In de Vier Seizoenen reeks 22 Lente 2021
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Poetske is geweest, alles is weer proper.Ventje heeft de bedden ververst zodat zij met de stofzuiger onder bed kon. Gisterenavond cordon blue gegeten en 't zuur gehad als een paard. weten we voor de volgende keer dat we dat zeker niet na zessen mogen eten. Ventje ligt nog op 1 oor, die is in zijn nieuw ritme aan het komen. Moest straks een paar telefoontjes plegen.
Vandaag is het leesvoer dag en we eten brochettes. vandaag staat de keuken opruimen en Gimly een nieuwe placemat geven op mijn programma.
er is verlucht geweest en nu heb ik keelpijn. ik heb nochthans niet in de tocht gezeten. zal van het vele kletsen zijn met mondmasker want anders versta je elkaar niet. heb dat ook als ik bij schoonbroer geweest ben.
ik ben er nog altijd niet uit of ik mijn haar ga laten kleuren bij de kapster. zit daar dan dik twee uur en haar prijzen zullen ook wel gestegen zijn, vrees ik. voor het land de derde keer op slot ging betaalde ik 90 euro en dat vind ik veel.
Als ik het hier doe is het in een half uur gekleurd. maar dan heb ik wel de hulp nodig van ventje.
Clive: dan heb je nog geen koekjes van hun suikerfeest gegeten. die zijn mogelijk nog zoeter. als een diabetes patiënt zo eentje eet heeft die direct een hoge bloedsuikerwaarde. ook het snoep dat cezar uitdeelde toen hij hier nog woonde was mierzoet. je moest direct dat wegspoelen met een koffie.
over koffie gesproken, ik ga er eentje zetten. ik hoor ventje boven rommelen. dus die is wakker en Gimly eist deel 2 van zijn ontbijtzakje.
Fijne dag seizoentjes en Keep Safe!
Poetske is geweest, alles is weer proper.Ventje heeft de bedden ververst zodat zij met de stofzuiger onder bed kon. Gisterenavond cordon blue gegeten en 't zuur gehad als een paard. weten we voor de volgende keer dat we dat zeker niet na zessen mogen eten. Ventje ligt nog op 1 oor, die is in zijn nieuw ritme aan het komen. Moest straks een paar telefoontjes plegen.
Vandaag is het leesvoer dag en we eten brochettes. vandaag staat de keuken opruimen en Gimly een nieuwe placemat geven op mijn programma.
er is verlucht geweest en nu heb ik keelpijn. ik heb nochthans niet in de tocht gezeten. zal van het vele kletsen zijn met mondmasker want anders versta je elkaar niet. heb dat ook als ik bij schoonbroer geweest ben.
ik ben er nog altijd niet uit of ik mijn haar ga laten kleuren bij de kapster. zit daar dan dik twee uur en haar prijzen zullen ook wel gestegen zijn, vrees ik. voor het land de derde keer op slot ging betaalde ik 90 euro en dat vind ik veel.
Als ik het hier doe is het in een half uur gekleurd. maar dan heb ik wel de hulp nodig van ventje.
Clive: dan heb je nog geen koekjes van hun suikerfeest gegeten. die zijn mogelijk nog zoeter. als een diabetes patiënt zo eentje eet heeft die direct een hoge bloedsuikerwaarde. ook het snoep dat cezar uitdeelde toen hij hier nog woonde was mierzoet. je moest direct dat wegspoelen met een koffie.
over koffie gesproken, ik ga er eentje zetten. ik hoor ventje boven rommelen. dus die is wakker en Gimly eist deel 2 van zijn ontbijtzakje.
Cats Rule!
-
Oma-C - Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55

Goede morgen alle seizoentjes, iets
minder zonnig en wolken aan de hemel
maar het komt wel goed....
Het frisse weer moeten we er nog bijnemen
het is nog op het randje van vriezen 's morgens
en zolang de wind uit het noorden of oosten komt
blijft het een frisse wind.... en droog
goed weer om te wassen, maar dat doe ik in het weekend
wegens de voordelige elektraprijzen dan.....
