Coronavirus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
typo
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Toch "raar" dat er in Wallonië méér kandidaten bij de 65-74 jarigen zitten dan in Vlaanderen, vind je dat ook niet ? Vlaanderen heeft inderdaad een inhaalbeweging gemaakt, maar voor de 55-64 jarigen lopen we nog flink achter. Er loopt iets mis in hun woonzorgcentra, daar moet je verschil tussen Vlaanderen en Wallonië zoeken.
-
wardje - Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Denk dat Jambon nu op het voorplan wil treden om meer toe te laten in het Vlaams landsgedeelte dan Brussel en Wallonie. Daar zijn veel mensen die zich niet willen vaccineren en iedereen lijd daar onder .
Tot nu toe is hij gans de corona crisis zeer kalm geweest en De Croo naar de mond gepraat , het was alsof hij een aanhangsel was van De Croo ,idem voor Di Rupo.
Tot nu toe is hij gans de corona crisis zeer kalm geweest en De Croo naar de mond gepraat , het was alsof hij een aanhangsel was van De Croo ,idem voor Di Rupo.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ben je echt zo een ... Wil.Wil. schreef: ↑25 apr 2021, 01:08Wanneer jij schreef ' vol is vol' dan had dat - zo blijkt uit je tabel - geen betrekking op de IC-bedden in dit land. Want de helft van 100% is volgens mij 50%. De meeste provincies draaien rond dat percentage.
Bedankt voor de verduidelijking, ET. Dat had ik nooit zelf te weten kunnen komen.
Besef je echt niet dat in fase 1B zoals nu het geval is er 50 % van de bedden op intensieve zorg moeten worden voorbehouden aan COVID-patiënten en de gevolgen daarvan voor de reguliere zorg. Je maakt precies dezelfde denkfout dan/als mevrouw Vanille en vriendinnen...
Voor de pandemie zijn we met z'n allen overeengekomen dat we nood hadden aan 2000 IC bedden met bijhorend personeel. De bijhorende kosten konden, wilden wij dragen om zoals een deftig ontwikkeld land zijn gezondheidszorg op punt te hebben/houden.
Door de toestroom van COVID patiënten zijn daar nu maximaal 1000 bedden van ingenomen.
Met andere woorden onze reguliere gezondheidszorg is met de helft verminderd
Wanneer is vol is vol
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je mist de essentie.Fred1950 schreef: ↑25 apr 2021, 13:00Toch "raar" dat er in Wallonië méér kandidaten bij de 65-74 jarigen zitten dan in Vlaanderen, vind je dat ook niet ? Vlaanderen heeft inderdaad een inhaalbeweging gemaakt, maar voor de 55-64 jarigen lopen we nog flink achter. Er loopt iets mis in hun woonzorgcentra, daar moet je verschil tussen Vlaanderen en Wallonië zoeken.
In Wallonië slaagt men er niet in om de oudste mensen te motiveren om zich te laten vaccineren. Om die vaccins niet verloren te laten gaan, zakt men af naar de jongere bevolking. Vandaar die 'voorsprong' bij de 55-jarigen.
Het is daarover dat Jambon sprak.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De situatie nu vergeleken met de situatie in november '20. Toen hadden we 68% méér bedden voor Covid dan vandaag. Waar zijn die bedden naartoe indien we nu aan het max. zitten?E.T. schreef: ↑25 apr 2021, 14:15Ben je echt zo een ... Wil.Wil. schreef: ↑25 apr 2021, 01:08Wanneer jij schreef ' vol is vol' dan had dat - zo blijkt uit je tabel - geen betrekking op de IC-bedden in dit land. Want de helft van 100% is volgens mij 50%. De meeste provincies draaien rond dat percentage.
Bedankt voor de verduidelijking, ET. Dat had ik nooit zelf te weten kunnen komen.![]()
Besef je echt niet dat in fase 1B zoals nu het geval is er 50 % van de bedden op intensieve zorg moeten worden voorbehouden aan COVID-patiënten en de gevolgen daarvan voor de reguliere zorg. Je maakt precies dezelfde denkfout dan/als mevrouw Vanille en vriendinnen...
Voor de pandemie zijn we met z'n allen overeengekomen dat we nood hadden aan 2000 IC bedden met bijhorend personeel. De bijhorende kosten konden, wilden wij dragen om zoals een deftig ontwikkeld land zijn gezondheidszorg op punt te hebben/houden.
Door de toestroom van COVID patiënten zijn daar nu maximaal 1000 bedden van ingenomen.
Met andere woorden onze reguliere gezondheidszorg is met de helft verminderd
Wanneer is vol is volSimpel 50% (fase 1B) van 1992 (erkende IZ bedden) = 996 en daar lage 901 COVID patiënten in ... dan is het maximum niet meer veraf, toch?
En koop eens een ander keyboard, ET. De toets 'vet' blijft hangen.

