Poes is er alleszins niet rouwig om.
heb boven al een pijnstiller genomen en mezelf ingesmeerd maar als de pijn niet weg is , zal ik toch maar m'n druppeltjes moeten nemen. Gisteren was het hier een tijd lang zwaarbewolkt en toen kwam de zon door maar iedereen liep nog rond met een wintervest. ook het hondje met de drie pootjes had een jasje om. dat weet ik omdat hij weer de lantaarnpaal aan de deur moest "begieten". Sinds het baasje met mij had staan praten weet hondje verdomd goed dat hij hier niet mag voorbij gaan zonder die lantaarnpaal te zegenen. de verwarming is nog niet aan dus mijn neus loopt.
heb gisterenavond nog een brik soep van kip op grootmoeders wijze opengedaan en omdat Poetske vandaag komt hebben we voor vanmiddag een rappe hap. Pizzerolli ( een soort calzone) met ham en kaas. even de oven in en je hebt ook iets in je maag. gelukkig komt ze pas rond 13 u. dat is tijd genoeg. met Irina was dat anders. dan kon je helemaal niets eten. En wat we dan vanavond tussen de kiezen steken kan ventje deze morgen gaan halen.
Clive: Bedankt voor het mooie kaartje. het zat vrijdag in de bus, dat betekend dat we deze week op dinsdag en donderdag onze post krijgen. Suc6 met je schilderijtjes.
ga vandaag beginnen aan twee moederdag kaartjes. dan zijn ze op tijd klaar.
ventje ging een lijst maken van "to do" dingen, maar die is zelfs nog niet gemaakt.
hij noemt zichzelf stageair- pensionè. ik las op fb van een dame die aan DP doet en nu de man met pensioen is, wil hij dat ze er voor hem is. zelf heeft hij geen hobby's. die heeft de mijn wel. spelletjes spelen en films en series bekijken. hij heeft er nu de tijd voor en de harde schijf is nog nooit zo leeg geweest.
Suus heeft een lumbago gekregen. die heeft toch ook pech. eerst verleden week heeft ze de oudste kat van 15 moeten laten inslapen en nu zakt ze door d'r rug. zij moeten eerst in het weekend naar de spoedarstenhulpdienst bellen om te weten of er een dokter komt of ze naar de SEH moeten. En met Hans heeft Suus nare herinneringen aan die spoedeisende hulpdienst. En hier moet je eerst online zoeken welk ziekenhuis van wacht is. en dan moet je nog met de ambulance binnengebracht worden ook. te voet of met de auto mag nu niet meer. en nog voor je uitgelegd hebt wat er mogelijk scheelt steken ze daar zo'n stokje in je neus. pas na de uitslag van dat stokje mag je zeggen waarom je komt. En je moet alleen binnen.
vanaf vandaag mag je weer met twee winkelen. ik moet twee afspraken maken. Pedicure en mijn haar. al heb ik weinig zin om daar twee uur te zitten. ventje gaat het laten groeien zegt hij. pas als hij die twee dagen zijn papieren moet halen en invullen mag er een stukje af. ik vergelijk het met het gras af te doen. hou mei maaivrij
.
vroeger was het toch mei= plasticvrij?
dat is weer typisch iets voor de groene jongens.
Hvt: wat jij verborgen kosten noemt, noemen wij "schrijven en wrijven". ( notaris, registratie, hypotheek enz) In Brugge gaan de woningen als zoetje broodjes over de toonbank bij wijze van spreken. huis van buurman moeder heeft amper een maand leeg gestaan! nu staan er al weer drie te koop. het verbouwde beenhouwerhuis aan de overkant, en twee in de rij. die laaste was van een vrijgezel zonder verwanten. daar was vroeger een kruidenierswinkeltje. aan de overkant het laatste cafè op de baan die nu helaas leeg staat. ( stond al leeg nog voor de pandemie)
Papa was goed bevriend met een van de vroegere cafè bazen. zaki voor de vrienden. en degene die het overnam van Mie en Eric, was een ex- collega van ventje met zijn Nederlanse vrouw. helaas is die jammerlijk om het leven gekomen tijdens het fietsen naar zijn werk en de aanrijder heeft vluchtmisdrijf gepleegd. Toen had hij het cafè al niet meer maar hij heeft daar ooit enen buitengegooid, maar was vergeten de voordeur open te zetten.Oopsie. man en ruit en al lagen op straat. Je kon met de Johan zagen en pinten vragen maar te ver was te ver.