's avonds en s' nachts doe ik dat niet wegens het lawaai
van de machines
M-M nog in de nieuwe routine aan 't komen
mijn emmer en dweil staan ook klaar, de wekelijks routine
en clive een nieuwe tafeldoek om je schilderkunsten
op uit te werken, ja bij Act***is alles veel goedkoper
geniet van je nieuwe hobby
Bekske, een beterschapsgroet...
Alle seizoentjes een aangename dag ik ga
verderdoen, anders komt er niks van
tot later.....allemaal
“Het leven draait niet om wat je overkomt, maar hoe je ermee omgaat" 
-
Helena van Troje - Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07
Zo goed geslapen dat ik niet goed wakker geraak.
Nochtans waren ze hier de bovenste laag van het asfalt aan het af frezen.
Dat is een gigantische machine die het nodige lawaai maakt.
Ze doen dat 's nachts omdat het anders teveel hindert voor het verkeer.
Of de buurtbewoners dat nu zo plezant vinden is maar een vraag.
Het was wel nodig dat het wegdek in orde gebracht werd.
Ik word nogal eens op mijn wensen bediend.
Een tijdje geleden heb ik nog gedacht dat ze er wel eens iets mochten aan doen.
En ziedaar!
We hebben wel een briefje in de bus gekregen om te verwittigen en te verontschuldigen voor de lawaai hinder.
Jullie vinden de laatste tijd wel plezante prentjes allemaal.
Gisteren of zo had Clive een hele familie bij.
Bekske heeft duidelijk een onuitputtelijke voorraad.
Oma-C vindt ook altijd wel iets toepasselijk.
Jullie hebben veel geduld.
Onze Marokkaanse buren van een paar huizen verder zijn ook vriendelijke mensen.
Ondertussen worden die hun kinderen ook groot.
Lieve kinderen die altijd goedendag knikken.
Niet gelijk de andere buur van wat verder.
Dat moet toch hinderlijk zijn, zo bang van mensen zijn, dat je je hoofd niet durft op te tillen.
De zon is er hier in geslaagd de meeste wolken te verjagen.
Het prille groen van de enige overgebleven zomereik contrasteer heel mooi met de blauwe lucht.
Ik zal er maar met volle teugen van genieten vooraleer hij die boom ook omhakt....
Nochtans waren ze hier de bovenste laag van het asfalt aan het af frezen.
Dat is een gigantische machine die het nodige lawaai maakt.
Ze doen dat 's nachts omdat het anders teveel hindert voor het verkeer.
Of de buurtbewoners dat nu zo plezant vinden is maar een vraag.
Het was wel nodig dat het wegdek in orde gebracht werd.
Ik word nogal eens op mijn wensen bediend.
Een tijdje geleden heb ik nog gedacht dat ze er wel eens iets mochten aan doen.
En ziedaar!
We hebben wel een briefje in de bus gekregen om te verwittigen en te verontschuldigen voor de lawaai hinder.
Jullie vinden de laatste tijd wel plezante prentjes allemaal.
Gisteren of zo had Clive een hele familie bij.
Bekske heeft duidelijk een onuitputtelijke voorraad.
Oma-C vindt ook altijd wel iets toepasselijk.
Jullie hebben veel geduld.
Onze Marokkaanse buren van een paar huizen verder zijn ook vriendelijke mensen.
Ondertussen worden die hun kinderen ook groot.
Lieve kinderen die altijd goedendag knikken.
Niet gelijk de andere buur van wat verder.
Dat moet toch hinderlijk zijn, zo bang van mensen zijn, dat je je hoofd niet durft op te tillen.
De zon is er hier in geslaagd de meeste wolken te verjagen.
Het prille groen van de enige overgebleven zomereik contrasteer heel mooi met de blauwe lucht.
Ik zal er maar met volle teugen van genieten vooraleer hij die boom ook omhakt....
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Wat een zalig zonnetje en zonder wind vandaag !
Vanmorgen een uurtje onkruid uitgetrokken, alhoewel het niet veel verschil maakt tot nu toe in mijn ogen.