Agentschap Belga op 30 maart 2021:
"De universitaire en algemene ziekenhuizen in België schalen tegen volgende week dinsdag op naar fase 2A. Dat betekent onder meer dat 60 procent van de bedden op de afdeling intensieve zorg tegen dan wordt voorbehouden voor Covid-patiënten. Dat komt voor heel België overeen met 1.200 van de 2.000 beschikbare bedden. Dat meldt de FOD Volksgezondheid."
Vandaag is maar 3/4 van die bedden ingenomen (875 op 1200)
"De universitaire en algemene ziekenhuizen in België schalen tegen volgende week dinsdag op naar fase 2A. Dat betekent onder meer dat 60 procent van de bedden op de afdeling intensieve zorg tegen dan wordt voorbehouden voor Covid-patiënten. Dat komt voor heel België overeen met 1.200 van de 2.000 beschikbare bedden. Dat meldt de FOD Volksgezondheid."
Vandaag is maar 3/4 van die bedden ingenomen (875 op 1200)

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Normaal aantal IZ bedden (inclusief personeel) = 100%
VOORBEHOUDEN voor COVID = 60%
100% - 60% = 40 % blijft erover voor reguliere zorg ...
VOORBEHOUDEN voor COVID = 60%
100% - 60% = 40 % blijft erover voor reguliere zorg ...
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Ik vroeg je hoeveel IC-bedden er voorbehouden zijn voor Covidpatiënten. Het zijn er 1200.Wil. schreef: ↑24 apr 2021, 18:40Heb jij al gehoord dat er een bepaald aantal ICU-bedden voorzien zou zijn voor coronapatiënten? Help me eens, want ik weet niet meer hoeveel er dat waren. En liggen die vol op landelijk niveau? Jij gaat dat zeker weten. Ik wacht wel even.E.T. schreef: ↑24 apr 2021, 17:49Dat ligt er gewoon aan aan wie je dat vraagt, toch?Of we bij ons op landelijk niveau al aan vol=vol zijn geweest?
Hartinfarcten, trombozen, kanker gezwellen, zelfs nieuwe heupen moeten wachten.
Tenzij alle ziekenhuizen, alle intensivisten, hoofd- en andere verplegers plus de beide tv-zenders en de kranten in een nieuw complot zitten![]()
We hebben nu 875 mensen in die IC-bedden.
Dat is 3/4.
Vol=vol ?

tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Daarom dat ik wat bLZ terug opteerde om het leger in te zetten,met veldhospitalen, die kunnen de covid patiënten opvangen,zodat de tumor, hartfalen en ander grote operaties kunnen uitgevoerd worden,het is oorlog, alhoewel onze regering nog altijd denkt dat het een griepje is.....werewoef schreef: ↑24 apr 2021, 22:23Wat men soms weleens vergeet is dat de rest van de icu-bedden niet alleen dienen voor ongevallen enz , maar ook gevrijwaard worden voor iemand die een zware operatie ondergaat en waar men op voorhand al weet dat deze patient op de intensieve gaat terecht komen . De nevenschade of collateral dammage van uitgestelde tumor en hart operatie gaat pas na enkele jaren aan het licht komen . Naar het schijnt zien de oncologen nu al zo een grote tumoren die zelfs in hun vaklitteratuur niet verschijnen .
werewoef
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wat doen ze dan in een echte oorlog ,waar er bij bombardementen duizenden slachtoffers vallen.....
Covid is ook oorlog, erg voor de mensen die moeten wachten om een dringende behandeling te krijgen......
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.