Zo, ik denk dat mijn analyses in pacific bay klaar zullen zijn. eerst de sims aan het werk zetten.
en ik denk nu dat ik genoeg grondstoffen ga hebben om mijn taartoven in dragonscapes te bouwen.
Fijne dag seizoentje, sterkte aan wie het nodig heeft, knuffel voor diegene die er een wil en Keep Safe!
ben maar opgestaan omdat slapen niet meer lukt. Poes is er alleszins niet rouwig om.
heb boven al een pijnstiller genomen en mezelf ingesmeerd maar als de pijn niet weg is , zal ik toch maar m'n druppeltjes moeten nemen. Gisteren was het hier een tijd lang zwaarbewolkt en toen kwam de zon door maar iedereen liep nog rond met een wintervest. ook het hondje met de drie pootjes had een jasje om. dat weet ik omdat hij weer de lantaarnpaal aan de deur moest "begieten". Sinds het baasje met mij had staan praten weet hondje verdomd goed dat hij hier niet mag voorbij gaan zonder die lantaarnpaal te zegenen. de verwarming is nog niet aan dus mijn neus loopt.
heb gisterenavond nog een brik soep van kip op grootmoeders wijze opengedaan en omdat Poetske vandaag komt hebben we voor vanmiddag een rappe hap. Pizzerolli ( een soort calzone) met ham en kaas. even de oven in en je hebt ook iets in je maag. gelukkig komt ze pas rond 13 u. dat is tijd genoeg. met Irina was dat anders. dan kon je helemaal niets eten. En wat we dan vanavond tussen de kiezen steken kan ventje deze morgen gaan halen.
Clive: Bedankt voor het mooie kaartje. het zat vrijdag in de bus, dat betekend dat we deze week op dinsdag en donderdag onze post krijgen. Suc6 met je schilderijtjes.
ga vandaag beginnen aan twee moederdag kaartjes. dan zijn ze op tijd klaar.
ventje ging een lijst maken van "to do" dingen, maar die is zelfs nog niet gemaakt.
Suus heeft een lumbago gekregen. die heeft toch ook pech. eerst verleden week heeft ze de oudste kat van 15 moeten laten inslapen en nu zakt ze door d'r rug. zij moeten eerst in het weekend naar de spoedarstenhulpdienst bellen om te weten of er een dokter komt of ze naar de SEH moeten. En met Hans heeft Suus nare herinneringen aan die spoedeisende hulpdienst. En hier moet je eerst online zoeken welk ziekenhuis van wacht is. en dan moet je nog met de ambulance binnengebracht worden ook. te voet of met de auto mag nu niet meer. en nog voor je uitgelegd hebt wat er mogelijk scheelt steken ze daar zo'n stokje in je neus. pas na de uitslag van dat stokje mag je zeggen waarom je komt. En je moet alleen binnen.
vanaf vandaag mag je weer met twee winkelen. ik moet twee afspraken maken. Pedicure en mijn haar. al heb ik weinig zin om daar twee uur te zitten. ventje gaat het laten groeien zegt hij. pas als hij die twee dagen zijn papieren moet halen en invullen mag er een stukje af. ik vergelijk het met het gras af te doen. hou mei maaivrij
vroeger was het toch mei= plasticvrij?
dat is weer typisch iets voor de groene jongens.
Hvt: wat jij verborgen kosten noemt, noemen wij "schrijven en wrijven". ( notaris, registratie, hypotheek enz) In Brugge gaan de woningen als zoetje broodjes over de toonbank bij wijze van spreken. huis van buurman moeder heeft amper een maand leeg gestaan! nu staan er al weer drie te koop. het verbouwde beenhouwerhuis aan de overkant, en twee in de rij. die laaste was van een vrijgezel zonder verwanten. daar was vroeger een kruidenierswinkeltje. aan de overkant het laatste cafè op de baan die nu helaas leeg staat. ( stond al leeg nog voor de pandemie)
Papa was goed bevriend met een van de vroegere cafè bazen. zaki voor de vrienden. en degene die het overnam van Mie en Eric, was een ex- collega van ventje met zijn Nederlanse vrouw. helaas is die jammerlijk om het leven gekomen tijdens het fietsen naar zijn werk en de aanrijder heeft vluchtmisdrijf gepleegd. Toen had hij het cafè al niet meer maar hij heeft daar ooit enen buitengegooid, maar was vergeten de voordeur open te zetten.Oopsie. man en ruit en al lagen op straat. Je kon met de Johan zagen en pinten vragen maar te ver was te ver.