Mag dadelijk eens lekker lezen buiten van mezelf in de luie stoel, de radio er zachtjes bij, de 2 mandarijntjes en nog wat aardbeitjes staan al te wachten. En val ik toevallig even in slaap, dan is het maar zo
Ik nodig iedereen ( onder een parasol ofzo ) uit om hetzelfde te doen in de mate van het mogelijke !
Vanmorgen een uurtje onkruid uitgetrokken, alhoewel het niet veel verschil maakt tot nu toe in mijn ogen.
Mag dadelijk eens lekker lezen buiten van mezelf in de luie stoel, de radio er zachtjes bij, de 2 mandarijntjes en nog wat aardbeitjes staan al te wachten. En val ik toevallig even in slaap, dan is het maar zo
Ik nodig iedereen ( onder een parasol ofzo ) uit om hetzelfde te doen in de mate van het mogelijke !
-
anjelierken - Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29
Hallo iedereen,
Bekske: bedankt voor het mooie prentje.
MM: over koffie gesproken.Manlief vertelde deze ochtend dat de filters terug komen.Vroeger had je die bv. van miko.Je zette die filter op je tas en goot er heet water in.Naar het schijnt is Rombouts daar mee bezig en binnenkort komen die terug op de markt .In recycleerbare plastiek.Dus dat kan gewoon op de composthoop.Vroeger had dat veel succes.Bij mijn grootouders dronken wij in de namiddag ook altijd een filterkoffie.
GrannyM: ben ook al een halve dag buiten bezig, heb bijna gedaan.Het is zalig buiten.
Dames, tot morgen allemaal.
Bekske: bedankt voor het mooie prentje.
MM: over koffie gesproken.Manlief vertelde deze ochtend dat de filters terug komen.Vroeger had je die bv. van miko.Je zette die filter op je tas en goot er heet water in.Naar het schijnt is Rombouts daar mee bezig en binnenkort komen die terug op de markt .In recycleerbare plastiek.Dus dat kan gewoon op de composthoop.Vroeger had dat veel succes.Bij mijn grootouders dronken wij in de namiddag ook altijd een filterkoffie.
GrannyM: ben ook al een halve dag buiten bezig, heb bijna gedaan.Het is zalig buiten.
Dames, tot morgen allemaal.
-
Daarstraks ook een beetje onkruid uitgedaan en wat verslenste bloemen weggeknipt uit de border.
Die filters zijn toch nooit weg geweest dacht ik?
Ik heb die deca in huis voor als mijn zus komt.
Die filters zijn toch nooit weg geweest dacht ik?
Ik heb die deca in huis voor als mijn zus komt.
-
mariajohanna - Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49
Dag dames,
Pedicure heeft weer onze voetjes grondig verzorgd, ik loop weer op wolkjes !
Zelf kan je het nooit zo goed doen, en zeker niet als je moeilijke voeten hebt.....
Wel, Anjelierke, ik heb altijd filters in huis, ook de deca, zoals MH, en ik haal die in de Col***t, nog nooit problemen mee gehad dat er geen meer waren......
Alles is door schoonzoon uit de serre gehaald, zoals de bank, e.d., die heb ik daarstraks al afgewassen. Mijn posturen staan ook al op hun plaatsje, nu nog enkel aan bloemetjes geraken voor in de potten te zetten. Sommige zet ik in een glazen pot bij elkaar, maar sommigen blijven gewoon in hun pot maar dan zet ik die in een andere pot.....
Kan je nog volgen?!
Nu een boterhammetje en dan is het weer het nieuws.
Maar ik ga hier ook nog eens deftig bijlezen, tegenwoordig is het diagonaal, sorry daarvoor.....
, het zal wel eens beteren, zeker ? 
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Pedicure heeft weer onze voetjes grondig verzorgd, ik loop weer op wolkjes !
Zelf kan je het nooit zo goed doen, en zeker niet als je moeilijke voeten hebt.....
Wel, Anjelierke, ik heb altijd filters in huis, ook de deca, zoals MH, en ik haal die in de Col***t, nog nooit problemen mee gehad dat er geen meer waren......
Alles is door schoonzoon uit de serre gehaald, zoals de bank, e.d., die heb ik daarstraks al afgewassen. Mijn posturen staan ook al op hun plaatsje, nu nog enkel aan bloemetjes geraken voor in de potten te zetten. Sommige zet ik in een glazen pot bij elkaar, maar sommigen blijven gewoon in hun pot maar dan zet ik die in een andere pot.....
Kan je nog volgen?!
Nu een boterhammetje en dan is het weer het nieuws.
Maar ik ga hier ook nog eens deftig bijlezen, tegenwoordig is het diagonaal, sorry daarvoor.....
Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk en tot..... de volgende.
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen
-
clive - Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

Goedemorgen Seizoentjes,
Bekske, een mooi plaatje alweer, dankjewel daarvoor.
Vandaag boven poetsen en het bed- en badlinnen wassen. Mijn minst favoriete poetsdag. Maar het moet toch elke week gedaan worden. De 2 benedenverdiepingen zijn al gestofzuigd.
Hoop dat het werk een beetje vooruit gaat, om 14.00H stop ik sowieso met wat ik bezig ben, want dan ga ik wandelen met Matice. En doe daarna door met wat ik bezig was.
Gisteren keek ik net uit het raam en zag buurman van enkele huizen verder die zijn Maltezertje uitliet.
Het beestje deed kaka op mijn oprit en denk je dat hij dat opruimde. Neen. Maar hij komt altijd terug langs ons als de wandeling gedaan is. Dus nam ik een poepzakje van Matice en ging op de oprit staan zodat ik hem zag aankomen. Hij zag me en stak de straat over. Ik ook, riep zijn naam en zei vriendelijk, L. , ik zag dat je een poepzakje vergeten was. Ik heb er eentje bij voor jou. Sommeerde hem naar mijn oprit en liet het hem oprapen. En dan moet je weten dat hij al een ouder persoon is en dat hij meermaals politie belt om sluikstorters te melden, maar een kakje oprapen, is er teveel aan.
Zo, ik ga starten, moet nog de douche in. Ik ga niet alle namen noemen, maar wens elkeen een mooie woensdag, liefs en een dikke knuffel voor iedereen.
-

Goede morgen alle seizoentjes, minder zonnig
en tegen vanavond zou er regen komen zei
de weervrouw gisteren, afwachten...
De grond heeft water nodig maar we zijn
het mooie weer al zo gewoon hé
't zal weer raar doen als het regent
clive je hebt dat goed aangepakt met die man
en het hondenzakje, het zijn soms de ergsten
die zelf niks opruimen .... ik heb het ooit eens
na 3x vriendelijk zeggen bij de persoon in
de brievenbus gaan droppen met een briefje erbij.
Het is niet meer gebeurd nadien
hij kwam telkens op de oprit weer want die hond
herinnert zich dat plekje wel, nadien ook langs de overkant
De 'dame' want het was een vrouw heeft me nooit nog aangekeken
Bekske, je maakt altijd mooie plaatjes dank je wel
ik kan het niet ik zoek ze op het internet
M-J, ik ben volgende week aan de beurt, donderdag
de voetverzorging en vrijdag de kapster
Dan ben ik ook weer netjes
Helena, en M-J die koffiefilters zijn nooit weggeweest
maar ze waren niet recyclebaar, de nieuwe zouden
dat wel zijn , volgens anjelierken
Alle seizoentjes een fijne dag, maak er het beste van
-
Muddy Maddy - Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Goede morgen seizoentjes,
Ventje heeft net de data voor zijn vaccin: phizer binnen. eerder dan ik. Hier werken ze volgens leeftijd denk ik. dan kan ik nog lang wachten. ( schelen 2 jaar)
Vandaag gaat die op boodschap. ik ga hier de fleeces en kussenslopen van de grote zetel verversen.
heb een afspraak bij de pedicure te pakken en bij de dokter. bij de pedicure kan ik op 14 mei terecht.