Zo, ik denk dat mijn analyses in pacific bay klaar zullen zijn. eerst de sims aan het werk zetten.
en ik denk nu dat ik genoeg grondstoffen ga hebben om mijn taartoven in dragonscapes te bouwen.
Fijne dag seizoentje, sterkte aan wie het nodig heeft, knuffel voor diegene die er een wil en Keep Safe!
Cats Rule!
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Zo te lezen heeft ieder haar zondag kunnen invullen met plezante dingen. Bekske, veel beterschap.
HVT, ja, ik zeg hier regelmatig dat ik de donsdeken lucht in de droogkast. Ik doe dat 20 minuten op ware lucht met een wasverzachterdoekje erbij. Dat laatste geeft een goede geur en je zou verbaasd zijn als je het condenswater ervan weggiet, dat is niet zoveel, maar toch, het vocht zit dan toch maar in de dons. Met mijn betere kleding, als ik dat maar een paar uurtjes heb aangehad, doe ik hetzelfde , maar ditmaal op koude lucht en ook weer dat wasverzachterdoekje erbij. En pas als ik het een tweede keer aan heb gehad, laat ik het ophalen door de droogkuis, meestal als ik een paar stuks heb. En die brengen het ook terug ook wat heel gemakkelijk is voor mij.
Gisteren in de namiddag dan geschilderd en/ of gekliederd. Het zeiltje van Blond Amsterdam, komt vandaag aan, zodat ik de tafel niet mee schilder. Want je hebt redelijk veel plaats nodig. Voordat ik het wist, was ik 3 uur bezig geweest. Ik moet nog veel leren, maar manlief vond het best al goed voor de eerste keer dat ik dit deed. Enkel mijn afplaktape, die is niet goed, want die beschadigde het tekenblad. Alhoewel ik dat in de hobbywinkel gekocht had. Manlief twijfelde er meteen aan en hij had gelijk. Ik moet blauwe afplaktape hebben, die hebben ze volgens manlief in de ACT*ON. Ga die na de wandeling met Matice halen met de fiets.
Maar ik heb mij er kostelijk mee geamuseerd en was echt ontspannen. InTexel staat in Den Burgh is een heel groot kraam met allemaal schildersgerief en we zouden daar eind juni naar toe gaan als alles goed verloopt. En dan gaan we zeer zeker eens naar de markt als we daar zijn.
Mijn 2 benedenverdiepingen zijn al volledig gedaan en de vaatwasser is ook al leeggeruimd. Moet ik manlief niet meer storen. En de strijk van gisteren ligt ook al weg. Ga dadelijk douchen en dan ruim ik meteen de bad- en slaapkamer op en stofzuig daar.
Als mijn pijn vandaag stabiel blijft, doe ik nog een extra taak.
Ik ga niet alle namen noemen, maar wens iedereen zo'n mooie mogelijk begin van de week.
Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.
-

Alle seizoentjes een aangename maandag
de zon is er ook al maar he is nog koud s' morgens
tegen 't vriespunt elke morgen....
Tegen de middag wordt het beter maar altijd die koude
noorderwind en dat voelt koud aan, in de zon en
uit de wind is het fijn...
clive die blauwe afplaktape vindt je ook in verfwinkels
schilders gebruiken dat veel, ik heb er nog gehad nadat
er hier geschilderd was maar ik heb die opgebruikt
op doosjes in de diepvries, er blijft niks van plakken
Hopelijk kunnen jullie weer snel eens naar Texel
M-M jullie zullen een hele nieuwe indeling van de dagen hebben
en een plannetje opmaken kan helpen dat er dingen gedaan
worden die anders bleven liggen... 't amusement ermee
ik ga straks eens bellen naar de kapster voor een knipbeurt
dat duurt maar een goed kwartier en ze neemt me er
meestal tussendoor... dat is makkelijk
De voetenverzorgster komt volgende week daar was al een
afspraak mee
Bekske, een gezellige dag met je beestjes en doe maar rustig aan
Alle seizoentjes een aangename dag en maak er het beste van
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Goede voormiddag!
Vandaag op vinkenslag liggen: PostNL passeert.