Voor mijn haar, ik denk dat ik het zelf ga doen. Zaterdag moet ventje niet om boodschappen en kranten en nadat ik naar m'n moeder gebeld heb dan kan ik het doen met zijn hulp.
de datum van Poetske om te komen is ook bevestigd. dus mijn agenda is weer op orde.
Morgen gaat ventje ook op boodschappen omdat het vrijdag zeer druk zal zijn. ( zaterdag is het immers 1 mei)
Vandaag zou mijn ring toekomen. ben benieuwd. gisteren sjeesde de postbode voorbij, en keerde terug. het boekje van H&C zit er ook bij dus straks even erin bladeren. als ze die microgolf wafel silicone mal hebben, dan zou ik die bestellen want ventje had vergeten het wafelijzer met verwisselbare platen in de ldlshop te bestellen.
Anjelier: mijn moeder koopt nog altijd filterkoffie. papa had een grote voorraad in zijn "mancave". de waterkoker stond in de badkamer. Denk dat alle merken binnenkort over gaan gaan op recycleerbare filters. moeder vind al een paar weken geen filters meer in het kleine carrefourke.
Daarop is vriendin 2 met de fiets naar de oude aldie gereden die vroeger in de plaats was van het carrefourke. weer met de woorden: wees blij dat ik dat voor je doe.
Collega van ventje had weer hulp nodig. hij is in verlof! En daarna moeten ze hem ook niet meer lastig vallen.
De poetshulp van de baron en de freule klopt de matten uit. de freule heeft covid gehad en kan niets meer doen. ze is waarschijnlijk door een van de 4 kleinkinderen besmet. die bleven hier tijdens de Lock-downs komen. De dochter/zoon, zoon/dochter want het is nie duidelijk wat ze is, doet de boodschappen want de baron vind een fles van 2 liter wasverzachter al te zwaar.
Ga mijn nek in spuiten en dan naar rhine canyon in pacific bay. er is daar iets sinisters aan de hand.
ik moet ook nog een taak kiezen in de boerderij.
Ventje heeft net de data voor zijn vaccin: phizer binnen. eerder dan ik. Hier werken ze volgens leeftijd denk ik. dan kan ik nog lang wachten. ( schelen 2 jaar)
Vandaag gaat die op boodschap. ik ga hier de fleeces en kussenslopen van de grote zetel verversen.
heb een afspraak bij de pedicure te pakken en bij de dokter. bij de pedicure kan ik op 14 mei terecht.
Voor mijn haar, ik denk dat ik het zelf ga doen. Zaterdag moet ventje niet om boodschappen en kranten en nadat ik naar m'n moeder gebeld heb dan kan ik het doen met zijn hulp.
de datum van Poetske om te komen is ook bevestigd. dus mijn agenda is weer op orde.
Morgen gaat ventje ook op boodschappen omdat het vrijdag zeer druk zal zijn. ( zaterdag is het immers 1 mei)
Vandaag zou mijn ring toekomen. ben benieuwd. gisteren sjeesde de postbode voorbij, en keerde terug. het boekje van H&C zit er ook bij dus straks even erin bladeren. als ze die microgolf wafel silicone mal hebben, dan zou ik die bestellen want ventje had vergeten het wafelijzer met verwisselbare platen in de ldlshop te bestellen.
Anjelier: mijn moeder koopt nog altijd filterkoffie. papa had een grote voorraad in zijn "mancave". de waterkoker stond in de badkamer. Denk dat alle merken binnenkort over gaan gaan op recycleerbare filters. moeder vind al een paar weken geen filters meer in het kleine carrefourke.
Daarop is vriendin 2 met de fiets naar de oude aldie gereden die vroeger in de plaats was van het carrefourke. weer met de woorden: wees blij dat ik dat voor je doe.
Collega van ventje had weer hulp nodig. hij is in verlof! En daarna moeten ze hem ook niet meer lastig vallen.
De poetshulp van de baron en de freule klopt de matten uit. de freule heeft covid gehad en kan niets meer doen. ze is waarschijnlijk door een van de 4 kleinkinderen besmet. die bleven hier tijdens de Lock-downs komen. De dochter/zoon, zoon/dochter want het is nie duidelijk wat ze is, doet de boodschappen want de baron vind een fles van 2 liter wasverzachter al te zwaar.
Ga mijn nek in spuiten en dan naar rhine canyon in pacific bay. er is daar iets sinisters aan de hand.
ik moet ook nog een taak kiezen in de boerderij.
Cats Rule!
-
granny M - Lid geworden op: 04 jun 2012, 19:32
Goede morgen,
Dat hebt je heel tactvol opgelost Clive ! Bij mij zou dat wel met een licht sarcastisch ondertoontje geweest zijn
En MJ kan weer efkes blijven rondzweven, waar een mens toch zo blij van kan worden...
Weeral mooie plaatjes gezien.
Ben eens benieuwd of het morgen gaat regenen, zou wel ducht doen aan de hof.
Voor alle zekerheid vanmiddag maar dan nog even buiten de lapzwans uithangen.
Ik heb gisteren in een doos nog 2 oude zilveren koffie-filters teruggevonden en 2 zilveren ijsbekers, zo van die lange smalle.
(van mijn grootmoeder geërfd lang geleden) n.a.v. het filter-berichtje hier.
Ga ze met "ketchup" straks proberen in hun oude glorie te herstellen ( tip van iemand van jullie) en zondag proberen met de dochter samen eruit te drinken. Pure nostalgie en lukt het niet, dan een gewone filter zolang het maar koffie is. De crème-glace zal geen probleem zijn, heb er ook nog 4 van die lange ijslepels teruggevonden.
Fijne dag voor jullie !
Dat hebt je heel tactvol opgelost Clive ! Bij mij zou dat wel met een licht sarcastisch ondertoontje geweest zijn
En MJ kan weer efkes blijven rondzweven, waar een mens toch zo blij van kan worden...
Weeral mooie plaatjes gezien.
Ben eens benieuwd of het morgen gaat regenen, zou wel ducht doen aan de hof.
Voor alle zekerheid vanmiddag maar dan nog even buiten de lapzwans uithangen.
Ik heb gisteren in een doos nog 2 oude zilveren koffie-filters teruggevonden en 2 zilveren ijsbekers, zo van die lange smalle.
(van mijn grootmoeder geërfd lang geleden) n.a.v. het filter-berichtje hier.
Ga ze met "ketchup" straks proberen in hun oude glorie te herstellen ( tip van iemand van jullie) en zondag proberen met de dochter samen eruit te drinken. Pure nostalgie en lukt het niet, dan een gewone filter zolang het maar koffie is. De crème-glace zal geen probleem zijn, heb er ook nog 4 van die lange ijslepels teruggevonden.
Fijne dag voor jullie !
-
@ granny M, ik heb ook nog zo'n zilveren koffiefilters
van m'n man z'n oma geërfd met lepeltjes op een schaaltje
en een zilveren koffiekan met melkkannetje, suikerpot
op een serveerblad en zilveren kandelaars...
allemaal nostalgie maar ja ik ben ook 'nostalgie' hé
Staat in de glazenkast en af en toe moet dat gepoetst
worden, een heel werkje, maar ik vind het mooi
Maar ik heb de tijd en hou het graag mooi, het staat in 't zicht
Geniet van je filterkoffie en je ijsje
M-M, overal is het anders wat die vaccins betreft...
Je krijgt bericht dat is zeker en dan ben je nog jong hé
Ik ga nog wat verder doen, de zon komt erdoor
dus nog wat profiteren, en straks de vuilzakken klaarzetten
die moeten buiten vanavond....
van m'n man z'n oma geërfd met lepeltjes op een schaaltje
en een zilveren koffiekan met melkkannetje, suikerpot
op een serveerblad en zilveren kandelaars...
allemaal nostalgie maar ja ik ben ook 'nostalgie' hé
Staat in de glazenkast en af en toe moet dat gepoetst
worden, een heel werkje, maar ik vind het mooi
Maar ik heb de tijd en hou het graag mooi, het staat in 't zicht
Geniet van je filterkoffie en je ijsje
M-M, overal is het anders wat die vaccins betreft...