Sturen ze die bestelling in twee pakketjes op.
Kwestie van bezig te blijven zeker?
Voila zie mailtje zegt: bezorger is onderweg.
Hopelijk blijft hij niet te lang weg.
Ik wil nog om brood als het kan voor de middag.
Hier gaat zelden of nooit iets naar de droogkuis.
De zon schijnt maar het is inderdaad betig koud nog.
Maar volgens de zon is het nu nog maar 8:38 ipv 10:38 uur.
Ze zetten ons twee uur voor op de zonnetijd...
Prettige dag nog iedereen.
Vandaag op vinkenslag liggen: PostNL passeert.
Sturen ze die bestelling in twee pakketjes op.
Kwestie van bezig te blijven zeker?
Voila zie mailtje zegt: bezorger is onderweg.
Hopelijk blijft hij niet te lang weg.
Ik wil nog om brood als het kan voor de middag.
Hier gaat zelden of nooit iets naar de droogkuis.
De zon schijnt maar het is inderdaad betig koud nog.
Maar volgens de zon is het nu nog maar 8:38 ipv 10:38 uur.
Ze zetten ons twee uur voor op de zonnetijd...
Prettige dag nog iedereen.
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Clive: schilderen is wel een mooie toffe hobby.Rustgevend en inderdaad ik denk ook dat dan de tijd voorbij vliegt.Die blauwe afplaktape heb ik hier thuis liggen, manlief gebruikt die als hij verft.
Hier gaan enkel de jassen naar de nieuwkuis.Als ik kleding koop, let ik erop dat ik het zelf kan wassen.
Oma-C: de fietstocht eergisteren was leuk, maar er stond toch een venijnige wind.Af en toe moesten we flink trappen
.We zijn gepasseerd aan het ouderlijke huis van manlief.Is daar nog hetzelfde gebleven als toen ( zovele jaren geleden).
Heb gehoord dat neef in ziekenhuis ligt met corona.
Straks naar vader, zus gaat er ook zijn.Kunnen we nog even praten.
Dames, tot morgen allemaal.
Clive: schilderen is wel een mooie toffe hobby.Rustgevend en inderdaad ik denk ook dat dan de tijd voorbij vliegt.Die blauwe afplaktape heb ik hier thuis liggen, manlief gebruikt die als hij verft.
Hier gaan enkel de jassen naar de nieuwkuis.Als ik kleding koop, let ik erop dat ik het zelf kan wassen.
Oma-C: de fietstocht eergisteren was leuk, maar er stond toch een venijnige wind.Af en toe moesten we flink trappen
Heb gehoord dat neef in ziekenhuis ligt met corona.
Straks naar vader, zus gaat er ook zijn.Kunnen we nog even praten.
Dames, tot morgen allemaal.
-

Goedemorgen Seizoentjes,
Dank je wel iedereen voor de tips van de afplaktape waar ik die kan vinden. Ben gisteren naar de ACT*ON geweest en daar lag de tape die ik moest hebben en dat kost daar 3X niets. Heb daar dan nog een etui gekocht, 0,75€, om mijn penselen in te bewaren dat is handig. En tafelzeil is aangekomen, we hoeven het niet te knippen, we kunnen het gewoon plooien en dan heeft het de juiste maat. Als ik gewoon kleur, leg ik enkel een placemat onder mijn kleurboek. Maar met die waterverf heb ik een beetje meer plaats nodig.
Ik koop ook zoveel mogelijk kleding die ik zelf kan wassen, maar met jurkjes is dat soms moeilijk.
Gisterenavond ging de bel. We gingen opendoen en voor ons stond onze Marokkaanse buurman van enkele huizen verder. Hij is getrouwd met een Vlaamse. En hij kwam ons koekjes geven die zijn mama gebakken had, want het is Ramadan en dat is voor hen een mooi gebaar, net zoals ik hen ook een kerstkaart heb gegeven. Het is een hele lieve en hij is gek op Matice. Zij hebben een dikke rosse kater. Toen hij hier pas woonde is hij eens bij ons terecht gekomen voor een nummer van een goede dierenarts voor hun kat. Die was toen wat ziekjes. De koekjes zijn wel echt zoet, maar ik vond het echt een lief gebaar.
Zo, ik ga plaats maken voor de andere Seizoentjes. Liefs aan jullie allen en een dikke knuffel.