Je krijgt bericht dat is zeker en dan ben je nog jong hé
Ik ga nog wat verder doen, de zon komt erdoor
dus nog wat profiteren, en straks de vuilzakken klaarzetten
die moeten buiten vanavond....
-
Goede middag bijna.
Hier staan de "gouden" vuilzakken buiten.
Ja, ja, wij hebben gouden vuilzakken voor het restafval.
Je moet wel voorzichtig zijn of de bodem scheurt eruit...
Het laatste werkje dat mijn eerste gezinshulp heeft gedaan is zilver poetsen.
Ik wist niet meer wat uit de hoek gehaald om haar te doen zitten.
Ze kon toen al niet meer van de pijn.
Was best gezellig met ons tweetjes.
Ik heb nog een zilveren drinkbeker en eierdopje met heel klein lepeltje.
Een doopgeschenk van mijn grootmoeder.
Daar hoorde ook een zilveren bordje bij.
En, help, een hele zilverkoffer met bestek van ons moeder.
Die gebruik(te) ik als al d kinderen kwamen eten.
Verleden tijd....
Het zal wel moeilijk worden om met die traditie weer aan te knopen.
De nichtjes zien dat best zitten, hebben ze al laten weten.
Het is weer oorverdovend stil van de kant van die van mij.
Als het terug mag denk ik gezin per gezin te vragen.
Kwestie van onverdeelde aandacht aan iedereen te kunnen geven.
Cilve hier zouden ze zeggen: "Je bent een fijne olie"
Omdat je die heer zo zachtzinnig op zijn plaats hebt gezet.
Ik zou direct kwaad geworden zijn...
En ja ik heb geen hondenpoepzakjes op voorraad uiteraard...
We zullen de verslenste bloemen eens gaan uitknippen in de border.
Ik mankeer nog een strohoed met grote rand en een mandje om aan mijn arm te hangen.
Prettige dag iedereen.
Hier staan de "gouden" vuilzakken buiten.
Ja, ja, wij hebben gouden vuilzakken voor het restafval.
Je moet wel voorzichtig zijn of de bodem scheurt eruit...
Het laatste werkje dat mijn eerste gezinshulp heeft gedaan is zilver poetsen.
Ik wist niet meer wat uit de hoek gehaald om haar te doen zitten.
Ze kon toen al niet meer van de pijn.
Was best gezellig met ons tweetjes.
Ik heb nog een zilveren drinkbeker en eierdopje met heel klein lepeltje.
Een doopgeschenk van mijn grootmoeder.
Daar hoorde ook een zilveren bordje bij.
En, help, een hele zilverkoffer met bestek van ons moeder.
Die gebruik(te) ik als al d kinderen kwamen eten.
Verleden tijd....
Het zal wel moeilijk worden om met die traditie weer aan te knopen.
De nichtjes zien dat best zitten, hebben ze al laten weten.
Het is weer oorverdovend stil van de kant van die van mij.
Als het terug mag denk ik gezin per gezin te vragen.
Kwestie van onverdeelde aandacht aan iedereen te kunnen geven.
Cilve hier zouden ze zeggen: "Je bent een fijne olie"
Omdat je die heer zo zachtzinnig op zijn plaats hebt gezet.
Ik zou direct kwaad geworden zijn...
En ja ik heb geen hondenpoepzakjes op voorraad uiteraard...
We zullen de verslenste bloemen eens gaan uitknippen in de border.
Ik mankeer nog een strohoed met grote rand en een mandje om aan mijn arm te hangen.
Prettige dag iedereen.
-
mammyretro - Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04
goede avond ,
kom even langs ,het regent nu ,na een mooie maar toch koude dag
ik vind het nog altijd koud ,moet s'avonds de verwarming opzetten
verder gaat het goed met me
na een week wat in de lappen mand te zijn geweest
slaap wel voor straks bisous
kom even langs ,het regent nu ,na een mooie maar toch koude dag
ik vind het nog altijd koud ,moet s'avonds de verwarming opzetten
verder gaat het goed met me